Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Chcialem rozwiac pewne watpliwosci odnosnie autoamtykow,

 

Czy podczas postoju na światłach wrzucać na N w celu wydłużenia żywotności

Logiczne by to było ale naczytałem się na zagranicznych forach ze własnie jest odwrotnie i najlepiej zostawiać na D

- Chciałem poznać wasze zdanie,

 

 

Osobiście niestety w instrukcji auta nie znalazlem pomocy w tym kierunku

Chciałem spytać czy mogę przelanczac sobie miedy D a DS podczas jazdy gdy auto jest w ruchu ?!

 

Oraz co zmienia tak naprawdę tryb DS

jest to tylko zmiana software czy rowniez mechanicznie cos przestawia sie w skrzyni

Opublikowano

nie odpowiem ci na pytanie dotyczące przelaczania na N bo nie preferuje takiego stylu jazdy (lenistwo). Ewentualnie wrzucam P.

co do D na DS możesz przelaczac podczas jazdy, nic się nie stanie. Mechanicznie to zmienia się tylko polozenie Galki skrzyni biegow.

zmiany dotycza oprogramowania: wykorzystujesz obroty silnika w gornej skali co daje tyle, ze masz szybszy dostep do max momentu obrotowego. Dodatkowo zauwazylem ze samochod inaczej hamuje, jest bardziej czuly na nacisk na pedal hamulca

Opublikowano

1. Podczas postoju na światłach stoimy na D. Wrzucanie na N nie wydłuża żywotności.

2. W trakcie jazdy można zmieniać tryby z D na DS i na odwrót.

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
Potwierdzam, zmiana biegów w skrzyniach automatycznych powoduje wynikające z konstrukcji zmiany ciśnienia oleju, według specjalisty od automatycznych skrzyń z niemal 30 letnim doświadczeniem właśnie te zmiany wpływają na stopniowe zużywanie się elementów skrzyni, zatem "zdrowiej" dla skrzyni jest pozostawienie w pozycji Drive i przytrzymanie samochodu hamulcem ręcznym bądź stopem ( o ile nie razimy wtedy tego co stoi za nami)niż "wachlowanie" drążkiem, poza tym skrzynie posiadają konwerter momentu obrotowego, który między innymi umożliwia swobodne zatrzymanie samochodu gdy jest na biegu (w pozycji Drive) bez dławienia silnika.
Opublikowano

Nie powinno się zmieniać z D na N, to głupota, skrzynia ma działać tak jak ją zaprojektowali. Wachlowanie wpływa na zużycie tarczek w skrzynia. W automacie wrzuca sie D i zapomina.

 

Bardziej skupiłbym się na przełączaniu z D na R lub P, te zmiany muszą odbywac się gdy auto jest całkowicie zatrzymane. Gdy minimalnie się porusza to wtedy najabrdziej skrzynia dostaje po tyłku.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Odnośnie przełączania z D na N wyczytane z Wikipedii :-)

 

Przy krótkich zatrzymaniach (światła, skrzyżowania, itp) należy używać do zatrzymania wyłącznie pedału hamulca głównego, nie należy przestawiać wybieraka z pozycji D na N czy podobne – nie daje to żadnych oszczędności ani nie odciąża skrzyni czy silnika, zwiększa tylko zużycie sprzęgieł skrzyni, które spinają i rozpinają pierwszy bieg; w pozycji D układ sterowania „rozumie” sytuację kiedy pojazd stoi i należy odciążyć silnik i skrzynię, pozostając w gotowości do jazdy w przód, a przy tym w pozycji D (w przeciwieństwie do N i P) zapewnione jest znacznie lepsze chłodzenie i smarowanie.

 

Również kiedyś na forum Jeepa (jak jeszcze miałem Grand Cherokee) była taka dyskusja i właśnie padł problem słabego smarowania elementów skrzyni na N.

Opublikowano

Witam jestem nowym posiadaczem BMW e90 320i 2.0 , 150km

przymierzam sie do wymiany w automatycznej skrzyni oleju miski i filtra , mógł by ktoś polecić jaki zestaw kupić i ewentualnie w jakim warsztacie polecacie jestem z Rzeszowa przebieg 160 tysiecy udokumentowany nie było wymiany zadnej w skrzyni jedyne to wymiana rozrzadu przy 144 tysiacach i jeszcze co polecacie wymienic Pozdrawiam

Opublikowano

Jeżeli chodzi o graty czyli miskę i olej to zagadaj do użytkownika gorik79. Ma on sklep z częściami, dobre ceny i na bank pomoże. Co do roboty..cóż musisz szukać kogoś kto ma trochę oleju w głowie.

Ja sam też jestem przed wymiana i umówiłem się z w/w. Jestem z Łodzi ale jadę do Legionowa żeby móc później spać spokojnie.

Oprócz skrzyni będze ogarnial temat kolektora/klapek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.