Skocz do zawartości

N46 zapach oleju w kabinie [odp: pompa vacum, uszczelka]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Możesz wymienić ale to cały dzień roboty, w jakimś warsztacie to nieźle policzą. W ASO BMW za wymiane odmy wołają ponad 700 zł

 

Naturalnie wolałbym zrobić to samemu gdyż garażem z kanałem dysponuję, ale kompletnie się na tym nie znam. :shock: I jeśli miałbym oddać auto gdzieś do serwisu to sumarycznie chyba taniej to wyjdzie razem do kupy niż każde zlecane z osobna.

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 187
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Akurat kanał jest Ci niepotrzebny.Jak leci pomiedzy blokiem a pompa trzeba kupic oryginalny oring (lekko przesmarowac silikonem wysokotem.) ,jesli z pompy mozna ja rozebrac i uszczelnic.Robilem to i nie ma problemu (przejechane 40.000) Jesli chcesz kupic nową pompe to LUK koszt ok 600-800 zł (poł roku temu chciałem kupic dla kumpla -niestety nie bylo tylko orginał ok 1200 zł w ASO) wiec wymieniłem mu oring i po klopocie .Trzeba zdjąc podszybie zeby ulatwic sobie dostep do srub Jak poszukasz w sieci to znajdziesz krok po kroku jak to zrobic -roboty na 2-3 godz.

Z odmą jest troche zabawy -tez opisane jak wymienic w N46 bez zdejmowanie kolektora .Tu trzeba miec troche smykałki do mechaniki.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dzięki kolego miałeś racje z tym uszczelnieniem :cool2: już jest spokój :D
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam!

od pewnego czasu, da się wyczuć zapach oleju silnikowego w kabinie ale co ciekawe, tylko po uprzednim używaniu biegu wstecznego...

jeszcze nie byłem pod autem, być może ktoś zna podobny przypadek i może mi zasugerować na co powinienem zwrócić uwagę!!

Opublikowano
Przy delikatnym wietrze ustaw sie tak aby wiało od tylu i zobacz czy śmierdzi... Może a wstecznym zagarniasz opary a problem jest cały czas... Mam nadzie ze rozumiesz w czym problem.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
nie na pewno nie!! znalazłem na forum coś o uszczelnieniu pompy podciśnieniowej, być może tu jest problem, a cofanie powoduje że opary z wyciekającego oleju dostają się do dolotów powietrza...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pompa vacuum, podcisnieniowa, jak cofasz kapie na katalize i stad ten smród

 

Potwierdzam. Miałem tak samo.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, mam problem ,mianowicie podczas postoju czasami czuje zapach przepalonego oleju w aucie. Od wymiany oleju po przejechaniu jakis 7000km komputer pokazywal mi aby dolac 1 litr oleju. Póżniej przy wymianie swiecy zauwazylem olej skapujacy na kolektor, i pewnie z stad ten zapach. Tylko nie mam pojecia skad bierze sie wyciek. załaczam zdjecia,mam nadzieje ze ktos pomoze. motor 2.0 N46

[http://images34.fotosik.pl/684/69427c62219124f6med.jpghttp://images36.fotosik.pl/503/da8b3944abc64cb5med.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bylo ze 100 razy ale pewnie szukac sie nie chcialo, pompa podcisnieniowa do wymiany bo puszcza olej na kata, nie tam szukasz gdzie trzeba, jak leci na katalize to z pompy czyli z tylu silnika, norma w tych silnikach
Krzysztof
Opublikowano

Nowa pompa w IC z pierburga 650zl - polecam

Po taniemu to uszczelnic pompe za pomoca uszczelki z filtra oleju z tego auta i uszczelka laczaca pompe z silnikiem nowa od Bmw koszt okolo 20zl

 

A na zdjeciu tez widac jak cieknie ci z uszczelki pokrywy zaworow. Podjedz do bmw i dadza ci za 100 wszystkie uszczelki potrzebne do czujnikow , elektrozaworow i valverronica

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, miałem ten sam problem w e46 z tym samym silnikiem. Musiałem uszczelnić dwie rzeczy: pompę podciśnienia oraz pokrywę zaworów. Zrobił to znajomy mechanik jakimś dobrym silikonem i przez prawie 2lata do sprzedaży auta był spokój. A koszt usługi to 80pln.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w e46 nie miales takiego samego silnika bo tam takich nie bylo... byl jego poprzenik to tak zebys swierzaka w blad nie wprowadzal, e46-N42 a w e90-N46
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jasne różnią się oznaczeniem n42/n46 i mocą 143km/150km ale wizualnie to dokładnie takie same silniki. Osprzęt też mają taki sam... Jak dla mnie to ten sam silnik. Więc możliwości wycieków oleju są takie same. Różnica w mocy, może bierze się z innych map wtrysku albo ukł. wydechowego...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
dzięki Panowie!!! mieliście rację pompa i do tego nieszczelność pokrywy zaworów!!!
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Czy ktoś ma pomysł skąd może być ten wyciek oleju ? Do tej pory wymieniona uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka miski olejowej, uszczelniony oring przy bagnecie (swoją drogą mam wrażenie ,że czujnik poziomu oleju nie wskazuje dobrze... czy to uszczelnianie mogło coś namieszać?)

 

20121021_005.jpg

20121021_006.jpg

20121021_007.jpg

20121021_008.jpg

20121021_009.jpg

20121021_010.jpg

20121021_012.jpg

20121021_014.jpg

20121021_015.jpg

 

 

 

Od kiedy N46 ma bagnet ?

Opublikowano
Ciekawy jestem jak wasze uszczelnienia w pompie vacum, bo u mnie nie dało to żadnego efektu , pompa została wymieniona na nową . Bagnetu brak ! u mnie.
Opublikowano
No jakiś symering mi wymienili w pompie. Ale to nic nie dało bo po paru dniach znowu kap ,kap na kata . Musiałem nową pompę założyć i już wszystko jest ok .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dokładnie wymienia się dwa oringi:

1. na połączeniu pompy z silnikiem

2. w pompie między pompą a deklem pompy

 

Oring nr 1 dostępny w ASO za 20pln, oring nr 2 do dobrania w sklepie z uszczelkami, koszt 2pln.

Miałem tak uszczelnioną pompę w e46 (zrobiłem tak 40tyś km) i mam tak w obecnej e87 (od ponad pół roku) i nie ma mowy o wycieku.

Jeśli komuś po wymianie oringów kapało nadal to:

- nie wymienił obu oringów

- źle dobrał rozmiar oringu do wnętrza pompy

- nie oczyścił dekla pompy od strony wewnętrznej (a zbiera się na nim masa syfu)

 

Produkowałem się sam już kilka razy na ten temat, wystarczy poszukać:

viewtopic.php?f=70&t=224539&start=15

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witajci, wyminielem odme, uszczelke pod klawiatura i o ring vacum.

Po kilk tygodniach problem powrocil. Po nocy jak tylko sie silnik nagrzeje jakies 2-3 minuty czuc spalony olej z nawiewow. Przedtem bywalo ze polecialo sporo dymu z pod machy teraz tylko troszke mocniej czuc ale dymu nie ma.

Mysle i mam nadzieje ze problem to puszczajaca pompa vacum? Auto ma prawie 190 tys km

Po wymianach nie bylo nigdzie oleju, teraz zauwazylem ze zbiera sie go troche na oslonie nad kolektorem wydechowym w pierwszej malej wnce od strony pompy vacum.

 

Probowac ja uszczelniac czy wymieniac na nowa?

A moze to cos innego?

 

Prosze o rade! Zalamuje rece bo zona jezdzi na krotkich odcinkach do pracy a ja nie chce wymienic bawary na inne auto...ale jak bedzie smierdziec to komfortu nie ma i bede msuial....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.