Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie będę się rozwodził nad tym co kupić, bo jestem szczęśliwym posiadaczem F34. Podzielę się z Wami moimi odczuciami z jazdy zastępczym Mercedesem C180 z 2015 roku.

 

Po niedawnym spotkaniu z autobusem MPK Wrocław (BTW autobus wyglądał dużo gorzej niż moje BMW) ubezpieczyciel podstawił mi jako zastępczy samochód nowiutkiego Mercedesa C180. Pomyślałem sobie, że to całkiem nieźle bo przed zakupem F34 myślałem nad CLA ale zrezygnowałem z powodu bardzo małej ilości miejsca. Będzie więc dobra okazja żeby zobaczyć co "straciłem".

 

Piękny, nowy i błyszczący. Taki wydawał się z zewnątrz. W środku było już gorzej - wszystko się błyszczy i świeci przez co pachnie trochę tanim bazarowym odpustem. Mistrzostwem świata antydesignu jest wyświetlacz - olbrzymi tablet na chama przylepiony do deski rozdzielczej. Poważnie. Aż zapytałem gościa, który przekazywał mi auto, czy da się go zabrać do domu. Także mało subtelny wyświetlacz w F34 jest przy Mercedesie naprawdę mega.

Imitacja iDrive`a jest tragiczna i do tego przesłonięta jakimś czymś, co także służy do sterowania - po co ja się pytam?? Po co robić dwa urządzenia zamiast jednego??

Nawigacja jest TRAGICZNA!! Nie dość, że wygląda jak mio z początku XXI wieku to jeszcze źle wskazuje (dwukrotnie zdarzyło się, że nawigacja wjechała mi w inną ulicę niż samochód). Pół biedy gdyby od razu naprawiła błąd. Ale ona za każdym razem przelicza trasę od nowa! I robi to dobre kilkadziesiąt sekund (ponad pół minuty) co jest niesamowicie irytujące. Do tego w samochodzie z 2015 roku nie było drogi S8 ani połowy nowych dróg w Warszawie!! Totalna porażka.

 

Miejsca z tyłu praktycznie nie ma. Wiem, ze przyzwyczaiłem się do innych standardów (F34) ale do C klasy nie jestem w stanie włożyć za siedzenie dwóch siatek z zakupami! LITOŚCI!!

 

Silnik w mojej wersji dużo gorszy niż dwulitrowy diesel. Serio serio. Przyspieszanie z miejsca a o wyprzedzaniu nie mówiąc jest zauważalnie gorsze (nie wiem co mówią na ten temat dane katalogowe ale organoleptycznie różnica jest duża). Spalanie to totalna porażka. Zrobiłem wczoraj trasę Wrocław - Warszawa - Wrocław, połowę drogi jechałem tak jak zawsze czyli w okolicach 180 i pod Łodzią miałem mniej niż pół baku. Drugą połowę drogi oraz powrót do Łodzi jechałem więc wyraźnie wolniej - 120-140. Od Łodzi musiałem znowu depnąć aby dojechać na konkretną godzinę do Wrocławia (znów 180). I na tej 700 kilometrowej trasie wyszło mi, że za benzynę zapłaciłem mniej więcej 140 zł więcej niż zwykle. I do tego połowę drogi jechałem dużo wolniej. Totalna masakra.

 

Precyzja układu kierowniczego oraz prowadzenie także gorsze - czuć wyraźne "wynoszenie" na zakrętach.

 

Ale żeby nie było całkiem źle skupiłem się na poszukiwaniu plusów. Znalazłem dwa, z czego jeden naciągany ;-)

Pierwszy to dźwięk silnika - w trybie sport/sport plus przy wyższych obrotach jest całkiem przyjemny dla ucha (to ten naciągany).

A drugi to fotele: nie miałem skóry, nie miałem regulacji lędźwi, nie miałem wysuwanej części fotela na uda a mimo to po całym dniu w samochodzie wysiadłem z niego bez jakiegokolwiek bólu czy nawet dyskomfortu. Fotele są naprawdę wygodne - przynajmniej ten kierowcy.

 

Podsumowując: Mercedes klasy C to nie jest ten sam segment co BMW F3x. Być może jest to konkurent Forda czy Opla ale na pewno nie BMW.

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

To ja powiem coś od siebie...

Miałem okazje pojeździć c300 4 matic i powiem Wam że radość z jazdy mega fun:) Prowadzenie, charakterystyka pracy układu napędowego sprawia że przyjemnie się nim jeździło! Fajnie że ma możliwość ręcznej zmiany biegów przy kierownicy (podobno seryjnie we wszystkich wersjach). Według mnie siedzi się wygodniej niż w F30.

Jeśli chodzi o obsługę to się nie wypowiadam ponieważ nie miałem okazji się przetestować.

Opublikowano
Bardzo ciekawe porównania. Można znaleźć tutaj sporo opinii według których nawet passat lub skoda prezentują aktualnie lepszy poziom niż BMW. Wrażenia kierowców BMW z jazdy innymi markami są dosyć interesujące jeśli samemu jest się zbyt wygodnym i zadowolonym ze swego auta, by spróbować czegoś nowego.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Tak to jest kiedy się wsiada do golasa... C klasa z ekstra wyposażeniem moim zdaniem bije f30, ale to już kwestia gustu... wybrałem c klasę własnie za wygląd komfort i cisze wewnątrz, której na jazdach testowych w f30 nie doświadczyłem, poza tym bezsensowne jest ciągłe porównywanie mercedesa z bmw auta tych producentów zawsze się różniły i będą różnic nie można od merca oczekiwać dobrego trzymania zakrętów a od bmw super ekstra komfortu... co innego amg vs m
Opublikowano

iszej to w mercu jest chyba tylko na kocich łbach. Powyżej 160 nie da się nawet rozmawiać przez telefon. F34 z bezramkowymi szybami zachowuje się przy tej prędkości o wiele ciszej.

A C300 wiadomo, że będzie fajnie jeździł. Ale czy lepiej od trzylitrowej benzyny BMW? Wątpię ;-)

Opublikowano

troche podchodzi pod opinie "moje jest naj, a reszta be"

 

 

anyway - IMO C-Klasse to bardzo fajne auto, linia wnetrza duzo ciekawsza niz w F3x - gdybym teraz wybieram jeszcze raz, to nie wiem czy F30 byloby oczywistym wyborem (teraz mamy i nowe C-Klasse i A4)

Opublikowano

rycy, masz racje... ja się w ogóle dziwie po co jeszcze audi i mercedes produkują auta przeciez i tak nie maja szans z bmw które bije wszystko na prostej na zakrętach w tunelach i na mostach :D

 

holek jaki jest sens porównywać r4 z r6? porównaj c400/450 z 330i/335i

Opublikowano
Dokładnie... Jak porównywać, to wersje podobnie wyposażone, a nie np. wypasioną trójkę w m-pakiecie z golasem C180. To tak samo jakby zestawić 318d "w golasie" na 16 stkach i C450 z pakietem AMG, come on... Ja tam, żadnym psychofanem BMW nie jestem i uważam, że Meśki też są fajne – ale wszystko zależy od wersji. Dla mnie jednak zarówno BMW, czy Mercedes, Audi, żeby był na prawdę "premium", to musi mieć konkretne wyposażenie, bo golas kontra full wypas to dwa różne auta.
Opublikowano

Opinie pisane z punktu widzenia fana marki BMW uwazam za ciekawe, obiektywnych porownan typu "f30 kontra octawia RS" bylo juz tutaj dosyc duzo.

Pewne detale, takie jak komiczny tablet w formie "deski sniadaniowej" na srodku kokpitu sa wspolne dla wszystkich wersji merca :D

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

Tak się składa, że z nową C klasą mam do czynienia na co dzień, tylko z naprawdę dobrze doposażoną sztuką. Nie wiem jakimi kryteriami kierowałeś się oceniając wnętrze ale wystarczy zmienić ten plastik piano black na przykładowo czarne drewno (nie lakierowane) i wnętrze mercedesa bije f30 na głowe, przesiadając się mam wrażenie, ze wsiadam do auta 2 klasy niżej.

 

Zawieszenie w c klasie jest pneumatyczne, świetnie zmienia charakterystykę samochodu, układ kierowniczy w trybie sport+ jest obłędny, w trybie komfort mam wrazenie jakbym jechał na 14 z wielkimi balonami, a nie na 18 z rof. Nie spotkałem jeszcze f30 z pneumatyką więc nie mam tu punktu odniesienia, nie wiem w ogóle czy jest taka opcja w ofercie.

 

Z nawigacją się zgodze, potrafi się pomylić ale sama obsługa systemu jest wygodna, potrzeba tylko jak wszędzie chwili żeby się oswoić. Wygląd zewnętrzny jak wiadomo kwestia gustu, co do miejsca z tyłu nie wiem ile masz wzrostu ale u mnie za mną (185cm) siadały osoby tego samego wzrostu i nikt nie narzekał na brak miejsca.

 

Silnik c200 184km wiadomo rakieta to nie jest ale na co dzień w zupełności wystarcza, dźwięk przyjemny, w trybie sport strzela z wydechu, spalanie w trybie 70%miasto, 30% trasa ok 10l/100km, do Chorwacji 6.5l/100 przy dynamicznej jeździe, nie wiem jak wyszły Ci takie chore wartości. W BMW dużo lepiej spisuje się automat, szybciej zmienia biegi, lepsza reakcja na gaz, jakby uczył się stylu jazdy kierowcy.

Opublikowano

Wcale nie uważam, że moje jest "najmojsze" :lol:

Wcale nie uważam, że BMW albo nic.

 

Oceniam tylko to, co dostałem i co chciałem wcześniej kupić. Jeżeli tylko można ten plastik zmienić na coś innego to zrobiłbym to od razu. Bo co do jakości wykonania wnętrza nie mam zarzutów - sprawia wrażenie mega solidnego.

Nie jestem w stanie przekonać się do sterowania tym systemem nawigacji - strasznie irytuje mnie ten "pilot".

Jeżeli chodzi o spalanie to kwestia mocno indywidualna - niedawno pojawił się tu temat, w którym niektórzy szczycili się zejściem poniżej 5 litrów w 320d. Ja tak nie umiem choćbym nie wiem jak się starał. Jeżdżę dość agresywnie i merc spalił masakrycznie dużo na trasie. Po prostu nie ma tu z czym polemizować :)

 

Prowadzenia w trybie sport+ na razie nie jestem w stanie zweryfikować - auto stoi na zimówkach a od kilku dni pada więc każde mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje buksowanie kół. Jak tylko będę miał okazję to sprawdzę czy faktycznie tak dobrze się prowadzi.

Opublikowano
Tak się składa, że z nową C klasą mam do czynienia na co dzień, tylko z naprawdę dobrze doposażoną sztuką. Nie wiem jakimi kryteriami kierowałeś się oceniając wnętrze ale wystarczy zmienić ten plastik piano black na przykładowo czarne drewno (nie lakierowane) i wnętrze mercedesa bije f30 na głowe, przesiadając się mam wrażenie, ze wsiadam do auta 2 klasy niżej.

 

Zawieszenie w c klasie jest pneumatyczne, świetnie zmienia charakterystykę samochodu, układ kierowniczy w trybie sport+ jest obłędny, w trybie komfort mam wrazenie jakbym jechał na 14 z wielkimi balonami, a nie na 18 z rof. Nie spotkałem jeszcze f30 z pneumatyką więc nie mam tu punktu odniesienia, nie wiem w ogóle czy jest taka opcja w ofercie.

 

Dokladnie tak, mam identyczne wrazenia. Jezdzilem C200 - uklad kierowniczy Merca bije F30 na glowe, zawieszenie rowniez uwazam za lepsze: bardziej komfortowe nawet bez pneumatyki ale dosc twarde by pewnie brac zakrety. Silnik brzmi lepiej niz w BMW i jest wystarczajaco oszczedny.

 

F30 wygrywa w kategoriach: skrzynia biegow, infotainment i ergonomia, ale moim zdaniem i tak Mercedes C-Klasse > BMW F30 pre lci

Opublikowano

Dokladnie tak, mam identyczne wrazenia. Jezdzilem C200 - uklad kierowniczy Merca bije F30 na glowe, zawieszenie rowniez uwazam za lepsze: bardziej komfortowe nawet bez pneumatyki ale dosc twarde by pewnie brac zakrety. Silnik brzmi lepiej niz w BMW i jest wystarczajaco oszczedny.

 

F30 wygrywa w kategoriach: skrzynia biegow, infotainment i ergonomia, ale moim zdaniem i tak Mercedes C-Klasse > BMW F30 pre lci

 

Świat się kończy. Merc ma lepsze zawieszenie i do tego układ kierowniczy "gwiazdy" bije BMW na głowę! :)

Czas zmienić auto na vw, skodę, albo merca! Jeden bije spalaniem, inny zawieszeniem, a jeszcze inny wygląda o niebo lepiej od F30.

Czy jest w ogóle coś gorszego od F30? Może taczka?:)

 

Zaczynam mieć wrażenie, że na tym forum średnia wieku to 75+.

Opublikowano
jeżeli chodzi o W205, to dla mnie wygląd zewnętrzny jest do bani. W204 był w miarę konserwatywny i miał ładne proporcje, W205 jest przekombinowany. natomiast to co mnie ciekawi, to silnik 3.0 V6 z wersji 450 AMG - jechał może nim ktoś i ma porównanie do 335i?
Opublikowano

 

Świat się kończy. Merc ma lepsze zawieszenie i do tego układ kierowniczy "gwiazdy" bije BMW na głowę! :)

Czas zmienić auto na vw, skodę, albo merca! Jeden bije spalaniem, inny zawieszeniem, a jeszcze inny wygląda o niebo lepiej od F30.

Czy jest w ogóle coś gorszego od F30? Może taczka?:)

 

Zaczynam mieć wrażenie, że na tym forum średnia wieku to 75+.

 

Moim zdaniem elektromechaniczny uklad w Mercu jest duzo lepszy, przejedz sie C-klasa to zobaczysz.

Zawieszenie w F30 zrobili zeby bylo komfortowo "jak w Mercu" zwlaszcza jak porownasz do E90. BMW poszlo na za duzo kompromisow, albo inaczej: zeby 3 jezdzila jak 3 trzeba teraz doplacic za mpakiet bo inaczej jezdzi jak C-Klasa tylko z gorszym ukladem kierowniczym :mad2: . Wszystko to odnosze do wersji F30 pre lci, poliftem nie jezdzilem jeszcze. A mimo calej krytyki F30 to i tak jest to auto z absolutnej czolowki w klasie, po prostu konkurencja nie spi i robi rowniez naprawde dobre auta.

Opublikowano
Konkurencja nie spi, ale wystarczy w F3X dobrac MPakiet i niestety (dla konkurencji) moga sie juz schowac - przynajmniej w kwestii frajdy z jazdy :=)
Opublikowano

...a w Audi S-line :D

 

C klasa jest piękna, ale tylko z przodu...3er jest idealna, agresywny przód, tył, linia etc.- zaznaczam, że nie mam 3er ;) stylistyka to jednak kwestia gustu, a na temat właściwości jezdnych się nie wypowiadam, bo Meś sam się wykluczył więc nie miałem okazji pojeździć.

Opublikowano

Ja przed zamówieniem poliftowej f30 pojezdzilem sporo nową C. C180 nie nadaje się do dużych prędkości - przy stylu jazdy autora wątku taki malutki silniczek musiał dużo spalić. Ja jezdzilem c200 i powiem tyle: auto w środku zrobione jest pięknie. Z zewnątrz rowniez jest takie, zwłaszcza AMG. Moim zdaniem nowa c klasa to idealne auto dla żony/kochanki. Jest to auto kobiece.

Co do wyświetlacza - faktycznie wygląda to tak jakby designerzy w ostatniej chwili przypomnieli sobie że Mercedes ma mieć wyświetlacz i go na chama dokleili do kokpitu. Skrzynia biegów lepsza w f30. Układ jezdny jest lepszy w f30. F30 dla mnie jest jak dobrze skrojony garnitur. Mercedesa kupie kiedyś kochance. Najpierw jednak muszę się ożenić, a potem znaleźć kochankę.

Opublikowano

Mówią że cla jest bardziej dla kochanki niż klasa C. :wink: Słyszałem że na klasę C mówi się mała klasa S :8)

Co do ogólnych wrażeń....wiadomo że bida edition w porównaniu do wyższych wersji będzie krytykowana. Nie zapominajmy że F30 jest z końca 2011 roku a W205 z 2014 r. W między czasie trochę się zmieniło. Wiadomo, że wszystko kwestia gustu :8)

Opublikowano

Jak porównywać wersje F30 vs W205 to najlepiej bogate vs bogate, bo te wersje dla biedaków są takie że psa bym tam do samochodu nie włożył....

 

http://s30.postimg.org/7lyr6eblt/widok_1.jpg

http://s30.postimg.org/xisfj0f9d/widok_2.jpg

http://s30.postimg.org/wujl02gjl/widok_3.jpg

 

 

http://s30.postimg.org/l6pj5irep/srodek_1.jpg

http://s30.postimg.org/df8t6yn9d/srodek_2.jpg

 

Szczerze to miał bym dylemat które auto kupić. Mercedes oferuje trochę więcej w wyposażeniu niż BMW.

Generalnie wygląd (środek/wewnątrz) to chyba postawił bym na W205, pozostaje jeszcze kwestia prowadzenia się obu aut a tego na zdjęciach nie widać.

 

Dane katalogowe mówią że 340i jest szybsze niż C450, masa 1615kg (bez xdrive) 1690kg (z xdrive) vs 1690kg (c450 4matic) więc w sumie ważą tyle samo. (wg; danych producenta)

do setki też podają takie same dane: 4.9s dla 340xi oraz c450 4matic do 200 portal ZEPERFS (średnie pomiary z czasopism) też wychodzi po 17,5s. Więc bardzo zbliżone auta.

 

Pozostaje jeszcze tylko czynnik fun factor i driving pleasure ;)

Opublikowano
Mercedesa kupie kiedyś kochance. Najpierw jednak muszę się ożenić, a potem znaleźć kochankę.

 

tip of the day: Nie trzeba sie zenic zeby miec kochanke. Jak juz musisz sie zenic to lepiej podpisz intercyze bo inaczej bedziesz co najwyzej rowerem zapinal. :D :cool2: :idea:

Opublikowano
Mercedesa kupie kiedyś kochance. Najpierw jednak muszę się ożenić, a potem znaleźć kochankę.

 

tip of the day: Nie trzeba sie zenic zeby miec kochanke. Jak juz musisz sie zenic to lepiej podpisz intercyze bo inaczej bedziesz co najwyzej rowerem zapinal. :D :cool2: :idea:

 

No chyba że żenisz się z córą milionera, wtedy "enjoy your life" :evil: , a poza tym Rov/wer nie taki zły ewentualnie wziąłbym Range'a :P , co do aut w środku chyba wygrywa mesiek(oprócz tableta), na zew bmw, tak jak napisane powyżej zdecydować może "driving fun" .

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano
Na tych zdjęciach wnętrza, faktycznie mesiek lepiej wygląda (lepsze foto), jednak w realu już nie jest tak różowo... w mesiu wielki kawał czarnego plastiku na wysoki połysk na centralnej konsoli wygląda średnio, nie wspominając o tym jak to się przykurzy i jest uciapane paluchami. Mi tam moje wnętrze mpakietowe podoba się znacznie bardziej.
Opublikowano
Ten wielki kawał plastiku to jest tylko jedna z opcji :!: Zresztą na zdjęciu wyżej jest przecież carbon. Wnętrze mercedesa jest wykonane z dużo lepszych materiałów, brakuje tylko m-pakietowej kierownicy z BMW, nie przypominam sobie lepiej leżącej w dłoniach kiery.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.