Skocz do zawartości

525d 2002r amortyzatory M-technik


arturo e39

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Witam wszystkich , wiem ,że w necie jest trochę info na ten temat ,ale co temat to inne zdanie.

Otóż na przeglądzie wyszło mi ,że mam do wymiany jeden wahacz więc dziś podjechałem do mechanika wymienić go i okazało się ,że mimo tego ,że amory miału sprawność ok 70% to mają już pęknięte mocowania ze starości . Prawdopodobnie amory siedzą od nowości .

I teraz mam takie pytanie wkładać oryginalne sachs ,czy monroe ?

O ile tylne to różnica ok 100zł to przednie już prawie 200zł więc na komplecie wyjdzie mi ok 600zł różnicy .

Montował ktoś te monroe , nadaje się to do czegoś ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Manolito ma monroe i sobie chwali, już jakiś czas temu je wrzucił, zerknij u niego w galerii.

Ja wrzuciłem sachsa, ale dopiero pareset km zrobiłem, póki co jest dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoje Monroe ReFlex montowałem w listopadzie 2011 przy przebiegu 251000 km. Obecnie mam przebieg 334000 km i amortyzatory są ok. Choć muszę wytropić przyczynę stukanie na drobnych nierównościach (kostka brukowa, krótkie drobne nierówności poprzeczne) - zostały mi jeszcze wahacze banany, górne mocowania amortyzatorów (już kupione) i amortyzatory właśnie (same w sobie też mogą stukać jak już się kończą - choć poprzednie amortyzatory wylały a mimo to tak nie stukały).

Czas pokaże, czy to były amortyzatory czy coś innego. W razie czego napiszę co było przyczyną.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choć muszę wytropić przyczynę stukanie na drobnych nierównościach (kostka brukowa, krótkie drobne nierówności poprzeczne) - zostały mi jeszcze wahacze banany, górne mocowania amortyzatorów (już kupione) i amortyzatory właśnie (same w sobie też mogą stukać jak już się kończą - choć poprzednie amortyzatory wylały a mimo to tak nie stukały).

Czas pokaże, czy to były amortyzatory czy coś innego. W razie czego napiszę co było przyczyną.

Pzdr.

 

Napisz koniecznie, bo ja też będę walczyć z tym problemem. Wymieniłem wahacze, łączniki, drążki i końcówki, teraz na dniach będę wymieniał amortyzatory (jeden wylany, jeszcze fabryczny), odboje, sprężyny i poduszki amortyzatorów. Mam nadzieję, że pomoże ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Żeby było śmieszniej to Wam napiszę ,że u mnie też występuje to stukanie .

Zmienię te amorki i się okaże czy była to wina amorów .

Tylko ,że ja zmieniam właśnie też jeden wahacz ten prosty i łącznik bo mają już luzy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc, podejrzewam że to nie amortyzatory. Za delikatne jest to stukanie. Obstawiam niestety maglownicę. U mnie niby luzów nie ma, ale idealnie sztywno też nie jest i podejrzewam, że właśnie tak się objawia. Bo wszystko inne już wymieniłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto też sprawdzić krzyżaki kolumny kierowniczej-szczególnie ten dolny.

Miałem Monroe Reflexy na przodzie przy std zawiasie-w sumie nie było do czego się przyczepić,po 80 tkm jeden z nich wylał,teraz mam Sachsy Advantage w zawiasie M-Tech i przy ew.wymianie jednak pozostanę przy Sachsach.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co słyszałem to niektórzy twierdzą ,że blisteiny są nawet lepsze od sachs , choć za bardzo się tym nie interesowałem bo jak dla mnie sachs są super .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wyższe modele Bilsteinów jeszcze trzymają jakość,ale te standardowe czarne B4 nawet nie umywają się do Sachsów. Miałem B4 w std.zawiasie i dały radę jedynie przez 20tkm.
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

to prawda, B4 to zwykły amortyzator i z jakością różnie bywa, natomiast B6 jest mocniejszy, ma grubszą lagę i faktycznie charakterystykę bardziej sportową

trzyma dobrze ale czujesz każdy drobiazg i są mniej komfortowe, przy codziennej jeździe, czuć więcej nierówności, które zwykły amor gasi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Proponowano mi blisteiny b8 ,ale z tego co pamiętam kosztowały 2x tyle co sasch .

Nie jeżdzę po 200km/h ,ani nie ścigam się z każdym kogo spotkam na drodze więc nie widzę potrzeby ,żeby pakować takie amory .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
No więc mam już zakupione sachs komplet z odbojami i osłonami i mam takie pytanie, czy do wymiany tylnych amorów trzeba demontować tylną półkę czy wystarczy tylko zdjąć samą kanapę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inne w m-techniku będą amortyzatory, sprężyny, stabilizator (jest grubszy - najgrubszy jest w M5). Nie wiem jak z łącznikami stabilizatora ale reszta jest taka sama.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
podłącze sie do tematu,czy est akas szansa zmienic zawieszenie z M technik na normalne?i ewentualnie co nalezy wymienic i ak to zrobic najtaniej?dla mnie to jest za niskie i co chwila gdzies hacze progami

 

Ja przednim zderzakiem w każdy krawężnik przycierałem przy parkowaniu, ale okazało się, że mam wystukane amortyzatory i sprężyny. Po wymianie na nowe m-tech obu części jest super.

 

Zmierz sobie odległość od dolnej krawędzi felgi do krawędzi nadkola. powinno być 56cm przy 16' felgach. U mnie po wymianie z przodu jest nawet 59cm z tyłu mam regulowane więc 56 ustawiłem jak powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.