Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jestem świeżym posiadaczem samochodu jak w tytule. Od początku jego eksploatacji borykam się z nietypowym problemem. Mianowicie mam problem z układem wspomagania EPS. Jadąc samochodem z większą prędkością układ kierowniczy usztywnia się. To oczywiste działanie układu EPS. Jednak w moim przypadku jest coś nietypowego. Jeżeli pojadę z prędkością 150 kmh lub więcej przez 15-20 minut układ usztywnia się tak mocno, że nie ma możliwości płynnego kręcenia kierownicą. Usztywnienie to wygląda następująco, wyobraźcie sobie, że mamy wsadzony jakiś sztywny wał w uszczelkę gumową w ciasnym spasowaniu. Kierownica usztywnia się do tego stopnia, że niewielkie ruchy w bok kierownicą nie powodują przeniesienia tego ruchu na koła, a tak jakby wał (kierownica) poddawała się elastyczności uszczelki. Dopiero mocniejszy ruch (większe wychylenie) powoduje zerwanie siły spasowania wału i uszczelki, a tym samym skręcenie kół pojazdu. W efekcie, przy jeździe z tą prędkością muszę walczyć o pozostawanie w pasie, gdyż przez brak płynności działania układu (właśnie to usztywnienie) konieczne jest cały czas kontrowanie lewo/prawo. Gdy zwalniam do 100 kmh, po kilku chwilach usztywnienie puszcza i układ działa, na moje oko, prawidłowo. Mam nadzieję, że zobrazowałem Wam to w miarę precyzyjnie.

I teraz historia diagnostyki. Byłem u czterech mechaników, w tym dwóch polecanych na forum serwisach zajmujących się BMW z okolic Wrocławia. Mechaników niezwiązanych z BMW przemilczę. Jeden z serwisów trochę mnie olał, drugi natomiast zaczął przeprowadzać jakąś diagnozę. I tak, moduł EPS nie wyrzuca żadnych błędów, przeprowadziliśmy również diagnostykę komputerową podczas jazdy gdy ten problem się pojawia. Okazuje się, że podczas jazdy z modułem dalej wszystko jest OK, mechanik zauważył tylko błąd związany z różną prędkością kół przód/tył (różnica kilku kmh przy prędkości 150 kmh i więcej). Zasugerowano mi, trochę od niechcenia, aktualizację EPS. Konsultowałem to z innymi mechanikami i powiedzieli, że raczej będą to pieniądze wyrzucone w błoto.

Na forum znalazłem podobny wątek, ale pozostawiony bez odpowiedzi, a sam właściciel nie mogąc sobie z tym poradzić po prostu sprzedał samochód. Wynalazłem również akcję serwisową BMW dotyczącą uszkodzonego modułu EPS, ale w ASO powiedzieli, że nie obejmuje mojego modelu.

Na wtorek jestem umówiony do kolejnego polecanego serwisu z Wrocławia. I tutaj pytanie do Was drodzy Forumowicze. Macie jakieś sugestie co to może być, jak rozwiązać problem, na co zwrócić uwagę mechanikom? Wydałem już sporo kasy na samą diagnostykę, która nie przyniosła żadnych rezultatów. Z góry dzięki za pomoc i sugestie.

Opublikowano
na co zwrócić uwagę mechanikom? Wydałem już sporo kasy na samą diagnostykę,..

 

Że jak nie wyeliminują usterki, z którą przyjechałeś, to nie płacisz ani grosza.

 

Nie mam EPS, ale najpierw bym zobaczył czy sa jakieś błędy z nim związane.

Pewnie wymienisz albo moduł, albo magla, imo nie jest to usterka, która kwalifikuje auto do sprzedania..

Opublikowano

Tak by było najlepiej, ale byłem już w wielu miejscach i w dwóch ostatnich kasowali za podłączanie kompa i jeżdżenie. Każdy mechanik jak słyszy z czym problem i przede wszystkim jak sprawdzić skuteczność zastosowanych działań (co najmniej godzinka jazdy) nie jest chętny do podejmowania się naprawy. Został mi jeszcze jeden spec od BMW w mieście, ale po lekturze forum mam mieszane uczucia czy coś zdziała, zobaczymy...

Jak wspomniałem błędów nie ma żadnych, paramtery wszystkie w normie (poza różną prędkością kół).

Fury nie chciałbym sprzedawać, za bardzo ją lubię :wink:

Chciałbym, żeby okazało się to pierdołą, ale powoli oswajam się z wizją wymiany przekładni.

Opublikowano

Kolego, jestem osobą, która miała identyczny problem. Uszkodzony był magiel, zerwo błędów w kompie. Przy dużych prędkościach trzeba było skupiać się, aby auto jechało prosto, układ kierowniczy zachowywał się tak, jakby się mocno usztywniał, a kierownica w zakręcie nie oddbijała. Najlepsze jest to, że działo się to często, ale czsami ustępowało. Im dynamiczniej jechałem tym była wieksza szansa tego zachowania.

 

Nie jeździj do mechaników, ponieważ zmarnujesz czas i pieniądze, kup po prostu używany magiel z EPS (na Allegro jakieś 300-500 zł), wymień i ciesz się jazdą.

Uszkodzenie jest mechaniczne wewnątrz magla i nikt do tego nidy nie dojdzie. Używaki są tak tanie, że regeneracja się nie opłaca.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziękuję Mistrzu. Takiego posta potrzebowałem. Pozwolisz mi zaoszczędzić sporo czasu i kasy na diagnostykę. Na wymianę EPS już jestem umówiony, dam znać czy rzeczywiście to było przyczyną.

 

PS. Poszukuję przy okazji przekładni EPS ;) Info w dziale giełda.

Opublikowano
Zanim kupisz, moze sprobuj zakodować albo wykodowac servotronic. Jest odczuwalna różnica w charakterystyce działania kierownicy przy małych oraz dużych prędkościach. Wtedy chociaż potwierdzisz albo wykluczysz przekładnię. A po wymianie i tak bez kodowania się nie obejdzie.
Londyn
Opublikowano

Kolego qwojtas, dzięki za odpowiedź. Czy mógłbyś przybliżyć mi co masz na myśli pisząc zakodować/wykodować? Ostatnie pomysły mechaników to aktualizacja oprogramowania, czy to o to chodzi? Czy jakieś inne działania w komputerze?

Pozdrawiam.

Opublikowano

Lepiej nie rób update, bo wtedy nic nie zakodujesz majac za "nowe" oprogramowanie.

Musisz sprawdzić czy masz opcję 216 w wyposażeniu auta FA/VO. Potrzebujesz do tego NCS Expert plus jakiś kabel diagnostyczny. Na forum znajdziesz kilka wątków odnośnie "servotronic". Możesz to również sprawdzic rozkodowujac vin, ale nie masz pewności czy ktos wczesniej robił jakieś modyfikacje. To na początek :D

Londyn
Opublikowano
Rozkodowałem VIN i opcji 216 nie znalazłem. Co do modyfikacji to oczywiście nie mam żadnej pewności. NCS Expert i kodowanie chyba przerasta moje możliwości. Poszukam kogoś ogarniętego od diagnostyki i może wtedy uda się coś podziałać.
Opublikowano
Zanim kupisz, moze sprobuj zakodować albo wykodowac servotronic. Jest odczuwalna różnica w charakterystyce działania kierownicy przy małych oraz dużych prędkościach. Wtedy chociaż potwierdzisz albo wykluczysz przekładnię. A po wymianie i tak bez kodowania się nie obejdzie.

 

nic to nie da, przerabiałem.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Przekładnia wymieniona na nową (używaną z alle), wszystko teraz działa jak należy. Potwierdza to uszkodzenie mechaniczne samej przekładni. Dzięki wielkie za pomoc, bez Was pewnie dalej bym diagnozował :)
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

mam identyczny problem w jedynce E87 z przebiegiem 29000km czyli prawie żadnym.

Może kodowanie coś pomoże?

Uszkodzenie mechanicznie wywoływałoby tę usterkę cały czas, a mam tak że przez 40km jazdy jest wszystko ok po czym dzieją się te cuda z usztywnioną kierownicą i zaczyna się walka na drodze żeby utrzymać samochód w pasie...

ŁM

  • 2 lata później...
Opublikowano

Tak jeszcze w temacie postu elonoka. Kierownica się nie tyle usztywnia, co po prostu wyłącza się wspomaganie (w czasie tej szybkiej jazdy po około 20 min.), a dodatkową siłę którą trzeba włożyć, aby koła lekko skręciły, to siła która musi pokonać opór silniczka elektrycznego napędzającego przekładnię poprzez pasek zębaty.

Nie zmienia to faktu, że xelion ma rację, że pomoże dopiero wymiana przekładni kierowniczej.

Prawie rok walczyłem i diagnozowałem tą przekładnię. Oczywiście nikt nic nie wykrył i tak jak piszecie mechanicy zlewali temat jak się dowiedzieli, że trzeba jeździć godzinę po autostradzie.

Reasumując - wymieniłem na używkę. Temat się skończył.

Auto lata jak po szynach i nie trzeba walczyć z kierownicą, aby utrzymać tor jazdy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.