Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

 

Temat z pewnością był już wałkowany, czytałem w związku z tym sporo tematów na forach i artkułów na stronach motoryzacyjnych, ale dalej jestem w kropce... Potrzebuję samochodu dla żony. Padło na serię 1 i tak też zostanie. Problem w tym, że jedynie silnik Diesla wchodzi w rachubę (duże przebiegi, głównie po autostradach). Po ogólnej lekturze doszedłem do wniosku, że szukam E87/81 LCI z sinikiem 143 konnym lub 177 konnym w automacie (chociaż w najgorszym wypadku może być i manual). Pytanie do Was to którą jednostkę polecacie bardziej ze względu na mniejszą awaryjność? Zdaję sobie sprawę, że w głównej mierze uzależnione jest to od użytkowania auta przez poprzedniego właściciela, ale chodzi mi o samą konstrukcję (jeżeli są pomiędzy nimi jakieś różnice). Bardzo proszę o jakieś opinie.

 

Pozdrawiam!

Opublikowano

róznica jest tylko w turbo i wtryskach. obydwa są tak samo awaryjne. Najpoważniejsza awaria w tych silnikach to rozrząd,auto z roczników 2007-2008 mają go wymienianego na akcji serwisowej. Inne roczniki trzeba zrobić we własnym zakresie, koszt około 3000zł.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Jeśli różnica w cenie będzie akceptowalna, to bierz 177KM, jeśli znajdziesz fajny egzemplarz 143KM to zawsze można go podkręcić chip-tuningiem na 175-185KM lub boxem trochę mniej. Ja mam box i różnica jest zauważalna, ale co chip, to chip...

Te modele różnią się głównie wtryskami: elektromechaniczne (które można regenerować) a piezoelektryczne (nie nieregenerowalne) oraz turbinami, hamulcami...

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Od końcówki 2008 r - wersja silników N47D20C, jest trochę lepiej, ale problem nie został rozwiązany całkowicie. Zawsze w tych silnikach trzeba się liczyć z koniecznością wymiany rozrządu, przeważnie po 150-200 tys przebiegu. Niektóre silniki dojeżdżają do 300 tyś bez wymiany, a w niektórych łańcuch (lub łańcuchy - a jest ich trzy) zrywa się przy 80 tys km.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Tak samo ma sie 123d to ten sam blok i lancuch. Mój wyżył 191 kkm i rechotal ale nue urwał sie tylkoprzedmych zlapal

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.