Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 110
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Odebralen wczoraj auto jest duzo lepiej, rano tez odpalil bez problemu. Rozwiazaniem bylo wymienienie wszytkich 4 wtryskow na nowe. Pozdrawiam i dzieki za pomoc !
Opublikowano

Witam jestem nowy,mam podobne objawy. nowe swiece nowe cewki i dalej lipa.

Moje bledy to:

29EO -REGULACJA SKLADU MIESZANKI

29CD -CYLINDER 1 WYPADANIE ZAPLONU

30DE -CZUJNIK TLENKU AZOTU, PRZED KATEM,TOLERANCJA

30DA -CZUJNIK TLENKU AZOTU, SYGNAL

2AF9 -CZUJNIK TLENKU AZOTU, KONTROLA W TRYBIE OPUZNIENIA

 

CZY TO WYBLADA NA WTRYSK 1 CYLINDER?????

Opublikowano
Jeśli wymieniłeś cewki i świece to wiele wskazuje że niestety problemem jest wtryskiwacz. Dodatkowo sonda NOx może nadawać się do wymiany, ale najpierw trzeba zwalczyć problem wypadającego zapłonu.
Opublikowano

Błędy sondy NOX bardzo często idą w parze wypadania zapłonu. Auto masz z 2007 więc jeśli sonda nie była wymieniana od nowości to jest produkcji Siemensa, a te są uznane za wadliwe (producent zmieniony na Continentala, tak jak w przypadku wielu innych części do N43). Z tego co czytam na forum to przeważnie żyją po jakieś 150 000 (u mnie ~163 000).

A co do wtryskiwacza. Jeśli masz INPE i umiesz się nią obsługiwać, to możesz wymusić spalanie homologiczne (wtedy sonda NOX nie pracuje) i sprawdzić wartości korekt dawki paliwa - to żeby wykluczyć lejące wtryski.

Albo zamiast tego można zerknąć w detale błędu 29CD - tam bardzo często są od razu podane informacje jasno wskazujące gdzie szukać przyczyny.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam , w moim e90 320i n46 po wymianie cewek na beru i świec na denso też wyskoczyly identyczne błędy a po założeniu starych świec i cewek te błędy znikły

 

Myślicie że też komplet wtrysków do wymiany jak u kolegi w n43 ?

 

029CC DME: Verbennungsaussetzer, mehrere Zylinder

0029D0 DME: Verbennungsaussetzer, Zylinder 4

0029CD DME: Verbennungsaussetzer, Zylinder 1

Opublikowano

Tak po skasowaniu dalej się pojawiły a po założeniu starych cewek i świec nie powróciły,

A wogóle powodem rozpoczęcia całej akcji było delikatne falowanie obrotów 1-2 mm tylko na rozgrzanym do 100 stopni silniku i czasem spadek poniżej 500. W zwiAzku z falowaniem został posprawdzane wszytsko dolot,przepływomierz, lewe powietrze, wymieniona odma na ori z przewodami, wyczyszczony krokowic itp A świece i cewki miały być wymienione dodatkowo jako element eksploatacyjny ale jak widać możliwą winą mogą być własnie wtryskiwacze.

 

Po tych zabiegach auto dopiero teraz konkretnie zaczęlo falować ale tylko też na rozgrzanym silniku, telepie budą na jalowym i chodzi jak na 3 garach oczywiscie na tych starych świecach i cewkach.

 

Jeszcze zostalo do sprawdzenia czujniki wałków rozrządu i położenia/ obrotów wału ale te wtryski mnie zaciekawiły jak kolega w n43 takie same miał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
N46 to zupełnie inny silnik (wtrysk wielopunktowy - "w kolektor ssący"). N43 ma wtrysk bezpośredni (podobnie jak diesel w cylindry) i zupełnie inne wtryskiwacze. Proponuje użyć świece i cewki zgodne katalogowo z BMW i nie powinno być problemu.
Opublikowano

Owszem, kody błędów będą te same. Ale pamiętaj, że błąd może mieć różne przyczyny (zwłaszcza nieszczęsne wypadanie zapłonu), nawet w tym samym silniku.

 

Jak masz problem tylko na 2 cylindrach, to przekładając części między cylindrami na pałę (i odczytując błędy ofc) możesz sprawdzić czy błąd ma związek z daną częścią czy nie.

Mówię tutaj o świecach, cewkach, wtryskiwaczach. I w Twoim przypadku (N46 320i) jeszcze sondy lambda - bo masz po 1 na każdy bank, a jeśli się nie mylę, to cylinder 1 i 4 w tym silniku to ten sam bank.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak różne silniki, ale kody błędów są jednakowe i raczej dla n43 czy n46 bmw nie zrobilo osobnych kodów błędów :)

 

Ale wątek dotyczy N43. Dla N46 jest już kilka innych wątków - proponuję poszukać podobnej tematyki, lub założyć nowy. Jeszcze kilka wpisów i zupełnie zmieni się merytoryczna treść wpisów a tytuł zostanie.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

witam,

mam taki problem, że jak auto postoi całą noc i rano jak odpalam samochód to obroty zaczynają mocno falować, miga kontrolna chceck engine na pomaranczowo na desce. Jak auto pochodzi z minute i wyłącze je i odpale ponownie wraca wszystko do normy. Sytuacja ma miejsce codziennie, wcześniej zdarzało się to sporadycznie ale tylko jak było zimno.

 

Po odczycie błędów na kompie mam:

-p122f

-p114c to są błędy nox - który kwalifikuje się chyba do wymiany bo co 300-400km wyskakuje błąd MIL mieszanka za bogata

-p0303 zaplon cylindra 3 - wypadanie zaplonu

-p0304 zaplon cylindra 4 - wypadanie zaplonu

 

Przebieg 135 000 km, wtryski 3 i 4 były wymieniane na inne (używane) nowszej generacji pół roku temu

Pytanie co się zepsuło i co należy wymienić?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zacznijmy od tego, że ten silnik może pracować w 2 trybach spalania - jednorodnym i wielowarstwowym.

W trybie wielowarstwowym właśnie używana jest sonda NOX, która sprawdza co się dzieje z katalizatorem NOX.

To może dlatego mój silnik po założeniu nowej sondy NOX zaczął chodzić dużo gorzej niż gdy jeździłem z błędem tejże ?

 

Auto od początku jak jest zimne trochę się trzęsie na biegu jałowym choć CHECK nigdy nie wyskoczył(jeżdżę tak już trzeci rok bo nie jest to jakieś mocna uciążliwe), poźniej nastąpiła wyraźna poprawa za to pojawił się błąd NOX nie powodujący świecenia się kontrolki.

Teraz po wymianie świec, oleju i NOXA chodzi dużo gorzej - mechanik wymieniając świece stwierdził, że wtryski były już ruszane za granicą kazałem mu spisać numer i mam 7589048-08.

 

Do tego ostatnio po rozgrzaniu zaczyna terkotać trochę dieselowato jak go kupiłem miał coś takiego po wymianie oleju na 5W30 w butelce bmw się wyciszył teraz dostał castrola EDGE 5W30 a to niby to samo i jest gorzej ehhh. Co za samochód takie rzeczy przy 100.000km przebiegu.

kiedyś


E32 730

E36 318

  • 1 rok później...
Opublikowano

Panowie i jak tam sprawa dalej ?

Ja mam 116i tez n43 i auto rano strasznie trzęsie No i tez chodzi strasznie głośno jak diesel ....

A spalanie w mieście pokazuje 12,6 L

Był podpinany pod komputer i pokazało błąd nox i błąd termostatu ...

Czy po wymianie tych podzespołów silnik będzie ciszej pracował ?

Opublikowano

Ja to pisze juz na ktoryms watku z kolei ale z tym Noxem trzeba sobie umiec radzic. Zanim sie go wymienia trzeba sprawdzic poziom siarki i sprobowac wypalic. Jesli sie nie wypala to dopiero do wymiany.

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Opublikowano
Zacznijmy od tego, że ten silnik może pracować w 2 trybach spalania - jednorodnym i wielowarstwowym.

W trybie wielowarstwowym właśnie używana jest sonda NOX, która sprawdza co się dzieje z katalizatorem NOX.

To może dlatego mój silnik po założeniu nowej sondy NOX zaczął chodzić dużo gorzej niż gdy jeździłem z błędem tejże ?

 

Auto od początku jak jest zimne trochę się trzęsie na biegu jałowym choć CHECK nigdy nie wyskoczył(jeżdżę tak już trzeci rok bo nie jest to jakieś mocna uciążliwe), poźniej nastąpiła wyraźna poprawa za to pojawił się błąd NOX nie powodujący świecenia się kontrolki.

Teraz po wymianie świec, oleju i NOXA chodzi dużo gorzej - mechanik wymieniając świece stwierdził, że wtryski były już ruszane za granicą kazałem mu spisać numer i mam 7589048-08.

 

Do tego ostatnio po rozgrzaniu zaczyna terkotać trochę dieselowato jak go kupiłem miał coś takiego po wymianie oleju na 5W30 w butelce bmw się wyciszył teraz dostał castrola EDGE 5W30 a to niby to samo i jest gorzej ehhh. Co za samochód takie rzeczy przy 100.000km przebiegu.

A propo oleju...

Ja sie przesiadlem z Castrola edge 5w30 na Mobil 1 5w30 od roku. Jest spora roznica w pracy silnika.

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Opublikowano

Witam wszystkich :)

Jestem nowym Forumowiczem ,jak i właścicielem 318-stki n43 z 2009 r. od 8 miesięcy.

Marka bmw zawsze kojarzyła mi się z prestiżem i jakością... ale po zakupie wymarzonej 3 jestem rozczarowany

od samego początku problemy 2 miesiące temu wymieniłem wtryskiwacz na cylindrze 2. objawy takie jak koledzy piszą powyżej

 

-Trzęsienie na niskich obrotach

-problemy z odpalaniem

-Czasem kontrolka check engine (wypadanie zapłonu na cylindrze 2 )

koszt 238€ .

 

Po wymianie auto chodziło normalnie ,czasem dłużej zakręciło przy odpalaniu , do czasu .... wymiany oleju , filtra po przejechaniu dosłownie 30km czerwona kontrolka spadek ciśnienia oleju.

(Olej Castrol Edge LL-01 15w30 ,filtr Mann ) zgasiłem auto , zapaliłem , kontrolka zniknęła , poziom oleju ok , od tamtej pory czasem się zapala i gaśnie po ponownym uruchomieniu silnika. raz na 2-3 tygodnie.

 

kolejny problem pojawił się tydzień temu wsiadam rano do auta , a tu cyk kontrolka check engine ... auto muli szarpie , brak mocy błąd wypadanie zaworu na cylindrze 1.

Myślę :idea: znowu wtrysk... ale po odkręceniu osłony silnika zauważyłem jak wtrysk skacze , pękła blaszka trzymająca wtryski.

koszt 10€.

 

Po wymianie auto nie szarpie , nie wyświetla błędów lecz objaw trzęsienia buda na niskich obrotach powrócił , nie jest to cykliczne bujanie . obroty lekko się poruszają przy bujnięciu około 1- 0,5 kreski na obrotomierzu.

Dodam ze dziś rano odpaliło z błędem Check engine chodziło jak by na 3 cylindrach ,dziwny dźwięk ... nie było reakcji na gaz. auto nie ruszyło , po zgaszeniu i uruchomieniu wszystko wróciło do poprzedniego stanu kontrolka zniknęła.

 

Przebieg 190tys.

jazda 80% autostra , paliwo schell 98

 

P.S Próbowałem sprawdzić wtryski w INPA ale nie znajduje mi silnika n43 czy ktoś posiada skrypt , albo gdzieś na forum był poruszany temat INPA do n43 ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Widzę, że nie jestem jedynym użytkownikiem, który zmaga się z problemami silnika N43. 3 tygodnie temu nabyłem 3jke z 2009 roku przez pierwsze 700km było wszystko OK... Wczoraj na obwodnicy jak gdyby nigdy nic zapaliła się kontrolka silnika (ta żółta). Auto przeszło w tryb awaryjny z 143 koni zrobiło się ze 100. Najlepsze jest to że poza tym nie mam żadnych objawów. Silnik ładnie odpala nic nie faluje ani nie szarpie. Jutro jadę na kompa dam znać o co chodzi. Mam nadzieję, że to nic poważnego...aktualny przebieg 170tys. Sprawdziłem w ASO że przy 120 tys wymieniono wszystkie cewki oraz świece. Jeszcze dobrze nie pojezdzilem a już tęsknię za stara e46 :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie były wymieniane (albo dawno) to najwyższa pora na wtryskiwacze, tfu tfu :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Odnośnie wtryskiwaczy... Czy jest ktoś w stanie mi opowiedzieć na pytanie jakie powinny być prawidłowe wartości wtryskiwaczy jak robię podgląd w INPIE? Widzę je dla poszczególnych cylindrów l, lecz nie mogę znaleźć informacji jakie powinny być wartości nominalne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.