Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ,Pisze na forum E60 chociaz autko to F10 525D silnik n57 3.0,od pewnego czasu z silnika dochodza stuki podczas pracy na wolnych obrotach,pierwsza diagnoza wtrysk padniety,po zbadaniu ISTA smooth running control ,wyszlo cos takiego

 

http://screencast-o-matic.com/watch/co6Dj4hnoh

 

wtryskiwacz na 1 cylindrze mocno rozjechany,objawy to szarpanie na wolnych obrotach, nierwona praca silnika,wtrysk wymienilem dalej to samo dokladnie takie samy odczyty korekty wtrsykow.

 

Pierwsze pytanie to czy w silnikach N57 gdzie rozrzad jest z tylu silnika czyli miedzy silnikiem a skrzynia biegow kolejnosc cylindrow jest taka sama jak w starszych modelach 530d? czyli pierwszy od chlodnicy itd do konca 2,3,4,5,6

 

czy byc moze jest inaczej i pierwszy jest od rozrzadu,pytam dlatego ze wymienilem pierwszy wtrsyskiwacz ktory jest od chlodnicy,i ewentualnie gdzie jeszcze szukac ,dodam ze nowy wtrsyk byl zakodowany w ECU tazke tutaj nie powinno byc zadnego problemu

 

Dzieki za jaka kolwiek pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cylindry liczy się od rozrządu,ale mogę się mylić.
Opublikowano
Dzieki za odpowiedz ,tak tez myslalem ale kilka osob ktore wczesniej pytalem twierdzilo ze 1 jest od chlodnicy,ale tak naprawde nikt jeszcze nie byl w sprawie tego silnika na 100% pewny ktory to pierwszy cylinder.
Opublikowano
sprawa kolejnosci cylindrow juz rozwiazana ,przedzwonilem do serwisu Boscha i sprawdzili to w jakiejs swojej dokumentacji i okazuje sie jednak ze pierwszy cylinder to ten od rozrzadu czyli w tym przypadku od skrzyni biegow
Opublikowano
Nie zgodzę się z tym, pierwszy wtrysk jest od chłodnicy. Prosto to można sprawdzić wystarczy ze wtyczkę odepniesz od pierwszego wtrysku od chłodnicy i na ISTA sprawdzić którego wtrysku wyszedł błąd.
Opublikowano
OK , wlasnie wymienilem wtrysk na cylindrze kolo skrzyni biegow czyli tym najblizej rozrzadu i jest diametralna poprawa,czyli wychodzi ze ten to jest 1 cylinder
Opublikowano
Nie zgodzę się z tym, pierwszy wtrysk jest od chłodnicy. Prosto to można sprawdzić wystarczy ze wtyczkę odepniesz od pierwszego wtrysku od chłodnicy i na ISTA sprawdzić którego wtrysku wyszedł błąd.

 

I tutaj oczywiscie masz racje bo tak wlasnie zrobilem juz wczoraj kiedy wymienialem wtrysk,odpialem wtyczke wywalilo blad na cylindrze nr.1 dlatego bylem przekonany ze to jest ten cylinder o ktory mi chodzi,a tutaj niespodzianka zadnej poprawy i dopiero dzisiaj jak serwisie Boscha sprawdzili mi uklad cylindrow potwierdzila sie dosyc dziwna teza ISTA sobie a cylindry sa jednak na odwrot,dosyc dziwna sytuacja przyznam ale w kazdym badz razie zadzialalo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja mam pytanie do autora watku, jak uruchomiles procedure pokazujaca korekty wtryskow ? Jak jest blad korekty to dopiero wtedy mozna to odpalic ? Jaka masz wersje isty/d ?
Krzysztof
Opublikowano
A ja mam pytanie do autora watku, jak uruchomiles procedure pokazujaca korekty wtryskow ? Jak jest blad korekty to dopiero wtedy mozna to odpalic ? Jaka masz wersje isty/d ?

 

Blad nie jest potrzebny zeby uruchomic procedure odczytu,mozna to zrobic w Iscie wchodzisz w FUNCTION CONTROL>>pozniej>>Engine>>> Diesel Fuel Electronics>>Smooth running control i dalej juz tylko next >> itd.

 

moja wersja Rheingold http://scr.hu/12t2/rf38g

 

dolaczam screen z Isty

 

 

http://screencast-o-matic.com/watch/co6FFUhehs

 

z tym ze jest to robione na "sucho" bez podlaczanego laptopa i w tym przypadku nie mozna wejsc w ta opcje odczytu wtryskow,ale jest dosyc czytelnie pokazane co trzeba zaznaczyc i dokad dojsc ,kiedy wszystko jest podpiete do auta wtedy zaznaczasz ta opcje wyzej i jedziesz dalej next itd..

Opublikowano
Nie zgodzę się z tym, pierwszy wtrysk jest od chłodnicy. Prosto to można sprawdzić wystarczy ze wtyczkę odepniesz od pierwszego wtrysku od chłodnicy i na ISTA sprawdzić którego wtrysku wyszedł błąd.

 

I tutaj oczywiscie masz racje bo tak wlasnie zrobilem juz wczoraj kiedy wymienialem wtrysk,odpialem wtyczke wywalilo blad na cylindrze nr.1 dlatego bylem przekonany ze to jest ten cylinder o ktory mi chodzi,a tutaj niespodzianka zadnej poprawy i dopiero dzisiaj jak serwisie Boscha sprawdzili mi uklad cylindrow potwierdzila sie dosyc dziwna teza ISTA sobie a cylindry sa jednak na odwrot,dosyc dziwna sytuacja przyznam ale w kazdym badz razie zadzialalo

 

To jakiś czary

Przecież debile w serwisie ASO nigdy by sobie z tym nie poradzili jakby ista sobie a rzeczywistość sobie.

Poza tym skoro tak jest jak piszesz to ista pokazała ci problem z wtryskiem pierwszym to znaczy tym co do odłączyłeś i pokazał błąd !!!

Więc wymieniłeś nie ten wtrysk co trzeba ?

Opublikowano
Nie zgodzę się z tym, pierwszy wtrysk jest od chłodnicy. Prosto to można sprawdzić wystarczy ze wtyczkę odepniesz od pierwszego wtrysku od chłodnicy i na ISTA sprawdzić którego wtrysku wyszedł błąd.

 

I tutaj oczywiscie masz racje bo tak wlasnie zrobilem juz wczoraj kiedy wymienialem wtrysk,odpialem wtyczke wywalilo blad na cylindrze nr.1 dlatego bylem przekonany ze to jest ten cylinder o ktory mi chodzi,a tutaj niespodzianka zadnej poprawy i dopiero dzisiaj jak serwisie Boscha sprawdzili mi uklad cylindrow potwierdzila sie dosyc dziwna teza ISTA sobie a cylindry sa jednak na odwrot,dosyc dziwna sytuacja przyznam ale w kazdym badz razie zadzialalo

 

To jakiś czary

Przecież debile w serwisie ASO nigdy by sobie z tym nie poradzili jakby ista sobie a rzeczywistość sobie.

Poza tym skoro tak jest jak piszesz to ista pokazała ci problem z wtryskiem pierwszym to znaczy tym co do odłączyłeś i pokazał błąd !!!

Więc wymieniłeś nie ten wtrysk co trzeba ?

 

 

Dokladnie tak jak napisales ISTA pokazala blad na 1 cylindrze po odlaczeniu wtrsyku i bylem przekonany ze to jest wlasciwy cylinder,wymienienilem na nim wtrsyk i dalej bylo dokladnie to samo jak przed wymiana,dlatego zaczalem sie zastanawiac w jaki sposob na innym regenerowanym wtrysku odczyty sa dokladnie takie same jak przed wymiana,przedzwonilem do BOSHA powiedzialem gosciowi jak sprawa wyglada,przy czym odrazu powiem ze on sam twierdzil poczatkowo ze 1 cylinder to ten od chlodnicy i poradzil mi zebym odlaczyl wtyczke a w ISCIE wywali blad ktory to cylinder,kiedy powiedzialem ze tak wlasnie zrobilem wczesniej i po wymianie jest dalej tak jak przed wymiana,zaczal szukac pewnie w jakims oprogramowaniu ktore maja w serwisie i stwierdzil ze pierwszy to ten od rozrzadu i ze sam sie mylil poczatkowo,zmienilem wiec wtrsyk na cylindrze najblizej skrzyni i wtedy dopiero pomoglo.Wyglada to wszystko dosyc dziwnie ale takie sa fakty.Co do ASO to wlasnie dlatego nie dzwonilem tam, bo znajac ich wiedze nie spodziewalem sie zadnej fachowej pomocy i dalej bylbym w ciemnej d..pie.

  • 5 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.