Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pomocy

okazało się, że mam pęknięty kolektor dolotowy. muszę wymienić. Szukałem na portalach ogłoszeniowych ale mam problem.

mój nr OE to: 11617559523. Na allegro jest sporo kolektorów do N52 które wyglądają tak samo. jakie są w ich różnice? :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

Opublikowano

szukamy tego samego:) ja tez potrzebuje wymienić kolektor i mamy taki sam,

różnice podobno są w pojemności czyli 3.0 a 2.5 lub 2.3 sa inne i w odmie, n52n mają odme wbudowaną w pokrywe zaworów a n52 mają odme połączoną z właśnie kolektorem

my mamy n52n z 272KM

Opublikowano
Trzeba poszukać nowego. co do używki to nie ma się pewności czy nie będzie pęknięty. Goncia1, a te objawy u Ciebie to były przez walnięty kolektor?
Opublikowano
Ja caly czas nie pozbylem sie tych problemow, mam lpg i pomyslalem ze moze monter gazu cos uszkodzil przy montarzu i chcialem w nowym kolektorze zamontowac po swojemu wtryski i dlatego szukam tez kolektora, a chce byc pewny ze wszystko juz wymienilem naprawilem przed wymiana zespolu regulacyjnego walka rozrzadu , ale tez zastanawiam sie czy valvetronic nie powodem tych moich dolegliwosci a niechcialbym wydac sporej kasy na vanos jak sie okarze ze to np valvetronic lub np kolektor ssacy bo ktos zle gaz zalozyl, wymienilem juz sporo zeczy (tych prostych w wymianie) i dalej nic, zastanawia mnie fakt ze z miesiaca na miesiac odkad mam e70 (dwa lata) pogarszaja sie objawy czyli to cos sie zuzywa a jak odlacze jeden z vanos lub valvetronic to silnik dziala piekne, ale przy odlaczonym vanosie lub valve zaczyna dzialac przepustnica i reakcja pedalu gazu jest inna a czytalem ze tez moze byc problem z wlasnie pedalem gazu
Opublikowano

Wczoraj kupiłem kolektor od e70:):) kompletny z disami

Moja radość trwała do momentu włożenia. Zapalił b. ciężko. Pracuje równo ale wkręca się w obroty b. powoli. Na desce zapalił sie napis "błąd napędu możliwość jazdy z ograniczonymi osiągami"/ Pytanie o to w nowym wątku co do k...wy.

Opublikowano
Ja caly czas nie pozbylem sie tych problemow, mam lpg i pomyslalem ze moze monter gazu cos uszkodzil przy montarzu i chcialem w nowym kolektorze zamontowac po swojemu wtryski i dlatego szukam tez kolektora, a chce byc pewny ze wszystko juz wymienilem naprawilem przed wymiana zespolu regulacyjnego walka rozrzadu , ale tez zastanawiam sie czy valvetronic nie powodem tych moich dolegliwosci a niechcialbym wydac sporej kasy na vanos jak sie okarze ze to np valvetronic lub np kolektor ssacy bo ktos zle gaz zalozyl, wymienilem juz sporo zeczy (tych prostych w wymianie) i dalej nic, zastanawia mnie fakt ze z miesiaca na miesiac odkad mam e70 (dwa lata) pogarszaja sie objawy czyli to cos sie zuzywa a jak odlacze jeden z vanos lub valvetronic to silnik dziala piekne, ale przy odlaczonym vanosie lub valve zaczyna dzialac przepustnica i reakcja pedalu gazu jest inna a czytalem ze tez moze byc problem z wlasnie pedalem gazu

U mnie cały czas bujało na zimnym jak się rozgrzewał, zanim osiągnął właściwą temp. do przełączenia na gazy. A potem nawet po rozgrzaniu delikatnie nim wachlowało. Dało się to odczuć przy wyłączonej klimie. Jak załączyło się klimę obroty podnosiły się i wtedy było ok. Waliło błąd za uboga mieszanka. Jak sprawdzałem instalację LPG to przy kontroli pokazało, ze jakaś sonda podaje złe wartości. Wymieniłem wszystkie 4 sondy Wymieniłem uszczelki pod kolektorem ssącym. Wymieniłem wężyki na wtryskach od LPG z 6mm na 5mm. Po tym zabiegu samochód się uspokoił. Po zapaleniu na zimnym przestało go bujać. Aż do momentu kiedy wywaliło 4A31/4A32/4A47 - czujnik wałka mimośrodowego. Już zakupiłem nowy ale nie na serwisie ponad 1400 serwis, więc trzeba było poszukać. Zakupiłem za 700 tylko nie mam znaczków BMW. Producent ten sam Siemens VDO. Już powoli zaczynam tracić cierpliwość. :mad2:

Opublikowano
Wczoraj na necie ten sam czujnik znalazlem za 660zl, nie mam zadnych bledow ale zamierzam go wymienic, a napisz czy wymieniles go i czy pomoglo? A odpinales go i odpalales bez podlaczonego czujnika? Ja tak robilem i bylo rewelacja zabnych problemow jedynie mniejsza moc, Od gazu napewno to nie jest bo calkowicie go odlaczylem skasowalem nadptacje i jezdzilem na samej benzynie i te same obiawy wiec nie wina gazu, a jak odlacze albo vanos albo valvetronic przez odlaczenie czuknika walka mimosrodowego jest rewelacyjnie czy na gazie czy na zimnym czy na cieplym idealnie... Co do kolektora to pewnie nie kupiles tego samego co miales nr czesci powinien sie zgadzac, kolektor musi byc do n52n, mimo ze oznaczenie mamy n52b30AF to inny nie bedzie dzialal poprawnie, ostatnio tez szukalem na necie tego kolektora i nigdzie nie bylo wiec pewnie kupiles nie ten
Opublikowano
pewnie kupiles nie ten

Kupiłem ten co trzeba. Sam zdemontowałem go z silnika z e70 wyjętym z niego bezpośrednio. Pamiętaj też że nie koniecznie musi on być z tego silnika. Był stosowany przez jakiś czas w innych modelach. Pełną listę masz tu poniżej ale na realoem trzeba się wklikać w każdy do jakiego silnika stosowali. I nie tylko do n52n:):):)

•1' E81   (02/2006 — 12/2011)

•1' E87   (03/2005 — 02/2007)

•1' E87 LCI   (01/2006 — 06/2011)

•1' E88   (05/2007 — 10/2013)

•1' E82   (02/2007 — 09/2013)

•3' E90   (02/2004 — 08/2008)

•3' E90 LCI   (07/2007 — 12/2011)

•3' E91   (03/2004 — 04/2008)

•3' E91 LCI   (05/2008 — 02/2012)

•3' E92   (05/2005 — 02/2010)

•3' E92 LCI   (09/2009 — 06/2013)

•3' E93   (10/2005 — 02/2010)

•3' E93 LCI   (09/2009 — 10/2013)

•5' E60   (07/2004 — 02/2007)

•5' E60 LCI   (11/2005 — 12/2009)

•5' E61   (07/2004 — 02/2007)

•5' E61 LCI   (11/2005 — 03/2010)

•6' E63   (02/2004 — 07/2007)

•6' E63 LCI   (05/2006 — 07/2010)

•6' E64   (03/2004 — 07/2007)

•6' E64 LCI   (05/2006 — 07/2010)

•7' E65   (06/2004 — 07/2008)

•7' E66   (07/2004 — 07/2008)

•X1 E84   (09/2008 — 08/2011)

•X3 E83 LCI   (02/2006 — 08/2010)

•X5 E70   (02/2006 — 03/2010)

•Z4 E85   (10/2004 — 08/2008)

•Z4 E86   (10/2005 — 08/2008)

•Z4 E89   (01/2008 — 08/2011)

Opublikowano
Wczoraj na necie ten sam czujnik znalazlem za 660zl, nie mam zadnych bledow ale zamierzam go wymienic, a napisz czy wymieniles go i czy pomoglo? A odpinales go i odpalales bez podlaczonego czujnika? Ja tak robilem i bylo rewelacja zabnych problemow jedynie mniejsza moc, Od gazu napewno to nie jest bo calkowicie go odlaczylem skasowalem nadptacje i jezdzilem na samej benzynie i te same obiawy wiec nie wina gazu, a jak odlacze albo vanos albo valvetronic przez odlaczenie czuknika walka mimosrodowego jest rewelacyjnie czy na gazie czy na zimnym czy na cieplym idealnie... Co do kolektora to pewnie nie kupiles tego samego co miales nr czesci powinien sie zgadzac, kolektor musi byc do n52n, mimo ze oznaczenie mamy n52b30AF to inny nie bedzie dzialal poprawnie, ostatnio tez szukalem na necie tego kolektora i nigdzie nie bylo wiec pewnie kupiles nie ten

Też go widziałem w ProfiAuto.pl ale nie chcieli sprzedać w detalu.

Opublikowano
A moze jakby nie dzialal u Ciebie odsprzedalbys go mnie? Moze mnie by zadzialal, tak samo ja mam przeplywomierz nowy lub stary bo przy zakupie nie bylo zadnych zmian wiec mni pozostal, i elektrozawory vanos ta sama historia, co do kolektora, musisz sam sprawdzis inpa jakie masz bledy i ewentualnie jak koledzy pisza zrobic reset adaptacji w inpie to f9
Opublikowano
Ok. nie ma problemu. Tylko objaw jest taki, że czy mam go podłączone czy nie wiszą te same błędy i nie można ich skasować, ale silnik po odłączeniu pracuje równo a po podłączeniu ponownie ta sama śpiewka. Dziś mają go wymienić.
Opublikowano
Czujnik wymieniony. Wszystko wróciło do normy. A dodatkowo miałem taki objaw jakby coś strasznie zaczęło w skrzyni piszczeć bez obciążenia. Jak wywaliło ten czujnik , zaczęła skrzynia piszczeć. Dodawałeś gazu, wchodził na obroty, ale przy spadaniu w dół do 1000 obr. straszne piszczało. Wyglądało jak jakieś koło, rolka... Trudno było na początku zlokalizować. W trakcie osłuchiwania, doszliśmy w okolice skrzyni i stamtąd dochodził właśnie ten pisk. Już się załamałem, znowu skrzynia :duh: . Ale po wymianie czujnika wszystko ucichło :norty: Obdzwoniony serwis przed wymianą czujnika co to może być za pisk ze skrzyni, Może gumki na mechatronice... licho wie nie mieli takiego przypadku. Teraz jest, jak na razie, perfect, silnik pracuje równo , nie wachluje. Ale jak to mówią, nie chwal dnia przed zachodem słońca. :cool2:
Opublikowano

troche piszemy tu nie na temat :P ale, u mnie nie wywala niestety zadnego błedu wiec pewności nie mam ze to czujnik, obejrzyj ten film to są moje wahania na wolnych po dodaniu gazu , i oceń czy miałeś tak samo bede wtedy miał jakieś rozeznanie w tym temacie czujnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.