Skocz do zawartości

N46 zapach oleju w kabinie [odp: pompa vacum, uszczelka]


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Polecam zestaw do pozbycia się problemów z wyciekami z vacuum pompy:

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-vacuum-vacum-pompy-n42-n46-bmw-i3997560572.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 187
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Polecam zestaw do pozbycia się problemów z wyciekami z vacuum pompy:

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-vacuum-vacum-pompy-n42-n46-bmw-i3997560572.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa pompa na miejscu

Cholernie ciasno z dojscie.....ale sie udalo

Jest ciszej i sprawniej chyba hamulce dzialaja

Mam wrazenie ze znacznie ciszej silnik pracuje...ogolnie wszystko pozytywnie jeszcze kilka dni testow i bede wiedzial czy udalo mi sie wyleczyc z eyciekow silnik...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to jedź do serwisu i poproś o wszystkie uszczelki jakie są często wymieniane w twoim silniku .

 

ASO ma listę zamówień i wie jakie są najczęściej wymieniane . Bierzesz to wszystko i wymieniasz. U mnie 210k i uszczelka pojemnika filtra oleju była tak twarda , że się łamała przy wyciąganiu. Chodzi mi o tę co łączy ten pojemnik aluminiowy z silnikiem. Ogólnie to trzeba zrobić wszystko na raz bo jak zrobisz vacum , zaraz zacznie ciec z innego miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ja z kolei mialem lekki wyciek przy wymianie servomotoru valvetronica. Mechanik zapomnial zabezpieczyc przy sciaganiu motoru vvt i z niego troche wycieklo na czesci ponizej (nie wiem co tam sie znajduje). Dodam, ze nie mam zadnych wyciekow. Uszczelka pokrywy zaworow wymieniona.

Moje putanie jest nastepujace - gdyz mechanik mi powiedzial ze ten olej musi sie wypalic i przez jakis czas bedzie smierdzialo - jak sie tego pozbyc tego oleju? Jedynie mycie silnika? Czy rzeczywiscie poczekac az sie wypali? Dodam ze dzisiaj jak podnioslem maske to lekko zauwazalny dymek sie pojawil i smierdzialo spalonym olejem.

Raz BMW, zawsze BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
witam panowie odswizam temat. Pompe vacum uszczelnilem ale dalej smierdzi olejem. Wiem ze uszczelka pokrywy zaworow puszcza. Ciezka jest wymiana I jakie koszty ??Znalazlem kompletna uszczelke na allegro za 190zl ale widze ze ktos tutaj nawet za 100 skas mial wiec pytam. Co do silnika to n46 w e46 byly tez montowane wiem bo sam taki mam Edytowane przez dekalski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam,

 

Od miesiąca jestem właścicielem BMW 320 E90. Na początku miałem problemy z wyciekającym olejem, mechanik stwierdził, że to problem z czujnikiem, który wymienił (jeśli dobrze pamiętam). Ostatnio jednak znów pojawił się wyciek. Co prawda przejechałem 1000 km, wskaźnik nie spadł jeszcze poza minimum, ale na pampersie widać ślady oleju. Gdzie może jeszcze leżeć problem? Ktoś spotkał się z czymś podobnym? Będę wdzięczny za jakieś wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie się olej pojawia?

jeżeli na deklu od silnika sprawdź oringi w dolocie często puszczają (po zmianie np. świec zalecana jest wymiana na nowe) chociaż wydaje mi się gdyby uszczelki na dolocie poszły to by silnik brał lewe powietrze i by się "troszeczkę" kopciło

druga sprawa filtr odmy (odma może puszczać olej) zalecana chyba jest wymiana co 100k km

jeżeli piszę herezje proszę mnie poprawić

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Koledzy odgrzeję trochę kotleta. Chyba mam ten sam problem, auto kupiłem jakieś 2 miesiące temu i czasami w kabinie czułem przez chwilę zapach palonego oleju.

 

Dziś zobaczyłem małą plamkę po oleju w garażu taką 3x3cm.

 

Zrobiłem fotkę w silniku, może to od tego?

 

http://i.imgur.com/cfMhnG4.jpg

http://i.imgur.com/AeFZc9d.jpg

 

 

Czy to też problem z o-ringiem pompy vacum?

 

Silnik 320i N46 - 2,00l (110kW)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie jak ciekła pompa vacuum zaolejony był blaszany wspornik kabla od sondy lambda - od tej sondy która widoczna jest na obu zdjęciach. Zwykle olej kapie na ten wspornik a z niego na katalizator. Trzeba użyć latarki i lusterka na wysięgniku, aby to sprawdzić bez demontażu czegokolwiek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Ci Multilab za odpowiedź, ale diagnoza to raczej do wymiany ten oring, lub pompa? Czy może być jeszcze coś innego?

 

Multilab, jeżeli byś miał chwilkę czasu to napisz mi proszę nr tej pompy, zobaczyłbym sobie wtedy na schemacie gdzie ona jest i jak wygląda, oraz numer katalogowy tej uszczelki którą powinienem wymienić.

 

Pozdrawiam i dziękuję Ci z góry za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dziękuję Ci Multilab za odpowiedź, ale diagnoza to raczej do wymiany ten oring, lub pompa? Czy może być jeszcze coś innego?

 

Multilab, jeżeli byś miał chwilkę czasu to napisz mi proszę nr tej pompy, zobaczyłbym sobie wtedy na schemacie gdzie ona jest i jak wygląda, oraz numer katalogowy tej uszczelki którą powinienem wymienić.

 

Pozdrawiam i dziękuję Ci z góry za pomoc.

 

Najpierw sprawdź lusterkiem ten wspornik.

Na temat uszczelnienia pompy prowadzony jest już wątek.

 

Na tej stronie pompa ma nr 2 - http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3178-elementy-dodatkowe-glowicy-cylindrow/vFT31920

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to sprawdzę to jeszcze lusterkiem.

 

Jeżeli do wymiany byłaby jeszcze uszczelka pokrywy zaworów to co mam kupić w ASO? Czy tylko uszczelkę pokrywy czy jeszcze jakieś inne ? Wymeiniłbym od razu wszystko żeby mieć spokój.

 

Czy ewentualnie samemu można wymienić uszczelkę pokrywy zaworów, czy lepiej oddać do mechanika?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W kilku miejscach trzeba użyć dodatkowo specjalnej masy uszczelniającej (koledzy zalecają silikon samochodowy odporny na wysokie temperatury). Zatem jeśli masz doświadczenie w naprawach to jak najbardziej można samemu.

Warto przy okazji oczyścić i uszczelnić złącze czujnika wałka pośredniego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde to sam sobie raczej nie poradzę. To pokupuje te wszystkie uszczelki i dam koledze żeby mi to zrobił. Sorki że tak męczę, ale napiszcie mi jeszcze czy oprócz tej uszczelki pokrywy zaworów mam jeszcze jakieś uszczelki kupić, które warto wymienić przy tym zabiegu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam!

W mojej BMW e91 320i od pewnego czasu przy hamowaniu czuć zapach tak jakby" zapach spalonej świeczki". Oczywiście nie występuje to cały czas ale co jakiś czas się pojawia. Dodam jeszcze ze przy hamowaniu słychać piszczenie, ale wydaje mi się ze nie jest to dźwięk metaliczny, trudno jest mi zlokalizowac gdzie to występuje. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być , czy ktoś się spotkał już z czymś takim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.