Skocz do zawartości

E46 320d - demontaż podstawy filtra oleju itp. (mały wyciek)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam pewien wyciek oleju skądś i nie wiem skąd. Od spodu silnik jest mokry zewsząd, po przemyciu myjką ciśnieniową lekko jest lepiej ale ciężko stwierdzić skąd on jest. Od góry to samo: mokry był po lewej jak i po prawej. Po lewej poodkręcałem co nie co, przeczyściłem porządnie i tam sucho. Po prawej ciut bardziej brudno i mokro. Mokro jest między alternatorem a pompą wspomagania oraz w okolicach podstawy filtra oleju. Olej kolejny raz wymieniony (po roku) na Mobil 1 0W40 + filtr.

Bardzo lubię dłubać przy aucie a taki wyciek to jest wyzwanie. Wkrótce przegląd i pewnie mechanik stwierdziłby od razu ale mam trochę wolnego i chce się tym zająć póki mogę i póki nie ma mrozów (UK). Wyciek sam w sobie niewielki. Kapie z miski olejowej i jedynie na rozgrzanym silniku. Powiedziałbym, że około kropla na pół minuty, może minute. Kałuż nie ma.

 

http://i67.tinypic.com/ehjgxz.jpg

http://i65.tinypic.com/2nl7485.jpg

http://i68.tinypic.com/2mxraf9.jpg

http://i64.tinypic.com/nqu3au.jpg

http://oi66.tinypic.com/2psp1xw.jpg

 

http://i66.tinypic.com/10dwlmq.jpg

 

 

Po myciu

http://i64.tinypic.com/2b9n2x.jpg

 

 

Szukałem wszędzie jak się za to zabrać ale akurat w tym wypadku nie udało mi się nic znaleźć.

Na początek ściągnął bym pasek ten co jest m.in. na pompie wspomagania i alternatorze. I tutaj prosiłbym o podpowiedź jak to zrobić żeby nie zepsuć (chcę się uczyć ale nie ryzykować). Domyślam się że napinacz pociągnąć w lewo ale czy mam użyć klucza czy coś do otworu wsadzić?

 

http://i64.tinypic.com/ojr1q9.jpg

Po prawej u góry pompa wspomagania, na dole alternator. Domyślam się że po lewej u góry jest napinacz. W większości ludzie mają je inne troche. Mój ma śrubę sześciokątną z dziurką. Jak się do niego zabrać?

 

Potem odkręciłbym pompę wspomagania . Domyślam się, że płynu spuszczać nie muszę jeśli chcę tylko mieć większy dostęp do reszty silnika i by mieć lepszy podgląd. Co ewentualnie zrobić, jeśli chciałbym ją zdemontować? Jedynie odłączyć przewody z płynem i zlać to co było w pompie? podłączając ją coś konkretnego zrobić? Odpowietrzenie itp?

 

Po odkręceniu pompy bym ewentualnie był zainteresowany wykręceniem podstawy filtra oleju (byćmoże cieknie przez uszczelkę). Czy prócz pompy musiałbym coś jeszcze zdemontować by się dostać do jej śrub? Dostęp w tej chwili jest tragiczny a sam jedynie widziałem 2 śruby w dodatku nie wiem czy to te bo tak słabo widać o odkręcaniu nie wspominając.

 

Zdarzyło się też raz, że po odpaleniu silnika zaczęło śmierdzieć spalenizną i zaświeciła się kontrolka akumulatora. Po chwili przeszło a po oględzinach ciężko było stwierdzić co to mogło być. Potem zauważyłem że alternator jest od spodu troszkę czarny od oleju ale on sam raczej do środka się nie dostał. Kable alternatora wporządku. Może nie mieć związku z wyciekiem.

 

Tyle pytań gdyż chciałbym na bieżąco śledzić sytuację i z góry wiedzieć co i jak demontować by potem nie skręcać wszystkiego na raz a potem znów rozkręcać tylko z powodu jazdy do pracy.

 

Z góry przeprasza za pytania może głupie, ale chcę poznać mechanikę pojazdów w szerszym zakresie a tylko praktyką się to da zrobić.

 

Dziękuję

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napinacz paska osprzętu luzujesz kluczem (sześciokąt). Poszukaj, bo wydaje mi się jest temat z instrukcjami jak zdemontować podstawę filtra oleju, zobacz w dziale "sam naprawiam" a jak nie to szukaj w google, coś było.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Najczesciej co znalazlem to demontaz ale gdy filtr oleju znajduje sie blizej przodu auta, bycmoze to byly benzynowe silniki. W sam naprawiam jest nt pompy wspomagania ale brak nt podstawy filtra.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

M54 ma filtr w innym miejscu. Dostep wyglada na latwiejszy choc widzialem po Twoim poradniku ze tez duzo tego do wykrecenia. Do tego silnika widzialem poradniki juz. Szukam bardziej czegos konkretnego do swojego. Choc wiele sie przyda z Twojego opisu.

Czy do odkrecenia podstawy trzeba by zlac ciut oleju czy tylko odczekac az zcieknie jedynie?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Wczoraj wymieniałem uszczelkę podstawy filtra w swoim m54. Robiłem to po raz pierwszy. Demontaż 0,5h, montaż 0,5h, czyszczenie bloku 15 minut z przerwą. Cała operacja zajęła mi 1h 15min. W Dieslu może być podobnie, w końcu miejsca pod masą więcej. Grunt, to mieć odpowiednie narzędzia pod ręką.

Jak wcześniej wyjmiesz filtr oleju, to wszystko ładnie ścieknie do miski.

Opublikowano
Dzięki. Od soboty 4 dni wolnego i planuję intensywnie zadbać o auto na zimę a ten wyciek to dla mnie priorytet. Obym znalazł miejsce wycieku a Wasza pomoc napewno się przyda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.