Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie - mam na imię Jarek -wielkopolska.

Więc pozdrawiam wszystkich formuowiczów.

Od kilkunastu lat jestem użytkownikiem i sympatykiem marki BMW-nie tylko 4 kółka ale i 2:)

Mam ogólne pytanie dotyczące systemu Eco Pro a właściwie jego wad.

Ostatnio zmienił mi się tryb jazdy -mianowicie głównie miasto i niewielkie odcinki. Mam dieselka i tak czytam tu i ówdzie,że ten tryb oszczędności to raczej bokiem mógłby mi wyjść - myślę silnik, wtryski, filtr, akumulator, rozrusznik -wszystko chyba nie warte zachodu a oszczędności na paliwie co kot napłakał - macie jakieś doświadczenia lub wiedzę?

Opublikowano
Nie mam tego systemu, bo nie mam serii F, ale na pewno wyłączył bym system Start-Stop (zrobiłem tak w E81). Szkoda rozrusznika, koła dwumasowego, akumulatora. Sam system nie jest może głupi, ale oszczędności z tego tyle, co kot napłakał :wink:

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

hej, ten start/stop mnie tez wkurza - tyle ,że podpytywałem ponoć nie jest to takie proste go wyłączyć - nikt przynajmniej z osób pytanych nie zna takiej mozliwości- wiec robię to z palucha za każdym razem.

Czytałem gdzieś ,że można ustawić zapamiętanie ostatniego położenia tego systemu ale po drążeniu tematu znowu d.pa.

I tak wyłączam za kazdym razem.

Swoją drogą zaważyłem że system bardzo nisko przełącza biegi (niskie obroty) to kolejna rzecz która mnie nurtuje bo taka oscylacja ok 1200 obr to chyba nic dobrego dla sprzęgła i silnika.

Wydaje mi się,że 1600 - 2000 obr bardziej sprzyja żywotności tych elementów.

Opublikowano
W E81 przekodowałem system S-S programem NCS, i zapamiętuje ostatnie ustawienie. Nie wiem czy się da tak łatwo przekodować w serii F.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Jesli wylaczysz start/stop to wtedy oszczednosci będą płynąć tylko i wyłącznie z odcinków z jazdą. To tak na pierwszy rzut oka, ale nie dokońca.

 

1. ECO Pro - optymalizuje z użycie klimy, może nie tyle optymalizuje co upośledza. Klima działa słabiej, przez co ciągnie mniej energii. Ale jak jest około 30 stopni to trzeba wtedy zjechać z temperaturą 2-3 stopnie niżej niż normalnie.

2. Zmienia reakcję na pedał gazu i silnik jest wyraźnie bardziej mułowaty, dłużej trzyma na wyższych biegach. Co do niskich obrotów, to u mnie jeśli przyspieszam to przeważnie skrzynia jest zawsze w zakresie gdzie jest już maksymalny moment dostępny. Poza tym jak stwierdzi, że cieżko to redukuje, więc może tak bardzo nie obciąża. W tym trybie nie da się jechać normalnie po mieście gdzie jest duży ruch jak Wawa czy Krk nie będąc zawali drogą, co innego mniejsze miasta. Tam się tego braku mocy tak bardzo nie dostrzega.

 

Pomijając kwestię przyjemności z jazdy lub jej braku, nawet przy wyłączonym start/stop da się kilka litrów zaoszczędzić. :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czytałem gdzieś ,że można ustawić zapamiętanie ostatniego położenia tego systemu ale po drążeniu tematu znowu d.pa.

W F-kach można albo:

- wyłączyć ASS w ogóle

- włączyć pamięć ostatniego ustawienia ASS

 

Jednak bez E-sys z kabelkiem tego nie zrobisz.

Powyższe działa na pewno w F10, F20 i F30 i pochodnych.

Opublikowano
Dzięki za info - wystarczyło by mi ostatnie zapamiętanie pozycji ASS - jakieś podpowiedzi - co za kabelek i program ew. które ustawienia? (podpytuje bo mam znajomka troszkę działajacego w tym temacie i może bym mu coś podpowiedział a siebie uszczęśliwił :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Potrzbujesz program E-sys z kabelkiem ENET.

Jeśli zależy Ci tylko na uruchomieniu pamięci ASS, to najszybszym i najprostszym rozwiązaniem będzie jak podjedziesz do jakiejkolwiek firmy zajmującej się retrofitem.

Zrobią Ci to za 200 zł, albo i mniej... a przy okazji aktywują kika innych użytecznych opcji.

Opublikowano

kabel kosztuje 8 dolarów (na allegro pewnie z 50zł), samemu go mozna zrobić za niecałe 15zł.

 

kodowanie na prawdę jest proste i płacenie komuś 200zł to jest totalna głupota. tym bardziej że np. w moim przypadku musialbym jezdzic do takiego typa kilka razy w miesiacu bo co chwile sobie coś dokodowuję, tak jak np wczoraj wlaczylem na navi prof. ekran startowy BMW MERRY CHRISTMAS :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widzisz, Ty się lubisz bawić w kodowanie, ja też się bawię. W moim przypadku robię to bardziej jako hobby, niż z oszczędności.

Jednak nie każdy ma na to ochotę, chęci czy - nazwijmy to - predyspozycje. Tak jak nie każdy ma ochotę samodzielnie zmieniać sobie klocki hamulcowe, co bynajmniej nie jest wyzwaniem "rocket science".

 

Dlatego uważam, że wydanie 100 czy 200 zł na uruchomienie kilku pożytecznych funkcji nie jest głupotą w sytuacji osoby, która nie czuje się na siłach grzebać samodzielnie.

Natomiast jak ktoś ma chęci i go to interesuje - to kodowanie jest jak najbardziej ciekawą "zabawą".

Opublikowano

moj kolega X5 przekodował na Rollsa i mieliśmy błąd - awaria spirit of exstasy

 

a z ciekawostek polecam zmianę dzwieku BONGów na dzwięki z rollsa - gra na harfie jest bardzo przyjemna :D

Opublikowano

jak Ci zupdatują auto to tak, jak nie to nie :)

 

z kolejnych ciekawostek - wystarczy że masz w aucie asystenta martwego pola, to kodowaniem można włączyć też Lane Departure Warning (asystent pasa ruchu), sporotwa skrzynia, Launch Control i inne bajery też bez problemu :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
z kolejnych ciekawostek - wystarczy że masz w aucie asystenta martwego pola, to kodowaniem można włączyć też Lane Departure Warning (asystent pasa ruchu), sporotwa skrzynia, Launch Control i inne bajery też bez problemu :)

Nie do końca jest tak jak piszesz.

Lan Departure Warning korzysta z kamery KAFAS.

A więc nie wystarczy mieć asystenta martwego pola (co więcej - nie jest w ogóle potrzebny do LDW), lecz potrzebne jest wyposażenie w jakąkolwiek opcję wymagającą kamery KAFAS (najtańszą z nich jest bodajże Speed Limit Info).

 

Na początku zabawy w kodowanie też podniecałem się "możliwościami", typu zmiana logo na ekranie navi na "Mery Christmas".

W rzeczywistości pożytecznych opcji jest dosłownie kilka, no może kilkanaście. Pozostałe to raczej "fan dla fanu". Ponadto część tych opcji jest już często aktywna w nowszych wersjach softu.

Nie zmienia to jednak faktu, że te kilka pożytecznych opcji, które standardowo są wyłączone - jak najbardziej warto mieć.

 

@PiotrekF36

W czasie wizyty w ASO "zlikwidują" te opcje tylko w momencie upgrade softu - dzieje się tak dlatego, że w momencie wgrywania softu ładują standardowe ustawienia (w których te opcje są po prostu defaultowo wyłączone).

Polskie serwisy jednak nigdy same z siebie nie wgrają Ci nowej wersji softu (to trwa ok. 3-4 godziny), chyba że rozwiązaniem usterki z którą pojedziesz jest właśnie upgrade do nowej wersji.

Albo jeśli na auto jest akcja serwisowa. W przypadku F20 swego czasu była np. akcja serwisowa dotycząca "głupiejących" kontrolek na desce rozdzielczej, na którą rozwiązaniem był właśnie upgrade softu. Jeśli do ASO trafiało auto objęte tą akcją - było standardowo upgrade'owane (nawet jeśli pojechałeś w zupełnie innym celu, np. na wymianę klocków)...

Opublikowano

no ja raz wykrzaczyłem sobie auto kodowaniem i mimo że udało mi się wszystko ustawić jak trzeba to błąd sie jakis zapisał i mi updatowali soft

 

a co do kamery KAFAS, to faktycznie masz rację - moja pomylka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No właśnie, dlatego ja osób, które nie czują się na siłach nie namawiam na zabawy z kodowaniem - gdyż znam kilka przypadków, w których auto po kodowaniu pojechało na nieplanowany update softu...

Stąd napisałem, że jeśli komuś zależy np. tylko na pamięci ASS (+ kilku podstawowych, faktycznie przydatnych opcjach) i nie jest "z tych grzebiących" :wink: to najszybszym i chyba najbezpieczniejszym wyjściem jest jednak poświecenie wspomnianych 100 czy 200 zł...

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Musisz przekodować komputer CAS (3000), który zarządza m.in. systemem ASS.

 

Aby włączyć pamięć ASS zmieniasz flagę TC_MSA_MEMORY z nicht_aktiv na aktiv.

Aby w ogóle wyłączyć ASS zmieniasz robisz to samo z flagą TC_MSA_DEFAULT_OFF.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witajcie - troszkę mi zeszło zanim zrobiłem ten nieszczęsny "START_STOP"

Wszystko działa jak powinno - podziękowania dla Pe.Te!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.