Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 207
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jestem po czyszczeniu silnika wodorem z nagarow carbonowych. Faktycznie samochod lepiej przyspiesza ale jak szarpalo tak szapie.

 

Najbardziej irytuje mnie szaparnie na 2gim biegu - przy 1000 obrotow i zdjeciu nogi z gazu samochod "zabkuje"...

 

 

Jest ktos w okolicy Londynu z inpa kto moglby mi sprawdzic wtryski?

 

Miałem taki objaw właśnie przy niskich obrotach i najczęściej przy dojeżdżaniu do skrzyżowania.

Odpiąłem wtyczkę (2-pin) od "łącznika kątowego" w który wchodzi wąż odmy i od razu przestało żabkować. Ten niby czujnik jest przykręcony do kolektora. Jest zarówno w moim N46 jak i w Twoim N52. Po odpięciu kostki nie było błędów. A kostka cała w oleju. Kupiłem drugi czujnik i na razie nie żabkuje.

 

 

Z tego co sie orientuje w moim silniku odma jest wbudowana.

 

Gdzie dokladnie jest ten czujnik/grzalka?

 

 

[EDIT]

 

O to o?

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=WB31-EUR-05_2005_E92_BMW_325i&diagId=11_3756#11617561408

Opublikowano
Wpisz swój VIN na stronie Realoem albo Bmwstore. I tam masz schematy. Szukaj kolektora i odmy. Cześć się nazywa "łącznik kątowy" Jak zlokalizujesz to odepnij wtyczkę i się przejedź. No i potem wyczyść odpowiednim środkiem do styków.

 

 

Musze sprawdzic czy moge to wypiac bez rozkrecania kolektora:

 

Opublikowano
Wpisz swój VIN na stronie Realoem albo Bmwstore. I tam masz schematy. Szukaj kolektora i odmy. Cześć się nazywa "łącznik kątowy" Jak zlokalizujesz to odepnij wtyczkę i się przejedź. No i potem wyczyść odpowiednim środkiem do styków.

 

 

Musze sprawdzic czy moge to wypiac bez rozkrecania kolektora:

 

 

 

Jak masz złodziejskie paluszki to może Ci się uda. Na 99% niestety trzeba zdjąć kolektor. Sam to robiłem przedwczoraj. Godzinkę i masz zdjęty i założony.

Opublikowano (edytowane)
Piotrk86 juz Ci nie szarpie? Plynnie jedzie i przyspiesza?

 

Nie zapomnijcie o nowych uszczelkach kolektora, są tanie

 

Wlasnie mialem pytac czy sa tam jakies uszczelki lub inne czesci ktore trzeba bedzie wymienic.

 

Probowalem dzis wcisnac tak jakos dlon ale nie da rady...

 

Posiada ktos jakis manual do sciagniecia kolektora?

 

 

 

Znalazlem cos tutaj:

 

 

Generalnie troche zabawy jest zeby wypiac jedna wtyczke...

Edytowane przez domelsnake
Opublikowano
Piotrk86 juz Ci nie szarpie? Plynnie jedzie i przyspiesza?

 

Nie zapomnijcie o nowych uszczelkach kolektora, są tanie

 

Różnie bywa z szarpaniem. W lato było gorzej.

Ostatnio wymieniłem jeden wtrysk, map sensor i podniosłem obroty jałowe z 700 na 720.

Zamierzam teraz zmienić olej więc i odmę, zmienię też pozostałe wtryski. Cały dolot z wtryskami kupiłem za grosze więc będę się bawił.

 

Ale nie buja przy dojezdzaniu do skrzyżowania. I za to na pewno winna była owa grzałka odmy lub jej zaolejona wtyczka.

Opublikowano
Piotrk86 juz Ci nie szarpie? Plynnie jedzie i przyspiesza?

 

Nie zapomnijcie o nowych uszczelkach kolektora, są tanie

 

Różnie bywa z szarpaniem. W lato było gorzej.

Ostatnio wymieniłem jeden wtrysk, map sensor i podniosłem obroty jałowe z 700 na 720.

Zamierzam teraz zmienić olej więc i odmę, zmienię też pozostałe wtryski. Cały dolot z wtryskami kupiłem za grosze więc będę się bawił.

 

Ale nie buja przy dojezdzaniu do skrzyżowania. I za to na pewno winna była owa grzałka odmy lub jej zaolejona wtyczka.

 

U mnie wtyczka wyglada na sucha ale mysle ze warto bylo by to wykluczyc.

 

Bujalo Ci zawsze czy na konkretnym biegu/obrotach?

 

U mnie tylko czuc na drugim biegu przy 1500-2000 obrotow. W momencie jak zdejme noge z gazu przy 1000 albo 3000 obrotow - nic nie zabkuje...

Opublikowano
Wtyczka jest cienka i olej był wewnątrz i zobaczyłem to dopiero jak ją wypiąłem.

Pojeździj bez wtyczki i zobacz różnicę.

Unie też tylko na dwójce ale obroty nie wiem. Mała prędkość przed zatrzymaniem się.

 

Probowalem jakos tam sie przecisnac ale ciezko z moja lapa sie tam zmiescic...

 

U Ciebie bylo podobnie? Tez miales ta wtyczke pod kolektorem?

 

Pamietasz moze jak ja wypiac? Jest tam jakis zatrzask? Cos trzeba odgiac/nadusis?

Opublikowano
Ja mam N46 i u mnie jest na wierzchu więc dostęp mam idealny.

 

Bede sie musial troche pogimnastykowac.

 

Tak to wyglada u mnie:

 

http://images84.fotosik.pl/110/7ac3def0e2db217fmed.jpg

 

http://images82.fotosik.pl/110/b263f4f82eda49e1med.jpg

Opublikowano

Panowie jakies postepy?

U mnie dzisiaj zaczelo szarpac na rozgrzanym juz ;/

Moze wreszcie jakis blad sie pojawi.

Oczywiwcie szarpie, mam na mysli stala jazda z lekko wcisnietym gazem tak, ze ekonomizer pokazuje kilka litrow tylko. Czuc to nawet i na IV biegu, z obrotami do 2tys. Chyba najbardziej czuc miedzy 1500-1700. Kazde wcisniecie i puszczenie gazu to nienatualne 1-2 szarpniecia, charakterystyczne dla monowtrysku, albo dla objawu uszkodzonej dwumasy..

 

AHA. Badajac live data, zauwazylem, ze przepustnica pracuje w trakcie dodawania gazu, walek walwetronika takze. Czy u was tez tak jest? Mozecie na to looknac? Przepustnica to throttle i pokazuje w parametrze kąt otwarcia.

https://youtu.be/1PjQZDkCdsg

Na filmie gosc obrazuje o co chodzi, twierdzac, ze ma problem. A moze tak ma byc? Bo chodzi obiegowa opinia, jakoby przepustnica ma byc otwarta przy sprawnym ukladzie...

Opublikowano
...obiegowa opinia...

 

obiegowa opinia jest zazwyczaj mitem wysannym przez tadkow ktorzy mechanikuja na osiedlach jezeli nie mozesz znalesc potwierdzenia w dokumentach oficjalnych albo fachowych dostepnych na internecie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
. Czuc to nawet i na IV biegu, z obrotami do 2tys. Chyba najbardziej czuc miedzy 1500-1700. Kazde wcisniecie i puszczenie gazu to nienatualne 1-2 szarpniecia, charakterystyczne dla monowtrysku, albo dla objawu uszkodzonej dwumasy..

.

 

To raczej wygląda na uszkodzone cewki.

U mnie jedna miała pokruszony izolator pod gumową uszczelką. Wyciągnij kolejno i posprawdzaj.

Ja miałem tak z pierwszą cewka i na drugim biegu przy dodawaniu gazu z niskich obrotów było kilku sekundowe zawahanie.

Żadnych błędów nie było

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Troche sie pogimnastykowalem i z odpowiednimi narzedziami w koncu udalo mi sie wypiac ten lacznik katowy bez rozkrecania czegokolwiek.

 

Ze wstepnych ogledzin wtyczka w srodku wyglada na sucha.

 

Nie mialem w sumie jeszcze czasu na konkretna jazde probna. Dam znac wkrotce.

 

 

[EDIT]

 

Pojezdzilem juz jakies 2 tygodnie na wypietym laczniku katowym i naprawde roznicy nie widze takze podejrzewam ze w moim przypakdku bedzie to jednak cos innego

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Napisałem w innym temacie a tu tylko skopiuje:

 

Zauważyłem że każdy kto opisuje problem z falowaniem obrotów ma świece NGK :o Ja również, model IZFR6H11, obroty czasem na ciepłym silniku spadły o 70-80 obr., czasem przez sekundę bujnęło silnikiem. Znalazłem stare świece Boscha z którymi kupiłem auto FR7KPP332 również irydowe i silnik pracuje równiej, obroty nie falują, nic nie buja, czujniki spalania stukowego podają niższe wartości :o

Sprawdziłem dane jednych i drugich świec. Okazuje się że mają inne odstępy elektrod, obydwa modele do Benzyny.

Więc pora kupić Boscha i testować.

Ps. Na LPG powinny być świece z mniejszą przerwą.

N52 powinno mieć świece Bosch FR7NPP332.

Opublikowano
Napisałem w innym temacie a tu tylko skopiuje:

 

Zauważyłem że każdy kto opisuje problem z falowaniem obrotów ma świece NGK :o Ja również, model IZFR6H11, obroty czasem na ciepłym silniku spadły o 70-80 obr., czasem przez sekundę bujnęło silnikiem. Znalazłem stare świece Boscha z którymi kupiłem auto FR7KPP332 również irydowe i silnik pracuje równiej, obroty nie falują, nic nie buja, czujniki spalania stukowego podają niższe wartości :o

Sprawdziłem dane jednych i drugich świec. Okazuje się że mają inne odstępy elektrod, obydwa modele do Benzyny.

Więc pora kupić Boscha i testować.

Ps. Na LPG powinny być świece z mniejszą przerwą.

N52 powinno mieć świece Bosch FR7NPP332.

 

 

Hmmmm..... a to ciekawe bo u mnie zaczely sie problemy z szarpaniem jakos wlasnie po wymianie swiec...

Opublikowano

Dzisiaj miałem akcję z wypadajacym zapłonem. Wszystko przez nowe cewki :/ Wyglądają inaczej od starych i z tego co sprawdziłem są również do N43 a tam świeca jest pod kątem i fajka cewki się wygina :/

To już druga nowa cewka która się posypała :o jedną reklamowałem i czekam na info.

Założyłem starą cewkę i jest ok.

 

Tak jak pisałem założenie starych świec uspokoiło silnik i wolne obroty. Co do samego szarpania to raczej się nie zmieniło. I tu znowu sporo się na czytałem i obstawiam sondę lambda. Tu się teraz rozpiszę dlaczego.

Mam korekty wtrysku na 1 cylindrze. Podniosłem z 0.5 na 0.8mm w DIS minimalne otwarcie zaworów dolotowych i korekty się wyrównały. Wyskoczył błąd Vvt i potem wróciło na 0.5 i korekty znowu różne. Prawdopodobnie przez zwiększenie otwarcia zaworu do komory spalanie dostaje się więcej powietrza i mieszanka się zmienia. A mieszanką steruje głównie lambda przed kątem. Możliwe że dlatego po zmianie softu silnika miałem wyzerowane lambdy i silnik pracował idealnie. W zimę mniej mi szarpie po powietrze jest chłodne a dzięki temu większa jego objętość dostaje się do komory spalania. W Twoim przypadku szarpie na zimnym bo możliwe że coś z dogrzewanie lambdy?

 

Kurde trochę pokręciłem znowu ale będę badał temat.

Opublikowano

To bardzo ciekawe, właśnie sprawdzilem co kupowalem zaraz po zakupie auta i sa to swiece NGK.

Przed wymiana jakos nie spostrzeglem szarpania, pozniej zwalalem wine na to, ze sprzedajacy to zakamuflowal..

No nic, swieczki zamowione boscha, wymienie caly komplet razem z cewkami (tez boscha)

Opublikowano

Ja czekam na świeczki Boscha ale Platinum Plus. Gostek z innego forum to ściąga i ustawia odstęp elektrod pod konkretne auto i paliwo. Różnią się od irydowych Boscha średnica środkowej elektrody. W tych Plusach jest sporo cieńsza 0,3mm oraz cała w izolatorze.

Jak zamontuje to dam znać.

 

 

http://in.bosch-automotive.com/en_GB/parts_and_accessories/service_parts_1/spark_plugs_1/ec6_compact_plus_2/bosch_platinum_plus

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No nic, swieczki zamowione boscha, wymienie caly komplet razem z cewkami (tez boscha)

 

 

I jak po wymianie?

U mnie nie szarpie praktycznie od razu po wymianie. Na razie testuje kilka dni i zobaczymy co będzie dalej bo raz już się cieszyłem po zmianie softu i potem problem powrócił. Tylko raz mi lekko poszarpywał jak toczyłem się i z dwójki zmieniłem na jedynkę. Cewkę mam jedną nową Bosch i trzy stare też Boscha. Nowe Delphi pojechały na reklamację, która została uznana.

 

Co do tytułu wątku, u mnie szarpał również po nagrzaniu ale najbardziej w lato na zimnym. Wtedy praktycznie nie dało się ruszyć.

Opublikowano

Witam serdecznie mam taki problem z którym nikt nie potrafi sobie poradzić ..Auto pojechało do mechanika ponieważ, od jakiegoś czasu w zime szarpie silnikiem na wolnych obrotach w lato jest spokój. Jest to szarpanie nie jednostajne tylko co 1sek 4sek 6sek tyle naliczyłem robi sie tak do czasu kiedy motor sie porządnie nie rozgrzeje. Erg został wyczyszczony.Mechanik po podpiec do komp stwierdził ze moduł świec. żarowych jest zepsuty .Wymienili świece ten moduł i na zimnym silniku przestało szarpać ale zwiększy sie temperatura i czuc te same szarpnięcia do czasu nagrania sie porządnie silnika nie mam pojęcia co to może byc albo wtryski albo przepływomierz możliwe ze czujnik temp ale nie wiem Czy ktos z was miał kiedyś taki przypadek co może powodować te szarpnięcia

 

Z góry Dziękuję :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.