Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Chyba sie skarbonka otworzyła w moim autku, jak nie to to drugie... Problem polega na tym że wyrzuca mi wodę z układu chłodzenia, i już naprawdę nie wiem dlaczego - odpowietrzałem układ chłodzący 3 razy (zgodnie z instrukcjami znalezionymi na tym forum w różnych postach) i dalej to samo; raz zrobie 40 km i nic a raz pojade do miasta 2 km i wyrzuca około 1-2 litrów, przy czym zaobserwowałem że idą pęcherzyki powietrza z wodą z przewodu odpowietrzającego chłodnice ( ten między chłodnicą a zbiorniczkiem wyrównawczym), natomiast od spodu ze zbiorniczka żadne pęcherzyki sie nie wydobywaja ( bo wtedy to chyba byłaby uszczelka pod głowicą) normalnie zaraz zawału dostanę z tym autem :cry: Choć może coś źle odpowietrzyłem bo w postach na forum doszukałem się tylko odpowietrzania przy termostacie, a ja mam jeszcze jakiś odpowietrznik przy elektro zaworkach od ogrzewania - taki wykręcany jak w zacisku hamulcowym z króćcem do podłączenia węza. Jak ktoś wie co jest przyczyną tego co się u mnie wyprawia to proszę o pomoc!
Opublikowano

Mało czytałes na tym forum, sam pisałem o tym przypadku u siebie .

Nie wiem czy jesteś użytkownikiem instalacji gazowej jeśli tak to masz walnietą membrane w parowniku czy reduktorze(to samo) zwał jak zwał gazownicy wiedzą o co chodzi . Wbija gaz w układ chłodzenia i dlatego wywala płyn.Na samej benzynie powinno chodzic :cool2: u mnie tak jest.

Jeśli nie masz gazu to sorry ale nie wiem co mmoze byc tego pryczyna.

Opublikowano
Mialem podobny problem w e23 735. Tez mi wode wywalalo przez zbiorniczek i przyczyna byla wydmuchana uszczelka pod glowica (mialem podobny obiaw jak opisales), ale skoro Ty to u siebie wykluczasz to moze sprawdz czy wisco Ci dziala prawidlowo. Ale rowniez to moze byc wina reduktora (jezeli masz gaz).
Opublikowano

Takie rzeczy dzieja sie chyba tylko w 3 opisanych przypadkach:

- uszkodzona membrana w parowniku - tutaj gaz dostaje sie do ukladu chlodzenia i wchodzi w reakcje z goraca woda - efekt taki ze faktycznie wyrzucane jest 1 - 2 litry plynu. Tak jak napisal JOE pojezdij chwilke na benzynce i bedzie wiadomo.

 

- uszkodzona uszczelka pod glowica. Do plynu dostaja sie spaliny, wytwarza sie duze cisnienie i plyn wywala przez wezyk przelewowy w zbiorniczku wyrownawczym. Aby wyeliminowac ten problem zwroc uwage na spaliny czy nie wydobywa sie z rury duza ilosc pary wodnej, lub czy plyn w zbiorniczku nie ma zapachu spalin

 

- ostatni powod to zapowietrzony uklad chlodzacy. To rowniez moze byc powod wyrzucania plynu ze zbiuorniczka

Opublikowano

Jeżeli chcesz w 100% znaleźć usterkę to poświęc autku kilka minut.

Po pierwsze dla wyeleminowania szczelonej membramy w parowniku zakręć gaz na zaworze przy butli (o ile wogóle masz gaz w aucie) i testu dokonuj na benzynie.

Pisałeś o pechęrzykach powietrza wydostających się z przewodu odpowietrzającego pomiędzy chłodnicą a zbiorniczkiem i tego się trzymaj.

Aby wykluczyć zapowietrzenie układu odpal silnik i daj mu popracować, a w tym czasie sprawdzaj czy ogrzewanie w aucie funkcjonuje prawidłowo i czy chłodnica wody zaczyna się nagrzewać. Jeżeli tak to układ powinien już być odpowietrzony i z tego wężyka odpowietrzającego nie powinny się już wydostawać pęchęrzyki. Nie wiem jak sprawne masz visco więc uważaj aby podczas sprawdzania chłodnica wody nie nagrzała się za bardzo, gdyż wówczas płyn w silniku może zacząć się gotować i w przewodzie odpowietrzającym ponownie pęchęrzyki się pojawią. Na wszelki wypadek załącz dmuchawę - to powinno trochę wychłodzić płyn aby do gotowania się płynu nie dopuśćić.

Jeżeli już stwierdzisz że pęchęrzyki zniknęły to napewno mozna wyeleminować kwestię uszczelki pod głowicą.

Zostają wtedy dwie mozliwości.

Albo masz nie wydolne visco które sprawia że chłodnica nie jest schładzana odpowiednio i dochodzi do gotowania się płynu w silniku, a tym samym zapowietrzenia, o czym świadczy fakt, że czasem zrobisz 40km i nic, a czasem 2km i jest problem, co zależy od tego czy jedziesz, czy stoisz.

Albo do zapowietrzenia dochodzi w wyniku małej nieszczelności gdzieś na zewnątrz i trudno ją zlokalizować.

W każdym aucie istotną rzeczą jest aby nie dochodziło do zapowietrzenia górnego węża odprowadzającego płyn z silnika do chłodnicy. To w nim najczęściej robi się korek powietrza, który nie pozwala na przedostanie się dużej ilości gorącego płynu z silnika do chłodnicy - ja to nazywam zator powietrzny. W nim się zawsze zbiera powietrze, a w BM-kach to poważny problem.

Opublikowano
Parownik można wykluczyć, bo gazu nie posiadam i zakładać nie zamierzam. Co do reszty, właśnie w tym sęk że chłodnica nagrzewa się normalnie, ale po zatrzymaniu na gorącym silniku i odkręceniu odpowietrznika przy termostacie zawsze najpierw leci powietrze i dopiero za kilka sekund pojawia się woda. Tak jak napisałem wcześniej mam jeszcze odpowietrznik przy elektrozaworkach ale nie wiem czy nim też mam coś odpowietrzać i w jaki sposób. Co do pary wodnej, to faktycznie wydobywa mi się z tłumika, oraz pluje troche wodą ale wszyscy twierdzą że to normalne. Zauważyłem jeszcze wczoraj po jeździe ( 30 km) że obniżył mi się poziom więc zaczołem dolewać i ciekawa sprawa bo dolałem do pełna, czekam 20 sekund a płyn wciąga do układu, nie wiele bo nie wiele ale jednak w zauważalny sposób. Czyżby tak szybko stygł silnik? Trochę wątpie, układ szczelny bo podszas dolewania nie zauważyłem żeby coś gdzieś kapało. Normalnie nie mam już pomysłu. Przy walniętej uszczelce to chyba raczej po zapaleniu i odkręceniu korka zbiorniczka, wydobywały się pęcherzyki z dołu zbiorniczka a nie z przewodu odpowietrzającego chłodnice, przynajmniej tak mi się wydaje.
Opublikowano

Ja też stawiam na uszczelkę pod głowicą lub samą głowicę :(

Zobacz jeszcze czy poziom oleju się nie podniósł lub nie zmieniła się jego barwa bo jeżeli tak to czeka Cię spory wydatek

Opublikowano
Tak jak pisałem wcześniej, jak odkręce korek zbiorniczka, to idą pęcherzyki , ale z przewodu odpowietrzającego chłodnice, natomiast z dołu zbiorniczka nic się nie wydobywa, nie ma też żadnych zabarwień na płynie. Co do oleju to stan cały czas ten sam, no i pod korkiem normalny olej, a słyszałem że jak by się płyn dostawał do oleju to pod korkiem się biaława pasta robi a u mnie nic takiego nie ma. Co do twardości węży to przyznam nie sprawdzałem, ale zwróce uwagę dziś po pracy.
Opublikowano
Zwroc uwage czy jak troche pojezdzisz to czy weze od ukladu chlodzenia nie robia sie twarde jak kamien. Jezeli tak to jak szybko to sie dzieje.

 

 

Jeśli chodzi o węże to jeśli przy przcy silnika po pewnym czasie robią się bardzo twarde do niestety :( będzie rozszczelniona głowica, a wtedy może skończyć się "tylko na wymianie uszczelki lub gorzej :cry: głowica będzie wymagać regeneracji ...

Opublikowano

Witam

 

Wczoraj zauważyłem że w mojej e36 318i podniosł mi sie poziom cieczy w zbiorniczku wyrownawczym jakies 10 cm od wlasciwego poziomu. Dwa dni wczesniej sprawdzalem i bylo wszystko ok. Wyssałem nadmiar i po przejechaniu 40km okazalo sie ze nie zwiekszyl sie poziom plynu w ukladnie, a chyba powinien. Goraca ciecz zwieksza swoja objetosc. Sprawdzilem twardosc wezy i wydaje mi sie ze sa twarde, ale w sumie nie wiem jak twarde powinny byc. Wskaznik temp, pokazuje jest w pozycji srodkowej. Oczywiscie jak silnik jest zimny wskaznik jest na zero i sukcesywnie wmiare wzrostu temp w ukladzie pokazuje aktualna temp.

 

Jesienia wymienialem plyn i po tej wymianie mialem problem z ogrzewaniem, tzn dosc dlugo musialem czekac na nagrzanie sie. Kiklka dobrych kilometrow musialem przejechac. Moze tam gdzies sie bombel powietrza wytworzyl i teraz wyszedl do chlodnicy?????

 

Jakie sa jeszcze objawy peknietej uszczelki podglowica, albo samej glowicy?

 

Dużo roboty jest z wymiana takiej uszczelki? Jaki bylby koszt wymiany. Jak wymieniać, to czytalem ze najlepiej wstawic miedziana. Jaki koszt?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Mój wujaszek miał dokładnie ten sam problem przed tygodniem. Auto stało przez jakieś trzy miesiące bo był za granicą. Po powrocie zechciał trochę pojeździć i zaczęły się dziać takie historie jak opisałeś. Okazało się, że termostat stał i woda (płyn oczywiście) nie szła na chłodnice. Cały czas wywalało. Na początku też myślał, że układ się zapowietrzył. Sprawdź czy idzie płyn na chłodnice.
Opublikowano

A więc tak Wojtku.

Para i kropelki z tłumika będą się wydostawać, lecz zależne to jest w dużej mierze od temperatur na zewnątrz i spadków temperatur w nocy. Po dłuższej jeździe przy sporej wilgotności powietrza, także będzie taki efekt.

Ja osobiście nie zawsze polegam na tym co wydostaje się z tłumika, chyba że pewien jestem diagnozy uszczelki pod głowicą i jeszcze upewniam się wtedyco wydostaje się z rury.

Pisałeś o pęchęrzykach w zbiorniczku. Nie będą się one wydostawały z dolnego węża, gdyż jest to przewód zasysający. Tam pęcherzę mogą wystąpić w momencie zgaszenia silnika z gotującym się płynem w układzie chłodzenia.

Mnie interesuje górny, małego przekroju wężyk, w górnej części zbiorniczka, którego wyjście jest w ściance korka wlewowego.

Zanim co kolwiek zrobisz napisz proszę, czy ten właśnie wężyk jest w 100% drążny. Dla metody najlepszego sprawdzenia, zdejmij jego drugi koniec na chłodnicy i spróbuj dmuchnąć ustami. Na początku będziesz miał opór przedmuchiwanego płynu w nim, ale ogólnie musi on być drążny bez OPORÓW. To ważne. Nie możesz mieć żadnych oporów dmuchając ustami. Jeżeli są, to na pewno przytkał się w samym kanaliku zbiorniczka co jest czasem trudne do oczyszczenia. Ja uniknałem wielu zdjęć głowic z tego powodu i jego przetykanie jest standardową procedurą w modelach z tym typem zbiorniczka.

W Twoim przypadku powietrze krąży i nie nadąża się odpowietrzyć do końca co powoduje opóźnione otwieranie się termostatu, a co za tym idzie wstępnemu wrzeniu płynu w silniku, czyli parowaniu i w ostateczności dalszemu zapowietrzeniu.

Jeżeli ten typ silnika nie będzie w pełni odpowietrzony to dylematować co robić można bez końca.

Możliwe nawet że zdejmiesz obie głowice i problem będzie dalej ten sam.

Wtedy zastanawiać się będziesz czy dobre kupiłeś uszczelki i czy mechanik czegoś niedopatrzył podczas wymiany itp.

 

Te kanaliki w zbiorniczku zapychają się róznymi farfoclami, a najcześciej silikonem. Dlatego odradzam stosowanie silikonu w uszczelnianiu elementów układu chłodzenia.

Pobaw się z tym, bo warto.

 

I znowu referat.

Opublikowano

Dzięki za wszystko, na szczęście skończyło się na strachu. Tak z głupia, chwytając się ostatniej deski ratunku zmieniłem korek w zbiorniczku na nowy i odpowietrzyłem wg. Waszych rad na forum.... no i przestało płyn wyrzucać, normalnie tak głupia, mała rzecz a potrafiła tak człowieka z równowagi wyprowadzić. Szczerze mówiąc juz miałem głowicę zdejmować. Jeszcze raz dzięki wszystkim za rady i pomoc, jestem już użytkownikiem kilku podobnych portali ale tu jestem zaskoczony tym; jak szybko ludzie spieszą sobie z pomocą, to dla mnie coś nowego... Pozdrawiam wszystkich :D

 

 

A widzicie byłbym zapomniał, przy okazji tego incydentu z korkiem dolewałem zwykłej wody bo bym na płyn nie zarobił i pasowałoby go wymienić, tylko gdzie jest spust płynu z bloku w 750 ila ? Wiem że pisano o tym na forum wiele razy ale dotyczyło to 730 albo 735 rzędowej. Czy wie ktoś jak to wygląda w V12 ?

Opublikowano
A widzicie byłbym zapomniał, przy okazji tego incydentu z korkiem dolewałem zwykłej wody bo bym na płyn nie zarobił i pasowałoby go wymienić, tylko gdzie jest spust płynu z bloku w 750 ila ? Wiem że pisano o tym na forum wiele razy ale dotyczyło to 730 albo 735 rzędowej. Czy wie ktoś jak to wygląda w V12 ?

 

Czy zawsze podczas wymiany płynu trzeba spuszczać płyn z bloku?

Opublikowano

Korki spustowe płynu są w bloku silnika po jego obu stronach pod kolektorem wydechowym 4,5,6 i 10,11,12 cylidra. Najlepiej zauważysz je od spodu auta.

Korek z lewej strony widoczny jest bardzo dobrze i z dostępem klucza nie ma wielkiego problemu, natomiast z prawej strony silnika musisz uważać na przewód elektryczny - prądowy, przykręcony do rozrusznika, abyś nie spowodował zwarcia.

Do odkręcenia korków przygotuj sobie różne rodzaje kluczy 13.

Opublikowano

No - po wszystkiemu; płyn wymieniony, układ odpowietrzony, wszystko działa jak należy ( z nagrzewnicy mam nadzieje że zeszło wszystko jak ustawiłem klimę na najwyższą temperaturę przy przekręconym kluczyku).

Jeszcze raz dzięki wszystkim!! :D :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.