Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie do konca rozumiem sens tej akcji w kontekscie "Warranty info: This repair is covered under the new car limited warranty or, if applicable, the certified pre-owned warranty. If an extended warranty is in place and the factory warranty has expired, the repair might be covered under that warranty.", ale warto wiedziec o akcji.

 

****

 

BMW has issued another recall for N63 V8 twin turbo engine. This time around BMW has found that the timing chain can stretch resulting in valvetrain wear and reduced performance. When healthy the N63 V8 is a monster putting down 445hp and 480 lb-ft of torque so give your dealer a call to make sure your N63 is in tip top shape.

 

The problem: Timing chains on N63 engines have been found to stretch and wear out prematurely, resulting in premature valvetrain wear and reduced engine performance.

 

Corrective action: BMW has come up with a test procedure to determine timing chain wear. Dealers will perform this test in conjunction with the N63 Customer Care Package, which is designed to ensure proper long-term engine operation. After this test has been performed, dealers will replace the chain as necessary, along with all accompanying hardware, including the chain tensioner and hardware as well as the chain sprocket. The oil and oil filter will be changed, and techs will reprogram the vehicle's onboard computer to alert drivers of shorter oil-change intervals.

 

Warranty info: This repair is covered under the new car limited warranty or, if applicable, the certified pre-owned warranty. If an extended warranty is in place and the factory warranty has expired, the repair might be covered under that warranty.

 

What you should do: Call your local dealer with your vehicle's identification number to determine if it's eligible for repairs under this service bulletin. You can call BMW directly at 800-831-1117 or NHTSA at 888-327-4236. Reference TSB No. 111614.

 

BMWs affected by the service bulletin:

2009-2012 BMW 7 Series sedan

2010-20112 BMW ActiveHybrid 7

2009-2012 BMW 5 Series Gran Turismo

2010-2013 BMW 5 Series sedan

2011-2012 BMW 6 Series convertible

2011-2012 BMW 6 Series coupe

2010-2013 BMW X5

2008-2014 BMW X6

2009-2011 BMW ActiveHybrid X6

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Z tego co czytam, to w/w czynności powinny zawierać się już we wcześniejszej wersji Customer Care Package. Tam też była mowa o teście łańcucha rozrządu, gdzie w razie potrzeby zalecano wymianę. Kontaktowałem się z BMW Polska w w/w sprawie, ale po podaniu VINu odpisali mi, że mój samochód nie jest objęty żadną akcją serwisową.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

...bo z tego co rozumiem, to nie jest zadna akcja serwisowa. Pierwsza akcja nazywala sie customer care package. Lancuch rozrzadu znajdowal sie na liscie do sprawdzenia. Obecna wersja "akcji" ma referencje do National Highway Traffic Safety Administration. Czyli wyglada na to, ze ten amerykanski urzad zainteresowal sie sprawa.

 

To co jest istotne, to to, ze przyczyna wszelkich problemow z tym silnikiem sa cieknace wtryskiwacze. Prowadzi to do rozrzedzania oleju i niewlasciwego smarowania WSZYSTKICH czesci silnika (ktore podlegaja smarowaniu), nie tylko lancucha. Do czego bedzie to prowadzic w przyszlosci? Zobaczymy.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
To co jest istotne, to to, ze przyczyna wszelkich problemow z tym silnikiem sa cieknace wtryskiwacze. Prowadzi to do rozrzedzania oleju i niewlasciwego smarowania WSZYSTKICH czesci silnika (ktore podlegaja smarowaniu), nie tylko lancucha.

Dokładnie na 100% się z tym zgadzam! Dlatego przy przebiegu w chwili obecnej 50 400 km, wymieniłem olej już 6x, średnio co 8 tys km. Pierwsze 3 wymiany był to olej ori BMW, wtedy spalanie oleju miałem ok 0,75l do kolejnej wymiany, czyli powiedzmy około 0,75l / 10 tys km. Kolejne 3 wymiany to już Valvoline MST C3 5W-30 LL-04, i oleju nie ubywa ani trochę. Niemniej dalej będę utrzymywał takie interwały wymiany, bo na pewno olej wtedy nie zdąży się tak rozrzedzić paliwem.

Wymieniłem też komplet wtrysków w banku 1-4 na najnowsze z końcówką numeru części -12. W drugim banku mam jeszcze fabryczne z końcówką -09.

Ale 4 nowe -12 już leżą na półce i czekają na swoją kolej. :D

http://images77.fotosik.pl/32/26d1e7bab28c675bgen.jpg

Opublikowano
Dlatego przy przebiegu w chwili obecnej 50 400 km, wymieniłem olej już 6x, średnio co 8 tys km.

wow Pemek, to już prawie jak byś dwusuwem jeździł :lol:

Opublikowano
Dlatego przy przebiegu w chwili obecnej 50 400 km, wymieniłem olej już 6x, średnio co 8 tys km.

wow Pemek, to już prawie jak byś dwusuwem jeździł :lol:

 

Moja stara e90 ma problem z uszczelką miski olejowej i też ma dolewane litr na 1500 - 2000km - dwu sów jak nic :] Piątka bierze jakiś litr na 10000km i tak też wymieniam olej. Komp pokaże dolej litr - wymiana całego :norty:

Opublikowano
Pemek gratuluje świadomości serwisowej twojego auta :cool2: , będzie Ci długo służyć

 

Nieeee - mi będzie służyć za jakiś czas :norty:

Opublikowano
Pemek gratuluje świadomości serwisowej twojego auta :cool2: , będzie Ci długo służyć

Dzięki, zawsze dbałem o każde auto jak najlepiej potrafię.

Nieeee - mi będzie służyć za jakiś czas :norty:

:D też mam taką nadzieję!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.