Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
Bzdury piszesz i tyle. W słoik nie muszę nic lać bo przy dyspozytorze mam już wgląd w kolor paliwa i jest różnica. Jadąc na różnych paliwach (z dodatkiem bio i bez) też czuję różnice i nie potrzeba do tego laboratorium.

Może i bzdury, ale potwierdzone praktyką. W Suwałkach na Shelu najdroższy ON (V-power) jest z biododatkami na 100%. Jak ktoś wie jak wygląda czysty ON, to nie trzeba mu łopatologicznie tłumaczyć co znaczy żółty kolor paliwa...

Edytowane przez kemyk
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z ciekawości zadzwoniłem na infolinię LOTOS i gość powiedział że zwykły Diesel ma do 7% biokomponentów a Dynamic do 15%... Co najmniej dziwne.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Dokładnie - całe paliwo produkowane w UE musi mieć do 7% BIO. Nie ważne czy tankujesz paliwo premium, czy zwykły ON, produkowany w Orlenie czy Lotosie, to zawartość BIO jest na tym samym poziomie. Różnią się jedynie dodatkami uszlachetniającymi na jakimś śladowym poziomie. Odstępstwem od tej zasady jest sprzedawany zimą ON arktyczny (często mylony z zimowym) m.in na stataoil i jak kolega wyżej wspomniał ON sprowadzany zza granicy przez mniejsze stacje - najtańszy w mieście z reguły i zarazem najlepszy wbrew pozorom.

Tyle w temacie. A jak ktoś wierzy w bajki opowiadane przez panów przy dystrybutorze, nie czytając karty charakterystyki to jego broszka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co wiem Aral Diesel Ultimate spełnią normę DIN EN 590 z 05-2010 co oznacza że może mieć do 7% Biodisla
biodisla ale na ich stronie piszą że nie ma dodatków FAME (BIO diesel) za to 5% GTL (paliwo produkowane z gazu)

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
olej napędowy w polsce może mieć do 7% biokomponentów, nie znaczy że musi mieć 7% tylko że to tylu może mieć. Moja rodzina prowadzi sieć stacji paliw, i biorąc od lotosu dostajemy czysty olej napędowy bez biokomponentów, biorąc z orlenu dostajemy paliwo z biokomponentami.
Opublikowano

Nie omieszkam przy najbliższej okazji zajechać na najbliższy Lotos ze swoim słoikiem :D

I na pewno dam znać. Mogę nawet foto wrzucić :mrgreen:

Opublikowano

Przy odrobinie szczęścia jak zapytacie o świadectwo jakości paliwa na stacji, to może wam pokarzą i tam jest zawarte dokładnie ile ma biododatków.

Wrzucam fotke z wczorajszej dostawy paliwa na mojej stacji

lotos.jpeg

 

biododatek to jest pozycja 20 na tym skanie "zawartość estrów kwasów tłuszczowych"

Postaram się poszukać jeszcze takiego świadectwa z orlenu.

 

Próbowałem normalnie wrzucić to zdjęcie ale nie potrafie ;/;/;/

Opublikowano

Świadectwo jakości kolegi watkem:

http://zapodaj.net/images/5a6ded08874d1.jpg

Faktycznie FAME na poziomie 0,05%. Ostatnio jak tankowałem na stacji, która zarzekała się, że bierze z lotosu, to mieli normalnie 7% i żółtą ropinę (świadectwa nie widziałem).

I tu rodzi się pytanie, czyżby Lotos ostatnio coś zmienił w swojej polityce, czy mieli paliwo z Orlenu po prostu?

Opublikowano

Nie wiem dokładnie od kiedy lotos ma czysty olej napędowy, dopiero od 2 lat pracuje w tym zawodzie a wcześniej sie zbytnio nie interesowałem. Wiem że w okolicach rzeszowa jak bierze się paliwo z lotosu(rafineri) to dostajemy czysty olej napędowy i jest tak przynajmiej 1 rok czasu, nie zapewnie że było tak wcześniej, musiał bym popytać.

 

 

Może to zależy od miejsca z którego się bierze olej, może w okolice rzeszowa przywożą czysty ON, a na północy polski jest inaczej.

Zapytam szwagra czy wie coś jak to jest, on w tym siedzi już kilkanaście lat.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W zimę biokomponentów się nie dodaje, więc teraz wszędzie powinien być czysty diesel.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Bzdury piszesz i tyle. W słoik nie muszę nic lać bo przy dyspozytorze mam już wgląd w kolor paliwa i jest różnica. Jadąc na różnych paliwach (z dodatkiem bio i bez) też czuję różnice i nie potrzeba do tego laboratorium.

Może i bzdury, ale potwierdzone praktyką. W Suwałkach na Shelu najdroższy ON (V-power) jest z biododatkami na 100%. Jak ktoś wie jak wygląda czysty ON, to nie trzeba mu łopatologicznie tłumaczyć co znaczy żółty kolor paliwa...

To ja bym poprosil, co znaczy zolty kolor paliwa. :duh:

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
Bzdury piszesz i tyle. W słoik nie muszę nic lać bo przy dyspozytorze mam już wgląd w kolor paliwa i jest różnica. Jadąc na różnych paliwach (z dodatkiem bio i bez) też czuję różnice i nie potrzeba do tego laboratorium.

Może i bzdury, ale potwierdzone praktyką. W Suwałkach na Shelu najdroższy ON (V-power) jest z biododatkami na 100%. Jak ktoś wie jak wygląda czysty ON, to nie trzeba mu łopatologicznie tłumaczyć co znaczy żółty kolor paliwa...

To ja bym poprosil, co znaczy zolty kolor paliwa. :duh:

To popytaj kogoś z branży paliwowej, bo mi i tak nie uwierzysz jak napiszę, że ON żółtawy kolorek zawdzięcza tzw FAME.

Bez tych dodatków jest praktycznie przeźroczysty.

https://pl.wikipedia.org/wiki/FAME

Albo sam wytłumacz, jak jesteś taki znawca paliw, bo dla mnie i chyba dla większości czytających ten temat sprawa jest oczywista.

EDIT:

Ciekawe opracowanie odnośnie wpływu FAME m.in. na końcówki wtryskiwaczy:

http://archiwum.inig.pl/inst/nafta-gaz/nafta-gaz/Nafta-Gaz-2011-04-07.pdf

Trochę to tłumaczy dlaczego na korku wlewu paliwa jest napis "no bio additives".

Opublikowano

Tak myslalem, ze g...o wiesz. :duh:

Juz Ci ktos napisal, ze bzdury piszesz.

 

Ty popytaj, ja nie musze.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej.

 

Pewnie to też zależy od regionu.

 

U mnie w Bydgoszczy Lotos ma najlepsze paliwo, ale tylko jedną albo dwie stacje :(

 

Specjalnie tam jeźdzę gdyż na BP/Shell/Orlen (tutaj jeden pies bodajze - dostawca Orlen) silnik chodzil glosniej i mniej aksamitnie niz na Lotosie.

Opublikowano

Czy te testy są obiektywne, trudno powiedzieć. Ale jeśli są, to wiemy co tankować zimą.

 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Szczerze mówiąc, czym więcej czytam na temat paliw, to dochodzę do wniosku,

że jeżeli chce się mieć pewność odnośnie tego co lejemy do baków,

należałoby pobrać próbki paliw z pobliskich stacji i samodzielnie wykonać podobne testy jak w poście powyżej.

Opublikowano
W okolicy mam lotos i shell, przestałem tankować na shell powodem nie jest jakość paliwa a wydawanie kopi paragonu zamiast paragonu fiskanlnego :duh: Wiem trosze OT ale nie lubię być nabijany w ..... :mad2: i pytanie czy zwracacie na to uwagę na stacjach?
Opublikowano

Mi paragon jest potrzebny tylko na wypadek reklamacji w razie gdyby zamarzło mi ono w baku,

czy inne komplikacje mogące wynikać z g..nej jakości paliwa.

Opublikowano
Mi paragon jest potrzebny tylko na wypadek reklamacji w razie gdyby zamarzło mi ono w baku,

czy inne komplikacje mogące wynikać z g..nej jakości paliwa.

 

No ok ale tu nie chodzi mi o reklamacje ale o to że nie będzie jakiś obcy dla mnie fagas zarabiał na moim VAT

Opublikowano

W sumie racja, ale moim zdaniem zamiast się obrażać na stację,

wystarczy się upomnieć o oryginał i/lub kogoś odpowiedzialnego za jego wydawanie po prostu op..lić :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.