Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...
  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Panowie ja mam pytanie odnośnie tego kluczyka z racji że w tym aucie jest funkcja start/stop gdzie tel przycik jest umieszczony w dosc kibskim miejscu moim zdaniem. Powinien być umieszczony gdzieś bardziej po drugiej strony kierownicy. Bo jest teraz pytanie co się stanie jak powiedzmy pasażer mi wcisnie ten przycisk w czasie jazdy?sam to przetestowalem jadac 10mil/h. I co się stalo?auto się nagle zatrzymało. Jest to nie do przyjęcia, wyobraźmy sobie sytuację ze jadę 90km/h i zostaje podczas jazdy wyciśnięty ten przycisk, i co i nagle auto stoi w miejscu a zęby na szybie. To w starym fordzie gdzie skrzynia automat 20letnia jak auto mi zgasło w czasie jazdy skrzynia automatycznie przeskakiwa na tryb Natural A tu w bmw samochód staje w miejscu co za nie porozumienie :duh:

 

Kolejna sprawa to taka ze auto powinno mieć jakas funkcje zabezpieczająca gdzie np. Jeżeli nie ma kluczyka w pobliżu dłużej niż parę min to auto zgasi silnik a tak pewnego dnia bylem tam zamyślony ze zapomniałem wyłączyć silnika, zamknąłem auto i kluczyk wziąłem ze sobą. Wracam po 40minutach a tu się okazuje ze auto non stop pracuję :duh: to samo odnośnie tego ze auto powinno się wyłączyć/zatrzymać nie pozwolić dalej jechać po przejechaniu krótkiego dystansu jeśli kluczyk nie jest w pobliżu. A tak dajmy sytuację wysiadziemy z auta zeby wrzucić np. List do skrzynki czy cokolwiek co wymaga oddalenia się od auto na chwile a tu jakis pacjent wsiadzie i sobie odjedzie :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Każde auto z bezkluczykowym uruchamianiem silnika tak ma, że nie zgasi silnika nawet jeśli kluczyka nie będzie w pobliżu.

To są wymogi bezpieczeństwa.

 

Z kolei możliwość zamknięcia uruchomionego auta wbrew pozorom przydaje się, bo można zostawić auto w upał na parkingu, wyskakując na chwilę coś załatwić.

Wydaje mi się jednak, że taka możliwość jest tylko w autach z Comfort Access.

 

Co do zgaszenia silnika przyciskiem w czasie jazdy... Hmm... nigdy nie próbowałem, aż chyba spróbuję.

BMW jest bardzo "oprogramowane" pod względem zabezpieczeń - np. otwarcie drzwi kierowcy przy pracującym silniku powoduje przełączenie skrzyni w tryb "P", nie mówiąc o niemożności uruchomienia silnika bez wciśnięcia pedału hamulca...

Więc może to jest celowy zabieg, aby kierowca mógł wyłączyć silnik jak już wszystko zawiedzie (słynny przypadek któregoś Renault, eskortowanego po autostradach przez policję, bo w żaden sposób kierowca nie mógł go zatrzymać)... Wszak w każdym samochodzie z klasyczną stacyjką kierowca ma możliwość wyłączenia silnika, także w trakcie jazdy.

 

W każdym bądź razie - patrząc pod tym kontem - umiejscowienie przycisku w BMW i tak jest dużo lepsze niż np. w Audi, gdzie przycisk Start/Stop jest po prostu na tunelu środkowym...

Opublikowano
jak powiedzmy pasażer mi wcisnie ten przycisk w czasie jazdy?sam to przetestowalem jadac 10mil/h. I co się stalo?auto się nagle zatrzymało.

 

Aż zlazłem na dół żeby sprawdzić. Jak już jade to przycisk on/off nie działa :P

jest moc, będzie szmoc ;)
Opublikowano

Działa, wciśnij i trzymaj 3 sek. W każdym samochodzie działą. W niektórych nawet wyzwala hamowanie awaryjne. To samo reczny - przypadek z zycia wziety. Moja macocha dostała wylewu, a pasażerka widząc symptomy ( sama jest po wylewie) zaciągnęłą ręczny ( elektryczny) i wylaczyla silnik. Potem juz karetka i luz.

Co do jazdy bez kluczyka - nie wyswietlal komunikatu do potwierdzenia ze kluczyka niet?

Opublikowano
Ja raz próbowałem awaryjnego hamowania w audi,przytrzymanie przycisku hamulca ręcznego przez ok 3 sek. auto stanęło praktycznie w miejscu dobrze ze wolno jechałem ,chyba hamowało na 4 koła :8) w BMW jeszcze nie próbowałem i
Opublikowano
Każde auto z bezkluczykowym uruchamianiem silnika tak ma, że nie zgasi silnika nawet jeśli kluczyka nie będzie w pobliżu.

To są wymogi bezpieczeństwa.

 

Z kolei możliwość zamknięcia uruchomionego auta wbrew pozorom przydaje się, bo można zostawić auto w upał na parkingu, wyskakując na chwilę coś załatwić.

Wydaje mi się jednak, że taka możliwość jest tylko w autach z Comfort Access.

 

Nie kazde, transit forda informuje ze wylaczy silnik za kilka sek

Nie mam dostepu komfortowego ale moge zamknac odpalone auto, jedyna roznica to to ze na odpalonym aucie nie mrugna kierunki, pilot nie dziala jedynie kiedy siedze z nim w aucie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W Transicie działa więc jak stara dobra antyporwaniówka :mrgreen: która ostrzegała przed zgaszeniem silnika, a potem pozwalała na jednokrotne uruchomienie silnika na 30 sekund.

Gdzieś jednak czytałem, że takie zachowanie jak w BMW jest narzucone producentom.

 

A'propos podobnych "narzuceń".

Swego czasu np. VW miał problem ze sprzedażą aut w USA, bo po zadziałaniu AutoHold auta VAG nie świeciły stop'ami, czego wymagają przepisy USA...

I VW musiał okresowo zawiesić sprzedaż, aż nie wgrali nowego softu do aut...

Opublikowano
Działa, wciśnij i trzymaj 3 sek ...

 

Działa :)

IMO trochę dłużej niż 3 sek ale faktycznie wyłącza silnik a skrzynia przechodzi w neutral i po zatrzymaniu w parking.

Czyli przypadkowe lub złośliwe wciśnięcie nic nie daje tylko trzeba to zrobić specjalnie i dłużej przytrzymać.

Koniec eksperymentów bo jeszcze coś wywalę.

jest moc, będzie szmoc ;)
Opublikowano
Działa, wciśnij i trzymaj 3 sek ...

 

Działa :)

IMO trochę dłużej niż 3 sek ale faktycznie wyłącza silnik a skrzynia przechodzi w neutral i po zatrzymaniu w parking.

Czyli przypadkowe lub złośliwe wciśnięcie nic nie daje tylko trzeba to zrobić specjalnie i dłużej przytrzymać.

Koniec eksperymentów bo jeszcze coś wywalę.

U mnie w aucie F10 przycisk start/stop dziala podczas jazdy. Jak wcisne to auto natychmiast gasi silnik i skrzynia przechodzi w na pozycję P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam taki pytanie ktore mnie meczy od poczatku jezdzenia f10, czy istnieje jakis sposob na wrzucenie neutrala bez odpalania silnika?

 

Jest możliwość awaryjnego przełączenia skrzyni na N kiedy silnik nie pracuje, info masz w instrukcji obsługi.

Opublikowano
Przy jakiej prędkości? ...

 

Ja testowałem do niecałych 20 km/h bo szybciej bałem się jechać. F11 z 2016, 190 koni diesel. Automat zwykły, nie sport.

jest moc, będzie szmoc ;)
Opublikowano
Mam taki pytanie ktore mnie meczy od poczatku jezdzenia f10, czy istnieje jakis sposob na wrzucenie neutrala bez odpalania silnika?

 

Jest możliwość awaryjnego przełączenia skrzyni na N kiedy silnik nie pracuje, info masz w instrukcji obsługi.

popatrze ale nie sadze bym to przeoczyl, mowa o ksiazce czy instrukcji w nbt/cic?

Opublikowano
Jedyna możliwość o jakiej wiem jest przeznaczona bardziej dla obsługi serwisowej . A polega na zdjęciu osłony pod skrzynią i tam za pomocą jakieś śruby rozłącza się skrzynię
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

popatrze ale nie sadze bym to przeoczyl, mowa o ksiazce czy instrukcji w nbt/cic?

 

Na filmie jest pokazane:

Opublikowano
Przy jakiej prędkości? ...

 

Ja testowałem do niecałych 20 km/h bo szybciej bałem się jechać. F11 z 2016, 190 koni diesel. Automat zwykły, nie sport.

Przy 20km/h jak kolega powyżej, nie testowałem przy większych prędkościach bo nie chce aby coś się zepsuło dlatego pytałem na forum jak to jest. Ja tez mam automat zwykły nie msport. Dla mnie ta opcja gdzie auto gasi silnik jest jakimś nie porozumieniem. Dopiero po zatrzymaniu auto powinno zgasić silnik a nie w trakcie jazdy.

Tak samo jak auto jest włączone na postoju i nie ma kluczyka w pobliżu powinno samo po jakimś czasie wyłączyć silnik a tu auto cały czas pracuje :duh: gdzie ci cali inżynierowie z bmw maja mózg?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

popatrze ale nie sadze bym to przeoczyl, mowa o ksiazce czy instrukcji w nbt/cic?

 

Na filmie jest pokazane:

 

Albo moje f10 jest inne albo niepotrafie tego otworka dostrzec, pomijajac fakt ze wyjac uchwytow na kubki sie nieda chyba ze razem z cala konsola a to nie proste, pytalem bo przez brak takiej opcji zarzniento mi silnik, w zeszle wakacje zerwala mi sie sruba pompy oleju na niemieckiej autostradzie, przyjechal hans i wciagnol auto z zaciagnientym recznym a ja pojechalem ze szwagrem, na miejsce auto przywiozla inna laweta ale nie wnikalem sfagier wlada niemieckim wiec pyta hansa jak zjechali z poprzedniej lawety a on ze silnik odpalil wiec zjechali i teraz tez tak trzeba zjechac. Efektem tych dzialan bylo obrocenie panewek korbowych, oddalem wal do szlifu ale po szlifie powiedziano mi ze wal byl oryginalnie azotowany a na taki zabie trzeba czekac az panowie nazbieraja 12-15 walow na taki zabieg bo uruchomienie pieca jest bardzo kosztowne wiec kupilem caly slupek zeby miec pewnosc ze to bedzie dzialac.. tyle komplikacji i zniszczen przez brak mozliwosci wrzucenia neutrala

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciekawa historia.

Ale zmęczyłem się bardzo, czytając...

Jednak warto pisać zdaniami i stosować interpunkcję :)

 

Udało Ci się odzyskać chociaż część kosztów za naprawę od Hansa?

Czy wykręcili się od "współudziału" w awarii...?

Opublikowano

wiem ze z pisowna przeginam

nie probowalem nawet bo hans robil foty auta i przebiegu z zegarow a na cid widnial komunikat o braku cisnienia silnika wiec nic bym nie wskoral

pozniej z ustki na podlasie byla juz trzecia laweta za ktora musialem placic ale facet mial rolki tyle ze silnik juz byl dobity niestety, nowy slupek + olej x2 +filtry + rozrzad + koszt lawety wyszlo 11k zl przy czym wszystko robilem sam. taki jest koszt glupoty /braku wyposazenia laweciarzy w de bo nie sadze ze obrocilo wszystkie panewki w niecale 10 sek. podczas jazdy wywalilo ostrzezenie o braku cisnienia oleju po czym silnik zaczol zwalniac, skrzynia przeszla w n gaszac silnik, wszystko napewno nie trwalo wiecej niz 10 sek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A nie dało się wciągnąć na lawetę na zapłonie, żeby móc wrzucić "N"...?

Pytam, bo piszesz, że laweciarz wciągał "z zaciągniętym ręcznym". Masz na myśli hamulec ręczny, czy tryb "P" skrzyni...?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.