Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wpisałem się tutaj, ponieważ dział bardziej aktywny. Mam z polskiej sieci nowe 435i. Po przebiegu 14 tys. km włączył się komunikat - poziom oleju minimalny, dolej litr oleju. Po sprawdzeniu wg. procedury elektronicznego poziomu oleju mam info - poziom oleju minimalny, dolej litr oleju. Wlewam trzy setki, pomiar - poziom oleju w połowie. Wygląda, że czujnik oleju ok, tylko faktycznie zżera olej. Jestem w lekkiej panice, auto nowe, nie pałowane (daję słowo) i takie jaja przy przebiegu 14 tys. km.

We wtorek będzie na przeglądzie w ASO. Bardzo proszę o wsparcie, bo nie wiem jak z nimi rozmawiać. Mam dwa inne BMW jadą po 30 tys. od wymiany do wymiany, poziom oleju stoi. Tutaj silnik flagowy i taki syf. Panowie może jakieś podpowiedzi, sugestie :x

Larsen
Opublikowano

Mysle ze TTTM - Ten Typ Tak Ma

Chyba ze bedzie procedura jak w Audi 2.0 TFSI..........ale wcześniej muszą sie przyznać

W moim 528i wymieniam olej co 20 tys km i przy 16 tys km wola dolej 1 litr oleju......wiec podobnie

Opublikowano
To jak jest rada, mam dolewać olej i olać temat. Jakoś dziwnie się z tym czuję :(
Larsen
Opublikowano

No to mnie pocieszyłeś, dobra rada nie zawada :) Dzięki, że pochyliłeś się nad moim problemem. Idę do garażu zapalić, walnę browara. Może przez tą chwilę pojawią się nowe sugestie. Pozdrawiam i robię miejsce na bańkę z olejem i od wtorku tworzę historię w ASO. Tak poważnie to się w pale nie mieści, wydałem na auto worek pieniędzy !!!

Przed laty trzy passaty po kolei nie opuszczały poziomu oleju nawet o 1 mm.

Larsen
Opublikowano

Dokładnie jest jak Gorik napisał. 15 000 to czas na wymianę. Sądzę, że niekoniecznie palą te silniki aż tyle tylko olej odparowuje. Fabryka zalała pewnie castrolem, którego ubywa sporo. A czy na max zalali? Chyba nie. A nawet gdyby to 1l na 15 000 to wcale nie jest dużo. Coś zawsze musi ubyć! Jak przybędzie to wtedy będziesz miał zmartwienie.

Mnie też zawołał o dolewkę litra koło 15 000km. Po wymianie na lepszy olej już prawie wcale nie ubywa.

I nie walcz z takim tematem w ASO bo jak oni zaczną Ci kopać w aucie to dopiero się potem spłaczesz.

Jak boli Cię cena za wymianę w ASO to jedź do nich ze swoim olejem, albo wymień se gdzieś indziej. Po pieczątkę pojedziesz przy 30 000.

Opublikowano

Mój na oleju ori BMW, czyli na Castrolu spalał mi 0,75 l na 10 tys km.

Po zmianie na Valvoline, także z normą LL-04, nie bierze nic.

Przynajmniej do 10 tys km, bo po takim okresie i tak olej zmieniam.

Ostatnio nawet częściej, co 8 tys.

Opublikowano

Mi od zawsze brała 1l. Castrolu na 10tys, temat znany na całym świecie, teraz bmw tak robi. Więc nie masz czym się martwić. Po dotarciu (czyli u mnie po 2-3 latach :) ) i zmianie oleju na jakiś dobry (np Motul, Millers), nie bierze już nic.

A olej się zmienia co 15 kkm, zwłaszcza w 28i, przy dynamicznej jeździe to bym zmieniał nawet co 10kkm, to nie jest raczej motor który będzie robił po 500kkm :D

Opublikowano
Benzynowe biorą zazwyczaj olej, potwierdzam, szczególnie 3.0. A takie zużycie i tak mieści się w zawartej w instrukcji normie, więc raczej walczyć będzie ciężko. Jak koledzy piszą - nie przejmować się i wlewać. Istnieje szansa, że z czasem się to obniży (niektórzy mówią, że silnik się uszczelnia, inni że dociera, ciężko stwierdzić).
Opublikowano

Podpisuje sie pod zdaniem monogramusa.

Zmieniaj olej cześciej niz każe ASO.

Mnie tez ubywało podobnie, teraz wlewam Valvo synpower extreme mst c3 5w-30, ma normę BMW LL-04, nic mi nie ubywa. Nawet po ostrzejszym traktowaniu.

Opublikowano

u mnie komunikat o dolaniu litra oleju pojawił się przy przebiegu 12k km. dolałem, przy przebiegu 15k wymieniłem i teraz do 26k jeszcze się nie pojawił, ciekawi mnie czy się zapali przed 30k ;)

 

koledze AREK1056 w M235i pierwszy komunikat o dolaniu oleju pojawił się przy przebiegu 7000km z tego co pamiętam, więc jeśli Twój dojechał do 14k to i tak można uznać to za całkiem niezły wynik.

 

a tak w ogóle, jeśli chodzi o 3.0 R6 turbo, to chyba bardziej bym się martwił gdyby nie brał oleju w ogóle, bo to by było podejrzane ;)

Opublikowano

ja mialem zalany olejem z ASO i wymieniłem na inny mam ten sam silnik 6r 306KM póki co po przejechaniu ok 1 tys km autostradą 140-200 km/h poziom oleju nie drgnął zalałem MOBILem 1 5w50 ale jestem pewny ze do 10-12 tys coś musi wypić po tym przebiegu wymiana kolejna

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
N53 R6. Na odcinku 24K km dolalem ok. 2ltr. Mam przebieg ok 130K a jezdze na Motul. Od ostatniej wymiany zrobilem ok. 6K km i mam polowe stanu. Krece silnik pod czerwone pole. TTTM najwidoczniej.
Opublikowano

ok, dzięki za info.... pozostaje się wkurzyć na warsztat .... :duh:

 

już zamówiony Millers XF Longlife 5w40 (7640) wg. strony producenta

w piątek wymiana

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Na pewno zmiana na lepsze. Ale dokładnie taki sam Shell ASO lało mi w Hondzie, i średnio paliła mi litr oleju na 3500 km. Wiem ze to wysokoobrotowy silnik był, ale sam jestem ciekaw jak to bedzie w BMW. Póki co zostanę przy moim Valvoline - nie ubywa ani troche oleju, nawet po ostrzejszej jezdzie z wysokimi predkosciami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.