Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich bmistów :)

 

Chciałbym przedstawić Wam swoją maszynę i trochę napisać na jej temat. Jest to mój pierwszy samochód, którym początkowo miało być BMW E90. Oglądałem trochę E90-tek, jednak po kilku wyprawach zdecydowałem, że na ten moment wjedzie E46, a nowszy model poczeka. Miał być sedan, nie interesował mnie ani turas ani coupe. W poszukiwaniu E90 przejechałem kawałek Polski (nawet byłem pierwszy raz w Szczecinie oddalonym ode mnie o 700km w jedną stronę). Przy E46 dużo bardziej mi się przyszczęściło, ponieważ pierwsze E46 które pojechałem oglądać okazało się tym właściwym i to zaledwie 100km od domu.

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2015-10-21%2008.46.01%201.jpg

 

Na początek rozkodowany VIN:

 

Vehicle Identification Number

WBAAL31020AY21832

 

Type AL31

Model 318i - EUR

Development Code E46 (4)

Chassis LIM

Steering LL

Doors 4

Engine M43/TU

Displacement 1.90

Power 87

Drivetrain HECK

Transmission MECH

Color Schwarz 2 - 668

Upholstery Stoff Flock Raute/anthrazit - E3AT

Production Plant MUNICH

Production Date 1999-10-26

 

Options

255 Sports Leather Steering Wheel

274 Lt/aly Wheels Double Spoke 53

320 Model Designation, Deletion

403 Glas Roof, Electric

423 Floor Mats, Velour

428 Warning Triangle

431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d

441 Smokers Package

473 Armrest, Front

508 Park Distance Control (PDC)

520 Foglights

530 Air Conditioning

660 Radio Bmw Reverse

801 Germany Version

863 Europe/dealer Directory

879 German / On-board Documentation

915 No Outer Skin Protection

972 Comfort Package

 

Standard Equipment

548 Speedometer With Kilometer Reading

 

 

Kilka foteczek na wstęp:

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2015-10-20%2002.40.22%201.png

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2015-10-25%2002.34.22%201.jpg

 

Trochę o przeprowadzonych modyfikacjach:

  • Wykonany swap silnika M54B30 231KM z E46 2001 VIN AW72038
  • W związku ze swapem silnika wymieniona skrzynia biegów itd
  • Większe tarcze hamulcowe z E46 330i
  • Zegary (srebrne obramówki zegarów) z 330i
  • Nowe zimówki Goodride SW06 17 cali
  • Oryginalne felgi 17 cali z M3 E36
  • Przednia maska, nerki wymienione na poliftowe
  • Nerki przemalowane na czarny połysk
  • Przednie kierunkowskazy wymienione na białe zamiast pomarańczowych
  • Tylne światła wymienione na poliftowe
  • Przyciemniane boczne kierunkowskazy
  • Wewnętrzne listwy oklejone folią carbon
  • Zewnętrzne listwy czarne - shadow line
  • Doposażenie w elektrycznie regulowane czarne, skórzane fotele Sportsitze

 

Montaż instalacji gazowej #str1:

  • Sterownik: STAG QMAX PLUS
  • Reduktor: KME Gold wersja GT (340 KM)
  • Wtryskiwacze: Hana H2001
  • Butla: 55L 630x220 Bormech

  • Lakierowanie plastików wewnętrznych #str 1
  • Modyfikacja zawieszenia Eibach Sportline #str 2
  • Bixenon Retrofit #str 2
  • Biało-czarne emblematy na maskę i klapę #str 2
  • Przesiadka z płynu ham DOT 4 na DOT 5.1 Super Bosch #str 3
  • Usunięcie zaworu CDV #str 3

 

Trochę o planowanych modyfikacjach:

  • Wymiana kierownicy na M Pakiet
  • Letnie felgi 18 cali na wzór Z-Performance 1 / BMW Styling 359 / Linea Corse LC888 / Forgestar F14s
  • Inwestycja w dystanse na tył, szerokość będę dobierał po kupnie felg
  • Wymiana żarówek wnętrza na LED
  • Przemalowanie listew dekoracyjnych na piano black zamiast folii carbonu
  • Wymiana gałki skrzyni biegów
  • Jakieś ładne żaróweczki na przód w stylu Philips Nightvision / Philips Whitevision / OSRAM Night breaker / OSRAM Hyper White 5000K
  • Montaż ringów SMD
  • Odnowienie(malowanie) plastikowych listew zderzaków
  • Montaż płetwy na dachu

Naprawy:

  • Odma z kompletem przewodów
  • Wymiana przednich wahaczy wraz z tulejami
  • Wymiana łożysk oporowych zawieszenia
  • Nowe poduszki amortyzatora - tył
  • Poduszki kolumny Mc Phersona
  • Wymieniona chłodnica na nową
  • Nowy akumulator
  • Wymiana uszczelki pokrywy zaworów + gumki uszczelniające
  • Gumy przepływomierza
  • Wymieniona odma przy serwisie olejowym
  • Wymienione świece zapłonowe NGK
  • Tylne klocki + tarcze Bosch
  • Nowe tylne szczęki hamulca ręcznego
  • Paski wieloklinowe z rolkami
  • Nowe przewody hamulcowe elastyczne
  • Nowe filtry paliwa, oleju, kabinowy
  • Pierdoły typu wymiana oleju itd

  • Regeneracja alternatora w impulss.pl #str 2
  • Wymiana paska wielorowkowego (kolejny raz) #str 2
  • Wymiana rolki napinacza paska (kolejny raz) #str 2
  • Wymieniony drążek kierowniczy wraz z końcówką #str 2
  • Klocki hamulcowe Brembo tylne #str 2
  • Sonda Lambda Bank 2 #str 2
  • Nowy wysprzęglik LUK #str 3
  • Nowa pompa sprzęgla #str 3
  • Uszczelka pokrywy zaworów (robiona drugi raz) osadzona na masie uszczelniającej Elring #str 3
  • Świece Bosch Platinum Plus FR6DP #str 3
  • Nabicie klimatyzacji czynnikiem #str 3
  • Nowa pompa wody #str 3 - listopad 2016
  • Nowa pompa wspomagania LF30 Meyle #str3 - listopad 2016
  • Nowe poduszki silnika #str 3 - grudzień 2016
  • Nowy zbiornik wyrównawczy #str 3 - styczeń 2017
  • Nowy termostat Wahler #str 3 - styczeń 2017
  • Nowa szyba czołowa oryginał Pilkington #str 3 - styczeń 2017

 

Dodam, że wewnątrz auta siedzi radio Sony zamiast oryginalnego. Jest wielu zwolenników oryginalnego radia, ale opcje jak wyjście AUX itd mi odpowiadają. Oczywiście mam oryginał w garażu, ale nie widzi mi się wracać do radia na kasety. Jeśli miałbym na coś zamieniać, to w pierwszej kolejności na Dynavin, ale są inne priorytety. Muszę jeszcze przyznać, że bardzo jaram się szklanym szyberdachem, który w pogodne dni znacząco rozjaśnia wnętrze samochodu i ma w sobie to "coś".

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/IMAG5260.png

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2015-10-20%2003.00.37%201.png

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2015-10-20%2002.29.47%202.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2015-11-01%2010.15.02%201.png

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/Foto%208%20edit.png

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2015-10-25%2001.35.10%201.png

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/IMAG5501_1.png

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/foto%20102.png

 

Jeszcze na koniec wspomnę, że w rodzinie jest drugie E46 - 328i Coupe. Myślę, że prędzej czy później będzie można liczyć na małą wspólną "sesję" zdjęciową, bo nie wiem czy amatorsko robione zdjęcia można nazwać sesją.

Edytowane przez Plecakofil
Opublikowano

Ostatnimi czasy odświeżałem wnętrze swojej buni, nie powiem - robota zajęła mi trochę czasu. Myślę, że to głównie dlatego, iż pierwszy raz rozbierałem coś w tym stylu. Cały proces pomalowania wewnętrznych plastików zajął mi ok 5 godzin, z czego najwięcej czasu zajęło mi scieranie starego lakieru z plastików. Robotę rozłożyłem sobie na dwa dni. Jeśli miałbym napisać coś na temat tego, czy warto - zdecydowanie. Wnętrze pojazdu od razu zrobiło się młodsze, efekt jest po prostu zajebisty, jakby plastiki wyszły świeżo od producenta. Poza tym mam dużą satysfakcję związaną z tym, że wszystko zrobiłem sam od początku do końca.

 

Oto sprawca całego zamieszania:

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/IMAG5313.jpg

 

Taki króciutki opis: pierwszego dnia zabrałem się za rozbieranie, malowanie przedniej konsoli i schowków. Szło całkiem sprawnie do czasu, gdy musiałem odpiąć wkład zapalniczki, gdzie podczas wyjmowania urwał mi się kawałek plastiku, a ponieważ nie jestem jakimś elektrykiem, to zacząłem się troszkę stresować, aby przypadkiem nie spalić samochodu :) Szczęśliwie udało się zażegnać problem i wszystko działa :)

 

Przygotowałem kilka zdjęć porównujących plastiki przed malowaniem oraz po. Pierw na szybciutko pomalowałem schowek pod podłokietnikiem:

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/IMG_20151014_213627.jpg

 

Raczej się nie rozbiera takich rzeczy zbyt często, dlatego postanowiłem dobrze udokumentować cały proces wyciągania przednich schowków:

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/IMAG5341.jpg

 

W środku był straszny syf, wyglądało trochę tak, jakby od nowości nikt tam nie zaglądał. Oczywiście wszystko porządnie wyczyściłem. Następnie był najbardziej czasochłonny proces, polegający na pozbyciu się całej warstwy poprzedniego lakieru. Całość robiłem w kuchni, na kuchence gotowała się gorąca woda, zamaczałem w niej gąbkę kuchenną, którą następnie ścierałem lakier. Można to robić w jakichś rękawiczkach, wtedy jest mniejsze ryzyko poparzenia się. Mimo to NIE POLECAM metody z gąbką. Marnuje się w ten sposób bardzo dużo czasu, który można zaoszczędzić np poprzez skorzystanie z rozpuszczalnika NITRO. Plastiki pokryją się wtedy jasnym nalotem, który i tak później zostanie pomalowany. Tak wyglądają przednie schowki po pomalowaniu:

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2015-10-21%2004.07.19%201.jpg

 

Ponieważ większość robi takie rzeczy amatorsko, to nie ma dostępu do żadnej kabiny do malowania, dlatego pamiętajcie, aby wszystkie części malować w podobnych warunkach. Pierwszego dnia malowałem rzeczy w ciepłej piwnicy, a drugiego dnia na chłodnym balkonie. W momencie gdy założyłem tunel, to okazało się, że ma troszkę inny odcień niż schowek, ponieważ był malowany w innej temperaturze i przy innej wilgotności powietrza. Musiałem znowu wymontować cały tunel i na nowo go pomalować, tym razem w piwnicy. Powrót do samochodu i po krótkim montażu całości:

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2015-10-21%2004.14.27%203.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2015-10-21%2004.05.36%201.jpg

 

To by było na tyle. Podziękowania dla użytkowników yoshimura01 oraz zielo, ponieważ wzorowałem się na ich fotorelacjach, co bardzo ułatwiło mi pracę. Zachęcam do komentowania.

Opublikowano
Wyszło pięknie. W jakim masz stanie schowek w desce pod kierownicą? Nie myślałeś żeby go też pomalowąć?

 

Szczerze mówiąc to przyznam, że w ogóle nie korzystam ze schowka pod kierownicą, więc nawet nie przeszło mi przez myśl żeby go pomalować. Jak na wiek auta to schowek jest w naprawdę dobrym stanie, duuuużo mniej podrapany niż były podrapane te główne schowki. Dzięki, że mi w ogóle przypomniałeś o tym - na pewno to pomaluję, ale dopiero za jakiś czas, bo skończył mi się już BOLL.

 

Druga sprawa - ostatnio kupowałem czernidło do opon, bo chciałem im nadać fajny "wet look". Przy okazji pomyślałem, że pomaluję nim tylne plastiki zderzaków, bo przez warunki atmosferyczne zrobiły się takie wypłowiałe, że szkoda gadać. Jestem pewien, że będzie to nietrwały efekt i za jakieś 2-3 tygodnie już nic z niego nie pozostanie, ale zdecydowałem się tak zrobić przez to, o czym mówiłem - skończył mi się BOLL do plastików. Jak efekt zejdzie, to zamówię lakier i pomaluję jak trzeba, wtedy na pewno efekt się długo utrzyma.

 

Przed:

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2015-11-01%2012.43.15%202.jpg

 

Po (jeszcze nie zdążyło wyschnąć):

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2015-11-01%2009.17.33%201.jpg

Opublikowano

Była zużyta i ktoś wcześniej wymienił samą skórę na jakąś tandetę. Jak na allegro można wyhaczyć samą skórę do gałki to to coś w tym stylu. Będę wymieniać na oryginalną, ale pierw chciałbym wymienić kierownicę na tą z pakietu M. Jak kupię to się na pewno pochwalę w temacie, póki co szukam czegoś w rozsądnej cenie.

Te plastiki w zderzaku podobno dobrze się robi opalarką i wraca kolor do stanu fabrycznego.

Nawet bym na taki pomysł nie wpadł :D Poza tym nawet nie mam w domu opalarki, a gdybym miał to bym się bał, że uszkodzę plastiki w ten sposób. Wolę pomalować lakierem, nie zajmuje to dużo czasu i daje fajny efekt.

 

Trzecia sprawa - zapomniałem o tym napisać wcześniej, więc piszę dopiero teraz. Jakieś dwa tygodnie temu wracałem samochodem nocą, kiedy nagle wycieraczka zaczęła zatrzymywać się w połowie szyby. Myślałem, że konieczna będzie wymiana silniczka wycieraczek i będzie trzeba wykładać 300zł za nowy z ASO, a okazało się, że wystarczyło dokręcić śrubkę ramienia wycieraczki :duh:

 

Postanowiłem, że od razu wymienię pióra. Mam porównanie do Valeo i Boscha, kupiłem wycieraczki Alca za ok. 40zł i z nich najbardziej zadowolony z całej trójki. Zbierają lepiej niż Boscha za ponad 100zł.

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2015-11-10%2011.54.43%201.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Małe odświeżenie tematu :)

 

Ostatnio do buni wleciało coś, co znacznie zmniejszy koszty eksploatacji - został wykonany montaż instalacji gazowej. Jak na ten moment to jestem mega zadowolony, auto stało się dużo bardziej ekonomiczne i nie odczuwam żadnej różnicy między jazdą na benzynie a jazdą na gazie, komponenty zostały dobrane tak, aby był drobny zapas mocy. Instalacja została zrobiona bardzo porządnie, pod maską mam bardzo mało miejsca (ponieważ nowy akumulator został umieszczony pod nią, a nie standardowo w bagażniku), a mimo to udało się zrobić tak, żeby było schludnie pod maską. Jeśli ktoś chciałby zakładać instalację u siebie to z dużą przyjemnością udostępnię kontakt.

 

Kilka fotek:

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2015-11-21%2012.12.57%201.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2015-11-21%2012.12.56%202.jpg

 

Specyfikacja:

Sterownik:

STAG QMAX PLUS

Reduktor:

KME Gold wersja GT (340 KM)

Wtryskiwacze:

Hana H2001

Butla:

55L 630x220 Bormech

 

Wlew LPG pod klapką wlewu benzyny.

Wskaźnik umieszczony w lewym schowku kierowcy.

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2015-11-21%2012.13.00%202.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2015-11-21%2012.26.15%201.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2015-11-21%2012.26.17%201.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2015-11-21%2001.33.05%201.jpg

 

Na ten moment to by było na tyle, w najbliższym czasie będę temat uzupełniał o kolejne modyfikacje. Póki co pozostaje tylko lać i jeździć :)

Opublikowano
Robiłeś pomiar na hamowni przed montażem ? Będziesz robił pomiar z założonym gazem - tj już po założeniu jaki pomiar na gazie i jaki na PB ?
Opublikowano
Ciekawy projekt. Pisałeś o radiu Sony - toż niekoniecznie takie radio psuje wnętrze, zależy jeszcze jakie to jest, niestety nie ma go nigdzie na zdjęciu. Zresztą generalnie chętnie bym spojrzał na całe to wnętrze po pomalowaniu, musi nieźle wyglądać. A co z tymi listwami w carbonie? Bo wg mnie nie wygląda to źle. Ja mam u siebie Piano Black oryginalny i jest tragedia jeśli chodzi trwałość tego. Łatwo się rysuje i od razu to widać.
Opublikowano
No,piękna instalacja, dobre podzespoły i montaż też przyzwoity. Teraz tylko cieszyć się oszczędnościami :)

Dzięki :) Póki co jestem bardzo zadowolony, przede wszystkim mam nadzieję, że nie będzie sprawiać problemów.

 

Robiłeś pomiar na hamowni przed montażem ? Będziesz robił pomiar z założonym gazem - tj już po założeniu jaki pomiar na gazie i jaki na PB ?

No właśnie szczerze mówiąc to myślałem nad tym, ale jakoś wcześniej nie zrealizowałem tego pomysłu. Na hamownię na pewno pojadę, ale to już w przyszłym roku. Strasznie mnie ciekawi ile silnik wypluje, w końcu auto kilkunastoletnie, a wiadomo, że z czasem trochę moc spada w dół.

 

Ciekawy projekt. Pisałeś o radiu Sony - toż niekoniecznie takie radio psuje wnętrze, zależy jeszcze jakie to jest, niestety nie ma go nigdzie na zdjęciu. Zresztą generalnie chętnie bym spojrzał na całe to wnętrze po pomalowaniu, musi nieźle wyglądać. A co z tymi listwami w carbonie? Bo wg mnie nie wygląda to źle. Ja mam u siebie Piano Black oryginalny i jest tragedia jeśli chodzi trwałość tego. Łatwo się rysuje i od razu to widać.

Radio jakieś zwykłe, tanie Soniaka, nie podam konkretnie modelu bo nie pamiętam, ale chodziło po prostu o to, żeby mieć wejście USB+AUX. A przy okazji też dźwięk lepszy niż z kaseciaka, ale nie jakoś znacząco. Wiadomo, że nie jest to Harman Kardon i tyłka nie urywa. Co do listew to jeszcze myślę, czy oddać do malowania czy może spróbować samemu pomalować, a jak nie wyjdzie to podskoczyć do lakiernika. Co do zdjęć - faktycznie, natrzaskam trochę jak już zrobię co trzeba żeby się ładnie prezentowało.

Opublikowano

Fajna trójeczka :cool2:

+za silnik

+za gaz

+za pomalowanie plastików(ładnie wyszło)

Z minusów no to właśnie radio nie myślałeś żeby tego soniaka umieścić gdzieś w schowku ew pod fotelem a ori zostawić na swoim miejscu i podpiąć tylko podświetlanie?

Kolejny too ta maska aż mnie razi nie wiem może gdyby kierunki były ciemniejsze wyglądało by too lepiej, ew błotniki z kierunkami w polift ale to już więcej $ bo znów zderzaki wypada zmienić. Tak więc proponuje przyciemnić kierunki lub wymienić maskę ;)

Będę dalej śledził temat. :cool2:

Opublikowano (edytowane)
Fajna trójeczka :cool2:

+za silnik

+za gaz

+za pomalowanie plastików(ładnie wyszło)

Z minusów no to właśnie radio nie myślałeś żeby tego soniaka umieścić gdzieś w schowku ew pod fotelem a ori zostawić na swoim miejscu i podpiąć tylko podświetlanie?

Kolejny too ta maska aż mnie razi nie wiem może gdyby kierunki były ciemniejsze wyglądało by too lepiej, ew błotniki z kierunkami w polift ale to już więcej $ bo znów zderzaki wypada zmienić. Tak więc proponuje przyciemnić kierunki lub wymienić maskę ;)

Będę dalej śledził temat. :cool2:

Trochę bez sensu dla mnie, nie mam multifunkcji i schylać się za każdym pod fotel żeby zmienić kawałek.. no nie wiem. Już zdążyłem się przyzwyczaić, więc na razie zostawię tak jak jest. Co do przyciemnianych przednich kierunków to całkiem fajny pomysł, boczne jak widać mam już przyciemnione. Błotniki w polift też chętnie, ale faktycznie już większy koszt, myślałem nad tym.

Edytowane przez Plecakofil
Opublikowano
Zaraz się zrobi dyskusja na kilka stron na temat radia :D A specjalnie napisałem w pierwszym poście moje zdanie na ten temat, żeby tego uniknąć. Chcę żeby dla mnie było wygodnie, zdążyłem się przyzwyczaić, podoba mi się i wg mnie spełnia swoją rolę, dlatego nie będę nic zmieniał. Tymbardziej, że jak wcześniej Sławomir napisał - nawet nie zdążyłem jeszcze zrobić zdjęć wnętrza, a już posypały się opinie, ble i fuj. Niemniej jednak dziękuję za opinię, każdy ma prawo się wypowiedzieć i szanuję każdego zdanie :cool2:
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Statystyka na gazie 20 listopada - 23 grudnia (pierwsze 1500km na gazie)

Tak informacyjnie, bo może kogoś to będzie interesować. Od założenia gazu minęła chwila, więc pomyślałem, że warto się wypowiedzieć na temat spalania. Zdążyłem zrobić na gazie już 1500km.

 

Przez ten czas na trasie osiągnąłem spalanie rzędu 11 litrów gazu przy jeździe 120-140 km/h. Jazda po mieście przy częstym przyśpieszaniu i ogółem szybkiej jeździe ok 14,5 litrów gazu. Jazda mieszana wynik 13 litrów.

 

Dla odmiany w pełni przepisowa jazda na benzynie na trasie ok 9 litrów. Najniższy wynik który udało mi się uzyskać to 8,4 litra, natomiast przy moim stylu jazdy(częste wyprzedzanie) jest to ok 11 litrów - rzekłbym, że na trasie spalanie benzyna/gaz jest niemalże takie same. Jazda mieszana też 11 litrów benzyny, jazda po mieście ok. 13,5 litra.

 

Statystyka 20 listopada - 23 grudnia(pierwsze 1500km na gazie):

Gaz: aktualna cena u mnie w mieście 2,06zł/litr
Trasa: 11 litrów * 2,06zł = ok 23zł/100km.
Jazda mieszana: 13 litrów * 2,06zł = ok 27zł/100km.
Miasto: 14,5 litra * 2,06zł = ok 30zł/100km.

Na przełomie ostatniego 1500km do silnika wlałem 194,8l gazu. Koszt przejechania 1500km równy 402 zł.

 

Teraz statystyka zrobiona z przejechanych 1500km przed założeniem gazu.

Benzyna: aktualna cena u mnie w mieście 4,26
Trasa: 11 litrów * 4,26zł  = ok 47 zł
Jazda mieszana 11 litrów * 4,26zł = ok 47zł
Miasto: 13,5 * 4,26 = 57,5 zł

Na przełomie poprzednich 1500km do silnika wlałem 190,5l benzyny. Koszt przejechania 1500km równy 812 zł.

 

Na gazie trochę więcej jazdy na trasie, na benzynie trochę więcej mieszanej. Mimo wszystko wychodzi, że udało się zaoszczędzić już ponad 400zł(nie licząc drobnych ilości benzyny do odpalania silnika). Gaz założony 20 listopada, a powyższe podsumowanie pisałem 23 grudnia.

 

Krótki filmik

Druga sprawa. W okresie świątecznym miałem trochę wolnego czasu, więc czysto z nadmiaru czasu pomyślałem, że złożę filmik z dźwiękiem wydechu. Od razu mówię, żebyście wybaczyli za umorusany samochód, nie chcę się tłumaczyć, ale był myty kilka godzin wcześniej przed wyjazdem w trasę.

 

https://youtu.be/KPruPdTI2yQ

 

Filmik nagrałem też dlatego, że chciałbym poczynić drobne modyfikacje odnośnie wydechu i chcę mieć porównanie przed i po. Polecam odsłuch raczej na słuchawkach niż głośnikach.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Post ze stycznia 2016, fotki z początku marca.

 

Kolejny update. Ostatnio miałem niestety niezbyt przyjemną przygodę, bo na wyjeździe padł mi alternator, a wcześniej nie było absolutnie żadnych sygnałów przemawiających za tym, że szczotki są do wymiany. Zawsze odpalał bez problemu, a nie miałem do tej pory sytuacji bym miał problemy z ładowaniem akumulatora. Naskrobałem długi post, ale pomyślałem, że nie ma sensu opisywać wszystkiego tak szczegółowo, więc jedynie napiszę, że alternator robiłem w Lesznowoli w impulss.pl. Alternator poszedł do regeneracji i 3h później można było wrócić do domu. Ale chcę być szczery, więc nie będę pisał w samych superlatywach - w warsztacie przy demontażu i montażu alternatora prawdopodobnie coś poluzowali, bo tydzień po regeneracji wypadła rolka napinacza i musiałem ją wymienić razem z paskiem. Do tego minus - jak na taką robotę to mega drożyzna, no ale wiadomo - klient w nagłej potrzebie, więc można go skasować.

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2016-01-26%2012.07.31%201.jpg

 

Druga sprawa. Nie sądziłem, że w Warszawie jest taka cebula, że jeszcze w XXI wieku kradną znaczki samochodowe, które można wszędzie kupić za grosze :|

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2016-01-26%2012.07.30%201.jpg

 

Nie ma co przeżywać, bo tak jak kiedyś napisałem - miałem w planach zamówić znaczki carbonowe, więc od razu się podmieni na nowe. Jak już przyjdą to oczywiście pochwalę się w temacie :)

 

Trzecia sprawa. Pojechałem ostatnio na szarpaki i okazało się, że do wymiany mam drążek kierowniczy po stronie kierowcy. Pomyślałem, że wymienię od razu komplet, ale o dziwo drążek pasażera jest w bdb stanie, więc nie było sensu wymieniać.

 

Podsumowując wydatki ze stycznia:

-regeneracja alternatora w impulss.pl

-wymiana paska wielorowkowego

-wymiana rolki napinacza paska

-wymieniony drążek kierowniczy wraz z końcówką

 

Troszkę fotek:

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/foto%201.png

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/foto%208.png

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/foto%204.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/foto%209.png

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/foto%2010.png

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/foto%205.png

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/foto%202.png

 

Pod koniec tygodnia do auta wpadną kolejne fajne modyfikacje. Co konkretnie? Póki co nic nie zdradzam :) za kilka dni pojawi się post ze szczegółami.

Opublikowano
Szczerze to właśnie niezbyt mi się podobają lotki na klapie :D Natomiast bardzo mi się podobają klapy CSL, no ale to bez wątpienia inny pułap cenowy.
Opublikowano
U Ciebie to faktycznie nie wygląda źle, tylko mi w przypadku lotek nie podoba się jak widać łączenie klapy i lotki. Lubię gdy tak jakby klapa jest całością, ciężko mi to wytłumaczyć konkretnie, ale myślę, że wiecie o co chodzi. Ja to tak jak powiedziałem - uwielbiam klapy CSL, ale koszt oryginalnej to pewnie koło 2000zł, a na allegro widać tylko zrobione z jakiegoś laminatu i takiej nie chcę, bo po roku zacznie pękać i nie ma to sensu.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2016-03-17%2008.30.18%201.jpg

 

Pierwsza od jakichś pięciu lat wizyta w mieszkaniu, w którym wychowywałem się kilkanaście lat temu. Tak sobie myślę, że nie bez powodu poruszam się BMW, no bo jak inaczej, kiedy w pokoju kilkanaście lat temu na ścianie wisiało BMW E36?

 

No dobra, nie ma sensu żebym więcej przedłużał. Kilka dni temu zapowiadałem, że naskrobię post dotyczący kilku dla mnie bardzo fajnych modyfikacji, które poczyniłem w ciągu ostatniego tygodnia. No więc od teraz same konkrety:

 

Modyfikacja 1: Bixenon Retrofit

 

Autko zostało wzbogacone o bixenony. Udało mi się samemu wykonać w pełni profesjonalny i funkcjonalny retrofit, jestem mega zadowolony z jakości światła które udało mi się uzyskać. Poza tym, dzięki soczewkom nie dochodzi do sytuacji oślepiania kogokolwiek jadącego po drugiej stronie ulicy. Linia odcięcia jest idealnie prosta, na zdjęciach jest trochę rozmyta, ale wynika to z wad mojego aparatu. Jeszcze postojówki muszę zmienić na białe ledowe, żeby to ze sobą współgrało.

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2016-03-17%2009.52.26%201.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/Bez%20nazwy-2.png

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2016-03-25%2001.44.34%201.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2016-03-25%2008.42.49%201.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2016-03-25%2008.42.51%201.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2016-03-25%2008.42.50%201.jpg

 

Modyfikacja 2: Klocki BREMBO tył

 

Kolejna sprawa - druga zmiana jest bardziej eksploatacyjna. Na tył wleciały nowe klocki BREMBO, dotychczas na tyle siedziały Bosche, ale nadszedł ich czas. Jakbym miał coś o nich powiedzieć to hamowały naprawdę poprawnie, minus, że szybko się ścierają. Chciałbym w najbliższym czasie wymienić także zestaw klocków na przód, ale sam jeszcze nie mogę się zdecydować, myślę nad wrzuceniem ceramicznych JURID WHITE.

 

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2016-03-15%2008.45.41%201.jpg

 

Modyfikacja 3: Eibach Sportline

 

Co tu więcej mówić.. Nie mogłem się doczekać aż zobaczę efekt obniżenia auta, dlatego nawet paczka nie może narzekać na brak zdjęć. Jestem jak najbardziej zadowolony z efektu, auto już wcześniej siedziało trochę niżej, a teraz jeszcze ładniej usiadło :)

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2016-03-17%2007.28.23%201.png

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2016-03-17%2007.47.34%202.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/Bez%20nazwy-1.png

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg551/Plecakofil/2016-03-25%2010.37.12%201.png

 

Na aucie położony jakiś tańszy wosk z carnaubą, ale moim zdaniem efekt i tak jest całkiem w porządku. Byleby nie zeszło po pierwszym myciu. Póki co to by było na tyle, jak znajdę trochę więcej czasu to na pewno pojawi się więcej zdjęć. Bałem się, że na Sportline komfort jazdy się pogorszy, ale jest naprawdę dobrze i nie ma na co narzekać.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ładnie brzmi, nie jest to dźwięk natarczywy, jak choćby przy wydechu eisenmann'a, gdzie po godzinie jazdy boli już głowa, a nocą cała okolica wie, że wracasz do domu :D A może po prostu się starzeje...

 

Siadło na Eibachu całkiem fajnie i wystarczająco, szkoda że nie ma zdjęcia z tego samego miejsca / perspektywy przed, dla porównania. Jak Ci się jeździ na tych sprężynach? Jakieś zauważalne różnice w stosunku do poprzednich?

 

Dobry wybór silnika, ale zapytać muszę, jako posiadacz tego samego, czy i jak wiele robisz dolewek oleju?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.