Skocz do zawartości

chłodzenie e39 523i 97r.


widlak_2010

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Jest więcej możliwości niż obudowa termostatu...

 

A jak , ma LPG to jeszcze więcej...

 

Trzeba szukać.

 

Chłodnica < zbiorniczek>

Pompa wody

Obudowa termostatu.

Podgrzewanie przepustnicy.

Elektrozawory.

Wszystkie złącza węży.

A przy lpg jeszcze trójniki i reduktor.

 

No i jeszcze korek chłodnicy < a może nawet na pierwszym miejscu>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mało ucieka, ale jest sposób. Możesz płynu fluorestencyjnego dolać do układu chłodzenia. Po kilku dniach świecisz lampką UV i szukasz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Korek to dość skomplikowane ustrojstwo.

Potrafi gubic płyn bez śladu.

 

Prawdopodobnie poprzez parowanie.

 

Korek trzeba sprawdzic.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre warsztaty mają korek który wkrecają w uklad wkrecają się w korek przyłączem i wyłączają kilka bar w uklad robiąc sztuczne ciśnienie na zimnym silniku. Wtedy płyn nie paruje i widać oraz słychać gdzie jest nieszczelnosc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy dodanie płynu fluorestencyjnego nie będzie miało złego wpływu na układ chłodzenia ,jeśli nie to jaką ilość wlać. Zauważyłem ,że przy starym korku ,po jego odkręceniu w zbiorniczku podnosił się poziom płynu /10- 15 mm./ po wystudzeniu. Teraz nic. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak korek nie puszcza ciśnienia?! Jak wyciek jest tylko przy rozgrzanym silniku kiedy jest ciśnienie to co ma zrobić? Włączyć test i spr temp ? To nie rozwiąże sprawy w szukaniu wycieku płynu

 

I to nie jest czujnik tylko korek z zaworem do którego podłącza się pompkę i nabija ciśnienie ponad 2 bary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

korek nie puszcza ciśnienia, zamyka przelew i chłodnicę

wyciek jest raczej wyłącznie przy rozgrzanym silniku, bo wtedy pokazuje się prawdziwe ciśnienie w układzie

ale skoro dłubiecie przy ukł. chłodzenia, to nie bez przyczyny, tylko zauważyliście usterkę, coś się z samochodem dzieje nie tak w tej kwestii

pierwsza sprawa to odczyt temperatury, temperatury bez obciążenia i podczas jazdy, już można sporo zaobserwować

nie bardzo rozumiem koncepcję tej pompki, bo usterka ukł. chłodzenia, wygeneruje wyższe ciśnienie niż jakaś tam pompka

jak jest wyciek, widać to od razu, bez barwnika, przecież płyn to nie woda, zawsze zostawia ślad, to nie ukł. klimatyzacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
poza tym, dolewanie płynu w BMW który pracuje z wysokimi temperaturami i seryjnym rozwiązaniem, to nic dziwnego, możesz nic nie znaleźć nawet po tych barwnikach, a nie mówię tego z nieba, tylko sam to przerabiałem, tak jest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego w dieslach kupuje się korek na którym jest wybite 1.5 bara a w benzynie 2 bary i jest to wybite na korku? Korek puszcza nadmiar ciśnienia, gdyby była to szczelna zakretka rozsadzila by cały układ w drobny mak.

 

Po to pompka bo często wyciek pojawia się tylko przy wyższym ciśnieniu . Dopiero wtedy płyn ucieka a w stanie spoczynku nie. Przy nagrzaniu jeśli wyciek jest bardzo mały płyn od razu odparuje i nie zostawi śladu... Usterką wygeneruje wyższe ciśnienie? Tzn jakie. ? Jaka wartość? Jakieś konkrety bo ja znam wartość ciśnienia wytrzymałości pompki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nigdy nie widziałem żeby wysadziło wodę przez korek w BMW, prędzej się zerwie kruciec z chłodnicy pęknie kolanko, a korek sobie siedzi i nic go nie interesuje

gdyby korek był nieszczelny, cały czas góra chłodnicy byłaby mokra, owszem jest skonstruowany tak że ma prawo puścić, ale jeszcze tego nie spotkałem,

za to non stop spotykam pourywane krućce. Jeżeli mówimy o usterce ukł. wodnego gdzie poważnie ubywa płynu, musisz to zobaczyć, czy po zaworach, nieszczelna chłodnica

chyba że ciągnie trochę przez uszczelkę pod głowicą, albo zamiast płynu masz zalaną wodę, no ale wtedy chyba nikt nie będzie zaskoczony że masz problemy w ukł. wodnym

pompkę dobrze mieć w bagażniku jak się leci w daleką trasę, do kół...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A ja nawet nie tak dawno widziałem E38 z silnikiem m52b28 które korkiem wywalało płyn aż miło.

 

Tam powodem był reduktor LPG.

 

Króćce pekaja ze starości.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

kolega pojechał trochę poszaleć E60 545, pokręcił parę bączków, nagle kupa dymu pod maską, zatrzymał się..

pękło plastikowe kolanko, stare nie było, ciśnienie zrobiło swoje, wsadził manualny termostat bez sterowania, po temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jeżeli piszesz że powodem był reduktor, to na pewno na dlatego że się sam z siebie dodatkowo grzeje, tylko dlatego że reduktor jak rozszczelni się w sekcji gazowej i wodnej, to jest całkiem inna sprawa, wtedy ciśnienie z butli, przedostaje się do ukł. wodnego właśnie przez reduktor, wszyscy myślą że auto się gotuje, a to nie układ wodny ma usterkę, tylko w układzie wodnym pokazuje się gaz, z duuuużo wyższym ciśnieniem niż układ wodny, czy jakaś tam pompka, tak wtedy wysadza wiele rzeczy w nieprzewidywalny sposób, może i Wasz korek się w końcu poddał....miałem taką usterkę w swoim samochodzie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.