Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
Wiem że nikt za mnie decyzji nie podejmie i nie szukam usprawiedliwienia swojego wyboru bo go nie dokonałem. Po prostu dzięki każdemu wpisowi czegoś więcej się dowiaduję. Właśnie takie rzeczy jak te serwisy czy inne drobnostki mogą przeważyć szalę na korzyść jednego lub drugiego bo tak jak mówiłem w chwili obecnej pomiędzy F30 a IS jest dla mnie remis.

Darmowy serwis w BMW to duży plus. Przez 5 lat na same przeglądy do IS trzeba dorzucić ok 8kzł. Za te pieniądze można w F30 dokupić chyba pakiet Inclusive.

Co do wnętrza. To fakt że siedzi się wyżej niż w BMW. Tunel środkowy jest także wyższy i rzeczywiście wnętrze jako całość bardziej otula niż to w F30. Nie miałem jakiegoś klaustrofobicznego uczucia ale w F30 jest zdecydowanie luźniej. Miejsca z tyłu jest wystarczająco. Przymierzyliśmy fotelik, jest ok. A tak naprawdę to nie pamiętam kiedy jechaliśmy gdzieś w więcej niż nasze 3 osoby. Wszyscy nasi znajomi są teraz na etapie produkcji dzieci i praktycznie wszędzie, każdy jedzie swoim autem.

Moment obrotowy jest rzeczywiście wyżej niż w BMW. No i sam Stetronic w porównaniu do AT8 Lexusa jest szybszy. Zwłaszcza podczas kickdownu na Normal. W Sport jest już dobrze. Sport w skrzyni IS-a działa jak troszkę podrasowany zwykły program Steptronica. Fajnie za to działają łopatki i są wygodne. Powiem szczerze że ponad połowę jazdy zrobiłem na łopatkach i nie czułem dużego opóźnienia w ich działaniu, wkurza natomiast mega malutkie wyświetlanie na którym biegu aktualnie się znajdujemy.

 

Nie zniechecam Cie do IS-a nie odbieraj tego tak :) ..to po prostu moje odczucia .a F30 jaki IS200t maja swoje wady i zalety .a kazdy ma inne potrzeby i gust..mi po prostu bylo za ciasno w Lexie - Tobie moze byc bardzo wygodnie , (a wiekszosc przbiegu pokonuje sam)

Mysle ze tez nie ma sensu popadac w taki skrajny detalizm i robic porownania 1000 elementow miedzy samochodami ..sam wpadlem w taka pulapke i stoje z zakupem od 3 miesiecy bo wymyslilem sobie ze wybiore auto idealne, najbardziej optyrmalne w kwesti cena/to co dostajemy ..teraz sie reflektuje ze to droga do nikad :) Przeciez to tylko samochod , przedmiot uzytkowy :)

Edytowane przez effendi2012
Opublikowano
W BMW nie dostajesz, chyba że naprawa gwarancyjna. Ale możesz wynająć za 199 co i tak wychodzi 10 razy taniej :lol:

A czy w BMW bedac na serwisie gwarancyjnym ( nie na naprawie ) dostajesz zastepczaka ?

Opublikowano
Wiem że nikt za mnie decyzji nie podejmie i nie szukam usprawiedliwienia swojego wyboru bo go nie dokonałem. Po prostu dzięki każdemu wpisowi czegoś więcej się dowiaduję. Właśnie takie rzeczy jak te serwisy czy inne drobnostki mogą przeważyć szalę na korzyść jednego lub drugiego bo tak jak mówiłem w chwili obecnej pomiędzy F30 a IS jest dla mnie remis.

Darmowy serwis w BMW to duży plus. Przez 5 lat na same przeglądy do IS trzeba dorzucić ok 8kzł. Za te pieniądze można w F30 dokupić chyba pakiet Inclusive.

Co do wnętrza. To fakt że siedzi się wyżej niż w BMW. Tunel środkowy jest także wyższy i rzeczywiście wnętrze jako całość bardziej otula niż to w F30. Nie miałem jakiegoś klaustrofobicznego uczucia ale w F30 jest zdecydowanie luźniej. Miejsca z tyłu jest wystarczająco. Przymierzyliśmy fotelik, jest ok. A tak naprawdę to nie pamiętam kiedy jechaliśmy gdzieś w więcej niż nasze 3 osoby. Wszyscy nasi znajomi są teraz na etapie produkcji dzieci i praktycznie wszędzie, każdy jedzie swoim autem.

Moment obrotowy jest rzeczywiście wyżej niż w BMW. No i sam Stetronic w porównaniu do AT8 Lexusa jest szybszy. Zwłaszcza podczas kickdownu na Normal. W Sport jest już dobrze. Sport w skrzyni IS-a działa jak troszkę podrasowany zwykły program Steptronica. Fajnie za to działają łopatki i są wygodne. Powiem szczerze że ponad połowę jazdy zrobiłem na łopatkach i nie czułem dużego opóźnienia w ich działaniu, wkurza natomiast mega malutkie wyświetlanie na którym biegu aktualnie się znajdujemy.

 

Nie zniechecam Cie do IS-a nie odbieraj tego tak :) ..to po prostu moje odczucia .a F30 jaki IS200t maja swoje wady i zalety .a kazdy ma inne potrzeby i gust..mi po prostu bylo za ciasno w Lexie - Tobie moze byc bardzo wygodnie , (a wiekszosc przbiegu pokonuje sam)

Mysle ze tez nie ma sensu popadac w taki skrajny detalizm i robic porownania 1000 elementow miedzy samochodami ..sam wpadlem w taka pulapke i stoje z zakupem od 3 miesiecy bo wymyslilem sobie ze wybiore auto idealne, najbardziej optyrmalne w kwesti cena/to co dostajemy ..teraz sie reflektuje ze to droga do nikad :) Przeciez to tylko samochod , przedmiot uzytkowy :)

 

Spoko :cool2: W żaden sposób nie odbieram źle postów. Jesteśmy na forum BMW i głównie zależy mi na opiniach dlaczego ktoś wybrał F30 zamiast IS-a :wink: A fajnie że są tu takie osoby które brały Lexa pod uwagę. Chyba że jest ktoś kto nie mógł się zdecydować i kupił i to i to :mrgreen: Rozumiem też że coś co dla jednego jest wadą dla drugiego jest kwestią pomijalną i odwrotnie. Każdy ma też inne wymagania. Najważniejsze że temat żyje, wymieniamy uwagi poparte sensownym wyjaśnieniem bez nacisku na "wszystko poza BMW to g..." i to jest właśnie fajne na tym forum :cool2:

  • Moderatorzy
Opublikowano
W BMW nie dostajesz, chyba że naprawa gwarancyjna. Ale możesz wynająć za 199 co i tak wychodzi 10 razy taniej :lol:

A czy w BMW bedac na serwisie gwarancyjnym ( nie na naprawie ) dostajesz zastepczaka ?

 

Ja nigdy nie dostałem podczas serwisu. Nie wiem czy to zależy od salonu czy jakieś ogólne przepisy mają. A może dostają klienci od 500k wzwyż ? :mrgreen:

Opublikowano
W BMW nie dostajesz, chyba że naprawa gwarancyjna. Ale możesz wynająć za 199 co i tak wychodzi 10 razy taniej :lol:

A czy w BMW bedac na serwisie gwarancyjnym ( nie na naprawie ) dostajesz zastepczaka ?

 

Ja nigdy nie dostałem podczas serwisu. Nie wiem czy to zależy od salonu czy jakieś ogólne przepisy mają. A może dostają klienci od 500k wzwyż ? :mrgreen:

 

Niektore umowy leasingowe obejmuja darmowe wypozyczenie auta w czasie serwisu, w mojej umowie jest 2x/rok za free.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
W BMW nie dostajesz, chyba że naprawa gwarancyjna. Ale możesz wynająć za 199 co i tak wychodzi 10 razy taniej :lol:

A czy w BMW bedac na serwisie gwarancyjnym ( nie na naprawie ) dostajesz zastepczaka ?

 

Ja nigdy nie dostałem podczas serwisu. Nie wiem czy to zależy od salonu czy jakieś ogólne przepisy mają. A może dostają klienci od 500k wzwyż ? :mrgreen:

 

 

niestety nie. Ale jak ma się zaprzyjaźniony salon i akurat wolne auto, to zawsze coś dadzą:)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja w Rzeszowie nie dostałem, ale w sumie też nie dopytywałem zbytnio bo i tak czekałem zawsze na samochód na miejscu.
Opublikowano

Przeglądy w Lexusach są zasadniczo co 15.000km/co rok (wyjątkiem są niektóre 300h - co 20.000km). Na pewno niesie to dodatkowe koszty, ale coś za coś :|

BMW daje darmowe przeglądy na 5 lat, ale w większości przypadków tych przeglądów jest tylko trzy i mają w porównaniu z Lexusem ograniczony zakres.

W Lexusie (jak też w Toyotach) przy każdym przeglądzie zdejmuje się koła i robi przegląd hamulców.

W BMW taka czynność na pewno przy wymianie klocków.

Jeżdżenie w BMW na oleju po 30.000km jest chyba pozbawione sensu (ostatnio w Z4 po wymianie olej komputer wskazał 38.000km do następnej wymiany :shock: ) - więc do końca za darmo to nie jest.

W Lexusie jest obowiązkowa wymiana oleju w tylnym moście (z tego co pamiętam co 60.000km), co chyba warto robić, patrząc na szereg postów Forumowiczów poszukujących mostów do BMW. :idea: (ja u siebie wymieniałem w 320i E93 po 90.000km nowy most, w Z4 wymienili na gwarancji Premium Selection)

Samochód zastępczy jest na pewno atutem - podczas każdego przeglądu i podczas napraw gwarancyjnych - mi nigdy w BMW nie udało się dostać zastępczaka, bez względu na serwisowany model - czy to było 320, czy Z4 czy X6. :cry:

Nie bez znaczenia jest też ochrona good will - jak jeździsz na przeglądy Toyotą czy Lexusem nawet długo po okresie gwarancji wymienia elementy na nowe (przykładem są wymiany silników 2.2 D-4D do 8 lat/180.000km) lub zwrot nawet 50%.

Jak mi padła trubina w 320d w czwartym roku po 110.000km (mimo, że poprzednia była wymieniana po 60.000km na gwarancji) to BMW kazało mi spadać na drzewo... :mad2:

Beste Maschine der Welt
Opublikowano

Kilka groszy ode mnie:

- mialem e90 330i

- F30 nie kupilem, bo to 'juz nie to', a jezdzilem i 328i, i 335i, a ostatnio nawet M4 (dzwieku M4 nie moglem zniesc) - kupilem uzywanego ISFa...

 

Serwis Lexusa wg mnie ani lepszy ani gorszy niz BMW - wiele zalezy od konkretnego serwisu. WIem, ze np. Lexus Szczecin daje darmowe auto zastepcze, a serwis w Pradze nie.

 

Argument o koszcie serwisu nie do konca jest powazny - w BMW i tak trzeba zmieniac olej czesciej (platne), jesli chce sie pojezdzic dluzej. Pewnie i tak drozej wychodzi w Lexie, ale masz 3 lata gwarancji, wiec cos za cos.

 

Takze wydaje mi sie, ze bierz to, co Ci sie bardziej podoba i w czym lepiej sie czuje rodzina. Poprzedni IS jest faktycznie mniejszy w tyle niz e90.

Opublikowano

Kolego ja takze myslalem o kupnie IS zanim kupilem BMW. Strasznie podobal mi sie (wizualnie) IS250 w sportowym pakiecie (nie pamietam jak on sie to nazywalo) ale po tym jak przejechalem sie 3 roznymi IS'ami Hybryda, 200t i 250 na koniec wsiadlem do 428 i 420d zdecydowalem sie jednak na BMW, zupelnie inaczej sie tym jezdzi. Ostatczenie po dluzszych poszukiwaniach w Niemczech kupilem F30 320d.

 

Jak przedmowca napisal niestety ja nie bralem pod uwage w ogole ISfa bo to byla za droga zabawka, sadze ze to juz jest zupelnie inne auto.. i inna rozmowa.

 

Aha jest jeszcze jedna rzecz - podobno Lexus mniej traci na wartosci i mniej sie psuje (nie powinienem tego pisac na forum fanatykow BMW) :)

Opublikowano
Zadbana beta tez niewiele traci. Szczególnie jeśli kupiona po dobrym rabacie.
Opublikowano

Panowie

 

Oba te samochody są super. Powiem wam ciekawostkę, że dostałem cenę na IS 200t impression na poziomie 320i. A to czy on ma 1 sekundę lepiej do 100 czy nie w porównaniu bezpośrednim, to proszę... i tak większość samochodów na ulicy, jak tego chcecie, ogląda wasz tył. Mi powiedziano jeszcze, że jeśli mieszkam do 100 km od salonu to w cenie serwisu przyjeżdża do domu laweta i odwozi / regularny przegląd / w zaoferowanej cenie...

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Panowie

 

Oba te samochody są super. Powiem wam ciekawostkę, że dostałem cenę na IS 200t impression na poziomie 320i. A to czy on ma 1 sekundę lepiej do 100 czy nie w porównaniu bezpośrednim, to proszę... i tak większość samochodów na ulicy, jak tego chcecie, ogląda wasz tył. Mi powiedziano jeszcze, że jeśli mieszkam do 100 km od salonu to w cenie serwisu przyjeżdża do domu laweta i odwozi / regularny przegląd / w zaoferowanej cenie...

 

Pozdrawiam

 

Kiedyś rozmawiałem z kolegą traderem z Lądka o opcjach/fjuczersach i innych instrumentach....i zażartowałem, że to i tak nie ma większego znaczenia czy masz 10 czy 13 milionów na koncie. Po czym mój kolega odpowiedział bardzo poważnie, że różnica jest i to dokładnie 30%. Zatem odnosząc ten ciekawy przykład do samochodów o zacięciu sportowym różnica to min. 12% (np: 7sek zamiast 8sek do setki) :mrgreen:

Opublikowano
Tu akurat IS 200t ma tak samo jak 320i... Jakiekolwiek testy IS'a porównują z 328i bo te same kucyki, a tu cyk i cenowo wychodzi inaczej, raczej bliżej do 320i.
Opublikowano

Również rozważałem IS'a. Jeździłem IS300h oraz IS250, oba w sportowym pakiecie. Hybrydę pominę bo autor wątku rozważa zwykłą benzynę. Naznaczę, że nie wiem jak jeździ 200t. 250 ma niby te 200KM, ale jedzie, co najwyżej jak 320i a i tak skrzynia potrafi się zamyślić. Reszta auta ma swoje plusy i minusy. Design rzecz gustu chociaż wnętrze w Lexie jest dla mnie tandetne - dużo słabo wyglądającego plastiku, trochę wieje tanim wschodem. Zawias w wersji sportowej jest tak między zwykłym w Trójce a m-kowym. Największą wadą jest masa - czuć, ze auto jest ciężkie i nie ma tej lekkości co Trójka no i przekłada się to na osiągi. Dla mnie gorsza jest również pozycja za kierownicą w Lexie, siedzi się dosyć wysoko (podczas gdy ja lubię nisko) a kierownica jest ustawiona zbyt poziomo.

 

A na koniec mam najważniejszy argument :nienie: Kiedyś rozmawiałem z miła panią w Mercedesie i na moje wspomnienie o Lexie, pani się skrzywiła i stwierdziła, że dla MB konkurencją nie jest Toyota :lol: (taki mały żarcik).

Opublikowano

Hehe, moze i to Toyota, ale chociaz dziala i ma proste rozwiazania.

- bagnet oleju (kolega z e90 M3 dalby sobie reke uciac, zeby to miec, bo po ostrzejszej jezdzie wskaznik w BMW jest do niczego)

- zwykle blaszki, ktore pod koniec zycia klockow halasuja - proste i dziala :) Ilez to tematow juz bylo, ze klocki nowe, a pokazuje, ze do wymiany, albo odwrotnie...

 

Lexus to stosunkowo nowa marka, szczegolnie w Europie, ale jesli MB wbija szpile, to tylko dlatego, ze ta nie-konkurencja z Toyoty ich powoli podzera :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.