Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z wentylatorem w 545i. Mianowicie nie działa. INPA pokazuje bląd 2EFE. Silnik wentylatora jest firmy TEMIC (orginalne naklejki BMW)

Jeden mechanik stwierdział, że nie da się go podpiąć na krtótko i sprawdzic czy działa ponieważ sterowany jest on częstotliwościami, stwierdził też. że faktycznie często padają te silniki. Inny znowustwierdził, że po podpięciu na krótko powienien chodzic a jak nie to znaczy, że uszkodzony. I mam teraz włąsnie klina. Po podpięciu miernika i przełączenie go na impuls (nie znam sie na tym, ale tak, że miernik powinien piszczeć) to nie piszczy jeśli podepnę + do + a - do -, na odwrót jak podepnę to piszczy.

Nie mam pojęcia co teraz zrobić, czy jest to uszkodzony wentylator a jak tak to czy jak mam firmy TEMIC to mogę założyć BOSCHA, bo głównie takie są na allegro?

Czy może wykonać jeszcze jakiś test np INPĄ ?

Czy powód może być gdzies dalej?

We wtyczce jest napięcie sprawdzane miernikiem.

Jest to wentylator "na trzy przewody" i nie wiem jak powineien zachowywać się ten 3-ci wąski kabelek, po podpięciu pokazuje oprór ale nie pokazuje żadnego napięcia.

Bardzo dziękuje z góry za podpowiedzi.

Opublikowano
dwa grube to plus i minus a ten cienki jest od starowania wchodzi do niego sygnał z komputera. Najprawdopodobniej wentylator ze sterownikiem do wymiany
Opublikowano
czyli jak odepnę ten cienki kabel to dostanie tylko + i - czyli dziła tak samo jak próbowałem podpiąc na krótko do akumlatora i nie działał. Jak się myle to prosze mnie poprawić.
Opublikowano

Po odpięciu automatycznie powinien wejść na wysokie obroty wentylator, jak nie to znaczy, ze sterownik w nim walnięty. Sterowany jest ze sterownika silnika odpowiednim przebiegiem prostokątnym, można zrobić test albo za pomocą inpy albo generatora częstotliwości na ne555.

W inpie wejdź w panel klimatyzacji, tam będzie test wentylatora chłodnicy.

  • 6 lat później...
Opublikowano
Po odpięciu automatycznie powinien wejść na wysokie obroty wentylator, jak nie to znaczy, ze sterownik w nim walnięty. Sterowany jest ze sterownika silnika odpowiednim przebiegiem prostokątnym, można zrobić test albo za pomocą inpy albo generatora częstotliwości na ne555.

W inpie wejdź w panel klimatyzacji, tam będzie test wentylatora chłodnicy.

 

cześć,

ja mam takie problem, ze wentylator praktycznie jak się włącza to na wysokich obrotach przez co mi schładza płyn i wskazówka zamiast stać pionowo to opada... (termostaty już wyeliminowałem - 2x wymieniałem na nowe i to nie to...)


Podczas jazdy autostradą wszytsko jest w normie (wskazówka pionowo i nieruchomo) - a jak tylko zjade na stacje to słyszę jak wentylator się włącza na max'a i wskazówka płynu opada do 1/4...

czy to zonacza, ze ten kabelek od sterowania wentylatora np: "jest przerwany?" i wentylator nie ma sygnału sterowania ?


pozdrawiam

M.

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.