Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

od pewnego czasu przymierzam się do kolejnego swapa :P Fabrycznie moje E36 miało silniczek M52B20, następnie zostało zeswapowane na M52B25 170 km (zmieniono silnik z osprzętem, wiązke, komputer, EWS - skrzynia, dyfer zostały z 2,0) niestety w niedalekiej przyszłości będę zmuszony zmienić silnik, ponieważ obecny wciąga sporo oleju.

I teraz moje pytanie, co polecacie wsadzic ? Ja osobiście rozważam dwie opcje - M52B25TU lub M52B28. Co będzie mi potrzebne, żeby wykonać porządny swap ?

 

Link do mojego E36 na realoem:

http://www.realoem.com/bmw/pl/partgrp?id=CB51-EUR-05-1996-E36-BMW-320i

Opublikowano
Witam,

od pewnego czasu przymierzam się do kolejnego swapa :P Fabrycznie moje E36 miało silniczek M52B20, następnie zostało zeswapowane na M52B25 170 km (zmieniono silnik z osprzętem, wiązke, komputer, EWS - skrzynia, dyfer zostały z 2,0) niestety w niedalekiej przyszłości będę zmuszony zmienić silnik, ponieważ obecny wciąga sporo oleju.

I teraz moje pytanie, co polecacie wsadzic ? Ja osobiście rozważam dwie opcje - M52B25TU lub M52B28. Co będzie mi potrzebne, żeby wykonać porządny swap ?

 

Link do mojego E36 na realoem:

http://www.realoem.com/bmw/pl/partgrp?id=CB51-EUR-05-1996-E36-BMW-320i

 

zmiana na m52b25tu nie ma sensu, lepiej szukaj gołego słupka obecnego m52b25, TU jedzie minimalnie lepiej, a roboty więcej bo tego silnika nie było w oryginalne w e36, najlepsza opcja to m52b28, część osprzętu do zmiany, część zostaje stara, komp też do zmiany, chociaż niektóry twierdzą, że każde m52 ma taki sam komp i po części mają rację bo nr OEM ma identyczny, ale jest inaczej zakodowany (pod 2.8), jeśli nie szalejesz to dyfer może zostać, jak ostrzej traktujesz to zapewne szybko go zmielisz bo to mała głowa

Opublikowano

Nie ma żadnej różnicy między 170 km a 192 km 2,5 ? Co do słupka to szukam już kilka dni i wszyscy sprzedawcy chcą sprzedawać kompletny swap, bo inaczej im się nie opłaca...

A co z osprzętu konkretnie będzie mi potrzebne do swapa na 2,8 ? Aha i jak wygląda sprawa z wydechem i sondami lambda, bo ja mam pojedyńczą rurę

Opublikowano
wydech cały musisz zmienić bo od b28 to całkiem inna bajka... Sam polecam ci b28 u mnie zrobiłem swapa właśnie na ten silnik i zadowoloony z osiągów jestem na 2 jeszcze na suchym potrafi zerwać trakcje
Opublikowano
Nie ma żadnej różnicy między 170 km a 192 km 2,5 ? Co do słupka to szukam już kilka dni i wszyscy sprzedawcy chcą sprzedawać kompletny swap, bo inaczej im się nie opłaca...

A co z osprzętu konkretnie będzie mi potrzebne do swapa na 2,8 ? Aha i jak wygląda sprawa z wydechem i sondami lambda, bo ja mam pojedyńczą rurę

 

masz teraz m52b25 170km, m52tu25 w e46 miało 170km, dopiero m54b25 miało 192km, mylisz silniki piszesz o m52tu a myślisz o m54

Opublikowano (edytowane)
masz teraz m52b25 170km, m52tu25 w e46 miało 170km, dopiero m54b25 miało 192km, mylisz silniki piszesz o m52tu a myślisz o m54

 

Faktycznie, mój błąd. Myślałem o m50b25... A jak wygląda sprawa swapa m52b25 na m50b25 ??? Co będzie potrzebne ?

 

Edit:

m50b20->m50b25 poprawione :P

Edytowane przez Raku21212
Opublikowano
Jeśli chcesz swapować na M50B25 a miałeś to całe m52b25 to zmieniasz wiązkę bo M52 były na siemensie, razem z kompem, jeszcze zależnie od tego jakie to M50B25 będzie, który rok, z vanosem czy bez. Skrzynia zostaje, nie wiem tylko jak z wydechem bo M52 ma 2 sondy a M50 jedną.
Opublikowano
Jeśli chcesz swapować na M50B25 a miałeś to całe m52b25 to zmieniasz wiązkę bo M52 były na siemensie, razem z kompem, jeszcze zależnie od tego jakie to M50B25 będzie, który rok, z vanosem czy bez. Skrzynia zostaje, nie wiem tylko jak z wydechem bo M52 ma 2 sondy a M50 jedną.

jeśli M50 to będzie bez vanosa nie zależnie od roku produkcji m52 i wyzej mają vanos

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.