Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Zastanawiam sie czy ktos moze przerabial podobny problem.

 

Ostatnio zauwazylem ze delikatnie mi szarpie na zimnym podczas jazdy.

 

Jakies 3 misiace temu zalalem specyfik BMW do paliwa na przeczyszczenie wtryskow itd.

 

Przed zalaniem nie szarpalo - bezposrednio po zalaniu tez nie wiec nie wiem czy ma to jakis zwiazek.

 

 

Po tym jak zauwazylem ze szarpie zalalem AR6400 do paliwa. Wyjezdzilem poki co 1/4 baku ale nie widze poprawy.

 

Tak jak pisze podszarpuje bardzo delikatnie ale da sie to odczuc.

 

 

Na kompie nie ma zadnych bledow.

 

Jakies pomysly/sugestie?

  • Odpowiedzi 207
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Możliwe że powoli umierają świece albo cewka. Na początek sprawdziłbym / wymienił świece oraz sprawdź cewki. Podłącz do komputera i zobacz czy na którymś cylindrze występują "misfire" - najlepiej zaraz podczas wystąpienia efektu szarpania. Jeśli tak. Zamień cewki, odpal, odczytaj błędy ponownie i zobaczysz czy błąd przemieści się na zamieniony cylinder. To na początek. Powodzenia.
Opublikowano
Możliwe że powoli umierają świece albo cewka. Na początek sprawdziłbym / wymienił świece oraz sprawdź cewki. Podłącz do komputera i zobacz czy na którymś cylindrze występują "misfire" - najlepiej zaraz podczas wystąpienia efektu szarpania. Jeśli tak. Zamień cewki, odpal, odczytaj błędy ponownie i zobaczysz czy błąd przemieści się na zamieniony cylinder. To na początek. Powodzenia.

 

Swiece wymieniane nie dawno (5-10k mil temu)

 

Po podpieciu kompa nic sie nie pojawia.

Opublikowano

Mam chyba ten sam problem.

Tj u mnie szarpie na zimnym gdy jedzie sie jednostajnie z delikatnie wciśniętym gazem, najbardziej odczuwalne jednak do 2000rpm. Przy puszczeniu gazu czuć też nienaturalny kangurek.

 

Błędów brak.

Zrobione dotad swieczki nowe, i DISA duza (po wymianie rowniutko juz chodzi na zimnym po odpaleniu)

 

Nie wiem czy to wina cewek, ale wyglada mi to ze wtrysk podlewa troche? Co o tym myslicie i jak to sprawdzic?

 

Napisz kolego więcej szczegółów tego szarpania i napisz jaki masz motor? N52N czy na bezposrednim wtrysku?

Opublikowano
Mam chyba ten sam problem.

Tj u mnie szarpie na zimnym gdy jedzie sie jednostajnie z delikatnie wciśniętym gazem, najbardziej odczuwalne jednak do 2000rpm. Przy puszczeniu gazu czuć też nienaturalny kangurek.

 

Błędów brak.

Zrobione dotad swieczki nowe, i DISA duza (po wymianie rowniutko juz chodzi na zimnym po odpaleniu)

 

Nie wiem czy to wina cewek, ale wyglada mi to ze wtrysk podlewa troche? Co o tym myslicie i jak to sprawdzic?

 

Napisz kolego więcej szczegółów tego szarpania i napisz jaki masz motor? N52N czy na bezposrednim wtrysku?

 

Wlasnie tez tak mi podszarpuje na delikatnym gazie.

 

Na postoju nic nie slychac zeby nierowno chodzil.

 

Z realoem wynika ze N52N mam.

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/select?vin=P069247

 

 

Co to "DISA duza"?

Opublikowano

Disa to klapka w kolektorze ssacym sterowana elektrycznie.

Jesli po odpaleniu nie masz klopotow z przyduszaniem obrotow, to masz ją dobrą.

 

Tutaj ponizej ktos trafnie opisal moj problem:

http://www.ww.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=249797

 

Tu tez cos: http://www.ww.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=258550

Ale wszystko bez odezwu :/

 

Jak ktos ma jakis pomysl, proszę o rady, wskazowki, ew. jak dokonać diagnostyki (dysponuje inpą)

Opublikowano

Monitorowal, czyli?

Trzeba przekopac forum e90post, bo tutaj, jako ze wiekszosc aut to 2 litry diesel, nie znajdziesz rozwiazania, ew. dostaniesz pytanie czy bierze ci olej, jako recepte na kazdy problem z n52, podobnie jak odma na kazdy problem m57.

Opublikowano
Witam,

 

Zastanawiam sie czy ktos moze przerabial podobny problem.

 

Ostatnio zauwazylem ze delikatnie mi szarpie na zimnym podczas jazdy.

 

Jakies 3 misiace temu zalalem specyfik BMW do paliwa na przeczyszczenie wtryskow itd.

 

Przed zalaniem nie szarpalo - bezposrednio po zalaniu tez nie wiec nie wiem czy ma to jakis zwiazek.

 

 

Po tym jak zauwazylem ze szarpie zalalem AR6400 do paliwa. Wyjezdzilem poki co 1/4 baku ale nie widze poprawy.

 

Tak jak pisze podszarpuje bardzo delikatnie ale da sie to odczuc.

 

 

Na kompie nie ma zadnych bledow.

 

Jakies pomysly/sugestie?

 

 

 

Lej dalej chemie do baku . Własnie takim specyfikiem uszkodziłem kiedyś wtryski w d4d corolli . Lejesz ten srodek do baku , wiadomo jest czyszczący wtryski ,wiec i gnój z baku ,sitka , przewodów i filtra paliwa tez rozpuszcza ... co dalej z tym sie dzieje ,jasna sprawa idzie to wszystko do wtryskiwaczy. Oczywiscie nie mówie ze masz wtryski uwalone ale na przyszłość radze uważać na tego typu towar :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Monitorowal, czyli?

Trzeba przekopac forum e90post, bo tutaj, jako ze wiekszosc aut to 2 litry diesel, nie znajdziesz rozwiazania, ew. dostaniesz pytanie czy bierze ci olej, jako recepte na kazdy problem z n52, podobnie jak odma na kazdy problem m57.

 

Witam,

 

Znalazles cos juz w temacie?

 

Coraz bardziej mnie to irytuje i wydaje mi sie ze coraz bardziej szarpie.

 

Od czego zaczac?

 

Swiece wymieniane jakies 7k mil temu.

 

Mozna jakos przeczyscic wtryski ewentualnie je posprawdzac?

 

Moze cos z cewkami?

 

Na kompie dalej nic nie widac.

Opublikowano
Lej dalej chemie do baku . Własnie takim specyfikiem uszkodziłem kiedyś wtryski w d4d corolli . Lejesz ten srodek do baku , wiadomo jest czyszczący wtryski ,wiec i gnój z baku ,sitka , przewodów i filtra paliwa tez rozpuszcza ... co dalej z tym sie dzieje ,jasna sprawa idzie to wszystko do wtryskiwaczy. Oczywiscie nie mówie ze masz wtryski uwalone ale na przyszłość radze uważać na tego typu towar :)

 

 

Jak piszesz ze uszkodziles wtryski co dokladnie sie dzialo i jak to ogarnales?

Opublikowano
Autkiem szarpało , od czasu do czasu zapalał sie check, az w koncu zapalił sie na stałe i Toyota straciła moc , 110km/h to było max . Po podpieciu pod komp. wyrzuciła błąd układu wtryskowego CR . Zaprowadziłem auto do zakładu zajmujacego sie wtryskami , po ogledzinach wtrysków i poddaniu jej jakiejs probie w maszynie testujacej okazało sie ze sa zatarte. Chłopak z tej firmy mi powiedział ze sporo aut do nich jest przyprowadzane własnie po tych specyfikach do oczyszczania . Z reszta jest strona internetowa gdzie opisywane jest własnie stosowanie tych srodków i ich konsekwencje
Opublikowano
Autkiem szarpało , od czasu do czasu zapalał sie check, az w koncu zapalił sie na stałe i Toyota straciła moc , 110km/h to było max . Po podpieciu pod komp. wyrzuciła błąd układu wtryskowego CR . Zaprowadziłem auto do zakładu zajmujacego sie wtryskami , po ogledzinach wtrysków i poddaniu jej jakiejs probie w maszynie testujacej okazało sie ze sa zatarte. Chłopak z tej firmy mi powiedział ze sporo aut do nich jest przyprowadzane własnie po tych specyfikach do oczyszczania . Z reszta jest strona internetowa gdzie opisywane jest własnie stosowanie tych srodków i ich konsekwencje

 

Az takich cyrkow jeszcze nie mam wiec bede sie marwil jak wywali mi Engine Check.

 

Dzieki za podpowiedz.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Zaczyna mnie to powoli irytowac i faktycznie mysle ze to po tym jak zalalem do baku ten specyfik BMW do czyszczenia wtryskow...

 

Wczesniej samochod jezdzil super plynnie - w szczegolnosci po upgradzie softu i sterownikow teraz non stop podszarpuje - nawet na cieplym jak ruszam ze swiatel potrafi szarpanc jak nie zgasnac.

 

Mam nalatane 68.5K mil i nie moge uwierzyc ze czeka mnie wymiana/czyszczenie wtryskow....

 

 

Mozna to jakos sprawdzic zanim podejme tak drastyczne kroki?

 

Moze zaczac od swiec?

 

Moze to cewki?

 

Przeplywomierz?

Opublikowano

moze to sprzeglo ci szarpie jak ruszasz

Czy gdy już puscisz sprzeglo i jedziesz bez jego uzycia, to tez szarpie jak dodajesz troche gazu lub gdy trzymasz gaz w stałej pozycji na niskich obrotach i niskim biegu?? (II lub III, choć na IV przy np. 60 tez czuć u mnie szarpanie)

 

swiece, cewki, raczej byłby błąd misfire

przepływomierz, hm, nie wiem, odepnij i sprawdz jak sie zachowuje, ale od razu mowie, ze po odpieciu, silownik valvetronika otwiera skok zaworów na MAX, wiec odpiecie przeplywomierza moze dotyczyć jednej z powyższych awarii

Opublikowano

Bardzo mało prawdopodobne, aby środek czyszczący z BMW wtryski miał wpływ na pojawienie się szarpania - zwłaszcza w benzynie.

Jak masz stare świece, to załóż je aby wykluczyć usterkę tych nowych (no chyba że przed wymianą tez miałeś szarpanie na tych starych).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Bardzo mało prawdopodobne, aby środek czyszczący z BMW wtryski miał wpływ na pojawienie się szarpania - zwłaszcza w benzynie.

Jak masz stare świece, to załóż je aby wykluczyć usterkę tych nowych (no chyba że przed wymianą tez miałeś szarpanie na tych starych).

 

 

Stare dawno w smietniku - nowe zalozone doklandie 8.5k mil temu.

 

Przed wymiana swiec szarpania nie bylo.

 

Wczoraj zauwazylem jeszcze jedna rzecz - mozliwe ze wazna i chcialem sprawdzic czy inni uzytkownicy tych silnikow tez tak maja.

 

Podczas jazdy na zimnym/rozgrzanym silniku np na drugim biegu na 2-3k obrotow w momencie zdjecia nogi zgazu mam 3-5 szarpniec podczas jak samochod zwalnia.

 

Czy to jest normalne?

 

Dodam ze wczesniej tego nie zauwazylem.

Opublikowano

Też tak mam, nie zawsze, ale występuje i tak NIE POWINNO być.

Po ostatnich przemyśleniach stwierdzam, ze to któryś wtrysk paliwa leje, bo odejmujac noge z gazu dalej mamy iskrę, a skoro szarpie, (przyspiesza na krotko co jakiś krotki okres czasu) to mamy skads paliwo w cylindrze

 

Sprawdzales ponownie błędy? Moze cos wyszło nowego?

W jakim celu zalewales srodek do czyszczenia wtrysków? Jaki miales problem, objaw?

Opublikowano
Też tak mam, nie zawsze, ale występuje i tak NIE POWINNO być.

Po ostatnich przemyśleniach stwierdzam, ze to któryś wtrysk paliwa leje, bo odejmujac noge z gazu dalej mamy iskrę, a skoro szarpie, (przyspiesza na krotko co jakiś krotki okres czasu) to mamy skads paliwo w cylindrze

 

Sprawdzales ponownie błędy? Moze cos wyszło nowego?

W jakim celu zalewales srodek do czyszczenia wtrysków? Jaki miales problem, objaw?

 

Nie mialem zadnego. Kompletnie nic sie nie dzialo. Zalalem profilaktycznie.

 

Cos akurat kupowalem w BMW i mieli ten srodek na wystawie wiec sie skusilem - wczesniej oczywiscie obgadalem sprawe ze sprzedawca i mowil ze moze pomoc a na pewno nie zaszkodzi.

 

Jak cos sie dzieje to z regoly jest juz za pozno.

 

Ne wiem czy to to, czy to moze cos innego.

 

Sprawdze czy mam jakies bledy ale ostatnio jak patrzylem to nic nie bylo

Opublikowano

Witam , ja stawiam na cewki, jezdzilem pol roku z szarpaniem i czyscilem vanosy bo myslalem ze to to,bo nic nie wyskakiwalo az wreszcie padla cewka na 3 cylindrze. Ona dalej dzialala tylko czasami tracila zaplon, po wymianie wszystko ok.

Jak wam nic nie wyskakuje wykrecic swiece i bedzie widac po swiecy ktora ma zle spalanie,i sprobowac wymienic cewke, one kosztuja chyba tylko 35f za sztuke.

to juz moja 3 cewka w ciagu 30k mil.

pozdro.

Opublikowano
Witam , ja stawiam na cewki, jezdzilem pol roku z szarpaniem i czyscilem vanosy bo myslalem ze to to,bo nic nie wyskakiwalo az wreszcie padla cewka na 3 cylindrze. Ona dalej dzialala tylko czasami tracila zaplon, po wymianie wszystko ok.

Jak wam nic nie wyskakuje wykrecic swiece i bedzie widac po swiecy ktora ma zle spalanie,i sprobowac wymienic cewke, one kosztuja chyba tylko 35f za sztuke.

to juz moja 3 cewka w ciagu 30k mil.

pozdro.

 

Dzieki za sugestie gnombris.

 

Jak swieca ma zle spalanie to bedzie jakas okopcona/zabrudzona czy cos innego?

Opublikowano
Świece możesz sprawdzić, ale nie wykręcaj ich gdy odpalisz silnik np rano na kilka chwil, bo wtedy to wszystkie będą okopcone (i nie zauważysz która ewentualnie gorzej dopala benzynę).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Świece możesz sprawdzić, ale nie wykręcaj ich gdy odpalisz silnik np rano na kilka chwil, bo wtedy to wszystkie będą okopcone (i nie zauważysz która ewentualnie gorzej dopala benzynę).

 

Czyli najlepiej wykrecic rano ale nie odpalac wczesniej samochodu?

 

Z tego co pamietam jak wymienialem swiece 8k mil temu to wszystkie byly okopcone...

 

Czy fakt ze bryka wciaga olej ma znaczenie na wyglad swiec?

Opublikowano

Obawiam się, że to byłoby zbyt piekne, gdyby tylko cewka była usterką.

Był już na forum temat o szarpaniu na zimnym w n52 i chłop wymieniał wszystkie swiece i cewki i dalej miał to samo :|

 

 

domelsnake: jakie masz jeszcze objawy oprocz szarpania?

U mnie:

- Okopcona na czarno rura wydechu (tylko lewa rurka), na wskutek zbyt bogatej dawki paliwa prawdopodobnie, bo oliwy silnik nie bierze - mam motor z dobrymi tłokami i głowicą

- Zwiekszone spalanie - w trasie nie jestem w stanie zejsc ponizej 8.5l a mam manual i jedna oś napędzana

- jakieś dziwne przydławianie się obrotów tylko przy starcie na lekko ciepłym silniku, czyli w letnie dni objaw występowal od razu od zimnego silnika, teraz przy kilkustopniowych temp na zewnatrz czy przy mrozach jest OK, jak jest silnik w pełni gorący, to tez start jest OK

Gdy silnik juz złapie temperatury i obroty zejdą na swoje 600, to czuć drżenie silnika na wolnych, może nie jak w dieslu, ale podobnie.

Opublikowano
Obawiam się, że to byłoby zbyt piekne, gdyby tylko cewka była usterką.

Był już na forum temat o szarpaniu na zimnym w n52 i chłop wymieniał wszystkie swiece i cewki i dalej miał to samo :|

 

 

domelsnake: jakie masz jeszcze objawy oprocz szarpania?

U mnie:

- Okopcona na czarno rura wydechu (tylko lewa rurka), na wskutek zbyt bogatej dawki paliwa prawdopodobnie, bo oliwy silnik nie bierze - mam motor z dobrymi tłokami i głowicą

- Zwiekszone spalanie - w trasie nie jestem w stanie zejsc ponizej 8.5l a mam manual i jedna oś napędzana

- jakieś dziwne przydławianie się obrotów tylko przy starcie na lekko ciepłym silniku, czyli w letnie dni objaw występowal od razu od zimnego silnika, teraz przy kilkustopniowych temp na zewnatrz czy przy mrozach jest OK, jak jest silnik w pełni gorący, to tez start jest OK

Gdy silnik juz złapie temperatury i obroty zejdą na swoje 600, to czuć drżenie silnika na wolnych, może nie jak w dieslu, ale podobnie.

 

 

traxik:

 

U mnie po odpaleniu silnik chodzi cicho i rowno. Nie zauwazylem zeby drzal albo szarpal. Szarpanie wystepuje na zimnym silniku podczas roznomiernego i powolnego przyspieszania (np.na drugim biegu powoli sie rozpedzam). Nigdy nie zyluje silnika jak jest zimny. Pozwalam mu sie rozgrzac i pewnie dlatego to zauwazylem.

 

Nastepnie tak jak pisalem wczesniej na rozgrzanym silniku przy rownomiernen jezdzie i gwaltownej zdjeciu nogi z gazu jak nie wysprzegle to szarpie (3-5 lekkich szarpniec w miare jak zwalnia - jedno po drugim). Cos jakby sie czasem tez dlawil przy ruszaniu. Mialem wczesniej e46 330i i tam byla wada fabryczna (juz nie pamietam co to bylo dokladnie) ale zeby ruszyc trzeba bylo dodac sporo gazu. W e92 wlasnie podobalo mi sie to ze problem wyeliminowano bo wczesniej tak nie mialem a teraz od czasu do czasu potrafi sie zadlawic lub nawet zgasnac.

 

Co do okopconej rury wydechowej - nie zauwazylem aby byla bardziej okopcona niz wczesniej - zrobie fotke i wrzuce - sam ocenisz

 

Przeskanowalem wczoraj bryke i pojawilo sie kilka bledow:

 

Exhaust Vanos variable cam control test, mechanical (002A87) - ten jest nowy - byc moze cos zwiazane z szarpanie - powoli zastanawiam sie nad wymiana solenoidow...

Input P N signal fault EGS (00A0B1) - mialem juz wczesniej po skasowaniu nie wraca na jakis czas - nie mam pojecia co to takiego - pytalem na forum nikt nie byl w stanie udzielic konkretnej odpowiedzi

EWS4 fault (00A10A) - mialem juz wczesniej po skasowaniu nie wraca na jakis czas - nie mam pojecia co to takiego - pytalem na forum nikt nie byl w stanie udzielic konkretnej odpowiedzi

SMFA Error motor (009EB2) - ten wyglada na to ze cos od siedzenia

 

Po skasowaniu zadne bledy nie wrocily...

 

 

Dodam ze wczesniej juz czyscilem i zamienialem solenoidy miejscami (wymienilem tez o-ringi) bo podobny jesli nie ten sam blad sie pojawial:

 

Tutaj manual jak to ogarnac:

 

 

 

http://www.ebay.co.uk/itm/VANOS-Camshaft-Solenoid-Valve-BMW-1-3-5-X3-X5-Z4-Engine-N51-N52-N54-11367585425-/262114812292?hash=item3d0742a184:g:h0MAAOSw9mFWL8e3

 

 

nr 1 tutaj:

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=WB32-EUR-02-2007-E92-BMW-325i&diagId=11_3736

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.