Skocz do zawartości

525xD vs hamann 520d


xmashx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

jest to mój pierwszy post, chociaż forum od jakiegoś czasu już czytam ponieważ przymierzam się do zakupu pirewszego nowszego BMW ;) Mam jednak trochę dylemat i chciałbym usłyszeć opinie bardziej doświadczonych osób :)

 

Generalnie póki co mój wybór jest pomiędzy dwoma egzemplarzami:

- Hamann 520d - 140k przebięgu - samochód od przyjaciela, właściwie od paru miesięcy służył mi jako samochód zastępczy więc trochę nim pojeździłem i wiem co i jak

- 525xD - 100k przebiegu - samochód od handlowca, z potwierdzonym serwisowaniem do końca

 

 

Skąd dylematy? Przede wszystkim ostatnio sporo jeździłem 320xD (177KM), X5 3.0d i wspomnianym hamannem więc mam trochę porównań.

Moje wątpliwości co do Hammana:

- Wydaje mi się, że te 184KM jednak to trochę mało. Tzn. w trasie nie przeszkadza, ale 320xD zdecydowanie bardziej żwawszy. Więc jakbym miał wybór silnika z 218KM to zdecydowanie bardziej taki mi odpowiada.

- Brak napędu 4x4. Nie jeździłem po śniegu więc ciężko mi powiedzieć, bo tych systemów w tym samochodzie cała masa, zdecydowanie też bogatsza niż w wspomnianym 525xD w tym Adaptive Drive itd. (na końcu zamieszczę wyposażenia samochodów). Nie wiem jak to się w rzeczywistości zachowuje. Kiedyś miałem Mercedesa bez ESP i ASR z 192KM w benzynie i przyznam szczerze, ze na zakrętach w zimie czasami za dużo było tej jazdy bokiem. Lubię czuć się bezpiecznie mimo wszystko ;)

- Brak elementów M, przód i tył standardowy - jest OK, ale w 525xD jest z pakietem M i ładniejszy :) Chociaż nadrabia to wszystko 20 calowymi kołami za 12 tysięcy dolarów, przyciemnionymi szybami i szyberdachem. Szyberdach - najmniej ważne, ale na wiosne szyby i koła pewnie bym doinwestował w 525xD jednak.

- Kolega zawsze full serwis w ASO robił, żadnych półśrodków, kombinowania itd. Więc z jednej strony auto bardzo zadbane, z drugiej strony kolega nogę ma, raczej nie tyle do zrywów, co po prostu generalnie jeździ bardzo szybko (średnia prędkość od roku nieresetowania licznika - prawie 75km/h ;D). Dodatkowo, mieszkał w okolicy, gdzie nasza klasyczna droga jest ciut lepsza niż u niego. Tzn. nie że tragedia zupełna, ale jednak ciut gorzej - dlatego też sprzedaje, bo samochód za twardy na te warunki. Więc pomijając fakt, że wszystko zawsze wymieniane jeżeli była potrzeba, to jednak samochód może być lekko bardziej wytłuczony niż przeciętny, chociaż po prawdzie kto to wie jak normalnie nie zna się historii używanego samochodu ;)

 

Moje wątpliwości co do 525xD:

- Dużo biedniejsze wyposażenie. A przynajmniej na papierze, nie znam się na tym na tyle, ale wydaje mi się, że ten Hamann ma jednak naładowane stasznie dużo dodatków (choćby kamera KAFAS, której tutaj brak). Nie wiem jednak jak w praktyce, czy te dodatki są aż tak ważne. Czytając to forum, wiem że np. taki NightVision jest fajny, ale po prawdzie to jednak bajer bezużyteczny. Nie wiem natomiast jak z wieloma innymi funkcjami.

- Brak pewności historii samochodu. Chociaż historia Hamanna mogłaby być ciut lepsza, bo sam pamiętam jak jechaliśmy po lesie nim kiedyś ;)

 

 

Ceny porównywalne. hamann z 2010, 525xd z 2011. Proszę powiedzcie czy przekładać przede wszystkim mocniejszy motor i napęd nad dodatki z elektroniki, a może szukać dalej? No jeszcze podsufitka czarna w i fotele (nie jestem fanem skóry) są na plus 525 ;)

 

 

Order options

No. Description

1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

1CB CO2 CONTENT

205 AUTOMATIC TRANSMISSION

223 DYNAMIC DAMPER CONTROL

230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT

255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL

258 RUNFLAT TYRES

4BN FINE WOOD TRIM ASH GRAIN

403 GLAS ROOF, ELECTRIC

423 FLOOR MATS, VELOUR

428 WARNING TRIANGLE

431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D

441 SMOKERS PACKAGE

459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY

465 THROUGH-LOAD SYSTEM

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

5AC AUTOM. HIGH-BEAM HEADLIGHTS CONTROL

5AG LANE CHANGE WARNING

502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM

508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)

522 XENON LIGHT

524 ADAPTIVE HEADLIGHTS

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING

6AA BMW TELESERVICES

6AB CONTROL TELESERVICES

6FL USB-/AUDIO INTERFACE

609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL

612 BMW ASSIST

614 INTERNET PREPARATION

615 EXTENDED BMW ONLINE INFORMATION

616 BMW ONLINE

620 VOICE INPUT SYSTEM

633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF.

676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM

698 AREA-CODE 2

7SP NAVI PROFESSINAL W.HANDYPREP.BLUETOOTH

8SC COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE

8TF ACTIVE PROTECTION FOR PEDESTRIANS

8TH SPEED LIMIT INFO

8V1 NCAP LABEL

801 GERMANY VERSION

863 EUROPE/DEALER DIRECTORY

879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION

931 WINTER WHEELS INSTEAD OF SUMMER WH

Series options

No. Description

1CD BRAKE ENERGY REGENERATION

548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

851 LANGUAGE VERSION GERMAN

 

Order options

No. Description

1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

1CB CO2 CONTENT

2NC M L.-A.W. DOUBLE SPOKE 350 M/18",MT

2PA LOCKING WHEEL BOLTS

2TB SPORT AUTOMATIC TRANSMISSION

230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT

258 RUNFLAT TYRES

3MB INDIVIDUAL EXT.LINE ALU. SATINATED

320 MODEL DESIGNATION, DELETION

337 M SPORT PACKAGE

4MR INT. TR. FIN. ALUMINIUM HEXAGON

4UR AMBIENT LIGHT

423 FLOOR MATS, VELOUR

428 WARNING TRIANGLE

431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D

459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY

464 SKIBAG

465 THROUGH-LOAD SYSTEM

481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM

508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)

522 XENON LIGHT

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING

571 BOOSTED POWER SUPPLY

6AA BMW TELESERVICES

6AB CONTROL TELESERVICES

6FL USB-/AUDIO INTERFACE

6NF EXT.CON.OF THE MUSIC PLAY.I.MOBILPH

6VC CONTROL COMBOX

6WA INSTRUMENT CLUSTER W. EXTENDED CONT

609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL

644 PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF.

698 AREA-CODE 2

7NH SERVICE INCLUSIVE 5/100

710 M LEATHER STEERING WHEEL

715 M AERODYNAMICS PACKAGE

754 M REAR SPOILER

775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE

8AL CZECH / ON-BOARD DOCUMENTATION

8KA OELSERVICE INT. 30.000 KM/24 MONTHS

8SC COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE

8TF ACTIVE PROTECTION FOR PEDESTRIANS

8TN DAYTIME DRIVING LIGHTS SELECTABLE B

8V5 SICKER NCAP RUM/SLOWAK/TSCHE

Series options

No. Description

1CC AUTOMATIC START/STOP FUNCTION

1CD BRAKE ENERGY REGENERATION

4U2 DRIVING EXPERIENCE CONTROL INCL. EC

548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

851 LANGUAGE VERSION GERMAN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej wymieniłem chyba najistotniejsze różnice w wyposażeniu pomiędzy samochodami. Nie wszystko wiem czy jest bajerem czy super ważne. Prośba o opinie:

 

 

Hamann:

- 223 DYNAMIC DAMPER CONTROL

- 5AC AUTOM. HIGH-BEAM HEADLIGHTS CONTROL

- 5AG LANE CHANGE WARNING

- 524 ADAPTIVE HEADLIGHTS

- 633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF.

- 676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM

- 7SP NAVI PROFESSINAL W.HANDYPREP.BLUETOOTH

- 8TH SPEED LIMIT INFO

 

525xD:

- 337 M SPORT PACKAGE

- 4UR AMBIENT LIGHT

- 571 BOOSTED POWER SUPPLY

- 6NF EXT.CON.OF THE MUSIC PLAY.I.MOBILPH

- 6VC CONTROL COMBOX

- 6WA INSTRUMENT CLUSTER W. EXTENDED CONT

- 644 PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF.

- 710 M LEATHER STEERING WHEEL

- 715 M AERODYNAMICS PACKAGE

- 754 M REAR SPOILER

- 4U2 DRIVING EXPERIENCE CONTROL INCL. EC

 

Jak widac Hamann przede wszystkim ma dodatki związane z kamerą KAFAS oraz DDC, lepsze nagłośnienie.

525xD to przede wszystkim dodatki z pakietu M, to 6VC to chyba jest w tym hamannie. Kierownica w 525xD z łopatkami, w hamannie bez.

 

Tutaj też zastanawia mnie, bo skrzynia jest inaczej opisana:

525: 2TB SPORT AUTOMATIC TRANSMISSION

Hamann: 205 AUTOMATIC TRANSMISSION

Z tego co sprawdzałem manualnie, to Hamann ma 8 biegową skrzynie. Czym one zatem się różnią? Tymi łopatkami przy kierownicy? Joystick wygląda tak samo chyba.

 

Jak wygląda integracja z telefonem w 525xD? W Hamannie jest prawie idealnie, dzwonienie, google maps - to wszystko działa super, natomiast nie moge puszczac muzyki z iPhone'a. Ani po BT, a nie po kablu. A jak będzie w 525xD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sportowy lewarek lepiej wygląda ma mieszek ze skóry no i ma manetki przy kierownicy zwykła skrzynia auto tego nie ma.

 

Ja bym raczej szedł w tego 525 to jest 6 cylindrów czy już 4? Ma sportowe fotele one robią różnicę kwestia jakie pieniądze trzeba położyć czy czegoś ciekawszego byś nie znalazł (fotele komforty :D )

Edytowane przez Azgaroth
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oglądałem te lewarki przed chwilą na necie, szczerze to z daleka wyglądają tak samo, a różnica jest minimalna. więc to nie powód zeby decydować o zakupie raczej. skrzydełka przy kierownicy na bank fajna rzecz. pytanie czy sama skrzynia jest dokladnie taka sama?

 

 

w ogole zastanawiam sie co ten hamann takie dal poza kołami wartymi używany samochód i brandingiem. oni coś tuningowali silnik? można to jakos zweryfikowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ale ja mówię o używanych. No właśnie z zewnątrz to on się niczym nie różni dla mnie poza kołami i emblematami hamanna (znaczki i logo koło drzwi) od podstaowej wersji. Zderzak serysyjny, z tyłu bez spoilera itd. W środku kierownica z logo, pedała gazu/hamulca hamanna. Ale może o czymś nie wiem, ciężko do tego dojść niestety.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

da się jeździć w zimie (wiadome, że xDrive łatwiej - ale też cięższe autko i koszty serwisowania napędu)

 

z wyposażenia różnica warta uwagi to asystent pasa ruchu w 520D, reszta pomijalna ;)

 

sprawdź czy 525 to ma jeszcze R6 - jeżeli tak, to się nie zastanawiaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpie, żeby było R6, bo VIIN mówi, że to silnik N47T.

 

Szkoda, że nie pobawiłem się tym asystentem pasa ruchu, a teraz dostep do samochodu dopiero za 2 tygodnie, a inne czekaja na sprzedaz przeciez ;) Natomiast bardzo podobalo mi sie czytanie limitow predkosci kamerka, jakos czesto zdarza mi sie, ze zapomne jaki jest limit i ciagne o te 50-60 wiecej niz radar mowi ;) Fajna sprawa tez automayczne wylaczanie swiatel dlugich (ale tez bez przesady, zeby to mialo zawazyc chyba na zakupie).

Adaptive highlights i DDC nie umiem ocenic, bo nie mialem porownania czy to dziala czy nie jakos ;)

 

No i martwi w 525xD chyba bardzo kiepskie nagłośnienie wnioskujac po opinii z forum?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym raczej szedł w tego 525 to jest 6 cylindrów czy już 4? Ma sportowe fotele one robią różnicę kwestia jakie pieniądze trzeba położyć czy czegoś ciekawszego byś nie znalazł (fotele komforty :D )

 

To jest dokładnie ten: http://allegro.pl/bmw-525-xdrive-cena-brutto-fv-23-m-pakiet-i5709033664.html

 

Cenowo po odliczeniu faktury itd. Hamann wyniósłby mnie z 10 tysięcy mniej.

Póki co nie widziałem nic ciekawszego niestety, ale może słabo patrzę. Chociaż nie ukrywam, że filtruje też po kolorze lakieru, priorytet to biały (chce czarne 20stki wrzucić do niego na wiosnę), później czarny i szary, ale głównie patrze za białym.

 

Pytanie o tego Hamanna, czy oni coś mogli kombinować przy silniku itd? W końcu to firma tuningowa. Na motorze jest napis hamanna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ale ja mówię o używanych. No właśnie z zewnątrz to on się niczym nie różni dla mnie poza kołami i emblematami hamanna (znaczki i logo koło drzwi) od podstaowej wersji. Zderzak serysyjny, z tyłu bez spoilera itd. W środku kierownica z logo, pedała gazu/hamulca hamanna. Ale może o czymś nie wiem, ciężko do tego dojść niestety.

 

Chodziło mi o to że przy zamawianiu nowego to ok 600zł a różnica jest w lewarku i manetkach przy kierownicy za ta kasę a skrzynia jest ta sama możliwe że sportowa ma nieco inny soft - tego nie wiem. Wiem że sportowa kierownica w ręku to niebo a ziemia do podstawowej sam taka miałem i zmieniałem :8).

 

Nie bój się tego napędu na tył to jest demonizowanie popatrz na ulice widzisz ile Sprinterów jeździ? On też mają napęd na tył ............... nie będę tu nawet porównywać trakcji i właściwości jezdnych f10 i Sprintera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym raczej szedł w tego 525 to jest 6 cylindrów czy już 4? Ma sportowe fotele one robią różnicę kwestia jakie pieniądze trzeba położyć czy czegoś ciekawszego byś nie znalazł (fotele komforty :D )

 

To jest dokładnie ten: http://allegro.pl/bmw-525-xdrive-cena-brutto-fv-23-m-pakiet-i5709033664.html

 

Cenowo po odliczeniu faktury itd. Hamann wyniósłby mnie z 10 tysięcy mniej.

Póki co nie widziałem nic ciekawszego niestety, ale może słabo patrzę. Chociaż nie ukrywam, że filtruje też po kolorze lakieru, priorytet to biały (chce czarne 20stki wrzucić do niego na wiosnę), później czarny i szary, ale głównie patrze za białym.

 

Pytanie o tego Hamanna, czy oni coś mogli kombinować przy silniku itd? W końcu to firma tuningowa. Na motorze jest napis hamanna...

 

W tych pieniądzach można już 530D z 2010/2011 spokojnie poszukać ale problem z białym :D

 

http://www.mobile.de/pl/kategoria/samochod/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,mke:3500,mdl:-22,frn:01-2010,ful:diesel,mlx:125000,ger:automatic_gear,itp:leather,dmg:false,vcg:limousine,pa:rear_sensors,xhl:true,nvs:true,ehs:true

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to że przy zamawianiu nowego to ok 600zł a różnica jest w lewarku i manetkach przy kierownicy za ta kasę a skrzynia jest ta sama możliwe że sportowa ma nieco inny soft - tego nie wiem. Wiem że sportowa kierownica w ręku to niebo a ziemia do podstawowej sam taka miałem i zmieniałem :8).

 

W hamannie też jest sportowa kierownica (255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL) tylko nie w wersji M :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o osiągi, a raczej różnice w osiągach to pomiędzy 520D a 525XD wielkiej przepasci nie ma.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
z wyposażenia różnica warta uwagi to asystent pasa ruchu w 520D, reszta pomijalna ;)

A moim zdaniem z opcji opartych na kamerze KAFAS najbardziej przydatna jest:

524 ADAPTIVE HEADLIGHTS

No, chyba że ktoś w ogóle nie jeździ nocą.

 

Swoją drogą ja osobiście mimo wszystko też doceniam Spped Limit Info, który oparty na KAFAS działa zadziwiająco poprawnie.

Choć ten system byłby idealny gdyby można było ustawić prędkość alarmowania o przekroczonej prędkości na zasadzie: dopuszczalna na danym terenie + xx kh/h...

 

nie chce 530d, za duze oplaty, za duzo pali w miescie. co prawda glownie samochod na trasy + codziennie prawie przejazd 2x30km z centrum warszawy do pruszkowa, ale przekładam fun na ekonomie jednak.

Czyli pewnie jeździsz A2+S8... w 520d będziesz musiał czasem zjechać z lewego pasa :wink:

Ja bym brał 525d, zwłaszcza że to wersja z xDrive...

U mnie to auto, eksploatowane bardzo podobnie jak u Ciebie (2x35 km do Wawy) pali średnio niespełna 8 l/100.

Zaś jeżdżąc po samej Wawie nie widziałem nigdy średniego spalania powyżej 10 l/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

530D nie spala nic więcej, może w mieście trochę w trasie raczej... mniej no chyba że ktoś jedzie bardzo eko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka różnica realna może być w spalaniu w mieście (warszawa) pomiedzy 525xD i 530xD? interesuje mnie lato i zima, przyznaje, ze jezeli chodzi o miasto to wiecej bede korzystal w zimie, niz w lecie, bo w lecie jezdze sobie na rowerze :)

 

co do pozostałych różnic w spalaniu, poza miastem 90-130, autostrata 130-210 mniej wiecej macham. jakie tutaj roznice beda? powiedzcie prosze, bo rzeczywiscie te 530D maja super opcje zazwyczaj i sa dobrze dopasażone, a i sprawdzalem dzisiaj OC/AC i wychodzi, ze nie ma wielkich roznic w skladkach miedzy 2.0 i 3.0 silnikami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka różnica realna może być w spalaniu w mieście (warszawa) pomiedzy 525xD i 530xD? interesuje mnie lato i zima, przyznaje, ze jezeli chodzi o miasto to wiecej bede korzystal w zimie, niz w lecie, bo w lecie jezdze sobie na rowerze :)

 

co do pozostałych różnic w spalaniu, poza miastem 90-130, autostrata 130-210 mniej wiecej macham. jakie tutaj roznice beda? powiedzcie prosze, bo rzeczywiscie te 530D maja super opcje zazwyczaj i sa dobrze dopasażone, a i sprawdzalem dzisiaj OC/AC i wychodzi, ze nie ma wielkich roznic w skladkach miedzy 2.0 i 3.0 silnikami...

,

 

 

Generalnie czym szybciej tym 530 będzie lepiej wychodzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mocy:

Hm, ja śmigam na co dzień 520d i mocy mi wystarcza, jestem zadowolony, nawet bardzo, a jeżdżąc 525d xDrive byłem rozczarowany - subiektywnie było gorzej niż w mojej 520d (właśnie głównie z powodu xDrive).

 

Co do ekonomiki:

520d opłaca się bardziej i sporo mniej potrafi spalić od 530d tylko przy spokojnej, emeryckiej jeździe - można zejść do 4,5l/100, ale to naprawdę trzeba się starać i delikatnie, przepisowo jechać z wiatrem :). Przy codziennej normalnej jeździe różnica jest od 1 do 2 litrów (z tego co piszą koledzy na forum i z opinii znajomych) a przy naprawdę dynamicznej jeździe 180-220km/h to różnicy nie ma żadnej, a klank i wigor oczywiście jest na plus 530d.

 

Dla mnie największym (i raczej jedynym znaczącym) mankamentem dwulitrowego diesla nie są osiągi, tylko kultura pracy i brak tego aksamitnego dźwięku 6 cylindrów. Ale jak się nie ma co się lubi, to... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.