Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam mały problem z moim f20 zauważyłem ze lewarek zmiany biegów lekko drży,oraz czasami gdy rano chcę wrzucić wsteczny to nie mogę muszę najpierw jedynkę wbić a następnie już wchodzi płynnie za każdym razem,dodam ze auto stoi całą noc lekko pochylone na bok (pochylona droga),podczas codziennej eksploatacji biegi wchodzą płynnie więc przypuszczam zę wina może leżeć po stronie poduszek może ktoś miał podobny problem?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Właśnie wczoraj byłem z moja f20 w serwisie i wszystko jest jednak ok z tym lewarkiem ,lekkie drżenie to norma ze skrzynia tez wszystko ok ,poduszki wszystkie też dobre jedyne co jest niepokojące to wyciek z turbiny,oczywiście zasugerowali wymianę ale po dłuższej rozmowie z miłym Panem powiedział ze u jego żony tez tak sie olej skończy i jeździ z tym już 2 lata i nic sie nie dzieje.Postanowiłem narazie tego nie dotykać chyba ze wyciek sie zwiększy to wtedy wymienię.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mojej żony w F20 jest tak samo - lewarek lekko drży.

Ale pamiętam, że w E87 też tak było.

 

Na powyższe jest prosta rada - kupić auto z automatem ZF :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak jest automat, to jest 8-biegowy ZF.

 

Może faktycznie zrobiłem skrót myślowy :)

Chodziło mi o to, że "skutecznym" rozwiązaniem na problem drążącego lewarka jest po prostu samochód z automatem.

 

Choć niedługo ZF nie będzie już takie oczywiste, bo w 2AT (i w nowym X1) jest 8-biegowy automat AISIN...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na razie jeszcze za mało testów, aby jednoznacznie stwierdzić...

Ale te, które czytałem (dotyczyły 2AT) napawały optymizmem - podobno AISIN nie ustępuje ZF.

Tylko to poprzeczne ułożenie silnika... Dziwny widok pod maską jak na BMW... :)

Opublikowano

Jechałem 118i 136KM z ZF

i AT 2cośtam też 136KM z tym 6 biegowym.

 

W AT miałem wrażenie jakby silnik się bardziej męczył przy dynamicznej jeździe i jest dużo gorsze przyśpieszenie w takim codziennym przyśpieszaniu z dala od czerwonego pola. Pewnie część różnic wynika po prostu z różnicy pomiędzy serią 1 a AT.

 

ZF swoją płynnością i szybkością nadrabia trochę braki w mocy i nawet da się sprawnie i dynamicznie przemiszczać po mieście, przy czym nie ma się wrażenia, że silnik jakkolwiek się przy takiej jeździe męczy.

 

No i jeśli się nie mylę to + / - jest odwrotnie :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Automat AISIN, stosowany w platformie przednionapędowej BMW, ma również 8 biegów.

Natomiast nie podoba mi się "lewarek" (ZF'owy jest dużo fajniejszy)

 

cosySec?COSY-EU-100-7331c9Nv2Z7d5yKlHS9fxQun%25P6eDo7sY5NShKVBzc6kOPoxhXwt7b4gMVDO6fGjrxlLQAISFqIb6ZqHS9oXEHe%25P6iyXqjBje8snsGKb2j3aJqZvjDlwXYuceHA9%25USErxkJEgGJYyK71HS9WZFSrS6GiK

 

cosySec?COSY-EU-100-7331c9Nv2Z7d5yKlHS9fxQun%25P6eDo7sY5NShKVBzc6kOPoxhXwt7b4gMVDO6fGjrxlLQAISFqIb6ZqHS9oXEHe%25P6iyXqjBje8snsGKb2j3aJqZvjDlwXYuqwgA9%25USErxkJEgGJYyK71HS9WZFSrS6GiK

 

@Azgaroth

W nowej G11 też jest 8-biegowy ZF.

Edytowane przez Pe.te
  • Moderatorzy
Opublikowano
Lewarek jest mechaniczny więc to krok w tył w stosunku do ZF :?
Opublikowano
W 2 GT jest 8 biegów wiec w AT chyba tez ?

 

AT 218i ma 6.

 

http://www.autocar.co.uk/car-review/bmw/2-series/first-drives/bmw-2-series-active-tourer-218d-first-drive-review

 

Specified as the 218i, with three-cylinder turbocharged petrol engine and six-speed automatic gearbox, virtually all of these refinement and drivability issues would be swept away, and without a great penalty in fuel economy
  • Moderatorzy
Opublikowano

Gdzies czytałem ze jest nadzieja dla jedynki rwd ale ile w tym prawdy ?

 

W sumie robiąc jedynkę fwd zrobią sami sobie konkurencje dla mini (które juz dawno nie jest takie mini) :lol:

 

Jak zrobią fwd to mam nadzieje ze za karę wszyscy kupią audi a3 i golfa !

Opublikowano
Gdzies czytałem ze jest nadzieja dla jedynki rwd ale ile w tym prawdy ?

 

W sumie robiąc jedynkę fwd zrobią sami sobie konkurencje dla mini (które juz dawno nie jest takie mini) :lol:

 

Jak zrobią fwd to mam nadzieje ze za karę wszyscy kupią audi a3 i golfa !

 

Jak rozmawiałem z człowiekiem z BMW to nic mu o tym nie było wiadomo, a o X1 już wiedział ze będzie poprzecznie silnik i domyślnie ustawiona pod fwd. Jest zatem nadzieja, choć plan jest taki żeby następny był większy a obecna jedynka była jako "ta ostatnia" rwd:D

 

Natomiast na każdym kroku widac ze niższe serie robia coraz bardziej budżetowe, poza wersjami M albo powered by M. Wnętrze f20 i f30 jest praktycznie identyczne, jest nieco inny wzór gumy i aluminium. Ale dla osoby która widziała raz ten ten i nigdy oba na raz nie uwierzyła ze faktycznie jest różnica. Z moich doświadczeń wynika ze to prawdziwe BMW premium zaczyna sie od serii 5. Niżej niby tez jest premium ale tak bardziej budżetowo;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

AT 218i ma 6.

Zgadza się, słabsze wersje (218i oraz 216d) mają automat 6-biegowy (najsłabsze 216i oraz 214d nie mają chyba automatu nawet w opcji).

Natomiast wszystkie pozostałe wersje mają automat 8-biegowy (za wyjątkiem 225xe, czyli hybrydą 4x4, gdzie też jest automat 6-bieg).

 

Przy czym 8-biegowy automat jest produkcji AISIN, nie ZF...

 

Z moich doświadczeń wynika ze to prawdziwe BMW premium zaczyna sie od serii 5.

Ja również tak uważam.

W mojej opinii - jeśli mówimy o różnicy w jakości pomiędzy F20 a F30 - to jest ona bardzo mała (o ile w ogóle).

Natomiast pomiędzy F30 a F10 jest naprawdę spory skok w materiałach, wyciszeniu wnętrza, itd.

 

Przy okazji powiem (ktoś, kto się bawi kodowaniem pewnie to wie), że jeśli chodzi o elektronikę - F20 jest bliźniacza z F30.

Natomiast F10 ma dużo bardziej rozbudowaną platformę sterowników - struktura (i ilość) komputerów w F10 jest tak ze 2 razy większa...

Przy pierwszym podłaczeniu komputera można się zdziwić :wink:

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie no, różnica jest, akurat mogę porównać bezpośrednio F30 do F20. Wszystko jest lepiej spasowane, drzwi zamykają się całkiem inaczej, rączki do ich zamykania nie trzeszczą itp.. Ogółem w F30 nie znalazłem nic co by trzeszczało albo było źle spasowane. W jedynce bez problemu takie rzeczy można było spotkać - ale ja miałem pierwszy wypust 09.2011, może potem coś poprawili.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja nie dostrzegam za bardzo różnic natury "jakościowej" pomiędzy F20 a F30, u mojej żony w F20 na szczęście nic nie skrzypi (ale może to kwestia niewielkiego przebiegu jaki robi).

Przy czym miałem na myśli wykończenie wnętrza.

Z drzwiami być może masz rację (nie klamki, bo one akurat nie skrzypią - ale odgłos zamykania drzwi).

Edytowane przez Pe.te
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W F20 były listwy piano black?

W każdym razie listwy w aluminium szlifowanym w F20 nie skrzypią :)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ale ja Ci wierzę, napisałem że u mnie skrzypiało a nie że we wszystkich skrzypi :)

 

Miałem takie wnętrze:

 

http://cdn.paultan.org/image/2015/01/bmw-1-series-f20-lci-facelift-sport-interior-2-850x638.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ładne wnętrze... ale co z tego, jak skrzypi :wink:

Swoją drogą, byłeś z tym w serwisie?

Dopóki auto ma podstawową (nie rozszerzoną) gwarancję wszelkie skrzypienia podlegają pod reklamację.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.