Skocz do zawartości

e46 330i (2001, sedan) prośba o ocenę wykresu z hamownii


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak dla mnie to bardzo nie OK. Spójrz na wykres mikana w podpisie i porównaj. U niego nie ma żadnych "gór i dolin".
Opublikowano

No ja się nie wypowiadam, bo nie mam pewności jak jest w benzynach bez turbo

Choć fakt, góry i dolina ma ...

Opublikowano

Oczywiście, że gówniany.

Moment ma iść gwałtownie do 1,7 tysiąca na wartość około 280Nm potem do koło potem do 4,5 tysiąca momnet powoli i stabilnie ma wzrastać do 293 a potem już o wiele gwałtowniej spadać aby przy niecałych 6 tysiącach osiągnąć 280 i spaść łeb na szyję.

Moc ma iść równo do góry do 6 tysiąca obrotów.

 

Vanos pewnie uwalony i coś jeszcze miłej zabawy w remoncie silnika :)

Opublikowano

http://s30.postimg.org/p5tdzfu35/hipek2.jpg

 

Tu jest bardzo ładny przykład idealnej charakterystyki pracy silnika wolnossącego. Również obstawiam remont Vanosów u Ciebie ;/

Opublikowano

Koledzy, ogarnijcie się trochę, bo dawać bezsensowne opinie nie sztuka. Taki przebieg momentu i mocy jest zupełnie normalny w przypadku tego silnika. Związane jest to z zaworem DISA który się załącza przy tych obrotach. Zawsze następuje spadek o około 20 Nm. Jak zawsze na polskich forach następuje mądrowanie się bezpodstawne i genialne rady w stylu "Vanos pewnie uwalony i coś jeszcze".

 

Oto wykres ze strony V-Tech dotyczący tego silnika. Dziwnym trafem przebieg mocy i momentu wygląda identycznie.

 

http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-BMW-5-E39-530i-170kW-231KM

 

Tu z kolei cała dyskusja na ten temat z forum niemieckiego, jest tam też kilka wykresów pokazujących ten sam przebieg momentu obrotowego i te same spadki:

 

http://www.e39-forum.de/thread.php?threadid=85910

 

A tu z kolei wykres następcy tego silnika czyli mocniejszej wersji montowanej w E90 (trzeba na dół zjechać i wybrać DYNO TESTING). Tam to dopiero są fale.

 

http://www.supersprint.com/ww-en/bmw-e90-sedan-330i--330xi-europe-version-2005--022007.aspx

 

To samo dzieje się w przypadku E60 M5. Tam też jest nagły spadek momentu obrotowego przy około 4000 obr/min. Pewnie z fabryki M5 wychodziły z uwalonymi Vanosami. :duh:

 

 

Na przyszłość proponuję nie wygłaszać opinii nie będąc zaznajomionym z tematem, bo straszycie ludzi.

Opublikowano

To jedziemy kiedy otwiera się zawór disy i czemu tego nie widać na wykresie? Bo w momencie jego otwarcia jak można sprawdzić to jest rośnięcie momentu a nie spadek?

Proszę bądź tak dobry i znajdź wykres katalogowy dla silnika M54b30 od BMW a nie jakiś hamowni.

 

co do stanu vanosów to silniki bmw nie tylko z uszkodzonymi vanosami wychodziły z fabryki.

Opublikowano (edytowane)
co do stanu vanosów to silniki bmw nie tylko z uszkodzonymi vanosami wychodziły z fabryki.

słyszałem, że niektórym zapomnieli Vanosów wsadzić i tylko dlatego się nie zepsuły

Edytowane przez piotr2569
Opublikowano
Koledzy, ogarnijcie się trochę, bo dawać bezsensowne opinie nie sztuka. Taki przebieg momentu i mocy jest zupełnie normalny w przypadku tego silnika. Związane jest to z zaworem DISA który się załącza przy tych obrotach. Zawsze następuje spadek o około 20 Nm. Jak zawsze na polskich forach następuje mądrowanie się bezpodstawne i genialne rady w stylu "Vanos pewnie uwalony i coś jeszcze".

 

Oto wykres ze strony V-Tech dotyczący tego silnika. Dziwnym trafem przebieg mocy i momentu wygląda identycznie.

 

http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-BMW-5-E39-530i-170kW-231KM

 

Tu z kolei cała dyskusja na ten temat z forum niemieckiego, jest tam też kilka wykresów pokazujących ten sam przebieg momentu obrotowego i te same spadki:

 

http://www.e39-forum.de/thread.php?threadid=85910

 

A tu z kolei wykres następcy tego silnika czyli mocniejszej wersji montowanej w E90 (trzeba na dół zjechać i wybrać DYNO TESTING). Tam to dopiero są fale.

 

http://www.supersprint.com/ww-en/bmw-e90-sedan-330i--330xi-europe-version-2005--022007.aspx

 

To samo dzieje się w przypadku E60 M5. Tam też jest nagły spadek momentu obrotowego przy około 4000 obr/min. Pewnie z fabryki M5 wychodziły z uwalonymi Vanosami. :duh:

 

 

Na przyszłość proponuję nie wygłaszać opinii nie będąc zaznajomionym z tematem, bo straszycie ludzi.

 

Masz prawo być wzburzony....ale mi się ten wykres też nie podoba. Ten silnik w praktyce ciągnie równiutko od 1500 obrotów i nie są wyczuwalne takie fale.

Opublikowano

Nie chodzi o wzburzenie tylko pisanie czegoś bez wiedzy i sprawdzenia. No ale to polska specjalność na forach.

 

Proszę bardzo kolejny wykres:

 

http://www.zroadster.com/forum/index.php?threads/chiptuning-z3-ohne-m.98236/

 

Podpis pod wykresem nr 1.

 

"Das Auto liegt gut in der Serienleistung. Typische Delle bei rund 4.000 1/min, bei 6.300 1/min ist dann Schluss"

 

Na polski: "Samochód dobrze spełnia osiągi fabryczne. Typowe wgniecenie od około 4000 obr/min., przy 6300 obr/min następuje koniec"

 

Rozumiem że tu kolejny fachowiec w porównaniu do was jest amatorem i się nie zna. To co dla niego jest typowe wy uważacie za problem i uszkodzenie silnika. Jak widać ważne jest to co się wam wydaje. Szkoda gadać.

 

Kolego Jakub. Nie wyczujesz czegoś takiego bo zbyt szybko rosną obroty a do tego ze względu właśnie na rosnące obroty chwilowy spadek momentu nie przekłada się na spadek mocy tylko krótki jej mniejszy przyrost. Nie da się czegoś takiego wyczuć.

Opublikowano

To jeźdźmy vanosy padają jak oszalałe w starych generacjach silników no ale tutaj bmw nigdy się nie przyzna do tego, że zastosowali niewłaściwą mieszankę do układu uszczelnień ja jestem debilem więc nie mam zamiaru przedstawiać pomiaru materiału z których jest ono wykonane a wybrano materiał, który zdycha w kontakcie z pewnymi uszlachetniaczami które można znaleźć w olejach szczególnie tych long life, za dużo szukałem tego aby od tak się tym podzielić.

 

Silniki M ogólnie cierpią na brak mocy wiele miało wady konstrukcyjne jak np w e46 m3 padające panewki do 2002 chyba była akcja serwisowa, niektóre emkowe silniki są tak super, że trzeba w nich wymieniać co 100 tysięcy panewki bo taki mają przewidziany interwał.

No super to co widzisz koło 4 tysięcy to nie typowy objaw a zużyta disa, która nie pracuje do końca tak jak powinna.

 

Disa otwiera się przy 4100 obrotach na minutę dopiero wtedy.

Dwa kolega wrzucił wykres na którym widać zachwianie momentu, którego nie ma prawa być a potem i tak moment faluje co wskazuje na kłopoty z układem vanosa, to zachwianie nagłe momentu może być wynikiem przejścia vanosa w tryb awaryjny a to może dziać się z wielu powodów.

Opublikowano
adaml, jakieś podejrzenia miałeś, że poszedłeś zrobić wykres na hamowni?

 

To nie jest moje auto, ale z tego co wiem, to nie ma z nim żadnych problemów.

 

Czy jest jakiś sposób na zweryfikowanie tezy, że przyczyną może być DISA albo vanos (cokolwiek te pojęcia oznaczają..)? :oops:

Opublikowano

Pytasz

Czy jest jakiś sposób na zweryfikowanie tezy, że przyczyną może być DISA albo vanos

Aby się nie zakopać z teoriami to klientowi można powiedzieć : jak na wiek i przebieg to silnik się zachowuje normalnie ale na wykresie widać początki zmęczenia vanosa co w codziennej jeździe nie jest odczuwalne.Jak się zaczną zauważalne niedomagania przeprowadzić test vanosa.

Inna sprawa to jak piszesz na ten temat rozprawę doktorską i na forum chcesz znaleźć brakujące tezy .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Pytasz
Czy jest jakiś sposób na zweryfikowanie tezy' date=' że przyczyną może być DISA albo vanos [/quote']

Aby się nie zakopać z teoriami to klientowi można powiedzieć : jak na wiek i przebieg to silnik się zachowuje normalnie ale na wykresie widać początki zmęczenia vanosa co w codziennej jeździe nie jest odczuwalne.Jak się zaczną zauważalne niedomagania przeprowadzić test vanosa.

Inna sprawa to jak piszesz na ten temat rozprawę doktorską i na forum chcesz znaleźć brakujące tezy .

 

Za ile mogą się te niedomagania pojawić?

 

Czy w chwili obecnej można przeprowadzić jakieś badania, diagnostykę, które określą, czy i na ile te podzespoły (vanos, disa) są sprawne, bo ciągle poruszamy się w sferze przypuszczeń. Trzeba by zweryfikować, czy to na pewno DISA, vanos itp. Da się to zrobić, nie wiem, np. przez pomiar jakiś parametrów ww. podzespołów?

 

Gdyby chcieć przywrócić pełną sprawność, jaki byłby to koszt i co trzeba wymienić?

Opublikowano
To już umierający vanos na diagnostykę disa i remont vanosa.

 

Tobie to chyba coś w głowie umiera. Twoje opinie i to takie zdecydowane są śmiechu warte. Jedź ze swoim autem na hamownię to się zdziwisz. Na wielu niemieckich forach wszyscy jednoznacznie potwierdzają zarówno wykresami jak i słownie że to naturalny przebieg momentu obrotowego w tych silnikach oraz że 230KM ma może jeden na 100 bo najczęściej jest to 210KM do 220KM. No ale to trzeba trochę po niemiecku czytać i się zainteresować tematem. Ciebie nawet nie przekonują kolejne wykresy z hamowni na których wyraźnie widać ze każdy 3.0 231KM ma taki sam przebieg momentu obrotowego. To samo jest w 3.0 258KM to samo w wielu innych silnikach BMW nawet w M5 V10 z E60. Tam również powstaje piękny spadek momentu od 4000 obr/min i dopiero od 5000 obr/min następuje z powrotem wzrost. Oczywiście BMW w swoich katalogowych wykresach umieszcza tam linię prostą, ale jak się zgadzają fabryczne dane z faktycznymi wiemy po wpadce VW i zbadaniu innych firm pod kątem spalin. We wszystkich tych sprawach teoria ma się do praktyki jak onanizm do stosunku.

 

No ale ty pewnie byś bez problemu udowadniał że czarne jest białe a białe jest czarne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
DISe można sprawdzić po odkręceniu dwóch śrubek i wyjęciu. Jest tematów od groma, a filmów na YT też. Grzechotanie czyli początek jej końca można zdiagnozować nawet bez jej demontażu.
Opublikowano

Echo tak jestem kretynem a ty się przyjrzałeś wykresowi z początku tematu?

 

Tak takie falowanie występuje w 15 letnich samochodach, bo kolektor dolotowy nie jest czysty, bo zawór DISA nie pracuje już tak samo po 15 latach służby i ponad 200 tysięcznym przebiegu, pojawia się żucie wtrysków i wiele innych poszczególnych elementów co powoduje taki a nie inny wykres.

Powiedz mi czemu na gazie nie mam aż takiego zapadu przy okolicach 4 tysięcy a na benzynie mam większy?

 

Wykres z pierwszego postu to vanos co przeszedł w tryb awaryjny, falowanie to zapewne kłopot z ustawieniem wałków w docelowym położeniu.

 

M54B30 nie mają mocy bo nakłada się na to sporo pierdół jak olej co 25 tysięcy 5w30, padnięte vanosy rozwalone pierścienie olejowe na tłokach, katowanie samochodów bo po coś się kupuje 3,0.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.