Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przydałaby się w tym raporcie jeszcze pozycja "średnie spalanie /100km" i "cena paliwa za przejechane 10tys km" bo to przecież główne kryterium dla którego wybiera się diesla

Benzyna ma troche lepsze osiągi od ropniaka i dźwięk ale przy dużej ilości km tu o ekonomie chodzi

Oglądałem ostatnio 335i znajomego ryk silnika ma ładny ale w tych samych warunkach pali 3,5-4l/100km więcej co przy moich 40tys rocznie daje różnice 6300zł na samym paliwie, ale jak kogoś spalanie nie obchodzi albo jeździ mało to wybór jest prosty- benzyna.

Chociaż w moim przypadku mocy jest wystarczająco i jedyne czego mogę pozazdrościć benzynie to dźwięku ale nie jest to warte dla mnie ponad 6tysi rocznie :mrgreen:

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Przytoczony przeze mnie raport ukierunkowany był wyłącznie na osiągi danych modeli, spalanie nie miało w tym przypadku żadnego znaczenia. Nie od dzisiaj wiadomo, że jeżeli robisz długie trasy, kupujesz diesla, nie okrążasz równika w ciągu roku, wybierasz benzynę (chociaż często są wyjątki od tej zasady, rozumiem po części modele jeszcze bez dpf-a). Kolega w sumie nic nie pisał o kosztach paliwa, więc zakładam, że gdyby wybrał benzynówkę to ten temat go zbytnio nie przeraża.

Ja akurat bardzo cenię sobie dźwięk rzędowej benzynowej "szóstki" i nie zamieniłbym go na grzechotnika (przerabiałem już diesle i już do nich nie wrócę). Wiadomo, diesel ze względu na większy moment obrotowy zapewnia zupełnie inne odczucia z jazdy, benzyna natomiast rozpędza się w bardziej liniowy sposób. Ale to tylko mój punkt widzenia, który nie jest obiektywny. Rocznie robię mniej niż 10 tys. km, więc nie ma to dla mnie większego znaczenia.

Opublikowano

Miesiąc temu miałem okazję pojeździć kilka godzin GTRem zrobionym na 1000KM, od tamtej pory dźwięk 335i czy m3 nie robi na mnie żadnego wrażenia

Nie mówiąc już o przyspieszeniu 0-100 tam było niecałe 3s, a 0-200 8s czyli od 0-200 dwa razy szybciej niż w moim 335d 360 KM :D

spotkane na trasie M3 i nowe audi RS6 560KM zostało zdmuchnięte jak świeczka :twisted2:

a ryk silnika w tunelu- poezja, polecam przejażdżkę takim potworem tylko lepiej wziąć ze sobą ochraniacze na uszy :D

Opublikowano
Jako ciekawostka, porównanie manual 325i (2,5l 218KM) z 330d (3,0l 231KM) i 330i (3,0l 258KM) z 330d (3,0l 231KM)...

Przynajmniej mógłbyś się postarać i zrobić uczciwe porównania: automat vs. automat lub manual vs. manual.

A poza tym takie porównania nie mają za wiele sensu skoro diesel jest doładowany a benzyna nie.

Opublikowano
Kolego maroek nie ja robiłem te testy, więc bardziej postarać się nie mogę. A jakie porównania twoim zdaniem mają sens?. Może napisz np. Do Auto Motor und Sport żeby nie robili już więcej takich porównań, jakie robili do tej pory np. E92 335i vs. C350 cgi, bo ty uważasz że się nie porównuje wolnossaka z autem z turbo :duh: . Zamiast komentować bez żadnego wkładu może napisz coś sensownego od siebie. W opisie jest napisane, że masz 330i...
Opublikowano
Dokladnie wszystko ladnie opisane, teraz tylko trzeba wziać pod uwage że jeżeli 330d bedzie po programie to juz 330i nie ma szans :) Co innego w przypadku 335i bo tam tez mozna zrobic program..
Opublikowano

niby tak ale jak już być skrupulatnym to skoro do porównania dał 330i ze starszym silnikiem 258KM to powinien też dać 330d z tamtego okresu czyli 231KM a nie

330d LCI 245KM, której jedzie zdecydowanie lepiej od wersji przedliftowej. Jeżeli już koniecznie chciał wrzucać 330d 245KM to dobrze by było również 330i dać w nowszej wersji silnikowej LCI czyli 272KM

Opublikowano

Ale to ty kolego wybrałeś akurat takie wersje do porównania. Chyba że, nieświadomie wkleiłeś obrazki znalezione w necie. Nie wiem czy celowo czy nie ale drugi obrazek jest zmniejszony i na pierwszy rzut oka nie wiadomo czy wersje skrzyni są takie same (a raczej nie są).

AMSu nie czytam więc nie wiem co oni tam porównują. A mój wkład do tematu to prośba o rzetelne przedstawianie danych.

Popraw mnie jeśli się mylę ale w tym teście AMS, 335 vs 350 w obu autach są takie same skrzynie, 7-io biegowe automaty. Chociaż pewnie powinienem napisać 'podobne', bo mercedes chyba nie robi DKG.

 

 

Sent from my D5803 using Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem 330xd i mam 330i.

Obydwa auta bardzo fajne. 330d ma zalety których nie ma 300i i odwrotnie. Jeżeli nie jeździsz dużo to szukaj benzyny. Daje więcej frajdy niż 330d, i jest mniejsze ryzyko że coś padnie pod warunkiem że silnik był odpowiednio traktowany, bo jaki jest jest silnik N52 każdy wie.

Ja po 4 latach jazdy 330xd i 1,5 roku 300i radzę Ci kup 335d lub 335i. W 330d i 330i po jakimś czasie będzie Ci brakowało mocy.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano

ja miałem przez prawie rok czasu 330d 231km, podniosłem na 280 a i tak brakowało mocy także Michał dobrze gada ,jak już kupować R6 to najlepiej 335

Przy 362km mocy mi nie brakuje a objawia się to m.in. tym że wszystko co na drodze spotkasz (nie licząc typowo sportowych fur ) jest zabijane. Wcześniej przy 280KM nie było z tym tak łatwo bo dość często spotykane na drogach np. nowsze niesportowe Audi mają silniki 3.0 313KM w dieslu albo 333KM w benzynie i dostawałem od nich lanie a teraz jest odwrotnie :D

Opublikowano
a probowales w 330i ? podobno bez turbiny z wymiana dolotu na sportowy, calego systemu odprowadzenia spalin lacznie z katami i programie + cooler, da sie osiagnac ponad 350 koni bez wiekszego problemu. Z jedna turbina + cobb + metanol 480. A z dwoma turbo z N54 jacys japoncy N52B30 dojechali w uzytkowaniu codziennym do 570, pisza ze mozna do ponad 620 ale ze sie silnik wtedy szybko zuzywa :mrgreen:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miesiąc temu miałem okazję pojeździć kilka godzin GTRem zrobionym na 1000KM, od tamtej pory dźwięk 335i czy m3 nie robi na mnie żadnego wrażenia

Nie mówiąc już o przyspieszeniu 0-100 tam było niecałe 3s, a 0-200 8s czyli od 0-200 dwa razy szybciej niż w moim 335d 360 KM :D

spotkane na trasie M3 i nowe audi RS6 560KM zostało zdmuchnięte jak świeczka :twisted2:

a ryk silnika w tunelu- poezja, polecam przejażdżkę takim potworem tylko lepiej wziąć ze sobą ochraniacze na uszy :D

Michasia gtr?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miesiąc temu miałem okazję pojeździć kilka godzin GTRem zrobionym na 1000KM, od tamtej pory dźwięk 335i czy m3 nie robi na mnie żadnego wrażenia

Nie mówiąc już o przyspieszeniu 0-100 tam było niecałe 3s, a 0-200 8s czyli od 0-200 dwa razy szybciej niż w moim 335d 360 KM :D

spotkane na trasie M3 i nowe audi RS6 560KM zostało zdmuchnięte jak świeczka :twisted2:

a ryk silnika w tunelu- poezja, polecam przejażdżkę takim potworem tylko lepiej wziąć ze sobą ochraniacze na uszy :D

Michasia gtr?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a probowales w 330i ? podobno bez turbiny z wymiana dolotu na sportowy, calego systemu odprowadzenia spalin lacznie z katami i programie + cooler, da sie osiagnac ponad 350 koni bez wiekszego problemu. Z jedna turbina + cobb + metanol 480. A z dwoma turbo z N54 jacys japoncy N52B30 dojechali w uzytkowaniu codziennym do 570, pisza ze mozna do ponad 620 ale ze sie silnik wtedy szybko zuzywa :mrgreen:

 

W n52 bez turbo czy kompresora 350 KM ? :shock:

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano

Sprecyzowalem info ze srodlem ktore mi go dalo i zle zrozumialem bez turbo da sie osiagnac 305/315 w zaleznosci od stanu silnika (caly system wydechowy + dolot + program). Jezeli dodamy dedykowane turbo 350 koni jest w zasiegu do uzytku codziennego (wiecej dla uzytku okazjnalnego i wiecej jezeli ktos zalozy metanol np dalej dla uzytku okazjonalnego).

 

Za to potwierdzam japonczykow i ich wyczyny na dwoch sprezarkach.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Kompletny sportowy wydech i dolot dadzą jakieś 10-15 KM. Jeżeli jest to 330i 258KM zrobi się z tego maksymalnie 273 KM. Czyli wychodzi na to, że programem moźna dołożyć maksymalnie kolejne 42KM? Nie za dużo? Program w silniku wolnossącym czyli co dokładnie? Zmiana mapy silnika na czym polegającą? Z tego co wiem można jeszcze założyć sportowe barany i zmienić wałki rozrządu, ale to już są duże koszty rodem z przygotowań samochody do wyścigów wtcc.
Opublikowano
Kompletny sportowy wydech i dolot dadzą jakieś 10-15 KM. Jeżeli jest to 330i 258KM zrobi się z tego maksymalnie 273 KM. Czyli wychodzi na to, że programem moźna dołożyć maksymalnie kolejne 42KM? Nie za dużo? Program w silniku wolnossącym czyli co dokładnie? Zmiana mapy silnika na czym polegającą? Z tego co wiem można jeszcze założyć sportowe barany i zmienić wałki rozrządu, ale to już są duże koszty rodem z przygotowań samochody do wyścigów wtcc.

 

No nie kompletny wydech na wymiar (czyli nie komplet od eisemnamana lub remusa np) czyli kolektor wydechowy ze sportowymi katami + xpipe + wydech koncowy dadza ci przy 330i N52 okolo 25+ koni jak polaczysz z systemem dolotowym na wymiar lub z wysokiej polki nastepne 10 koni. To jest generalnie gwarantowane przez kilka firm w polsce i za granicy. Razem okolo 35 .To nie teoria takie wyniki uzyskuje sie na tym silniku. Nawet SAM podstawowy sportowy kolektor wydechowy Autowerka do N52 ci gwarantuje sam 16 koni albo go odslylasz.

 

Program ci doda nastepne 20 koni. W sumie wychodzi ci 305-315 i to nie jest wyczyn, ludzie ciagna do 325 ale to juz wymaga sporych nakladow finansowych i ustawien. Dedykowane turbo daje ci 60 do 80 koni w zaleznosci od marki i wersji ale musisz zrelatywizowac ze zastepuje dolot i czesc programu a dodatkowo no kupiles N52 aby nie miec turbo. A wiec konczysz bezpiecznie na 350 koniach z turbo albo na 305/310 bez czyli jak N54 tylko bez dziewic :) Oczywiscie przy 305 koniach wypada powiekszych intercooler.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Lista zmian jest dluga, ale ciekawa. Podnoszenie mocy w silniku wolnossacym nie jest takim prostym i tanim zadaniem. Sadze, ze jezeli chodzi o koszty to same podzespoly kosztuja miniumum 20 tys. zl. wzwyz (w zaleznosci skad sa i jakiej jakosci). Musialbym zrobic z ciekawosci w wolnej chwili dokladna kalkulacje, chociaz sadze, ze to gra nie warta swieczki, chyba ze ktos ma: a.) nadmiar gotowki, b). startuje wyczynowo w zawodach i zmiany dotyczace silnika lacza sie z innymi modyfikacjami motorsport, c). nie planuje juz sprzedazy swojego auta, d). wszystkie powyzsze :wink:
Opublikowano

koszty nie sa takie duze : kompletny system wydechowy na miare w polsce to koszt jakis 8 tys zl. dobry dolot 2500. Program nastepne 2000. 12 tys zl to kilka krotnie mniej niz roznica miedzy 330i a 335i i to bez turbin, z lepszym brzmieniem i wygladem i jednak mniej klopotliwy w utrzymaniu. Jak juz masz 330i to nawet nie ma o czym gadac, kilka krotnie bardziej oplacalne niz zmiana na 335i. Za to tak dodatkowa turbina juz nie jest tak ciekawym rozwiazaniem.

 

Poza tym nie wiem czy warto w ogole rozmawiac o kwesti oplacalnosci... to jesyt hobby, za hobby sie placi. Jak ktos zna fajne i ciekawe hobby robione amatorsko na ktore nie poswieca sie kasy to biore. :mrgreen: W polsce to rozwiazanie malo uzywane bo ludzie wola krecic programy na turbinach, prosciej, taniej, mniej ciekawie ale to juz inna kwestia.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
ja miałem przez prawie rok czasu 330d 231km, podniosłem na 280 a i tak brakowało mocy także Michał dobrze gada ,jak już kupować R6 to najlepiej 335

Przy 362km mocy mi nie brakuje a objawia się to m.in. tym że wszystko co na drodze spotkasz (nie licząc typowo sportowych fur ) jest zabijane. Wcześniej przy 280KM nie było z tym tak łatwo bo dość często spotykane na drogach np. nowsze niesportowe Audi mają silniki 3.0 313KM w dieslu albo 333KM w benzynie i dostawałem od nich lanie a teraz jest odwrotnie :D

 

To dziwne bo ja a7 300 konna zkillowalem :D Przy mniejszej mocy 267km :)

Opublikowano

to może ścigałeś się z tą starsza przed liftem,ja mówie o tej z szybką 8biegową skrzynią i triturbo :)

http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/a7/a7-sportback-facelifting/silnik-diesla-3.0-tdi-competition-326km-od-2014/

 

wg danych katalogowych ma niby 5,1 do setki a w 330xd po programie na 265-280KM max co możesz wygarnąć do 100 to 6,0s a 0- 200 w 21s także nie ma szans chyba że kierowca [BAD] to może wtedy :)

ja wtedy w 330d strasznego lania od niej nie dostałem ale szliśmy dosyć równo co było irytujące

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.