Skocz do zawartości

Kompendium DPF, wszystko w jednym miejscu


kosa666

Rekomendowane odpowiedzi

Może trafiam nie w punkt DPF z wpisem, ale bardzo blisko bo chodzi mi o czujnik ciśnienia spalin obsługujący filtr cząstek. Zauważyłem dwa błędy 245400 - za niska wartość z czujnika, oraz 25C800 - niestabilne wskazania. Faktycznie podczas odczytu LiveData na jałowym biegu pokazuje poniżej 0 mBar, czasem nawet -76 mBar. Wcześniej po wypaleniu DPF pokazywał 9 mbar i powoli sobie rósł. Jak się w niego postuka to czasem wskazania wracają na powyżej 0 mBar. Teraz pytanie do forum. Czy wymieniać czujnik tylko na oryginał czy można z powodzeniem stosować zamiennik Febi czy NTY i czy po wymianie trzeba robić jakąś adaptację?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Wszyscy zastanawiają się Kiedy następuje wypalanie DPF???

Z tego filmiku wynika , że jedną ze wskazówek może być temperatura płynu chłodzącego. Waha się ona między 75°C - 80°C.

Ja w czasie jazdy włączam ukryte menu temperatury. Ona zazwyczaj mieści się w przedziale 87°C - 98°C.

Po obejrzeniu tego filmiku przypomniało mi się ,że miałem podobną sytuację. Po rozgrzaniu samochodu i przejechaniu kilkunastu kilometrów zauważyłem ,że temp. płynu chłodzącego spadła i wynosiła poniżej 80°C. Temp na zewnątrz to ok 15°C. Pomyślałem sobie wtedy , ooooo kończy się powoli termostat.

W kolejnych dniach również sprawdzałem temp, spodziewając się podobnych wartości. Lecz od dwóch miesięcy taka sytuacja nie powtórzyła się.



Myślę ,że zamieszczony filmik sprawdza się u nas podczas wypalania DPF , chodzi mi o chłodzenie układu po wypalaniu.

Wyjechałem na wakacje , trasa 1700 km. Temperatura na zewnątrz 25 - 30 °C. Trzy razy zauważyłem ,że temperatura spadała do 75°C. Raz nawet w momencie gdy podjeżdżałem pod długie wzniesienie. Potem po ok 2 - 3 minutach temperatura powracała do 90°C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Czy ktoś z was w ten sposób czyścił DPF?

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/repair-manuals/18-exhaust-system/18-31-exhaust-pipe-with-suspension/1VnYjQis6Y

Jeśli tak , to czy mógłby dokładnie opisać cały proces. Translator nie do końca dokładnie to tłumaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To co piszecie jest super, spoko, ok :cool2:

Tylko mi / nam chyba o to chodzi , aby bez podłączania czego cokolwiek wiedzieć , czy rozpoczęła się / zakończyła się procedura wypalania DPF.

Nie znam się na diagnozie komputerowej , ale czy mozna zaobserwować jakieś zmiany w parametrach podczas wypalania filtra. Chodzi mi o to czy załacza się jakieś urządzenie elektryczne ( np. grzanie lusterka zewnętrznego , wiatrak chłodnicy ), tak jak w filmiku z Dudą????

Jak się DPF wypala to się roleta z przodu otwiera.

Z tym że otwiera się nie tylko przy wypalaniu filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie ma żadnych informacji podczas wypalania ,

nic sie nie uruchamia oprocz wykonawczych urządzeń

Jak egr, minimalnie wieksza ilosc paliwa sterownik swiec

I tyle ,

żadne szyby lusterka rolety niby po co wypalanie zachodzi tylko podczas jazdy jesli zatrzymasz sie to procedura jest przerywana i po spełnianiu warunkow rozpoczyna sie ponownie

Bmw jasno stwierdza wypalanie ma byc nie zauważalne dla kierowcy ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Zastanawiam się jeszcze nad jedną opcją jeśli chodzi o zaopserwowanie momentu wypalania. W ukrytych opcjach - temperatura , jest wiersz o nazwie " O.temp.sensor " . Podczas jazdy z prędkością 90km/h , temperatura na zewnątrz ok. 20°C , cieczy skoczyła mi do 94°C. ( przy takich wartościach temperatura cieczy chłodzącej przeważnie wynosi 85 - 88 °C ) a przy w/w wierszu pokazały się wartości 1BA ADC i przeskakiwały do wartości 1CA ADC.

Po tym jak temperatura płynu chłodzącego spadła do ok 90°C

wartości wiersza z 1BA ADC zmieniała się na 1AA ADC.

Oczywiście druga litera wiersza w czasie jazdy zmieniała swoje wartości na B,C,D itd.

Mam prośbę , abyście w czasie swoich przejazdów popatrzyli na te wartości i napisali swoje wnioski .

Osoby z aplikacją BTool będą miały łatwiej aby zaobserwować zmiany. Dzięki tej aplikacji będą wiedziały ,że nastąpiło wypalanie DPF.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Nie ma żadnych informacji podczas wypalania ,

nic sie nie uruchamia oprocz wykonawczych urządzeń

Jak egr, minimalnie wieksza ilosc paliwa sterownik swiec

I tyle ,

żadne szyby lusterka rolety niby po co wypalanie zachodzi tylko podczas jazdy jesli zatrzymasz sie to procedura jest przerywana i po spełnianiu warunkow rozpoczyna sie ponownie

Bmw jasno stwierdza wypalanie ma byc nie zauważalne dla kierowcy ,

Tak samo jasno pisze o rolecie która się otwiera podczas wypalania DPF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego podrzuć źródło tej informacji.

Ja nie mogę tego znaleźć....


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics2/engine-cooling/radiator-blind/XYfXYdR


Jedynie pasuje mi jeden opis, zawarty w warunki włączenia i wartości zadane......

tj.......... sygnał obciążenia

Tylko, że to się troszeczkę kłóci z faktem, iż w instrukcji wymienione są dwa zadania zamkniętej rolety...

- lepsza aerodynamika

- szybsze nagrzewanie się silnika ( co na logikę jest słuszne, ponieważ DPF potrzebuje wysokiej temp.)

i podkreśla fakt, " układ sterowania silnika otwiera żaluzję chłodnicy tylko wtedy, gdy rzeczywiście wymagany jest wyższy poziom powietrza chłodzącego "

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Nie ma żadnych informacji podczas wypalania ,

nic sie nie uruchamia oprocz wykonawczych urządzeń

Jak egr, minimalnie wieksza ilosc paliwa sterownik swiec

I tyle ,

żadne szyby lusterka rolety niby po co wypalanie zachodzi tylko podczas jazdy jesli zatrzymasz sie to procedura jest przerywana i po spełnianiu warunkow rozpoczyna sie ponownie

Bmw jasno stwierdza wypalanie ma byc nie zauważalne dla kierowcy ,

Tak samo jasno pisze o rolecie która się otwiera podczas wypalania DPF

Proszę o źródło informacji ?

żaluzje chłodnicy to nie roleta , żaluzja silnika to elementy wykonawcze silnika więc może pracować zależnie od warunków ...

oczywiście wiem z czym pomyliłeś , ale to nie roleta .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Cześć. Zastanawiam się nad następującą kwestią. Jaki wpływa na wypalanie filtra DPF na niedziałający zawór EGR?

W moim e91 n57 EGR nie działa od co najmniej 7tys. km (kupiłem go już błędem). Nigdy nie miałem komunikatu o zapchanym filtrze DPF. Dzisiaj próbowałem z ciekawości wypalić ten filtr z użyciem interfejsu AutoCOM Delphi. Jednym z wymogów rozpoczęcia procedury jest brak błędów w sterowniku silnika. U mnie jest błąd P046C- zakres działania czujnika recyrkulacji spalin- więc procedura nie startuje.

Pytanie czy w takim razie wypalanie w ogóle jest wykonywane? Moim zdaniem mało prawdopodobne, żeby po przejechaniu tylu kilometrów DPF był ciągle drożny kiedy nie jest w ogóle wypalany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam


Moze w tym wątku ktos mi odpowe. Chciałbym się dowiedzieć czy mam w swoim aucie DPF. Auto BMW 640d GC . Podlaczylem BimmerLinka i w opcjach odnosnie Dpfa pokazuje mi takie wartości jak na zdjęciach. Exhaust gas pressure DPF jest cały czas stale i pokazuje 0.50 bara, podczas jazdy tez nic się nie zmienia. Natomiast differential pressure na postoju pokozauje 0.00 bara, a w czasie jazdy podskoczyło do 0.07. Poziom sadzy i popiolu rośnie. Mam lekko okopcone rury z tyłu. Proszę o odpowiedź.


https://ibb.co/RpCmndR

https://ibb.co/xXygHTS

https://ibb.co/6ZPxNS0

https://ibb.co/g7qHLHT

https://ibb.co/SKQ43HJ


Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam


Moze w tym wątku ktos mi odpowe. Chciałbym się dowiedzieć czy mam w swoim aucie DPF. Auto BMW 640d GC . Podlaczylem BimmerLinka i w opcjach odnosnie Dpfa pokazuje mi takie wartości jak na zdjęciach. Exhaust gas pressure DPF jest cały czas stale i pokazuje 0.50 bara, podczas jazdy tez nic się nie zmienia. Natomiast differential pressure na postoju pokozauje 0.00 bara, a w czasie jazdy podskoczyło do 0.07. Poziom sadzy i popiolu rośnie. Mam lekko okopcone rury z tyłu. Proszę o odpowiedź.


https://ibb.co/RpCmndR

https://ibb.co/xXygHTS

https://ibb.co/6ZPxNS0

https://ibb.co/g7qHLHT

https://ibb.co/SKQ43HJ


Pozdrawiam

Bartek

Brak ciśnienia sugeruje wycięty DPF, ale kontrolnie dobrze byłoby sprawdzić to przy pomocy lepszego sprzętu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Cześć,

Co prawda jeszcze nie jestem posiadaczem BMW ale niebawem będę. Natomiast wcześnie chciałem podpytać, czy da się w BMW rozpoznać wypalanie filtra po systemie start stop? W swoim obecnym aucie jest to jeden z głównych wyznaczników dla mnie. Normalnie piktogram na wyświetlaczy informujący o działaniu systemu pokazuje że system jest aktywny natomiast w chwili włączenia się wypalania, ikonka robi się przekreślona co dla mnie jest dość jasnym sygnałem jadąc np w trasie, że trwa regeneracja filtra. Czy w BMW da się to rozpoznać podobnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jedynie podgląd przez aplikację na telefon, nie ma innej możliwości, chyba że basowy dźwięk z tłumika podczas wypalania ale to nie wszyscy słyszą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie niema nic, ani basu ani innych obrotów, ani innych zmian biegów. Generalnie jest otwarta żaluzja i chodzi wiatrak przy wypalaniu, ale ostatnio poszedłem do bagażnika po zatrzymaniu i spaliny z wydechu normalnie parzyły po nogach, myślę idzie regeneracja lecz patrzę z przodu a tam żaluzja zamknięta. Po powrocie do domu kilkanaście kilometrów podpinam Btool z ciekawości a tam dystans od regeneracji 20 km więc jednak była regeneracja. No nie idzie się wyznać bez podpięcia...


Co do SS to ja go nigdy nie używam, ale czasem zanim go wyłączę napis jest wyświetlany na niebiesko a czasem na biało, niewiem od czego to zależne nawet...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, to ile przerwanych wypalań w BMW powoduje wzrost poziomu oleju na tyle aby zapaliła się informacja o nadmiarze? Bo przecież całe paliwo które w tym czasie jest podawane, ścieka do miski olejowej. Miałem tylko jeden samochód w którym to było naprawdę mądrze rozwiązane i był to Ford. Silnik DW10C. Tam podczas wypalania nie było żadnego dotrysku paliwa do komory spalania tylko przed dpf-em był tak zwany zawór par albo jak ktoś inaczej woli, świeca dopalająca, była osobna pompka która podawała do niej paliwo, była świeca żarowa i mogłem przerywać ile chciałem a poziom oleju nie podnosił się ani o milimetr. Jak widać można to rozwiązać dobrze. I to wcale nie chodzi o jazdę po mieście ale równie dobrze możesz robić i trasy 200 kilometrowe a wypalanie włączy się na kilometr przed celem. I co wtedy? Przerywam to zaraz rośnie poziom oleju. A jak mam nie przerwać skoro nie wiem kiedy się wypala. To jest chore żeby nie zrobić nawet jednej kontrolki albo komunikatu że trwa regeneracja filtra. Żaden problem. Ale po co. W Volvo którym jeżdżę obecnie twierdzą że nie informują aby nie rozpraszać ludzi zbędnymi komunikatami. Oczywiście. Ale jak podczas jazdy spadnie poziom płyny do spryskiwaczy to potrafili wywalić chamski komunikat na pół zegarów o tym ale informacji o wypalaniu filtra zrobić się nie dało. Chodzi tylko o kasę o nic więcej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przez 7 lat do pracy dojeżdżałem ok. 15 km w jedną stronę i w tym czasie miałem 3 różne bmw serii 5 i w żadnej nie wzrastał mi poziom oleju a pewnie nie dokończonych wypaleń było dużo, teraz od roku mam G30 i w tym modelu jeśli proces wypalania nie zakończy się to po zgaszeniu silnika komputer uruchamia na kilka minut wentylator chłodnicy na pełne obroty dlatego wiem że nie dokończył się proces wypalania, takich sytuacji przez rok miałem chyba ponad 10 razy i również oleju nie przybywa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.