Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, wielkimi krokami zbliża się czas wymiany klocków w moim aucie. Jako, że auto jest na gwarancji wszystko robię w serwisie. Tam powiedzieli mi, że klocki kosztują 1100,00 zł + robocizna 390,00 zł. Nie wiem tylko czy ta cena dotyczy przodu i tyłu czy tylko przodu, muszę to sprawdzić. Zadzwoniłem do AD Polska i tam podano mi następujące modele i ceny: PRZÓD - Girling: 164,00 zł lub Textar: 259,00 zł. Dodatkowo czujnik: 42,00 zł. Jeśli chodzi o TYŁ, to podobnie: Girling: 167,00 zł lub Textar: 242,00 zł i czujnika nie mają na stanie. Kurczę, nie wiem co to za klocki, nie chciałbym się w ASO zbłaźnić. Później zadzwoniłem do Stando (nieautoryzowany serwis bmw). Tu już rozmowa zgoła inna, przede wszystkim podałem nr nadwozia. PRZÓD proponują tylko oryginał: 726,00 zł, do tego czujnik: 132,00 zł i TYŁ oryginał: 576,00 zł i czujnik 126,00 zł. Na TYŁ zaproponowali jeszcze zamiennik Bosch za 256,00 zł ale myślę, że różnica jest zbyt mała by o tym myśleć. Co o tym sądzicie? Ewentualnie co kupić by się nie sfrajerować w ASO.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja robię inaczej (auto mam również na gwarancji).

Kupuję klocki i czujniki poza ASO, oryginalne - sklepów w necie jest mnóstwo - wymieniam poza ASO. Jak dobrze poszukasz, to oryginały kupisz w cenie niewiele wyższej od Textar'a czy ATE.

Nigdy jeszcze ASO nie miało do tego pretensji, a robię tak w aucie swoim i żony.

Ponadto mam mechanika, który oprócz samej wymiany zawsze porządnie przeczyści mi zaciski, nałoży pastę. W ASO z tym bywa różnie.

 

P.S.

Cena, którą podałeś w ASO dotyczy tylko przodu.

I właśnie o to chodzi... 1100 zł za klocki to cena 2x wyższa niż w pierwszym lepszym sklepie internetowym...

390 zł za wymianę klocków i czujnika na jednej osi... :mrgreen: przynajmniej kawa gratis...

Opublikowano
A powiedz, kto kasuje inspekcję i czy gdzieś w historii serwisowej jest ślad, że wymiana klocków w ogóle nastąpiła?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Inspekcję możesz skasować sobie sam poprzez przycisk zerowania przebiegu (dłuższe jego przytrzymanie).

Jest to funkcjonalność udostępniona dla użytkownika (albo raczej dla serwisów nieautoryzowanych) przez BMW.

Jeśli wymianę klocków zrobisz w ASO to pozostanie ślad w systemie serwisowym BMW, jeśli zrobisz sam - to nie.

Ale jak napisałem - BMW nie robi z tym problemów, zwłaszcza jeśli używasz oryginały.

 

Dla gwarancji (w sensie "spokoju ducha") istotniejsze jest robienie w ASO przeglądów "olejowych" zgodnie z interwałem wskazywanym przez auto (choć to też kwestia dyskusyjna, z prawnego punktu widzenia mógłbyś chyba to robić w każdym innym serwisie pod warunkiem, że miałbyś dokumentację tych przeglądów).

W każdym razie ja przeglądy "olejowe" robię w ASO (co nie zmienia faktu, że w połowie interwału i tak wymieniam dodatkowo olej/filtry poza ASO) :)

Opublikowano

zmieniałem klocki w pewnym warsztacie w wawie nieASO który wpisał tą czynność do historii obu baz BMW niejako na konto pewnego ASO z południa Polski....

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Trzeba na prawde być niepoważnym żeby za klocki z wymianą zapłacić 1500zł :)

U mnie koszt wymiany klocków na przodzie zamyka się w 700zł ( przy czym klocki zakładam ceramiczne i kosztują one ok. 450-500zł )

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

do mojej 535ix klocki jurida white ceramic na przód kosztowały coś ok. 600 pln plus czujnik 100 pln a wymiana 80 pln :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Koledzy, zgodnie z sugestiami z powyższych postów postanowiłem wymienić klocki na przedzie w niezależnym serwisie. Wybór padł na TRW, do tego czujnik Textar. Wymiana przebiegła bez żadnych zakłóceń, ale po wyjechaniu z serwisu od razu zauważyłem, że pedał hamulca przy "pierwszym" naciśnięciu jest stosunkowo miękki i dopiero po drugim, trzecim szybkim uzyskuje twardość (skuteczność) jak przed wymianą klocków. Oczywiście dwa, trzy szybkie naciśnięcia i jest OK, ale tylko przez krótką chwilę, tzn. parę, paręnaście sekund, a potem kolejne naciśnięcie znów miękki. Myślałem, że to może tylko w okresie "docierania" się klocków, ale przejechałem już około 200 km po mieście i nie widzę poprawy.

Czy ktoś ma może jakąś sugestię, gdzie leży problem? Jadę do serwisu z reklamacją, ale chciałbym być sam wyposażony w jakąś wiedzę na ten temat.

Opublikowano

@Pemek

Nie, nie wymieniałam płynu hamulcowego.

 

Hmm..zapowietrzony? Czy to nie jest dziwne? Przecież wymiana klocków nie pociąga za sobą rozszczelnienia układu hamulcowego, mylę się?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
TTTM, po prostu klocki TRW nie są zbyt dobre. Na przyszłość wybieraj z jurid texstar ate ferrodo ebc i to najlepiej te wyższe modele.
Opublikowano

Zgadzam się, żeby wybierać najdroższe klocki, lepszych firm, ale taki objaw jak kolega podaje, to raczej do słabych klocków nie pasuje. Mogłyby być wibracje przy hamowaniu, piski, nierównomierne zużycie tarczy, słabe hamowanie, az do odklejenia sie okładziny włącznie. Ale wpadający padał?

Patrzyłeś może, ile masz płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym?

 

Z klocków ja najbardziej polecam Textar i EBC - potem Ate i Jurid. Podobno niezłe są też Ferodo i Bosch, ale nie próbowałem. Obecnie chyba Textar epad to najlepszy wybór jak dla mnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zakładałem trw do oryginalnych tarcz i tak to wtedy pracowało jak kolega opisuje. Do tego bardzo szybko tarcze się zużyły na tych trw.
Opublikowano
Trw robi tez wahacze na pierwszy montaż do bmw a klocki są dobre a na pewno lepsze niż ferodo lub bosch na tych jeździłem wiec mam porównanie . Co do jurida to nie wiem bo na nich nie jeździłem ale slyszalem ze jakość maja bardzo dobrą.
Opublikowano
....Patrzyłeś może, ile masz płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym?

Sprawdziłem..poziom płynu hamulcowego podniósł się w zasadzie pod korek. To akurat chyba normalny objaw, co? cofnięte tłoczki wypychają płyn do zbiorniczka

Opublikowano

Objaw miękkiego hamulca, który trzeba pompować żeby hamował jest typowy dla zapowietrzenia układu. Nie ma sensu kombinować skąd się wzięło powietrze tylko trzeba odpowietrzyć!!!

Jest to prosta sprawa i mechanik przy wymianie klocków powinien to zrobić bez dyskusji. Dodatkowo powinieneś pomyśleć o wymianie płynu hamulcowego, albo przynajmniej sprawdzić czy jeszcze się nadaje - płyn hamulcowy chłonie wilgoć i staje się przez to ściśliwy i łatwiej może się zagotować przy ostrym hamowaniu. Dlatego co około 2 - 3 lata powinno się płyn hamulcowy wymienić.

Podniesienie się płynu jest naturalne po wymianie klocków jest, jak zauważyłeś, oczywiste ale czy pod korek? Może ktoś dolewał w międzyczasie bo fabryka to raczej oszczędza na wszystkim i wątpię żeby lali aż do pełna.

 

A jeśli chodzi o klocki, czy tarcze trw to uważam, że to chłam.

Opublikowano
....Patrzyłeś może, ile masz płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym?

Sprawdziłem..poziom płynu hamulcowego podniósł się w zasadzie pod korek. To akurat chyba normalny objaw, co? cofnięte tłoczki wypychają płyn do zbiorniczka

 

Jeżeli aż tyle się podniósł to znaczy, ze jest powietrze - koniec i kropka.. Objawy kiepskich tarcz/klocków to na początku piszczenie, bicie, łapanie się w zimie itp... Do dłuższym czasie dochodzi zbyt intensywne zużycie, przegrzewanie itp.

 

PS - jeżeli chodzi o pierwszą zabudowę BMW to robi je ATE, niemniej jednak wszystkim polecam by na przód ZAWSZE szły oryginały (przynajmniej tarcze), na tył mogą iść ATE.

Opublikowano
....Patrzyłeś może, ile masz płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym?

Sprawdziłem..poziom płynu hamulcowego podniósł się w zasadzie pod korek. To akurat chyba normalny objaw, co? cofnięte tłoczki wypychają płyn do zbiorniczka

 

Jeżeli aż tyle się podniósł to znaczy, ze jest powietrze - koniec i kropka.. Objawy kiepskich tarcz/klocków to na początku piszczenie, bicie, łapanie się w zimie itp... Do dłuższym czasie dochodzi zbyt intensywne zużycie, przegrzewanie itp.

 

PS - jeżeli chodzi o pierwszą zabudowę BMW to robi je ATE, niemniej jednak wszystkim polecam by na przód ZAWSZE szły oryginały (przynajmniej tarcze), na tył mogą iść ATE.

 

Tylko Kolego nie zapominaj że na "pierwszą zabudowę" w przypadku F10 jak i innych modeli E szły właśnie ATE. Tak więc można domniemywać że kupując ATE na "tylną oś" kupujesz ORI tylko że nie w ASO

 

pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem jak w piątce ale w innych seriach E ATE nie jest wcale regułą. Występuje też tekstar oraz jurid.
Opublikowano
PS - jeżeli chodzi o pierwszą zabudowę BMW to robi je ATE, niemniej jednak wszystkim polecam by na przód ZAWSZE szły oryginały (przynajmniej tarcze), na tył mogą iść ATE.

 

Tylko Kolego nie zapominaj że na "pierwszą zabudowę" w przypadku F10 jak i innych modeli E szły właśnie ATE. Tak więc można domniemywać że kupując ATE na "tylną oś" kupujesz ORI tylko że nie w ASO

 

pzdr

 

To właśnie napisałem, że robi ATE. Niestety tolerancja bicia tarcz jest inna na produkt sygnowane OEM BMW a inna w kartoniku ATE (przerabiałem to zupełnie niedawno - każdą tarczę przed założeniem sprawdzałem na karuzeli z miernikiem) :norty:

Opublikowano

Zgadam się z Kolegą Kosa!

Tarcze to ino oryginały, no EBC są jeszcze dobrze wyważane. Szczególnie na przodzie, gdzie tarcza jest dużo większej średnicy. Ja innych tarcz niż ori nie zakładam. EBC są dość drogie, prawie porównywalne ceny z oryginałami, w dodatku do mojego modelu jeszcze ich nie było jak potrzebowałem. Lepiej znaleźć oryginał w dobrej cenie - ja kupiłem u kolegi z forum ( czescidobmw ).

Klocki to inny temat, i dobrej jakości zamiennik jest tyle samo wart co ori. Ja fabrycznie na tyle miałem klocki TEXTAR a na przodzie ATE ( widziałem też JURID w F10 na fabrycznym montażu ).

 

Teraz mam z tyłu jeszcze fabryczne tarcze, a klocki nowe TEXTARa, a na przodzie nowe tarcze ori BMW plus nowe klocki TEXTAR. Wszytko sprawuje się bez zarzutu i jestem mega zadowolony. :cool2:

Następnym razem z tylu czeka mnie już wymiana tarcz, i też dam oryginalne tarcze plus klocki TEXTAR epad.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro klocki w oryginale texstar to pewnie i tarcze tej firmy a nie ATE. Niestety na tarczach nigdy nie widziałem żadnych napisów i mogę się tylko domyślać, że jedna firma przygotowuje komplet elementów ze sobą współpracujących.
Opublikowano
Raczej nie, dlatego że tylko ATE produkuje tarcze do mojego modelu. TEXTAR dopiero w obecnej chwili ma je w swoim katalogu, ale jeszcze nie były dostępne na rynku w grudniu 2015...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.