Skocz do zawartości

Przepalony bezpiecznik w komorze silnika-8 glow plug system


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Przekopałem chyba cały internet, posprawdzałem cały silnik auta, po diagnozie INPY i DIS-a nie przespałem kilka nocek myśląc i chyba znalazłem przyczynę błędu świec (oczywiście nie obyło się bez wymiany świeczek)... ale, i tu się pojawia problem który powstał.

Do rzeczy, w komorze silnika znajdują się dodatkowe bezpieczniki :twisted: . Z tego co się zorientowałem jest to dodatkowe zabezpieczenie min. dla DDE. Jeden z moich bezpieczników jest przepalony. Po jego wymianie na nowy i przekręceniu kluczyka stacyjki w pozycję 15 (czyli mówiąc prościej w moment grzania świec) bezpiecznik raz po raz się przepala. Domyślam się że jest gdzieś zwarcie.

Stąd moje pytanie. Gdzie tego zwarcia szukać i co jeszcze dodatkowo zabezpieczają?

Proszę o pomoc ponieważ zima jest już tuż tuż, a bunia w końcu może mi odmówić podczas porannego odpalania :cry:

 

http://i429.photobucket.com/albums/qq12/Krystian_Siwka/IMG_11991_zpscadvq3qy.jpg

 

fotka przedstawiająca skrzynkę i brakujący przepalony bezpiecznik odpowiadający jak mniemam za dopływ prądu do cewki albo DDE

Opublikowano

Sprawdzałeś napięcie na tym grubym przewodzie zasilającym przekaźnik ?

Inna sprawa że jak ten przekaźnik się nadpali to i na cewce może robić zwarcie.

Ten bezpiecznik co Ci się pali to jaki Nr i jaki amperaż ?

Poczytaj linka na ten temat ; viewtopic.php?f=69&t=97746&hilit=glow+device

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Napięcie na grubym przewodzie zasilający przekaźnik jest (sprawdzałem nawet ten bezpiecznik bodajże 104 i wszystko jest ok)

Sam przekaźnik jest dobry - wcześniej myślałem że jest zepsuty więc kupiłem nowy. [BAD] kasa w błoto, obydwa działają - słyszę jak "cykają" przy przekręcaniu zapłonu więc styki działają w środku.

Bezpiecznik upalony ma nr F02 o amperażu 30A

Temat z linku czytałem chyba milion razy :cry:

Dis mi wywalił błąd że nie ma połączenia pomiędzy DDE a przekaźnikiem, i to by się zgadzało bo po przekręceniu stacyjki z przekaźnika - mimo napięcia na grubym czerwonym kablu - nie jest przekazywany prąd na świece

 

Poniżej info z DIS-a

http://i429.photobucket.com/albums/qq12/Krystian_Siwka/IMG_11951_zpspzoft9pe.jpg

 

EDIT: prąd przepływa przez przekaźnik : http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/61_3373-przekaznik-dde-30-k2003/vKG58543#part05 a następnie przez bezpiecznik (który nota bene się przepala)

Opublikowano

Piszesz

sprawdzając oporność wychodzi mi jakiś kosmos
mamy rozumieć opór bardzo wysoki ? to by wyglądało że w momencie robienia pomiaru nie występuje zwarcie.Pozostaje otwarta kwestia czy pomiar jest zrobiony prawidłowo i czy po przekręceniu kluczyka sytuacja się nie zmienia.
Czy ktoś wie w jaki prosty sposób zlokalizować zwarcie ?

Dla dobrego samochodowego elektryka to tylko kwestia czasu , a samemu to inna bajka.

Można śledzić przewody i patrzeć gdzie jest zwarcie to przy odrobinie szczęścia coś znajdziemy.Problem w tym że jak poruszasz kablami to zwarcie może znikać.

Najlepiej to się upewnić co zasila dany bezpiecznik i zlokalizować te odbiorniki a dalej to żmudna praca sprawdzania.

Nawet jak się wybierzesz do elektryka to dobrze mieć rozpiskę bezpieczników.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Zwarcie następuje gdy w obwodzie elektrycznym opór spada do małej wartości. Wtedy przez opornik/przewód może popłynąć bardzo duży prąd i dlatego przepala mi bezpiecznik.

Z WDS BMW widziałem za co odpowiedzialny jest ten bezpiecznik i min. za elektrozawory (podciśnienia i turbo), przepływki, grzania świec, podgrzewacza płynu i zaworka od chłodnicy.

Wolałbym to samemu zrobić. Myślałem że w jakiś prosty sposób mógłbym to zlokalizować... np. poprzez odłączanie poszczególnych urządzeń?

Opublikowano

Sterownik podgrzewacza płynu lubi się wytopić tak jak sterownik (przekaźnik) świec żarowych też ulega uszkodzeniu, a ponadto przewody do wszystkich innych odbiorników na tym bezpieczniku.

Piszesz

Wolałbym to samemu zrobić.

Teoretycznie to czemu nie i najprostszym sposobem tak jak pisałeś ,etapami poprzez odłączanie poszczególnych obwodów.

Weź pod uwagę że jak ci to zabierze cały dzień to w końcu Ci bateria padnie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Super :D właśnie znalazłem przyczynę. Tak jak napisał kolega powodem bym podgrzewacz wody.

Dałeś mi kolego do myślenia, ponieważ ostatnio robiąc przegląd przed zimą widziałem w nim - mam na myśli płytkę - że coś tam było spalonego i dałem szwagrowi do naprawy z racji tego że pracuje w firmie produkujące przekaźniki. Widać nie zrobił tego zbyt należycie, bo po wypięciu go s obwodu wszystko jest ok.

Mam jeszcze tylko dodatkowe pytanie, czy mimo temperatury (tak jak np. teraz jest ok 17 stopni w dzień) przekaźnik od świec podgrzewa świece? Mam na myśli czy komputer przekazuje informację o tym żeby przekaźnik podał napięcie prądu na świece?

Opublikowano

Odnośnie

czy mimo temperatury (tak jak np. teraz jest ok 17 stopni w dzień) przekaźnik od świec podgrzewa świece?

chyba już znalazłeś odpowiedz.

To zależy od temperatury płynu, ja mam silnik po lifcie i jest elektroniczny sterownik a w nim to nawet w lato trochę podgrzewa.

 

Preheating

 

At coolant temperatures below 25°C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25°C.

 

Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0°C.

 

Ta wklejka się tyczy elektronicznych sterowników a w przekaźnikowych to nie wiem ,

czyli nawet przy +25C już zaczyna grzać przez 0,5s i czas grzania się wydłuża ze spadkiem temperatury tak że przy -25C grzeje przez 2,7s.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

No właśnie gdzieś czytałem że jeżeli temperatura płynu jest mniejsza jak 5 stopni to wtedy świece są podgrzewane. Ale chciałem to zweryfikować.

Póki co po podpięciu pod kompa "0" błędów, czyli wszystko w końcu jak należy :D

Dzięki za pomoc. Problem rozwiązany więc zamykam temat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.