Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam problem z kontrolką hamulca ręcznego w swojej e90 325i z 2006r , która również się świeci gdy mamy zużyte klocki przednie lub tylne klocki hamulcowe. U mnie problem powstał gdy przez przypadek zresetowałem sobie przebieg wymiany klocków chcąc zresetować czujnik ciśnienia w oponach :(. Wiem że to było debilne posunięcie, ale stało się. Wiecie jak wyłączyć te kontrolkę oraz ten świecący podnośnik na zegarach? Próbowaliśmy pierwszym lepszym obd2 u kolegi mechanika lecz niestety błąd dalej wyskakuje. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Opublikowano
Reset wymiany klocków - jeśli się nie da, to może już czas na wymianę klocków lub czujnika. Ja dziś miałem też taką sytuację z tyłem - grubość klocka jeszcze ok 8mm, a czujnik pokazywał 2,5kkm do ich wymiany. Zresetowałem ale pojawiły się same kreski i muszę wymienić czujnik, bo pewnie się uszkodził/przetarł.

-------------------

Artur

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
kolego jesli zapala ci sie kontrolka klockow zarowno tylnych jak i przednich to na jednym z kol z przodu i tylu znajduje sie czujnik. wystarczy tylko zlaczyc przewody czujnika i kontrolki gasna. moze to i malo profesjonalne jak na wlasciciela tego autka ale zadziala
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie zapaliła się kontrola inspekcji klocków tylnych wtedy jak przez przypadek ją skasowałem :( zamiast czujnika ciśnienia :duh: . Spróbuję najpierw sposób tego kolegi

przez Szozdul » 12 Paź 2015 18:31

 

Odłącz czujnik na kilka minut, później podłącz ponownie i zresetuj.

tylko na razie nie mam nawet czasu podjechać na kanał ponieważ ten sposób
nie działa. Może mam za starą wersję bo to autko z 2006r.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Będzie działał - jednak musisz najpierw odłączyć czujnik i po pwenym czasie podłączyć. Dopiero wtedy kasujesz. Chyba, że czujnik jest już przytarty lekko to wtedy nie skasujesz, musi być nowy czujnik albo zwarte przewody.
Opublikowano

Takie cyrki miałem gdy chciałem skasować inspekcję przy przetartym czujniku (czujnik ma dwa "obwody")

Przetarcie pierwszego nie jest sygnalizowane lampką, jest tylko korygowany przebieg do wymiany.

Wg mnie musisz dobrze ocenić grubość klocków i stan czujnika (jeśli oba są sprawne, to komputer musi zobaczyć zmianę oporności - można przełożyć na chwilę czujniki tył/przód).

Po wymianie czujnika reset bez problemu (nawet nie pamiętam czy nie zrobiło się to samo - komputer wykrył nowy czujnik)

Opublikowano

Po pierwsze to sprawdź stan klocków hamulcowych z przodu i z tyłu. Moim zdaniem bardzo dobrze, że auto ostrzega o kończących się klockach.

Jeżeli klocki są OK i sposób z poniższego linku nie pomoże to masz do wymiany czujnik zużycia klocków bo najprawdopodobniej się przytarł.

To nie majątek, a nie brniesz w DRUCIARSTWO, które nie wiadomo czy nie odbije się jakimś innym błędem...

A próbowałeś w ten sposób?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wypięcie wtyczki pod prawym tylnym nadkolem(bo z tego co wiem to jest po jednym czujniku na stronę) na pewien czas niestety nic nie dało...muszę chyba po prostu wymienić klocki bo i tak nie są już w najlepszej kondycji, a czujnik przy okazji...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wypięcie wtyczki nic nie da, bo obwód nadal jest otwarty.

Trzeba założyć nowy czujnik lub zewrzeć przewody i zamknąć obwód.

Opublikowano
U mnie też nie chciała wykasować się inspekcja klocków. Pokazywało ok 2600km do wymiany ( a klocki były zużyte tylko w ok 20%) i, gdy próbowałem skasować, to pojawiał się serwis. Jedynym rozwiązaniem była wymiana czujnika zużycia klocków na nowy, bo okazało się, że stary nie działał prawidłowo. Po wymianie było już ok.

-------------------

Artur

  • 1 miesiąc temu...
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Informacja dla wszystkich DEBILI jak ja nigdy nie róbcie resetu częściowo zużytych klocków, bo nic dobrego z tego nie wyjdzie, Często wyświetlał mi się już komunikat że klocki tyknie się kończą (2 tys do wymiany) przy okazji kasowania inspekcji postanowiłem zresetować i klocki myślałem że sie jakoś przeliczy na nowo no i sie doigrałem. przy pozycjach klocków tylnch i przednich zamiast tys kilometrów zrobiły się kreseczki cały czas pali się ręczny i autko na podnośniku na czerwono. Po cało dniowym przeszukiwani forum wyszło na to że czujniki są jedno razowe jak są choćby trochę starte do już sie nie nadają. Że nie miałem jeszcze planu wymieniać klocków bo coś tam ich jeszcze jest a czerwień na kokpicie raziła chciałem skasować. w moim przypadku szkoda założyć nowy czujnik który za2-3tyś km będzie do wyrzucenia miałem plan podpiąć nowy skasować błąd i z powrotem stary. Podpowiadam tak też się nie da co do nowego przemierzyłem jego oporność jest 0 co oznacza że jest tak jakby zworką. Odpiąłem czujnik zrobiłem zworkę i z poziomu serwisowego zrobiłem ponowny reset klocków tył. po ponownym odpaleniu błędy się skasowały tył wyskoczył 70 tyś. chciałem podłączyć stary czujnik ale wyskoczył błąd na żółto także olałem temat. Po prostu nie da się podłączyć częściowo zużytego czujnika. Odciąłem go ładnie zlutowałem kabelki i jeżdżę, nowy mam już kupiony jak za 3tyś będę wymieniał tylne klocki to założę też nowy czujnik. Także jeszcze raz NIE POLECAM resetu klocków nie do końca zjechanych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.