Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów,

 

dawno mnie nie było (od czasów E61), zatem przywitam się raz kolejny. :)

 

Temat dotyczy bardzo irytującej mnie zagadki. Jestem posiadaczem F11 M550d z xdrive. Ogólnie wiadomo, że w nowych 5-tkach system IAS (integral active steering) montowany jest tylko w modelach RWD czyli jedno (tylne) napędowych. Poczytałem o tym jak ten nowy system działa...bla bla...rozumiem działanie i dlaczego nie może występować z xDrive. Jendak moja zagadka to w jaki sposób skonstruowany jest obecnie układ kierowniczy dla xDrive i czym się różni np od tego w X5 (E70) ? Do czego zmierzam.

Obecnie w samochodzie F10/F11 z xDrive pełny obrót kierownicą od lewej do prawej to 3 obroty. Nie będę ukrywał, że jest to baaaardzo irytujące. Jazda z małą prędkością, w ciasnych ulicach jest dramatem !!! Ale takiego problemu nie miałem w X5 (E70 2009r). Tam był xDrive, obrót 2,5 raza i wszystko było ok ze zwrotnością.

Czy ktoś może mi tak sensownie bez większego rozwodzenia się wytłumaczyć, dlaczego mam "gorzej" z kierowaniem w xdrive F10/F11 niż w starym E70 ???

Czy ktoś wie, czy można dokonywać modyfikacji ? Niestety nie znam się tak wnikliwie na konstrukcji układu kierowniczego, ale może jest to kwestia maglownicy (ilości czegoś tam na ślimaku?), a może jest to regulowane programowo ? Nie potrzebuję IAS takiego jakim jest technologicznie dostępne dziś, ale zmiana z 3 na 2,5 obrotu kierą by mnie w zupełności usatysfakcjonowała.

 

dziękuję z góry za odpowiedzi.

Opublikowano

Kolega porównuje dwa układy hydrauliczne :!: więc co ma do rzeczy elektryczny

 

Kiedyś active steering zmieniał przełożenie przekładni kierowniczej przez co kapitalnie pomagał skręcać, nie tylko na parkingu. W miejskiej ciasnocie też tęsknię za serią e w której active steering w połączeniu z dynamic drivem pozwalały czynić cuda, nawet z gazem w podłodze. Ale na trasie, zwłaszcza przy dużych prędkościach zwykły układ kierowniczy jest wygodniejszy. Właśnie dzięki temu, że więcej trzeba kręcić kierą jest bardziej precyzyjny. Nowy active steering ma dodatkowo skrętną tylną oś i to już inaczej działa. Jakie wrażenie to nie wiem - nie miałem okazji testować, ale stopień skomplikowania może rodzić problemy.

Zamiast walczyć z przeróbkami spróbuj się przyzwyczaić. - da się z tym żyć. Mnie też to kręcenie jak w autobusie bolało, ale daj sobie trochę czasu - przyzwyczajenie jest drugą naturą...

Opublikowano

bardzo zastanawiające jest to, że ten system z X5 (E70) gdzie oczywiście jest xDrive nie pozostał w późniejszych modelach z xDrive...

 

a co do przyzwyczajenia...zapewne masz racje...ale przyzwyczajać się do gorszego...i jeszcze za to płacić...jakoś mi dziwnie z tym. Jednak jeśli istaniało by jakieś rozwiązanie byłbym wdzięczny za podpowiedzi.

Opublikowano

mam to samo negatywne wrażenie mialem e60 RWD z active steering plus dynamic i to było coś ! jeździłem w większości po mieście dlatego bardzo to doceniałem.

kupując f10 xdrive z dynamic i adaptive druve naiwnie myślałem ze będzie conajmniej tak jak w e60 a tu

niespodzianka.... nadal się przyzwyczajam do kręcenia :/

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
... Nowy active steering ma dodatkowo skrętną tylną oś i to już inaczej działa. Jakie wrażenie to nie wiem - nie miałem okazji testować, ale stopień skomplikowania może rodzić problemy.

...

Czy zintegrowany aktywny układ kierowniczy S2VHA to jest właśnie to, czyli tylna oś skrętna?? Jeśli tak to jak to działa?

Opublikowano
O ile się orientuję to jest to aktywna przekładnia z przodu - jak było po staremu - i do tego skrętna tylna oś. Przy małych prędkościach tył skręca w przeciwną stronę, a przy wysokich w tą samą co przód. Rozwiązanie ciekawe, stosowane już dawno w innych markach, ale raczej poprzez mechaniczną przekładnię. Tutaj - elektrycznie i ta tylna oś podobno bardzo awaryjna.
Opublikowano

Przód to wiem, a ten tył skrętny jest zawsze przy S2VHA? To jak ta tylna oś skręca elektrycznie przy piastach czy poprzez drążki? Jak to wygląda bo szukałem ale nie mogę się dokopać.

To są dwa różne tylne zawieszenia, czy to jest to samo? Ma to ktoś z Was?

Opublikowano

Wiem oglądałem ale tam jest dla dwóch systemów to samo rozrysowane.

Wiem że jest siłownik el.

http://allegro.pl/zawieszenie-tyl-os-skretu-bmw-f10-i5037752816.html

Ale co on przesuwa któryś z wahaczy czy jak? w którym miejscu on jest zamontowany

Bo z tego co widzę w realoem to zawieszenie i sanki jest to samo.

http://allegro.pl/zawieszenie-tyl-stabilizator-bmw-f10-f11-dynamic-i5075345231.html

Wyczytałem na forum że to rozwiązanie jest bardzo awaryjne i kosztowne. W razie awarii da się to wykodować żeby koła były cały czas ustawione na wprost tak jak w klasycznym rozwiązaniu. Może mnie ktoś oświecić jak to dokładnie skręca?

Już wszystko wiem, aktuator wisi pod sankami z tyłu miedzy stabilizatorem i kieruje tylnymi dolnymi wahaczami.

Opublikowano

Rozwiązanie awaryjne? Może jeszcze za mało przejechałem i nie było z tym żadnych problemów :) Oby tak dalej.

Co do samego systemu to mam wrażenie, że łatwiej się parkuje, samochód jest zwrotniejszy jak na swoje wymiary.

W nowej siódemce G11 można zamówić xdrive i skrętny tył :D

Opublikowano

88000 km, z wahaczami tulei nie miałem żadnych problemów tzn nic nie stuka, nie puka. Właściwie to nie wiem jak ma się objawiać problem z tymi tulejami.

Dopóki się nie psuje, jestem zadowolony :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.