Skocz do zawartości

Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panie i Panowie,

 

mam problem ze wspomnianym czujnikiem. Otóż samochód nie wykrywa, że brakuje płynu do spryskiwaczy (tak więc odwrotnie niż zazwyczaj gdzie samochód piszczy, że brakuje płynu pomimo iż on jest). Może mieć też znaczenie jego historia gdyż (chronologicznie):

- czujnik ten popsuł mi się i pokazywał cały czas, że nie ma płynu mimo iż on był

- rozebrałem nadkole, wyjąłem czujnik i okazało się, że prześniedział metalowy drut. Złączyłem ten drut zmontowałem wszyskto po czym czujnik wrócił do życia.

- Następnie oddałem samochód do mojego mechanika. Nie dogadałem się z nim i zapomniałem mu powiedzięc, że czujnik został naprawiony. Stąd on kupił nowy, zamontował i co ciekawe powiedział, że kostka była w słabej kondycji więc wymienił również styki i kostkę.

 

Po powrocie samochodu myślałem, że wszystko jest ok aż pewnego pięknego dnia próbuję wyczyścić szybkę a tu niespodzianka - nie ma płynu a samochód nic o tym nie wie. I tutaj pytania do was:

- Jak działa ten czujnik? Czy tam w zbiorniku jest jakiś pływak? Czy może ten element podłużny metalowy na podstawie zmiany oporu/pojemności wykrywa poziom wody? Mechanik powiedział, że skoro to się pierniczy to pewnie jakiś pływak się zaciął. Ale tak na 1 rzut oka to po czujniku nie wydaje mi się aby on opierał swoje działanie o pływaki ;-)

- Wyczytałem, że w takich sytuacjach czasami pomaga odłączenie klem od akumulatora. Czy to guślarstwo czy może jednak mieć coś wspólnego z prawdą?

- Wiem, że jak się czujnika nie podłączy to samochód piszczy cały czas o brak płynu. Pojęcia nie mam dlaczego u mnie wykrywany stan pokazuje pełny zbiornik? Zwalił bym to chętnie na źle podłączoną kostkę przy wymianie ale tam są tylko dwa piny i jestem pewny, że nie jest to + i - a cały układ działa bardziej na zasadzie badania oporu, pojemności lub w ogóle przewodności (styk) tak więc kolejność podłączenia nie miałaby znaczenia. Chyba, że kabel wyskoczył i np. dotyka cały czas do obudowy :)

 

mój czujnik wygląda tak: http://i.imged.pl/czujnik-poziomu-plynu-chlodzacego-bmw-x5-e53-e70-3491604611.jpg z dokładnością do tego, że ma on jeszcze gumową rurkę nasuniętą na ten podłużny element metalowy.

 

a zbiorniczek tak: http://static.nanodatex.com/media/d1fea39367232c5bd83541992d481150.jpg (kabel od najmniejszego elementu prowadzi właśnie do czujnika :))

 

Pozdrawiam.

 

Będę wdzięczny za jakieś sugestie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pływaka nie ma, czujnik działa na zasadzie przewodzenia prądu przez elektrolity znajdujące się w wodzie.

 

Ja bym stawiał ze mechanik źle kable do wtyczki podłączył albo coś nie tak z kontaktem wtyczki.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam Panie i Panowie,mój czujnik wygląda tak: http://i.imged.pl/czujnik-poziomu-plynu-chlodzacego-bmw-x5-e53-e70-3491604611.jpg z dokładnością do tego, że ma on jeszcze gumową rurkę nasuniętą na ten podłużny element metalowy. Będę wdzięczny za jakieś sugestie.

To jest czujnik od poziomu płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten czujnik pasuje chyba i tu i tu. Wymieniałem kiedyś go u siebie i wyglądał identycznie.

Wyjmij czujnik i sprawdź miernikiem czy przewodzi prąd na sucho i po włożeniu go do wody.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym bardziej na zwarcie stawiał tylko pytanie czy w czujniku czy na kablach.

Zwarcie = pełny zbiornik

Brak zwarcia = pusty zbiornik

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli najprościej odłączyć kostkę od czujnika,jak komunikat na desce wyskaczy, to czujnik w kibel, jak nie, kostka albo kable.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Dużo cennych informacji. Mam do zrobienia jeszcze mała kosmetyczną sprawę (przypaliła mi się kostka od tylniego światła po lewej stronie i wymieniam plastikowy wspornik, kostkę i pin od masy) więc jak będę miał wszystkie części to pojadę na warsztat do kolegi i podłubię. Oczywiście, dla potomnych opiszę sprawę na forum ;-)
  • 5 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam. Chciałbym zapytać kogoś bardziej obeznanego w elektryce czy jak zrobię mostek we wtyczce która idzie do czujnika poziomu płynu do spryskiwaczy to komunikat o małej ilości płynu powinien zniknąć ?

 

Dzieki

 

 

PS: Tak wyglada czujnik poziomu spryskiwaczy.

 

http://i63.tinypic.com/2445zr8.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.