Skocz do zawartości

N46 zapach oleju w kabinie [odp: pompa vacum, uszczelka]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odświeżam wątek, gdyż mam opisywany tu problem z wyciekiem oleju.

Jestem już po wymianie o-ringu pompy vacum. Podczas wymiany mechanik stwierdził, że to faktycznie było to, bo było tam sporo oleju.

Przez jakiś czas było niby dobrze, a dziś znowu pojawił się smród.

Po otwarciu maski delikatna mgiełka z tylnej części silnika.

Ktoś pisał że uszczelniał dekiel pompy vacum w N42.

Czy w N46 też jest ten dekiel?

Czy mechanik mógł źle założyć uszczelkę lub nie dokręcić jak trzeba pompę?

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 187
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Miałem to samo . A tu odpowiedź: Ja mam prawie 180 tyś , a co do tej pompy to nie mam pojęcia dlaczego była zatkana, może zrobił się jakiś nagar z oleju i nie dało się już uszczelki wymienić bo i tak pod ciśnieniem ją wydmuchało. Dlatego musieli mi pompę cała wymienić .Koszt pompy to było ok 1000zł . Dwa razy mi to robili i znowu olej lał się na katalizator . Proponuje, jeżeli dalej Ci leje olej z tej uszczelki to wyciągnąć całą pompę przepłukać jeżeli oczywiście się da i założyć .
Opublikowano

Dzięki jaga.

Jaką pompę kupiłeś - oryginał (11667542498 - kosztuje 1,5 tys.) czy jakiś zamiennik?

 

Znalazłem 2 zamienniki:

Pierburg 7.24807.22.0 (780 zł)

LuK 561 0038 10 (599 zł)

Czy ktoś kupował już części ww producentów?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Ja kupiłem oryginalną w serwisie i tam mi ją wymienili .Teraz mam spokój i nie czuje już palonego oleju :lol: Pozdrawiam
Opublikowano

Witam,mam pytanie od jakiegoś czasu czuje smród przepalonego oleju w kabinie.Dzieje się to wtedy kiedy samochód stoi np.na światłach bądz jak cofam na miejsce parkingowe.Samochód przeszedł przegląd w serwisie pod koniec listopada,czy ktoś wie może co się dzieje i co należy zrobić żeby to zlikwidować.Aha ma też kolejne pytanie...pod korkiem oleju zauważyłem biały nalot jak tzw"śmietana" czy to oznacza że silnik już ma się ku końcowi,mam przejechane 190 tys.km i gdzie jest miarka oleju bo jakoś nie mogę znaleść...hmm

Bardzo proszę o pomoc w tych trzech kwestiach:)

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Jak Ci wymieniali olej mogło troszkę gdzieś skapnąć i stąd ten smród, olej możesz na szybko sprawdzićw BC lub Idrive jeżeli masz

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Moim zdaniem to może być normalne z nalotem , gdyż wilgoć sie zbiera na korku , ale przy dłuższych trasach powinno to zniknąć .

Biorąc pod uwagę ,że zalatuje Ci do kabiny olejem to już gorszy problem a mianowicie może puszczać uszczelka pod głowicą . Nie chcę być wyrocznią ale takie objawy o tym świadczą . Miałem tak kilka razy ale w innych markach zwłaszcza gdy auto stoi pod chmurką .Na pewno wymaga to dokładnego sprawdzenia .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli masz silnik 1995cm3 143KM to na pewno leci z vacu pompy z tyłu silnika. Przerabiałem to u siebie w tym samym silniku. Pompa jest tak umieszczona, że jak skapnie z niej kropla oleju to bezpośrednio na rurę wydechową i stąd ten smrodek. Jak zabierzesz się za pompę to uszczelnij ją zarówno na łączeniu pompa-silnik (przykręcane na 3 śruby normalne) jak i pod deklem samej pompy (kilka małych imbusowych śrubek). Może lecieć z tych dwóch miejsc. Pozdrawiam i daj znać czy to to.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli masz silnik 1995cm3 143KM to na pewno leci z vacu pompy z tyłu silnika. Przerabiałem to u siebie w tym samym silniku. Pompa jest tak umieszczona, że jak skapnie z niej kropla oleju to bezpośrednio na rurę wydechową i stąd ten smrodek. Jak zabierzesz się za pompę to uszczelnij ją zarówno na łączeniu pompa-silnik (przykręcane na 3 śruby normalne) jak i pod deklem samej pompy (kilka małych imbusowych śrubek). Może lecieć z tych dwóch miejsc. Pozdrawiam i daj znać czy to to.

 

Miałem ten sam problem w E46 318i N42 a są to podobne silniki jak u was i kapało z Vacum pompy i uszczelniłem ją tak samo jak kolega adrianCB i po problemie.

  • Zarejestrowani
Opublikowano
U mnie tak samo jak u kolegi wyżej ^^ plus sporo dymu na każdym postoju w aucie i spod maski :mad2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Tu nie dymi tylko jak samochód stoi np.na światłach albo jeśli cofam na miejsce parkingowe to wtedy czuć ten olej i to też nie zawsze ale czuć,spróbuję z tą pompą zobaczymy.Aha czy to można zrobić samemu czy konieczna jest wizyta u mechanika??

I ponawiam pytanie może głupie ale :mad2: ale ja nie umiem na nie odpowiedzieć,gdzie w tym silniku znajduje się miarka od oleju????? :?: :!: :!: :!:

Tak to jest dwu litrowa benzyna o jakiej mocy niewiem przyznam się szczerze :( ... samochód jest z 2007 roku z lutego ale coś mi się zdaje że on jest ten słabszy chyba 127 konny ale ręki nie dam sobie uciąć:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lepiej auto wstawić do mechanika, bo dostęp do pompy jest dość słaby (luz pomiędzy pompą a grodzią to tylko kilka cm). Ja sam próbowałem ale jak mi spadła pierwsza śruba (szukałem jej ze 20min) to darowałem sobie....

Jeśli chodzi o bagnet oleju to jest po lewej stronie auta (od kierowcy), bliżej gordzi z czerwoną końcówką.

Opublikowano
Dzięki AdrianCB,czyli muszę poszukać jakiegoś mechanika który ma pojęcie,bo takich co nie mają a kasują to tu niebrakuje:).Będę szukał tego bagnetu tylko że samochód jest z kierownicą po angielskiej stronie więc..... :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu nie dymi tylko jak samochód stoi np.na światłach albo jeśli cofam na miejsce parkingowe to wtedy czuć ten olej i to też nie zawsze ale czuć,spróbuję z tą pompą zobaczymy.Aha czy to można zrobić samemu czy konieczna jest wizyta u mechanika??

I ponawiam pytanie może głupie ale :mad2: ale ja nie umiem na nie odpowiedzieć,gdzie w tym silniku znajduje się miarka od oleju????? :?: :!: :!: :!:

Tak to jest dwu litrowa benzyna o jakiej mocy niewiem przyznam się szczerze :( ... samochód jest z 2007 roku z lutego ale coś mi się zdaje że on jest ten słabszy chyba 127 konny ale ręki nie dam sobie uciąć:)

 

Najprawdopodobniej cieknie z pompy podciśnieniowej. Mam identyczny problem. Z pompy sączy się olej i zwykle na jej dolnej części "wisi" kropla oleju. Podczas jazdy spada na katalizator, ale strumień powietrza omywa katalizator i nic nie czuć, natomiast podczas postoju lub cofania nie ma tego zjawiska i zapach spalonego oleju przedostaje się do wnętrza. Próbowałem uszczelnić pompę, ale niestety nieskutecznie. Pewnie skuszę się na zakup nowej. Do demontażu potrzebny jest specjalny klucz z grzechotką o bardzo małym skoku. Co do miarki to tych silnikach jej nie ma. Pomiar odbywa się za pomocą komputera pokładowego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dajcie spokój jaki specjalny klucz. Wymiana jest prosta jak budowa cepa. Sam to wymieniałem prawie rok temu. Kupiłem nową pompę z oringiem bo zazwyczaj wymiana samego uszczelniecza kończy się brakiem pożądanego efektu czyli cieknie tak samo labo bardziej. Trzeba zdemontować półkę od filtra przeciwpyłkowego. Pompa wychodzi lekko do tyłu a potem w bok, w lewo bo do góry nie da rady. Klucz nasadowy, najlepiej cienkościenny.
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie cieknie z pod tego dekla pompy vacum który jest przykręcony torxami, ja odkręciłem ten dekiel i przejechałem dookoła silikonem do wysokich temperatur i problem rozwiązałem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Guzior2 czy Ty może wiesz ile kosztuje tu w Irl taka pompa??

 

Nie wiem bo nie kupowałem ale jeśli w PL kosztuje ok. 1240 zł to w IRL pewnie z 350 - 400 euro.

 

Ps. Ale dlaczego chcesz kupić nową ?

Opublikowano
Chciałem się zorientować jakie to są koszta jeśli by starej nie dało się uszczelnić.Narazie i tak nic z tego bo nie mogę się skontaktować z mechanikiem...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja zostawiłem za wyszlifowanie powierzchni i uszczelnienie u mechanika 90 PLN.... i już od ponad pół roku wszystko OK.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.