Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam forumowiczów

 

Forum znam od jakiegoś czasu bo zdarzało mi się tu zaglądać ale teraz mam ciężki orzech do zgryzienia i być może pomożecie mi w wyborze, do niedawna byłem w sumie zadowolonym posiadaczem Ałdi :wink: A5 SB, wcześniej nieprzerwanie były też audiole, kiedyś w dawnych czasach zdarzały się bimery.

Z racji tego że zmieniły mi się plany życiowe i zdecydowałem zamieszkać na stałe na wyspach postanowiłem sprzedać A5 no i poważnie zastanawiam się nad następcą którym w tym wypadku powinien zostać 330D kombi w xdrive i auto lub ponownie Audi tym razem A4 3.0d lub ewentualnie 2.0 tfsi 252ps oba w quattro.

Tak szczerze już trochę znudziłem się Audi choć akurat w moim wypadku złego słowa powiedzieć nie mogę stąd moje zainteresowanie serią 3, piątka mnie nie interesuje bo jest za duża, a nad dodatek chciałbym nadwozie kombi, z drugiej strony zastanawiam się czy seria 3 nie jest za ciasna, no i bądź tu człowieku mądry :) .

Generalnie najważniejsza dla mnie jest przestrzeń bagażowa, na tylnych siedzeniach raczej częstych pasażerów nie będzie ale zastanawiam się czy podczas okazyjnych wakacji ze znajomymi nie będzie tam za mało miejsca w porównaniu do np A4, ale to jest w sumie nie aż tak istotna kwestia, bardziej interesuje mnie wasza opinia odnośnie niezawodności tego modelu i jakości materiałów w środku, jak to jeździ pytać nie będę bo wydaje mi się że chyba lepiej niż Audi :wink: .

Teraz przejdę do najważniejszego a więc mojej konfiguracji oraz cennika jaki dostałem na to auto, liczę na jakieś porady odnośnie doboru opcji:

 

330d M Sport xDrive 3.0 Diesel Automatic 5dr Touring kolor to albo Estoril blue albo biały no chyba że macie jakieś ciekawsze propozycje(lubię brązy, beże)

Podstawa to bynajmniej w UK:

 

18" light alloy wheels M Star-spoke style 400 M

Air conditioning, automatic with two-zone control

Bluetooth hands-free facility with USB audio interface

BMW Emergency Call

Cruise control with brake function

Cup holders, front - two, with sliding lid

Door sill finishers - Black, High gloss

DAB tuner

Exterior mirrors - heated, electrically adjustable

Exterior trim, High-gloss Shadowline

Floor mats, velour

Kidney grille, Chrome with extra-wide Black, High-gloss vertical slats

LED daytime driving lights, front

LED rear lights

Dakota leather upholstery

M Sport multi-function leather steering wheel

Navigation System - BMW Business

Predictive gearshift using navigation data (automatic transmission models)

Radio control panel with Chrome highlight

Rain sensor with automatic headlight activation

Tyre pressure monitoring

Door sill finishers with 'M' designation, front

Drive Performance Control (ECO PRO, Comfort, Sport and Sport+ modes)

Extended interior ambient lighting - switchable BMW Classic Orange/Cold White LED

Headlining, Anthracite

Interior trim, Aluminium Hexagon with Estoril Blue highlight

LED fog lights, front and rear

M aerodynamic bodystyling

M Sport instrument cluster

M Sport suspension (excludes xDrive models)

Remote control, including integrated key, with inset in Blue

Side exterior 'M' designation badges

Sport seats, front

Armrest - rear, centre with two cup holders (330i/340i/330d/335d only)

Park Distance Control (PDC), front and rear (330i/340i/330d/335d only)

Reading lights, front and rear, with soft light (330i/340i/330d/335d only)

Servotronic (330i/340i/330d/335d only)

Metallic paint (340i/330d/335d only)

 

Do tego wszystkiego dołożyłem :

 

Seats - Dakota leather, black

Visibility Pack -- LED headlights/high-beam assist

Armrest -- front centre, sliding

Exterior badge deletion -- model designation

Headlight wash

Headrests -- rear folding

Heated seats -- front

Heated steering wheel

Hi-Fi system -- Harman/Kardon

Interior Comfort Pack -- extended storage/headrests rear folding

Lumbar support -- front

Adaptive M Sport suspension

Variable sport steering

 

No i zastanawiam się czy są to dobre opcje czy może coś mi w nich poradzicie?

Na chwilę obecną po negocjacjach dostałem cenę od brokera w UK 33200gbp ale powalczyłem z kilkoma dilerami no i obiecują o dziwo lepszą cenę, zobaczymy ale być może jest szansa na 32, może 31K gbp, co osobiście uważam za bardzo interesującą propozycję.

Co do Audi to na wstępie od brokera dostaję cenę ok 36.yś gbp za 3.0d z kilkoma dodatkami m.in B&O i Matrixami, na 2.0 cena około tysiąc mniejsza, pomijając już wyższą cenę to na tą chwilę okres oczekiwania jest dosyć długi 4-5mieś przy ok 12tyg u BMW.

To chyba tyle na wstępnie byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie opinie i porównania.

Edytowane przez rabbit72
p44ahXld_o.jpg
Opublikowano

Nowym Audi nie jezdzilem, ale na tym poziomie cen to wszystko zalezy od Twoich osobistych preferencji.

Jak Audi Ci sie znudzilo, bierz Beemke i tyle. Jak za malo miejsca, to wrzucasz box raz w roku i tyle - lepsze to, niz wozic tone powietrza przez wiekszosc czasu.

 

Co do opcji to nie bralbym variable steering - podobno dziwnie to dziala, mimo, ze BMW stara sie to wszystkim wciskac...

Jak chcesz tym autem troche poszalec, to bez M brakes.

Opublikowano

Pytanie po co kombi?

Czy ma byc praktyczny bagaznik ale i tak zwykle bedzie roleta zasunięta czy chcesz wozic szafki?

 

Jesli to pierwsze to mozesz zastanowić się f34. Ja mialem podobne rozterki i chce w najblizszym czasie zakupic wlasnie wersje GT.

Jest wiekszy niz f31 i bagaznik ma spory ale mniejszy niz seria 5. Taki w sam raz.

Nie wiem tylko dlaczego ludziom sie nie podoba - wg mnie jest bardzo fajny ale to kwestia gustu. Drzwi bez ramek i ten wysuwany spoiler dodaje charakteru:-)

Opublikowano

Jezeli zastanawiasz sie pomiedzy F31 a B9 avant, wybralbym Audi tylko dlatego, ze bedzie dluzwj swiezsze :) jak Kolega wyzej zastanowilbym sie nad F34 to jest naprawde udane auto, przestrzen, przestrzen i jeszcze raz przestrzen ;) drzwi bez ramek, M pakiet i kolor blue estoril to ogien!

 

Ja przesiadlem sie z B8 w Avancie na F36 - bagaznik chyba z 10 litrow mniejszy wedlug katalogow, ale jest schowek pod

podloga, klapa otwiera sie z szyba co daje mozliwosc latwego zaladunku i dostepu do gratow ktore sie tam znajduja :)

 

Co do wyposazenia jakie wybrales...mega, bedzie Pan zadowolony - hamulce M musisz miec ;)

Opublikowano

Dzięki za wszystkie podpowiedzi, co do kombi to w sumie macie rację bo dużą część roku ta przestrzeń będzie pusta ale trochę podróżuję po Europie, po winka do Francyji, a poza tym mamy w planach dwa duże psy jednego molosa a drugiego niewiele mniejszego więc wydaje mi się że przy podróżach z nimi będzie to najlepsza opcja, bo jakoś nie wyobrażam sobie żeby ci panowie "odpoczywali" na tylnych siedzeniach albo co gorsze w bagażniku , jeszcze nie daj boże za to mi greenpeace auo pomaluje albo posądzą o znęcanie się nad psiakami :wink: .

Co do M brakes to to też planowałem je odpuścić, no i dalej nie wiem co z tym fantem zrobić, a szaleństwa to aż tak wielkiego nie będzie, czasami tam na trasie się "lekko" przyciśnie :oops: , generalnie chyba najbardziej pasowałby mi 328i w xdrive ale niestety nie mogę fajnej ceny na niego dostać i wyszedł by mnie drożej od 3.0 klekota.

Mówię to dlatego że teraz już coraz mniej km w roku robię tj, ok 30tyś, choć z drugiej strony ten trzy litrowy zawsze mnie kręcił i mam nadzieję że chcąc potrzymać to auto z 7-8 lat jest to sensowniejszy wybór, co do audi to byłem dziś w salonie koło Southampton i mieli nową A4 ale tylko wersję saloon i dodatkowo pod pokrowcem więc nie było szansy na choćby organoleptyczne przyjrzenie się jej z bliska.

Mam natomiast zaproszenie spod Londyńskiego salonu w którym wcześniej kupowałem A5 na przejażdżkę i przyjrzenie się jej z bliska, wracając do BMW i wersji GT, ja wiem że wielu może ono się podobać natomiast mnie te wersje strasznie odrzucają,dla mnie to wszystko jest z nimi ok do momentu bagażnika i wrażenia mam takie jakby projektanci na siłę chcieli zaprojektować auto które będzie mieć większy kufer i w pewnym momencie stracili na nie pomysł.

Nie wiem co oni brali w tym czasie ale F30 jest dla mnie ładnym autem same w sobie a to GT bynajmniej dla mnie odpada, ale wiadomo o gustach się nie dyskutuje, z kolei F36 podoba mi się bardzo ale znowu ja potrzebuję kufer z tyłu :P , choć powiem Wam jak F36 mi się podoba i jest fajne to F12 przy nim jest świetne , tylko że to już inna półka cenowa.

Dziś po południu dostałem ofertę na podobną konfigurację do mojej z tym że auta do szybkiego odbioru w dodatkach są:

 

Model ZLMY F31 330d xDrive M Sport Touring N57T 3.0

Colour B45 Estoril Blue Metallic

Upholstery LCSW Black Dakota leather

Maint Pack No Maintenance Pack

Option 21C 19" M Double-spoke style 442M alloy whee

Option 4WG Aluminium Hexagon interior trim with Bla

Option 494 Seat heating. Front

ZMS M Sport Plus package

 

W tym wypadku zwróciłem uwagę na moim zdaniem piękne felgi i ten M sport package plus który ma światła adaptacyjne, H.K i ledy , plus kilka innych , z takich rzeczy które mnie dziwią to powiedzcie mi jak jest z tym podłokietnikiem w trójce , czy jest możliwość jego regulacji na wysokości ?

No i jeszcze jedno pytanie powiedzcie mi jak gra H.K w porównaniu do tego radia pakietu biznes, może macie porównanie do B&O z Audi , no i dalej jak jest z dostępnymi formatami/plikami muzycznymi w Harmanie bo np w B&O wygląda to słabo , flac nie zagra podobnie jak sadc , z lepszych formatów ruszy tylko xrcd no i wiadomo mp3 i płytka?

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano

Ja moge sie wypowiedziec co do naglosnienia :) Jestem bardzo zadowolony z HK, majac wczesniej BO w Audi, teraz naprawde to gra tak jak moje ucho oczekiwalo. Brakowalo mi np troche niskich tonow...wygluszalem, kombinowalem i to nie bylo to. W A4 i A5 BO (doplata 5k) nie gra (nawet na forum A4 o tym pisza) dopiero w A6 (doplata 30k) naprawde to jest prawdziwy Bang ;) w BO sluchalem muzyki praktycznie tylko z plyt bo w mp3 slabo to brzmialo, teraz wydaje sie lepiej. Roznica pomiedzy HK, a podstawowym jest mega, ale Pro tez moze wystarczy...musisz koniecznie porownac.

 

Podlokietnik w 3er tylko sie przesuwa, nie ma regulacji na wysokosc jak to ma np Audi - tez mi tego brakowalo ale sie przyzwyczailem :)

 

Jak chcesz cos duzego to moze X5 :norty: dostalem dzis oferte z Select Automotive i informacja o rabacie 22-28%. Z tego co sie orientuje ciagna auta z UK, moze warto zapytac, chyba nawet na forum sie oglaszali.

Opublikowano
Jak chcesz cos duzego to moze X5 :norty: dostalem dzis oferte z Select Automotive i informacja o rabacie 22-28%. Z tego co sie orientuje ciagna auta z UK, moze warto zapytac, chyba nawet na forum sie oglaszali.

 

Nie nie, za duża kolumbryna, poza tym nie jestem fanem suv'ów , jakiś czas jeździłem służbowym discovery 3(może to bardziej tereniak), fakt wygodne auto ale mnie suvy nie przekonują natomiast podobają mi się wersje allroad, dzięki za info odnośnie Harmana, postaram się też sam trochę tego posłuchać, szkoda że ten podłokietnik się nie podnosi bo człowiek trochę się przyzwyczaił, a nie wiesz jak jest z tymi formatami w H.K ??

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano

Jeśli interesuje Cię info odnośnie spalania 3.0d:

U mnie w F36 430d 6,3 - 7,5l/100km na póki co niedotartym silniku

Opublikowano (edytowane)
Jeśli interesuje Cię info odnośnie spalania 3.0d:

U mnie w F36 430d 6,3 - 7,5l/100km na póki co niedotartym silniku

 

No to całkiem przyjemnie , mój 2.0tfsi quatt, spalił śr od nowości po 100tyś km wdłg kompa 8.7(realne 9.2), no ale był w manualu i 70% to trasy i małe miasto, reszta, większe miasto i korki,ogólnie byłem zadowolony, a w sumie zawalidrogą nie byłem bo odawałem czasami mu w piz..ę :oops: ,a jak jeździsz, dynamicznie czy wolniej, no i w jakim terenie?

Edytowane przez rabbit72
p44ahXld_o.jpg
Opublikowano

Dość dynamicznie

Trasa Katowice - Kraków - Wrocław średnia na A4 150km/h plus jazda po tych miastach czyli tak 60/40 (trasa/miasto) 7,3l/100km

Opublikowano

ja bym bral audika, za caloksztalt.

trojka jest pare ładnych lat za a4 technologicznie w tyle, nawet w lampach sa zwykle zarówki gdzie w a4 masz ledy.

naglosnienie w bmw to jakas porazka, przerobic to zeby jakos gralo to trzeba troche zlociszy dorzucic.

jak chcesz wrzucic do trojki do bagaznika molosa plus jeszcze jednego psa malych gabarytow to beda mialy ciasno, klatki podwojnej to napewno nie wrzucisz co najmniej piatka albo a6. moj rotweiler ledwo sie miesci z tylu z dojazdowka i dlatego jezdzi z przodu na fotelu pasazera.

plus bmw w kombi do audika to uchylana szyba w klapie, super rozwiazanie.

Opublikowano
Ja bym wziął a4 2.0 252 bo nie lubię diesli a ty robisz mniejsze przebiegi. W środku nie powala ale z zewnątrz bardzo ładne :cool2: Wiadomo BMW to BMW ale audi nowsze pod każdym względem :wink:
Opublikowano
dlatego jezdzi z przodu na fotelu pasazera.
he he , rozumiem że w okularach jak świeci słońce,cool :lol: , my leonbergera planujemy więc mały to on raczej nie jest , z drugiej strony nie chcę też przesadzać z tymi wymaganiami pod psiaka, musi/szą dać radę, klatki w sumie nie planowałem raczej jakąś zmyślną kratkę na/za tylne siedzenia.

Co do rzeczy najważniejszych to widzę że w facelifcie '16 są ledy z przodu i tyłu które wybrałem, z tym nagłośnieniem to Bang moim zdaniem grał ok jakimś fanem basów nie jestem, najważniejsza jest dla mnie czystość dźwięku, choć oczywiście jako dawny bywalec klubów od czasu do czasu puszczam jakąś rąbankę , problemem B&O jest moim zdaniem właśnie ubogość odtwarzanych formatów.

Tu widzę że zdania są podzielone i jedni mówią że Harman gra lepiej inni że Bang, osobiście jako ktoś kto lubi dobre audio Banga w kwestii nagłośnienia (nie sprzętu ) pozycjonowałbym wyżej, kiedyś podobał mi się Mark Levinson w Lexusie, w domu mam Acoustic Energy Radiance 3 i jest w sam raz, dźwienk w punkt tak jak oczekuje, bdb stosunek jakości do ceny i w połączeniu z niezłymi klockami więcej mi nie trzeba, w kabinie auta wiadomo cudów nie będzie bo jej kształt ma swoje ograniczenia, ale dźwięk ma być czysty nie wyobrażam sobie żadnych trzasków, zwisów itp,itd.

A teraz rzecz najważniejsza czyli auto, na beemera jestem przypalony z racji frajdy z jazdy i być może znudzenia się audi tylko powoli zaczynam się zastanawiać nad 5'er, trójka też mi się podoba , bardziej przyciąga mnie do niej tez dosyć dobra oferta cenowa i rabat , co do wielkości to z pkt widzenia kierowcy mi odpowiada, tylko zastanawiam się właśnie czy damy raęy z psiakami , ktoś wcześniej zapytał dlaczego kombi, dla mnie to kombi i tak jest małe bo A5 SB było dłuższe i problemów w tym nie widziałem.

Aczkolwiek był jeden czasem wydawało mi się za bardzo krowiaste i stąd podobają mi się gabaryty trójki, ale znowu za A4 B9 przemawia znowu jej świeżość, podejrzewam że jakość materiałów będzie też lepsza bo zauważyłem że jednak w tej trójce,nawet wypasionej to jednak to wykończenie nie jest takie jak w audi, ale sama wizja kokpitu jest spoko, nowa A4 po zdjęciach widzę jest trochę przecukrowana aż za porządna i ułożona.

Navi też bardziej podoba mi się w F30, w B9 znowu z tabletem wyskoczyli, zonie oczywiście podoba się bardziej Ałdi, ja jej na to "co ty wiesz o zabijaniu" :twisted: , wybiorę to co mi się podoba ale jakąś tam poprawkę biorę na druga połówkę bo u mnie jest ona jak najlepszy kumpel, zawsze i wszędzie razem, taka choroba wieku średniego w połowie między czterdziestką i pięćdziesiątką :oops: ..

No i ogólnie mam klina negocjuje z chłopakami z BMW ale chciałbym się też tym nowym A4 przejechać, w wypadku tego ostatniego nie wiem czy nie wybrałbym tego 2.0 252PS, pewnie na sam koniec zadecyduje cena, plusem BMW jest świetny klekot 3.0, szczerze więcej mi na dupowóz to codziennego poruszania się nie trzeba, planuje jakiegoś gokarta na tor ale to jeszcze nie teraz :wink: ..

p44ahXld_o.jpg
  • 1 rok później...
Opublikowano

Prawie rok mnie nie było,sorki że tak post pod postem, ale w końcu po małych perturbacjach dokonałem moim zdaniem jedynego słusznego wyboru :8) , no i trójeczka została zamówiona, odbiór w Marcu lub jak dobrze pójdzie w Lutym ale konfiguracja trochę się zmieniła :

 

Mianowicie postawiłem na 335d zamiast 330d , dalej zmieniłem kolor z Estoril Blue na Alpine White, wygląda to mniej więcej tak :

 

-Model M Sport

-Biel alpejska

-Skóra Dakota czerwony-koralowy z czarnym akcentem

-19" Obrecze ze stopu lekkiego Double Spoke 442 M

-Listwy ozdobne aluminium Hexagon z listwa akcentowa w kolorze czarnym

-Pakiet dodatkowych schowków

-Klimatyzacja automatyczna, 2-strefowa

-Diodowe swiatla przeciwmgielne

-Pakiet aerodynamiczny M

-Obramowania BMW Individual Shadow Line czarne na wysoki połysk

-Sportowa automatyczna skrzynia biegów

-Kierownica sportowa M,

-Pakiet dodatkowego oświetlenia

-Podsufitka Individual w kolorze antracytowym

-Przyciemniana szyba tylna i tylne szyby boczne

-Sportowe fotele przednie

-Czujniki parkowania z tyłu i z przodu

-Aktywny regulator prędkosci z funkcją Stop& Go

-Deska rozdzielcza o rozszerzonym zakresie

-Zestaw głośnomówiący Bluetooth o rozszerzonym zakresie funkcji Office

-System nawigacyjny Business

-ConnectedDrive Services

-Asystent parkowania

-Panel deski rozdzielczej pokryty skórą Individual

-Dodatkowe gniazdo/gniazda 12V

-Pakiet dodatkowych schowków

-Dywaniki welurowe

-System alarmowy

-Podłokietnik z przodu, przesuwany

-Czujnik ciśnienia powietrza w oponach

-Składane zagłówki tylne

-Zestaw HiFi Harman Kardon Surround Sound

-Ogrzewanie foteli przednich

-Ogrzewanie kierownicy

-Real Time Traffic Information

-Lusterko wsteczne przyciemniane automatycznie Standard

-Asystent świateł drogowych

-Adaptacyjne reflektory diodowe

-Czujnik deszczu z automatyczna kontrola

-Spryskiwacze reflektorów

-Sportowy układ hamulcowy M

-Relingi dachowe, czarne

-Service Inclusive - 5 lat 50 000 mil -80 tys km

 

To tak na szybko mniej więcej tyle i le zapamiętałem, już nie mogę się doczekać odbioru ale z racji tego że auto zamówiłem kilka dni temu mam pytanie o poradę i możliwe ważne opcje które mogłem przeoczyć, jak dla mnie wydaje się że niczego nie ominąłem, co myślicie ?

 

P.S

Nie umiałem znaleźć odpowiedniego wątku więc podczepiłem pod temat który kiedyś zacząłem .

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano

335d ma ponizej 5 sekund do setki, jesli chodzi o przyspieszenie to wynik porownywalny do M3. Testowalem kiedys 435d GC, osiagi robia wrazenie.

 

Czytalem sporo postow o problemach z xdrive przy stosowaniu M-pakowego ogumienia mieszanego. Przekladnia xdrive ma niby problemy z roznymi rozmiarami kol i wyrownaniem roznic przyczepnosci na przedniej i tylniej osi, co prowadzi do szybkiego jej uszkodzenia. U mnie podobna sytuacja, mam kola letnie M 400 i troche obaw czy nie przysporza mi one klopotow z przekladnia.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
double

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano (edytowane)

Ale sugerujesz że co ,bo niezbyt rozumiem, ogumienie mam fabryczne i z tego co mniej więcej wiem to rozmiary kół są takie same na przód i tył, miałem wcześniej quattro i tam też trzeba było być ostrożnym z doborem kół/ogumienia. Zresztą mam już swoje lata i nie szaleję, bardzo surowo przestrzegam należytych rozmiarów zalecanych przez producenta, idąc dalej z przeróbkami w stylu małolata to też już nie te czasy :wink: .

A z racji tego że auto chciałby potrzymać co najmniej 6-7 lat to od początku zamierzam o nie mocno dbać, nawet olej pomimo pakietu service inclusive zmienię po pierwszych kilku tyś .

Edytowane przez rabbit72
p44ahXld_o.jpg
Opublikowano
Ja dodam tylko od siebie, że HK w BMW gra duuużo lepiej niż BO w Audi B9 Allroad, którego ostatnio testowałem. BTW rozważam audika jako drugie auto i właśnie Allroad mi najbardziej pasuje, bo ma zalety osobówki i suva. Co do Audi, to montaż dużo lepszy niż w BMW, ale już system MMI dużo gorszy niż w BMW i na koniec ciekawostka: w audi za 300K nie można mieć czujników ciśnienia w kołach, które pokazywałyby tak jak w BMW cisniene w barach :(
Opublikowano
Wybor fajny jesli chodzi o motor , gratulacje , ale z psami nie poszalejesz , moj dogo niestety ledwo sie miesci , i podroz w bagazniku to dla niego karcer :(
Opublikowano
Dzięki, też myślę że motor w swojej klasie jest genialny, szczerze jako d@powóz nie widziałem innej opcji, w PL z racji akcyzy pewnie rozglądałbym się za 328, więcej mi nie trzeba bo na tor to raczej preferuję inne auta, co do psiaka na szczęście doszliśmy do wniosku że"newfie" to jednak nie teraz, padło na boksera, który z tyłu powinien dać radę :wink:
p44ahXld_o.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.