Skocz do zawartości

Kompendium DPF, wszystko w jednym miejscu


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ma ktoś jakiś sprawdzony sposób na przepalenie DPF ?

Miesiąc temu byłem na "czymś" co wcisnęli w filtr i 45 min przepalania. 300 zł a buczenie / wypalanie dalej następuję.

Da się od tego buczenia uciec chodź na kilka miesięcy ?

 

pozdrawiam

Jaki przebieg ?

  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ma ktoś jakiś sprawdzony sposób na przepalenie DPF ?

Miesiąc temu byłem na "czymś" co wcisnęli w filtr i 45 min przepalania. 300 zł a buczenie / wypalanie dalej następuję.

Da się od tego buczenia uciec chodź na kilka miesięcy ?

 

pozdrawiam

Jaki przebieg ?

 

 

175.000

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ma ktoś jakiś sprawdzony sposób na przepalenie DPF ?

Miesiąc temu byłem na "czymś" co wcisnęli w filtr i 45 min przepalania. 300 zł a buczenie / wypalanie dalej następuję.

Da się od tego buczenia uciec chodź na kilka miesięcy ?

 

pozdrawiam

 

Co masz namyśli pisząc sposób na przepalanie ? Sadza w filtrze musi się wypalać co jakiś czas bo inaczej zapcha DPF i samochód nie pojedzie. Jedyne wyjście to pozbycie się filtra fizycznie i programowo ale to niezgodne z przepisami.

Opublikowano

Buczenie jest objawem przytkanego DPFa?

U mnie podczas wypalania buczy, a test pokazuje, że DPF jest w idealnym stanie (ciśnienia na poziomie 30% dopuszczalnej normy).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znaczy co zrobili ? Usunęli wkład dpfu, czy tylko wypalanie stacjonarne? I po co?

 

Send with handy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Buczenie nie jest objawem zatkanego filtra tylko skutkiem podwyższonej temperatury i procesu wypalania.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja byłbym bardzo zadowolony gdyby na podstawie doznań akustycznych wiedział kiedy DPF się wypala, by nie przerwać tego procesu.Niestety zarówno w poprzednim E61 jak F30 nie słyszę.
Opublikowano

w pełni zgadzam się z poprzednikiem:

auto moje już leciwe, z dużym przebiegiem, a mimo że praktycznie "mieszkam" w samochodzie to nadal nie wiem kiedy się wypala :cry2:

Opublikowano

Cieszcie się, że tego nie zauważacie.

U mnie jak wypala się DPF to wydech buczy, ale sam silnik chodzi cichutko i gładziutko, a jak tylko wypalanie się kończy to wszystko wraca to rezonującej, drgającej i głośnej "normy".

I nikt nie zna przyczyny...

 

Żeby choć było na odwrót...;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To u mnie przed wymianą rozrządu żadnego buczenia nie było słychać i nie słyszałem jak się wypala, natomiast po wymianie rozrządu podczas wypalania DPF-a towarzyszy temu basowy pomruk z wydechu. Mogę jedynie domyślać się że połączenie wydechu z turbiną nie jest już tak szczelne jak było fabrycznie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niekoniecznie, buczenie może być wynikiem rezonansu w układzie wydechowy, np. któraś z rur jest inaczej ułożona.

 

Send with handy.

Opublikowano

W moim dawnym passacie b7 (nigdy więcej) :)

elegancko obroty byly na ok 1000, gdy wypalał.

i wszystko jasne.

A czy w f10 jak dam na spalanie w danej chwili moze wtedy bedzie wiadomo ? i gdy wypala jest wyższe ?

Opublikowano
Znaczy co zrobili ? Usunęli wkład dpfu, czy tylko wypalanie stacjonarne? I po co?

 

Send with handy.

 

Myślałem ze jak wypali trochę sadzy to będzie spokój na 30-50kkm.

Myliłem się. Dał jakąś piankę do DPF-u pochodził 20 min na jałowym, przepędził go 10km i oddał.

Zabieg raczej nic nie dał. Nakarmił na kilka dni jedynie spokój.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To inaczej, znajdź najpierw przyczynę sadzy. Może dziura albo wtryski leją albo przepływka.

W ZB Z19DTH q pokazywał mi spalanie chwilowe również na postoju, to było widać kiedy się wypala...

 

Send with handy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wipalałem programowo wiele razy bmw i nigdy nie słyszałem żadnego buczenia podczas wypalania , a na sto procent było wypalanie obserwowałem na monitorze ,

sam też nigdy nie wiedziałem kiedy jest dpf wypalany w swoim samochodzie ,

Według ista proces wypalania jak zostanie przerwany wyłączeniem zapłonu, to po ponownym starcie silnika i osiągnięciu , spełnienu warunków

jest ponownie wypalany , to procesz czynny wypalania ,

jest też bierny bez procesu inicalizacji ze strony sterownika silnika DDE

jadąc z dużą prędkością na autostradzie jak temperatura spalin i temp, dpf osiągnie pewną wartość to zachodzi samoistne spalanie sadzy ,

Sam DPF jesli jest zapchany sadzą to zawsze można go wypalić , problemem jest nie sadza tylko popiół (żółty piasek na dnie filtra)

i nie pomogą żadne magiczne środki dozowane do DPF ,

mimo że część zostaje wydmuchana wraz z spalinami to większe cząstki osiadają na dnie i zapychają DPF co już po 200tyś znacznie ogranicza mozliwości

magazynowania sadzy w filtrze dpf , kilka kilometrów i juz pełny znowu wypalanie , aż po jakiś czasie zapisze się błąd przekroczonej maksymalnej liczby wypaleń

lub błąd DPF,

jeśli ciśnienie spalin będzie wzrastać przed filtrem wyniku zapchania filtra,

to ograniczy mozliwości opuszczania spalin z komory spalania, wzrośnie ciśnienie w komorze spalania ,

wieksza część bedzie przechodzić przez pierścienie do skrzyni korbowej , a wraz ze spalinami bedzie przechodzić niespalone paliwo ,

a ponieważ wypalanie jest częste, więc tego paliwa bedzie więcej jak DPF jest już po 200tys , dlatego radze obserwować poziom oleju ,

w proces niedopalania zwiekszonej dawki paliwa włączany jest zawór EGR aby zmniejszyć temperature spalin i ograniczyć

spalanie mieszanki w komorze spalania która ma dopalać się w reaktorze katalitycznym dpf i spalać tam sadzę ,

dlatego nie widzimy zwiększonej dawki paliwa podczas wypalania to egr dusi całkowite spalanie mieszaniki i niespalone paliwo przechodzi do

kolektora wydechowego .

Edytowane przez Din76
Opublikowano
Rzeczowo faktycznie. Ale buczenie tak sądzę ma związek z DPF dość już dojechanmym. Może wpada w jakieś mikro wibracje i rezeonans a wydech i rura wydaje takie dzięki.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja nigdy nie wiem kiedy się wypala i cieszę się z tego :)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam serdecznie. To moja pierwsza wizyta na the forum. BMW jeszcze nie mam ale to kwestja dni. Auto na które czekam to 520GT z2013. Zastanawiam się i przeszukuję fora w sprawie tego filtra DPF. Mam pytanie czy w roczniku 2013 jest filtr suchy czy mokry? Czy są tu osoby które dokładnie wiedza kiedy się te wypalanie dokładnie zaczyna i kończy i jak przebiega? Do tej pory jeździłem kilkoma autami z filtrami dpf. W jednym z poprzednich zamontowałem diodę która informowała mnie o rozpoczęciu i zakończeniu procesu wypalania. Zależnie od stylu i odcinków jazdy wypalanie było min po 280km a max po 1700km. Tam jednak dioda podłączona była pod ogrzewanie tylnej szyby która aktywowane było gdy proces się rozpoczynał choć dioda na guziku się nie świeciła. Czy ogrzewanie tylnej szyby i lusterek także urachamiaj się by obciążyć pracę silnika by podnieść temperaturę w kolektorze?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam ponownie. Jestem już po zakupie auta okazuje się że wbrew tabelki znalezionej tu na Forum mój model nie posiada ADblue może ze względu na kraj rejestracji Irlandia. Czy nie ma innej opcji niż używanie aplikacji By wiedzieć kiedy filtr się czyści?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej nie ma, tylko oprogramowanie jest w stanie stwierdzić kiedy było wypalanie dpf ostatnio ,

w bmw wypalanie tylko podczas jazdy obroty nie mniejsze niż 1500 obr/min

Jaździj i nie martw się na zapas , sprawdz błędy i status dpf raz na jakiś czas ,

w sterowniku błąd zawsze wcześniej sie pojawi niż na kontrolka dpf

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdyby ktoś był zainteresowany monitorowaniem stanu DPF-a lub wymuszeniem jego wypalania za pomocą telefonu lub tableta z androidem to autor aplikacji Btool Expert w wersji jeszcze testowej dodał obsługę silników B47 i B57.


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379&start=1125

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Czesc

Jaki jest limit ilości popiołu w DPF-ie, u mnie pokazuje 36g. Przy jakiej ilości zaczynają sie problemy?

Opublikowano

Witam, to co napisał DIN 76,to jedyna rzeczowa wypowiedź. Mam aplikacje Btool od kilku dni i w zakładce Dpf można sprawdzić ile było procesów wypalanie Dpf od początku użytkowania auta. Moja bunia ma 150tys.km i 310 wypala. Prosto policzyć, że średnio co 500 km wypalanie. Polecam aplikacje. Ja mam 38g popiolu

Maciej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.