Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Zastanawiem sie nad doposazeniem mojej f11 520d 2011 w aktywny tempomat. Obecnie mam zwykly tempomat z funkcja hamowania.

Pytanie czy oprocz:

 

Radar

Uchwyt i kratka w zderzak

Komputer sterujacy

Pompa dsc

Przyciski kierownicy

Kodowanie

 

Cos wiecej potrzeba? Jak z instalacja elektryczna?

 

Pozdrawiam

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W przypadku spadku auto przyhamowywuje by nie przekroczyć określonej prędkości.

 

With mobilephone sent.

Opublikowano

rozumiem, że nie macie na myśli LIM na kierownicy (czyli limit prędkości) tylko ustawiając tempomat RES np na 150 - nigdy, nawet z przepaści nie osiągnie 151?

 

W sumie to nie wiem do czego się może przydać taka fukcjonalość tempomatu, może tylko by więcej spalać paliwa :duh:

Opublikowano

A dziala tak ze jak zmniejszamy predkosc dzwigienka i jesli przytrzymamy lekko w dol to samochod hamuje tylko silnikiem (wytraca predkosc), a jak przytrzymamy mocniej do dolu (drugi "poziom") to samochod uruchamia hamulce i zwalnia duzo mocniej i szybciej. U mnie pojedyncze "lekkie" nacisniecie zmniejsza predkosc o 1 mile a pojedyncze "mocne" nacisniecie zmniejsza predkosc o 5 mil uruchamiajac przy tym hamulce.

 

Ot cala filozofia. Nie wiem czy wszystkie f10 to maja??

 

Fajna sprawa bo mozna jezdzic po autostradach kompletnie nie uzywajac pedalu hamulca.

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Opublikowano

ja dokładnie tak jeżdżę, z tym, ze nie mam opcji hamowania (chyba) - krótkie puknięcie zbija lub podnosi prędkość o 1km, a mocne do całej dziesiątki w górę lub w dół (czyli jak jadę 121 to dobije mi do 130, ale jak 128 to też do 130 i analogicznie jak w dół). Z tym, że auto nie hamuje hamulcem w przypadku redukcji, lecz wytraca prędkość silnikiem (co ładnie widać na ekonomizerze).

 

PS - a jeżdżę sporo, bo ok 5-6tyś/miesiąc po A4 :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
ja dokładnie tak jeżdżę, z tym, ze nie mam opcji hamowania (chyba) - krótkie puknięcie zbija lub podnosi prędkość o 1km, a mocne do całej dziesiątki w górę lub w dół (czyli jak jadę 121 to dobije mi do 130, ale jak 128 to też do 130 i analogicznie jak w dół). Z tym, że auto nie hamuje hamulcem w przypadku redukcji, lecz wytraca prędkość silnikiem (co ładnie widać na ekonomizerze).

 

PS - a jeżdżę sporo, bo ok 5-6tyś/miesiąc po A4 :)

 

Pozdrawiam

 

Też sporo jeżdżę A4 i faktycznie jest to super narzędzie biorąc pod uwagę kulturę jazdy kierowców lewym pasem.....pfff. Również steruję wszystko z palca nie używając gazu i hamulca.

Opublikowano

Dowiedz sie czy na pewno trzeba wymieniać pompę, z tego co patrzyłem to chyba nie w każdym przypadku trzeba zmieniać pompę dsc ale tego nie jestem pewien.

 

Skoro tempomat ma funkcje hamowania czyli No mamy ustawiony na 150 i nagle zmienimy na te 100 i auto zacznie gwałtownie hamować hamulcami to na co zmieniać pompę? Czym by sie różniła ona od tej z radarem? Sprawdzałem to kiedyś po numerach czesci i nie było to jednoznaczne bo czasami mi wychodziło ze sa takie same, tyle ze sprawdzałem to dla silników R6 3.0

Opublikowano
No wlasnie teraz nie mam pewności co do pompy.. sprawdze dzis numer ser mojej. A co z kamera Kafas? Jest musi byc?
Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moim zdaniem musisz wymienić DSC i ICM.

KAFAS jest potrzebna do funkcjonalności zapobiegania najechaniu, natomiast do funkcjonalności samego radaru aktywnego (Stop&Go) nie wiem czy jest niezbędna.

Generalnie moim zdaniem nieopłacalna rozbudowa, aczkolwiek sam ACC jest bardzo przydatnym dodatkiem (zwłaszcza, jeśli ma dodatkowo opcję "Jazdy w korku", przydatną w mieście).

Opublikowano

koszty nie sa wielkie - radar 500zł, sterownik, 700, przyciski w kierownicę 450, kratka zderzaka 150. Sprawdzę moją pompę dsc, poczytam troche jak to założyć, zapytam w aso angielskim o kalibracje i podejmę decyzję :)

Kusi mnie to ze w UK jeszczę w 85% po autostradach i to ma tu sens.

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Opublikowano
Koszty racja, sa małe nawet bardzo małe w porównaniu do kosztów w salonie. W GT chyba 7 czy 8tys. natomiast doposażenie nie wyjdzie więcej niż 4-5tys.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Czy udało się to zrobić? Planuje zrobić to w swoim F48 w którym teoretycznie kamera itp jest.

 

Ktoś coś wie albo zna speca od takich robótek? Bardzo mi na tym zalezy.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam ja również doposażam swoją ale mam wybór i nie wiem co wybrać i jakie są różnice.

 

Pierwsza to:

 

Dla samochodów z

Asystent omijania korków (S5ARA) = NIE

i

Driving Assistant Plus (S5ATA) = TAK

i

Aktywna reg. prędkości+funkcja Stop&Go (S5DFA) = TAK

i

M Kierownica skórzana (S710A) = TAK

 

Przełącznik kierown. wielofunk. M-sport.

61 31 7 849 412

 

Druga to:

 

Dla samochodów z

Asystent omijania korków (S5ARA) = TAK

i

M Kierownica skórzana (S710A) = TAK

 

Przełącznik kierown. wielofunk. M-sport.

61 31 7 847 654

 

Dziękuję za wyjaśnienie

Opublikowano

Ja bym brał maksa czyli chyba pierwsze.

A możesz podesłać na PW gdzie udało Ci się to zrobić?

 

W zakładzie który to robi powinni Ci wytłumaczyć różnicę.

Opublikowano

No nie jestem pewny czy pierwsza opcja to maks

 

Czy czasem nie ta druga bo chyba ma wszystkie funkcje i dodatkowo asystenta omijania korków.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

5AR wymaga 5AT, bo na danych zeń czerpanych opiera swoje działanie (a właściwie to wymaga 5DF + Lane Control będącego składnikiem 5AT/5AS).

Czyli opcja nr 2 jest pełniejsza, bo w domyśle musi zawierać obie funkcjonalności wymienione w opcji nr 1.

 

Swoją drogą dziwne to tłumaczenie "Asystent omijania korków" - chciałbym coś takiego mieć w aucie :wink:

Niestety 5AR to jedynie "Asystent jazdy w korku", choć w praktyce nawet wygody ficzer...

Opublikowano
Dziękuję za informację i chyba zrezygnuję z tego "asystenta omijania korków" bo w praktyce "chyba" wygląda to tak że jeden i drugi działa tak samo tylko przy tym pierwszym z funkcją stop & go utrzymuje odległość za poprzedzającym samochodem i wyhamuje oraz ruszy sam a w tym z asystentem chyba tak samo tylko trzeba trzymać ręce na kierownicy bo w kierownicy jest czujnik. Dobrze myślę? czy są jeszcze jakieś różnice?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Asystent 5AR oprócz samodzielnego ruszania/hamowania jest w stanie dodatkowo korygować tor jazdy (dlatego oprócz 5DF wykorzystuje Lane Control - czyli informację o położeniu auta na pasie ruchu).

Łatwiej go też używać przy niskich prędkościach niż 5DF - jest bowiem zaprojektowany do pracy w zakresie prędkości 0-40 km/h.

 

Tempomat Stop&Go (5DF) działa teoretycznie od 30 km/h wzwyż - choć da się go wykorzystać w korkach, ale aby go aktywować trzeba choć na chwilę uzyskać prędkość >30 km/h.

Poza tym 5DF po 5 sek. postoju sam już nie ruszy, trzeba wymusić ruszenie poprzez "muśnięcie" pedału przyśpieszenia, co w korkach bywa uciążliwe (teoretycznie kodowaniem da się wydłużyć ten czas - ale akurat to kodowanie nie zawsze chce działać, zwłaszcza w nowszych rocznikach F10/F11).

5AR ruszy samodzielnie nawet po długim postoju. Pod warunkiem trzymania ręki na kierownicy (co akurat da się wyłączyć kodowaniem) :wink:

Opublikowano

Szymek

 

A podesłałbyś mi prywatnie wiadomość gdzie można coś takiego zamontować? Jestem mocno zainteresowany tym tematem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy 5AR można dokodować do auta przed liftem?

Mam aktywny tempomat, kafas i asystenta zmiany i opuszczenie pasa.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie, zastanawiam się nad dołożeniem radaru ACC.

 

Kupiłem wiązkę do tej opcji w pas przedni, dodatkowo wiązkę zderzaka która ma jakiś dodatkowy czujnik w miejscu nad radarem od spodu zderzaka.

W jaki sposób sprawdzić pompę ABS czy jest odpowiednia? Poza wiązkami które już mam i radarem to jest konieczność zmiany instalacji?? Który moduł trzeba wymienić?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.