Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Pacjent to e70 3.0d 2007r

Dzisiaj rano podczas jazdy autko przeszło w tryb awaryjny i zgasło od tej pory nie mogę odpalić inpa pokazuje dwa błędy

3EC0 Nockenwellengeber, Signal

3EC1 Nockenwellengeber, Signal

wymieniłem czujnik wałka rozrządu i dalej te błędy auto nie chce zapalić

dodam że jak odepnę czujnik wykasuję błędy to po próbie odpalenia na odpiętym czujniku wywala dokładnie te same błędy.

Zaprzyjaźniony mechanik powiedział że prawdopodobnie przeskoczył łańcuch i będzie wywalał te błędy i że to częsta przypadłość tych silników ale nie chce mi się w to wierzyć mam e39 3.0d z przebiegiem 360tys/km i nigdy nic nie było robione z rozrządem prócz wymiany czujnika a e70 ma dopiero 200tys/km

Sam już nie wiem czy to padł rozrząd mam nadzieję że nie

Wydaje mi się że jakby padł rozrząd to wywaliło by też inne błędy ale pewny nie jestem

Miał ktoś taki przypadek?

Koledzy pomórzcie bo brak mi już siły

Opublikowano

Witam.

 

Nie chcę Cię martwić ale bardzo prawdopodobne, że padł Ci rozrzad, przypadków jest już od dawna wiele zarówno 3.0d jak i 3.0 sd, 3.5d i 4.0d.

Znam przypadki rozciagnietych łańcuchów przy oryginalnych przebiegach 160 tys jak i 240 tys. Teraz dopiero się o tym słyszy kiedy te auta mają już swoje km. Słyszałem ostatnio nawet o padniętym rozrządzie w F01 750i.

 

Pozdrawiam.

.

Opublikowano

Ale czy przy przestawionym rozrządzie nie powinna się zapalić kontrolka check?

Bo oprócz inpy żadnego błędu nie mam komp w aucie nic nie zgłasza

Opublikowano

Mogła się zapalic na samym początku jak motor zgasł, późnie już nie musi...

Jechałem ze znajomym 3.5d autostrada - 200km/h - zgasł i pojawił się check - tryb awaryjny, a później już cisza...

Opublikowano

Ja miałem podobnie jadę 160km/h nagle tryb awaryjny i zgasł od tamtej pory zonk nie chce odpalić

Czyli trzeba zabrać się za rozrząd :( dam znać jak ogarnę problem

Troszkę czytałem na temat występowania tych błędów ale w e60 i e61 chłopaki wymieniali oba czujniki wałka i wału też nie pomogło niektórzy czujnik ciśnienia na CR i też nic nie pomogło wiec może rzeczywiście padł rozrząd i błędy 3EC0 i 3EC1 mówią o tym .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Pacjent to e70 3.0d 2007r

Dzisiaj rano podczas jazdy autko przeszło w tryb awaryjny i zgasło od tej pory nie mogę odpalić inpa pokazuje dwa błędy

3EC0 Nockenwellengeber, Signal

3EC1 Nockenwellengeber, Signal

wymieniłem czujnik wałka rozrządu i dalej te błędy auto nie chce zapalić

dodam że jak odepnę czujnik wykasuję błędy to po próbie odpalenia na odpiętym czujniku wywala dokładnie te same błędy.

Zaprzyjaźniony mechanik powiedział że prawdopodobnie przeskoczył łańcuch i będzie wywalał te błędy i że to częsta przypadłość tych silników ale nie chce mi się w to wierzyć mam e39 3.0d z przebiegiem 360tys/km i nigdy nic nie było robione z rozrządem prócz wymiany czujnika a e70 ma dopiero 200tys/km

Sam już nie wiem czy to padł rozrząd mam nadzieję że nie

Wydaje mi się że jakby padł rozrząd to wywaliło by też inne błędy ale pewny nie jestem

Miał ktoś taki przypadek?

Koledzy pomórzcie bo brak mi już siły

 

E39 to inna liga, 3,0d w e39 to super wytrzymała konstrukcja

Opublikowano
Zaczynam się bać bo mam 210 tyś. przelatane na moim 3,0 SD. Może dmuchać na zimne i wymienić ten łańcuch,jakie to koszta mniej więcej???
Opublikowano
Dodam że żadnych przesłanek co do łańcucha nie było silnik pracował cicho i równo brak jakiś dźwięków że może być łańcuch luźny
Opublikowano
...wcale nie musisz słyszeć halasowania łańcucha przy jego końcówce...wymiana kompletnego oryginalnego rozrządu - koszt ok 4 tys. w 3.0sd. Natomiast w 3.5d.i 4.0d napewno więcej bo rozrzad z tył i trzeba wyjeżdżać do gory z motorem. Jak padnie, to w najlepszym przypadku moze uszkodzić głowice, a w najgorszym nawet nie chce wiedzieć...
  • Moderatorzy
Opublikowano

3.5d ma z przodu rozrząd dopiero 4.0d ma silnik M57S

Poza tym po co straszycie, nie lepiej zrobić diagnozę?

Opublikowano

A jak zrobić diagnozę inpa pokazuje tylko te dwa błędy

3EC0 i 3EC1

Jutro autko idzie na warsztat i się okaże ale jesli ktoś ma jakiś pomysł to będę wdzięczny

Opublikowano
Panowie to chore!!! Paski tyle wytrzymują! Czy mechanicy potrafią zweryfikować stan łańcuchów?Czy jakimś sposobem można sprawdzić stan?
Opublikowano

Po dokładnych oględzinach do wymiany cały komplet ślizgi łańcuch i napinacz plus konik.

Prawdopodobna przyczyna awarii to niedokręcone śruby wałka bo można było je odkręcić palcami bez najmniejszego problemu reasumując ktoś wcześniej spierniczył robotę i na mnie się odbiło.

Opublikowano

Niestety jak się okazało silnik do wymiany

Po zerwaniu łańcucha poszedł wałek ( wykrzywiło go) jeden zawór i dźwigienka naprawa się nie opłaca bo trzeba jeszcze czapkę zrzucić

Opublikowano

To ładnie ktoś wcześniej nagrzebal, Polaczek?

Pamiętaj jak kupisz silnik o tym, żeby też wymienić rozrzad i nie daj sie nabrać na bajki typu: " silnik z przebiegiem 90 tys" chyba że będzie wyjęty z auta, które wcześniej widziałeś...

Pozdrawiam i powodzenia...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.