Skocz do zawartości

N46 zapach oleju w kabinie [odp: pompa vacum, uszczelka]


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zauważyłem delikatny wyciek oleju prawdopodobnie z tylnej części głowicy tzn od strony skrzyni biegów. Niestety mimo kilkakrotnych podejść nie udało mi się zlokalizować, bo jest tam strasznie ciasno i nawet użycie małego lusterka niewiele dało. Silnik jak w tytule benzyna 150KM - przebieg 60 tys. km. W zasadzie widać tylko, że czasem spadnie kropla na przewód sondy lambda bo jest trochę zaoliwiony. Czy ktoś miał taki przypadek i może podzielić się doświadczeniem?
  • Odpowiedzi 187
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Uszczelniacz na pompie vacum czyli próżniowej. Koszt nie duży wymiana ok 40 minut, no może godzinka. Za chwile zacznie kapać na katalizator i będzie nieprzyjemny zapach palonego oleju.
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jest silnik na benzynę i chyba nie ma tej pompy, ale może się mylę. Jeśli jest to może jakieś wskazówki - nr. katalogowy tej uszczelki itp.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego mam ten sam silnik, N46, i zapewniam Cię że jest ta pompa z tyłu głowicy i właśnie z jej uszkodzonego uszczelniacza cieknie. Wejdź sobie na realoem.com wbij nr vin i w sekcji silnik->głowica znajdziesz sobie nr części.
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki za info. Jeszcze jedno pytanie. Robiłeś to może samodzielnie - da się zrobić samemu? Na co zwrócić uwagę? Czy ten uszczelniacz to ten element o numerze 03- O-Ring nr kat.11667509080, bo pompa nie ma innych części - jest jako całość.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, robiłem to sam. Musisz zdjąć "podszybie" ten długi element pod maską, masz tam 3 śruby i musisz zdjąć przewód idący do serva. Miejsca jest masakrycznie mało. Dokładnie chodzi o ten oring. Zanim zdemontujesz pompę zdejmij podszybie i sprawdź ręką czy masz tam olej. Pompę wyczujesz ręką bo nic innego z tyłu głowicy nie ma.
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Serdeczne dzięki. Jutro pojadę po uszczelkę i piątek spróbuje wymienić. Jeszcze raz bardzo dziękuję :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem ten sam problem ale w silniku N42 i oprócz wymiany uszczelki odkręciłem dekiel od tej pompy bo tam też ciekło i dookoła przejechałem silikonem do wysokich temperatur i problem znikną.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam prośbę o podpowiedź jak to wymontować. Tam jest miejsce tylko aby rękę wcisnąć - a gdzie klucz? Dziś próbowałem i poddałem się. Może potrzebny jakiś specjalny klucz?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem jak jest w E90 ale w E46 musiałem odkręcić taką ściankę w grodzi i dopiero miałem miejsce na włożenie małego klucza grzechotki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem jak jest w E90 ale w E46 musiałem odkręcić taką ściankę w grodzi i dopiero miałem miejsce na włożenie małego klucza grzechotki.

 

To ten element który przylega bezpośrednio do szyby i za którym jest mechanizm wycieraczek. Do zdemontowania trzeba także zdemontować ramiona wycieraczek - czy to masz na myśli?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten plastik co przylega do szyby też musisz zdemontować ale oprócz tego tam gdzie jest pionowa ściana grodziowa w E46 był odkręcany taki plastik przez który chyba kable przechodziły i po zdemontowaniu tego uzyskałem troszkę więcej miejsca.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten plastik co przylega do szyby też musisz zdemontować ale oprócz tego tam gdzie jest pionowa ściana grodziowa w E46 był odkręcany taki plastik przez który chyba kable przechodziły i po zdemontowaniu tego uzyskałem troszkę więcej miejsca.

 

W E90 nie ma takiej klapki. Na dodatek na wysokości pompy jest przykręcona blacha aluminiowa jako ochrona termiczna wyciszenia grodzi czołowej, a jej usunięcie jest równie trudne jak samej pompy. Myślę nad dorobieniem jakiegoś specjalnego klucza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega kris1973 to robił w e90 więc zaczekaj na jego wskazówki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak pisałem. Musisz odkręcić ten element, który przylega do podszybia na którym jest filtr przeciwpyłkowy. Potem ściągasz wąż idący do serwa a na końcu 3 śruby mocujące pompę do głowicy. Klucz najlepiej nasadowy bo innym nie dasz rady. Pompa wyjdzie ale musisz ją wyciagać nie do góry a w lewo nad wydechem. W razie pytań pisz na gg: 35952769
Krzysztof
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po dorobieniu specjalnego klucza nasadowego przy trzecim podejściu udało się wymontować pompę. Zgodnie z radami uszczelniłem także samą pompę. Niestety nadal pojedyncze krople oleju czasem kapią najpierw na wspornik kabla od sondy a potem na katalizator. Wygląda to raczej na uszczelkę pokrywy zaworów, która trzeba będzie pewnie wymienić. Czy ktoś to robił samodzielnie w tym silniku. Co bezwzględnie trzeba kupić nowe i na co zwrócić uwagę. Jak zwykle liczę na pomoc bardziej doświadczonych kolegów.
Opublikowano
Ja też tak miałem wymienili mi najpierw w aso uszczelkę, pojeździłem trochę i znowu to samo okazało się, ze pompa sama w sobie jest zatkana. Pozostało wymienić całą pompę i wszystko ustało zero oleju na katalizatorze :lol:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja też tak miałem wymienili mi najpierw w aso uszczelkę, pojeździłem trochę i znowu to samo okazało się, ze pompa sama w sobie jest zatkana. Pozostało wymienić całą pompę i wszystko ustało zero oleju na katalizatorze :lol:

 

Czy możesz trochę jaśniej. Jaką uszczelkę wymienili - pompy czy pokrywy zaworów i drugie co to znaczy zatkana pompa - jak to stwierdzić. Nie bardzo bym chciał ja wymieniać bo nowa kosztuje podobno ok 1800 zł, a komplet uszczelek pokrywy zaworów to też 5-6 stówek.

Opublikowano
Ja mam prawie 180 tyś , a co do tej pompy to nie mam pojęcia dlaczego była zatkana, może zrobił się jakiś nagar z oleju i nie dało się już uszczelki wymienić bo i tak pod ciśnieniem ją wydmuchało. Dlatego musieli mi pompę cała wymienić .Koszt pompy to było ok 1000zł
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie tak z ciekawości jakie macie przebiegi w swoich benzynach że dręczą was wycieki :|

 

Ja mam mam niewiele bo tylko 60 tys (1-sza rejestracja 2006). a wyciek jest w ilości kilka kropel na kilka dni, ale kapie na katalizator i śmierdzi. Gdyby to było w innym miejscu to pewnie bym odpuścił.

Opublikowano
Panowie tak z ciekawości jakie macie przebiegi w swoich benzynach że dręczą was wycieki :|

 

Ja mam mam niewiele bo tylko 60 tys (1-sza rejestracja 2006). a wyciek jest w ilości kilka kropel na kilka dni, ale kapie na katalizator i śmierdzi. Gdyby to było w innym miejscu to pewnie bym odpuścił.

To faktycznie lipa by po 60tysiach pojawiały się wycieki.Mi pociło się spod elektrozaworów,wymiana oringów załatwiła sprawę.W kołach mam 75t.km :D Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.