Skocz do zawartości

geometria zawieszenia e36


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pilnie potrzebuję wartości pochylenia- zbieżności kół przód i tył .Mam dwie książki w jednej autor podaje pochylenie kół tylnych 1,30 stopnia w drugiej 0,30 stopnia. Potrzebuję pewnych danych geometri zawieszenia może ktoś ma takie wiadomości. pilne poltor
Opublikowano

Jaka wersja nadwozia?

zawieszenie standard/sport?



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Typ nadwozia sedan zawieszenie standard ale chętnie poznam geometrię zawieszenia sportowego od przybytku głowa nie boli.
Opublikowano

Oś przednia

Zbieżność całkowita: 0°18' ± 8' (dla opcji sport tak samo)

Pochylenie koła: -30' ± -30' (-51' ± 30' sport)

Różnica zbieżności przy skręceniu koła wewnętrznego o 20°: -1°34' ± 30' (dla sport tak samo)

Pochylenie sworznia zwrotnicy przy skręceniu koła o 10°: 15°28' ± 30' (15°38' ± 30' sport)

Pochylenie sworznia zwrotnicy przy skręceniu koła o 20°: 15°44' ± 30' (15°56' ± 30' sport)

Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy przy skręceniu koła o 10°: 3°44' ± 30' (3°50' ± 30')

Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy przy skręceniu koła o 20°: 3°52' ± 30' (3°57' ± 30')

Wzajemne przesunięcie kół przednich: 0° ± 15'

 

Oś tylna

Zbieżność całkowita: 0°24' ± 6' (dla sport tak samo)

Kąt pochylenia koła: -1°30' ± 15' (-2°00' ± 15' sport)

Geometryczna oś jazdy: 0° ± 3' (sport tak samo)

 

Przy zawieszeniu standardowym, niektórych wartości kontrolnych dla sportowego zawieszenia nie ustawi kolega m.in. kąta PK (oś tylna).

Przy pomiarach koniecznie obciążyć auto.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Więc jednak jest różnica w pochyleniu kół przednich i tylnych. Ja u siebie mam pochylenie przód 1,30" a powinno być 0,30" z przodu będę musiał coś z tym zrobić tylko z przodu brak regulacji. W każdym razie dzięki za informację.
Opublikowano

Z przodu jest regulacja co prawda niewielka na poduszkach amortyzatora (po odkręceniu zabezpieczenia - takiej fasolki na imbus) można nieco "rozepchać" McPhersona, ewentualnie można zamontować cambery wtedy możliwa jest pełna regulacja (PK, KWSZ), możliwe że z biegiem czasu kielichy się "zeszły" stąd taki wynik pomiaru.

 

http://img28.imageshack.us/img28/241/camber2.jpg

 

-1°30' wynik w sam raz dla opcji sport :wink:



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
To może byc to że kelichy się zeszły minimalnie jeden stopień to nie wiele ale dla mnie za dużo. Po przebiegu 500 000 tysięcy km może być chociaż czuć że konstrukcja nadwozia jest nadal sztywna .Spróbuję tak jak radzisz pomajstrować w górnym mocowanie i pomyślę o rozpórkach.
Opublikowano
No niestety nasze auta nie młodnieją :wink: a co do rozpórki to polecam sztywną nie regulowaną najlepiej przód + tył, pomoże skutecznie wzmocnić i usztywnić nadwozie, sam użytkuję komplet od od 6lat.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Udało się ustawić pochylenie kół przednich rozpiłowałem na fasolkę górny otwór mocujący piastę do amortyzatora.Prawdopodobnie złe wykonanie amortyzatorów byłó przyczyną nadmiernego kąta pochylenia kół ,po dwudziestu latach wymieniłem amortyzatory na nie oryginalne i taki był efekt.
Opublikowano
Czyli udało się ustawić dla obu kół identyczne wartości?



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.