Skocz do zawartości

Kompendium DPF, wszystko w jednym miejscu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W związku z tym, ze w innym wątku trwa dyskusja dotycząca wypalania DPF, a wielu dalej zadaje pytania jak to działa, postanowiłem zebrać wszystkie sensowne informacje na ten temat, zaczynając od swojej :norty:

 

jakas kontrolka by sie przydała żeby "dokończyć" wypalanie , bo co gdy proces sie zacznie i zaczniemy jezdzic po miescie z prędkościa marszową ? pewnie zostanie przerwany a to juz pewnie nie jest za dobrze , kilka takich przypadków i problem z dpf-em gotowy :?: :?

 

Nie tyle problem z DPF-em a problem z rozrzedzeniem oleju silnikowego...

 

teraz może trochę przynudzę, ale napiszę na swoim przykładzie sprzed kilku dni...

 

A mianowicie, bardzo dużo jeżdżę (5-6tyś/miesiąc), auto przebieg troszkę powyżej 200tyś, silnik N47. Zawsze olej był w punkt MAX na wirtualnym bagnecie, niestety ostanio po zjechaniu z trasy, następnego dnia po dopaleniu, w czasie jazdy zauważyłem w INFO O SAMOCHODZIE, że jest komunikat o nadstanie oleju... Od razu panika, telefony do przyjaciela, forum itp... Znalazłem bagnet "analogowy" i rzeczywiście 1-2mm nadstanu :( Ukryte menu, sprawdzanie termostatów w kolejnej trasie, sprawdzanie błędów - nerwy, stres itp... Posłuchałem mechanika, nie spanikowałem, tylko po kolejnej trasie sprawdziłem poziom oleju i znów był w punkt MAX :)

 

Co się okazało, po przeszukaniu internetów doszedłem do wniosku zgodne z mechanikiem, że wyłączyłem silnik w trakcie procesu wypalania DPF i pozostało paliwo w oleju... Sam proces wypalania polega na tym m.in., że w jego trakcie określona ilość paliwa jest ładowana do oleju silnikowego, co zwiększa temperaturę spalin i ułatwia wypalanie DPF. i teraz najważniejsze: W MOIM SILNIKU NIE TRZEBA GONIĆ W TRASIE, KATOWAĆ CZY TRZYMAĆ NA WYSOKICH OBROTACH - PROCES WYPALANIA UAKTYWNIA SIĘ CO KILKASET KM AUTOMATYCZNIE JAK BĘDĄ SPEŁNIONE OKREŚLONE CZYNNIKI (TEMP. MIN. 75ST. C, PALIWA NA TYLE BY NIE BYŁA WŁĄCZONA REZERWA ITP).

 

Jednym słowem, przerywanie wypalanie DPF (oprócz zapchania DPF - co oczywiste) może skutkować zbyt dużą ilością paliwa w oleju silnikowym, a co za tym idzie zerwaniem filmu olejowego, co może skutkować zatarciem silnika.

 

Sorry, że przydługie ;)

 

PS - a do jazdy po mieście żona ma benzyniaka, bez turbiny ;)

 

Jedna mała uwaga - nigdy ale to przenigdy olej napędowy nie jest dozowany do oleju silnikowego.

Żaden producent tego nie zdobi celowo bo to znacząco obniża właściwości smarne oleju silnikowego.

To co się dzieje przy wypalaniu dpf'u tzw. suchego to dotrysk paliwa w końcowej fazie spalania tak by zwiększyć temperaturę spalin, niestety część niespalonego oleju napędowego może dostać się też do oleju silnikowego.

Kosa - u Ciebie to zapewne błąd pomiaru.

 

With mobile phone sent.

 

Jedna mała uwaga - nigdy ale to przenigdy olej napędowy nie jest dozowany do oleju silnikowego.

(...)

To co się dzieje przy wypalaniu dpf'u tzw. suchego to dotrysk paliwa w końcowej fazie spalania tak by zwiększyć temperaturę spalin, niestety część niespalonego oleju napędowego może dostać się też do oleju silnikowego.

 

Możesz rozjaśnić? Dotrysk paliwa do czego? Bezpośrednio do DPF? do kolektora wylotowego? MOżesz coś więcej napisać?

 

Kosa - u Ciebie to zapewne błąd pomiaru

 

i w to bym się zgodził, jakbym nie znalazł bagnetu tradycyjnego... na nim było 1-2mm ponad MAX, a następnie wróciło w stan MAX.

 

Pozdrawiam

 

EDIT: dobra, przeczytałem, jeszcze 2 razy i zrozumiałem kontekst Twojego zdania, mówiąc bardziej oględnie: w końcowej fazie spalania W CYLINDRZE jest dotrysk paliwa z wtryskiwacza, a JEGO NADMAR spływa i miesza się z olejem silnikowym :)

 

Witam,

 

W moim samochodzie (nowy silnik B47, 190 KM) kontrolka jest zbędna. Za każdym razem przy regeneracji DPF słychać dużo głośniejsze buczenie samochodu w przedziale obrotów ok. 1300-1700/min. Ten objaw mam od nowości. Samochód jest ekstremalnie wyciszony, a to jest niestety denerwujące. Czy to jest normalne? Przy poprzednich samochodach regeneracja objawiała się tylko zwiększonym zużyciem paliwa. Zastanawiam się czy w układzie wydechowym czasem coś nie jest poluzowane...

 

Nadal nie czytasz ze zrozumieniem gdzie popełniłeś błąd.

 

ODP:

Wypalanie DPFa następuje znacznie częściej niż na "twoje kilka tysiecy kilometrów" nawet w trasie.....

 

Jazda samochodem na krótkich odcinkach w mieście zapycha tak szybko filtr, że wypalanie może być nawet po 100km. Wpływa na to wiele czynników.

Pisanie że co jakiś czas pojedziesz w trase to ci się wypali jest błędem bo:

- filtr wypala się przy zaplanowanym % jego zapełnienia

- podejmuje kilka prób

- jeśli te próby nie dają pozytywnego rezultatu to zapala kontrolkę o jego zapełnieniu i kontynuowaniu jazdy

- następne jest zapełnienie filtra itd kontakt z serwisem i wypalanie serwisowe

Reasumując filtr wypala się wtedy kiedy on chce a nie kiedy może, info powyżej

 

Info dla potomnych

Największa ilość sadzy w silniku Diesla jest podczas pracy na biegu jałowym.

Z moich obserwacji wynika że olej napędowy zimowy ma taki skład że wypalanie jest rzadziej nawet o 50%

 

:D

 

I teraz moje kilka słów na podsumowanie:

 

1. Obecnie montowany DPF w BMW nie wypala się tak jak kiedyś (trzeba było obroty trzymać itp). Teraz wypala się w chwili o której decyduje komputer i może to mieć miejsce nawet w cyklu miejskim ważne by były spełnione pewne czynniki np. sygnał inicjujący z komputera, temp silnika min. 75st, odpowiedni zapas paliwa itp

 

2. W czasie wypalania poprzez wtryskiwacze jest podawana większa ilość paliwa po to by zwiększyć temperaturę spalin i ułatwić wypalanie. Gdy paliwa jest zbyt dużo, to jego namiar spływa do oleju silnikowego.

 

3. Gdy wyłączymy silnik w trakcie wypalania (a nie ma żadnej informacji, kontrolki itp) to może się zdarzyć, że nadmiar paliwa pozostanie w oleju, a to może skutkować zerwaniem filmu olejowego i zacieranie silnika.

 

4. DPF można regenerować chemicznie (sam to robiłem przy przebiegu prawie 200tyś).

 

5. DPF da się wyciąć mechanicznie, ale co WAŻNE: trzeba przeprogramować sterownik tak by nie inicjował wypalania DPF, bo gdy tego nie zrobimy grozi nam --> patrz pkt 2 i 3

 

6. WAŻNE INFO: silnik N47 (bo to mam potwierdzone w aucie znajomego) z wyciętym DPF przechodzi pozytywnie kontrolę emisji spalin na stacji diagnostycznej :)

 

Tyle z mojej strony, zapraszam do dyskusji :)

 

Pozdrawiam

 

:cool2:

  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A'propos pkt. 5 - mam nadzieję, że właściciele F10/F11 nie wycinają DPF.

W końcu, jakby nie było, w ostatecznym rozrachunku ma to wpływ na nasze zdrowie...

 

Co do pkt. 6, mnie jeszcze nigdy nie kontrolowali składu spalin w dieslu...

A właściwie to zadymienia, bo w przypadku diesli chyba tylko to kontrolują na badaniu okresowym (jeśli kontrolują).

Aczkolwiek, z tego co piszesz, dobrze wiedzieć, że N47 bez DPF ma ilość sadzy mieszczącą się w normie...

Opublikowano
Polskie przepisy nie są tak restrykcyjne jak niemieckie i większość diesli z DPF po jego odłączeniu ma poziom spalin w normie, jak nie wszystkie. Na tą ilość obecnie może wpłynąć negatywnie afera oprogramowania Volkswagena. Zastanawia mnie fakt który diesel z DPF podczas wypalania przeszedł by niemieckie normy EURO V czy VI ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zgadza się, Euro 6 skupiło się przede wszystkim na ograniczeniu NOx - a to osiąga się właśnie dzięki katalizatorowi SCR.

Aczkolwiek ciekawa sprawa z tym N47, bo spośród przebadanych aut BMW (już po wybuchu afery VW) akurat 520d wypadło najsłabiej...

 

http://i.iplsc.com/czerwona-kreska-oznacza-dopuszczalny-poziom-emisji-spalin-ni/0004QKB30F5HYF8T-C116-F4.jpg

Opublikowano

oooo - bardzo interesująca tabelka... możesz podać jakieś źródło? czy podlinkować jakiś artykuł na ten temat?

 

Z góry dzięki

Opublikowano
z wyciętym DPF na pewno spełnia EURO IV - co do EURO VI to chyba i nowy, sprawny DPF nie pomoże, tylko auta wyposażone w zbiornik z AdBlue

Znajomy ma euro6 (kod-S163A) i nie ma AdBlue.

Jak to jest z tym AdBlue które modele mają?

Gdzieś wyczytałem że AdBlue mają X-drive, ale nie wiem co to ma z tym wspólnego?

Opublikowano
z wyciętym DPF na pewno spełnia EURO IV - co do EURO VI to chyba i nowy, sprawny DPF nie pomoże, tylko auta wyposażone w zbiornik z AdBlue

Znajomy ma euro6 (kod-S163A) i nie ma AdBlue.

Jak to jest z tym AdBlue które modele mają?

Gdzieś wyczytałem że AdBlue mają X-drive, ale nie wiem co to ma z tym wspólnego?

 

Nie jestem pewien ale AdBlue zalezy tez od pojemnosci silnika chyba

  • 11 miesięcy temu...
  • Moderatorzy
Opublikowano
Wg. takich "znafców" to już dawno bym wyciął DPF :) Ostatnio przez miesiąc jeździłem w większości 2 x dziennie po 7 km do firmy i do domu :mrgreen:
  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy znajdzie sie osoba, ktora ma konkretnie obcykane jak sprawdzic kiedy sie wypala filtr ?

Na przykladzie n47 xdrive z adblue za nic nie wiem kiedy wypala....

 

Możesz pobrać aplikację na telefon + adapter bluetooth i obserwować ilość sadzy w filtrze + temperaturę przed filtrem.

Opublikowano
A czy znajdzie sie osoba, ktora ma konkretnie obcykane jak sprawdzic kiedy sie wypala filtr ?

Na przykladzie n47 xdrive z adblue za nic nie wiem kiedy wypala....

 

Możesz pobrać aplikację na telefon + adapter bluetooth i obserwować ilość sadzy w filtrze + temperaturę przed filtrem.

 

Jaka to aplikacja?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy znajdzie sie osoba, ktora ma konkretnie obcykane jak sprawdzic kiedy sie wypala filtr ?

Na przykladzie n47 xdrive z adblue za nic nie wiem kiedy wypala....

 

Możesz pobrać aplikację na telefon + adapter bluetooth i obserwować ilość sadzy w filtrze + temperaturę przed filtrem.

 

Jaka to aplikacja?

 

Ja np. korzystam z BTool Expert lub Carly for BMW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jaka wtyczka do tego carly ?

 

Do Carly musi być oryginalna od producenta apki bo inaczej nie będzie działać : http://www.ivini-tech.de/en/adapter/android-bmw/android-bluetooth-gen-2-adapter-fuer-bmw/a-1017/

natomiast do BTool Expert wystarczy iCar3 Vgate lub od Carly ale na ten moment Btool jeszcze nie obsługuje silnika B47

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...ale oryginał Carly ten za 44.90 E - 2 gen. obsługuje B47 ?

 

Tzn. Aplikacja Carly for BMW obsługuje twój silnik a adapter który pokazałem potrzebny jest do połączenia telefonu z samochodem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sorry panowie to mniej więcej ile trzeba kompleksowo zainwestować by za pomocą telefonu diagnozować B47?
Opublikowano

wtyczka carly II gen - 44.90 E ( kod bonusowy do Carly (5 EUR): GASF3A )

 

- jest na alledrogo ale wychodzi ok 267 zł a prosto ze sklepu z niemiec z kuponem na 5 E po dzisiejszym kursie zapłaciłem 213zł

 

darmowa apka carly lite lub wer. PRO - 240 zł

... ale cwaniaki tak napisali apke PRO że jak chcesz jakies jeszcze ekstra funkcje to musisz dopłacić mikropłatnościa z aplikacji ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

... ale cwaniaki tak napisali apke PRO że jak chcesz jakies jeszcze ekstra funkcje to musisz dopłacić mikropłatnościa z aplikacji ;)

 

Zgadza się, dodatkowo trzeba dopłacić za możliwość wymuszenia wypalania DPF, Rejestracji lub zmiany rodzaju nowego akumulatora, wypalania NOX w benzynach, kodowanie I-Drive i chyba tyle.

Opublikowano

Ma ktoś jakiś sprawdzony sposób na przepalenie DPF ?

Miesiąc temu byłem na "czymś" co wcisnęli w filtr i 45 min przepalania. 300 zł a buczenie / wypalanie dalej następuję.

Da się od tego buczenia uciec chodź na kilka miesięcy ?

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.