Skocz do zawartości

M50B25 Wiązka automat a manual - różnice


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Moje E36 po swapie na M50B25 pali ponad 20 litrów na 100 km (bardzo delikatna jazda) i problem prawdopodobnie w tym że nie reaguje na podłączenie/odłączenie przepływomierza (bez niego nic się nie zmienia). Cała wiązka jest od automata. Słyszałem od ludzi że to ona może być przyczyną. Mógłby ktoś coś na ten temat powiedzieć? Skrzynie mam manualną, komputer od automatycznej skrzyni podpięty (od DME jest osobny) ale pali strasznie dużo, ma trochę muła a przepływka była sprawdzana w drugiej E36.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie wina wiązki w sensie że z automatu.Jeżeli nie ma reakcji na przepływkę to albo instalacja gdzieś uszkodzona albo sterownik silnika.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To znaczy że w tamtej e36 przepływka działała normalnie?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najpierw sprawdz zasilanie przepływki i instalację a dopiero potem szukaj kompa.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na pinie 2 wtyczki przepływki masz plus a na pinie 5 masę.Po przekręceniu kluczyka w pozycję 2 masz mieć między 2 a 5 pinem 12V.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sygnał z przepływomierza biegnie z pinu 6 przepływki na pin 41 sterownika silnika.Sprawdz czy dociera do tego 41 pinu.Podpinałeś się pod kompa?Może sonda leży skoro takie spalanie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Na tym 41 pinie ma być na odpalonym? Jakie wartości tam mają być?

Pod kompa nie chce się podłączyć a wiązka na 100% nie jest ruszona (przewody od gniazda do kompa) BMW po prostu nie reaguje na podłączenie przepływomierza i mimo że jest podpięty to silnik, sterownik go nie "widzi". Sonda na pewno by nie podniosła aż tak spalania, wiem bo kolega miał problemy z sondą w takim silniku i takiego spalania nie było.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak na odpalonym.Sprawdzasz miernikiem względem masy auta i do pinu 6 przepływki a potem do pinu 41 sterownika.Wartości mają być takie same.Jakim programem diagnozowałeś?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niby uszkodzony kabel ale to już druga wiązka z tego co piszesz więc niemożliwe.Przepływkę wkładałeś do innego auta i twierdzisz że jest ok.Kolego coś zle mierzysz bo jak dla mnie to innej możliwości nie ma.Z którego roku masz budę i jaki wcześniej siedział tam silnik?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Przepływki w sumie ja nie podpinałem do drugiej bety ale gościu co od niego kupiłem tak twierdził, poza tym dałem za nią 400 zł.

Buda z roku 1993 marzec i siedziało tam M42B18

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
gościu co od niego kupiłem tak twierdził, poza tym dałem za nią 400 zł.

To by mogło wiele tłumaczyć. :? Dziwna sprawa z tym brakiem komunikacji.Popatrzę w schematy może tam coś jest nie tak.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gniazdo do diagnostyki jest razem z wiązką silnika a to już druga wiązka którą włożyłeś więc uszkodzenie odpada jeżeli chodzi o brak komunikacji ze sterownikiem silnika.Jedyne co pozostało to sprawdzić zasilanie w gniezdzie diagnostycznym.

Pin 19 masa

Pin 14 stałe 12V

Pin 16 napięcie w 2 pozycji kluczyka 12V.

Jeżeli tu jest ok to szukaj sterownika na podmianę najlepiej z końcówką 405 zielona naklejka.Tylko od 2,5 nie od 2,0.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te z końcówką 400 czarna naklejka nie obsługiwały sondy,znaczy nie potrzebowały z tego co mi wiadomo.Ale śmiało możesz wkładać.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Więc tak, sprawdziłem te napięcia, na pinie 14 jest faktycznie 12V względem masy, na pinie 16 po przekręceniu stacyjki nic nie pokazuje, chyba że minusem dotknę do klemy + akumulatora - pokazuje wtedy -12V (minus) czyli tak jakby na tym pinie była masa, na pinie 19 to samo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To doprowadz do 16 plus po stacyjce i jedz na diagnostyke.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Dawid Piotr dobrze Ci radzi ,ale oprócz pomiarów miernikiem pokusiłbym się o podłączenie żarówki 5W .

Te z końcówką 400 czarna naklejka nie obsługiwały sondy,znaczy nie potrzebowały z tego co mi wiadomo.Ale śmiało możesz wkładać.

Piotrze ten który zaproponowałem Dawidowi pracował z sondą .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.