Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 110
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

@jaculek63

Na tej stronie nie ma indeksów części, są tylko numery. Np wtryskiwacze do N43 mają teraz indeks 11, a numer od 8 lat ten sam (a nawet optycznie wyglądają inaczej).

 

Znalazłem ten wątek - viewtopic.php?f=73&t=180407

w tych wypadkach dla tego silnika jest przewidziana procedura PUMA, zaleca ona wymiane swiec, cewek na te lepiej izolowane z indexem -02 oraz wtrysków jezeli sa z indexem -03 lub nizszym, upewnij sie, ze procedura ta zostala wykonana odpowiednio inaczej bedziesz sie cofal po kazdy wtrysk po kolei, po wymianach obowiazkowe programowanie do najnowszego software standu
Opublikowano

błędy:

 

30DA czujnik tleków azotu / brak sygnału

2AF4 czujnik tleków azotu / zwarcie

2AF2 czujnik tleków azotu / zwarcie

2AF6 czujnik tleków azotu / zwarcie

2C7F sonda lambda rzad 2 czujnik 2 / mieszanka za bogata

2C6C usterka nieznana /

2A19 uklad odparowania paliwa zawórregeneracji / przerwa brak sygn

30C1 regulacja cisnienia oleju silnikowego, statyczna / tryb awaryjny z powodu niskiego cisnienia oleju

 

co to moze oznaczać ?

DRIVEN TO PERFECTION
Opublikowano
Czyli lekarstwem na nasze problemy jest wymiana NOx. Slyszalem ze odpowiada on tez za prace wtryskow wiec wszystko by sie skladalo w calosc.
Opublikowano
brakuje mi błędu 2AF9 do kompletu zeby Noxa obstawiać na 100% ... z drugiej strony jesli padł jakis wtrysk to dawkując zbyt duzo lub zbyt mało mieszanki spowoduje błędy w odczycie sondy bo bedzie albo zbyt uboga albo zbyt bogata i od czego tu zacząć :mad2:
DRIVEN TO PERFECTION
Opublikowano

Róbta co chceta ja wtryski wymieniłem (z najnowszym indeksem)oraz cewki na te z linku ,świece i na końcu NOX i wspomniane problemy zniknęły całe szczescie wtryski miałem jeszcze po starej cenie. :D

dzidek25 cytowany przez ciebie temat jest z 2012r. od tego czasu indeksy samych wtrysków podskoczyły do -11 nie wspominając o cewkach.

Opublikowano

@jaculek63

Nie rozumiem Twojego komentarza. Co z tego, że tamten post jest z 2012 roku?

Jasno i wyraźnie napisałem wcześniej, że cewki z początku produkcji są uznawane za wadliwe. A link jest tego potwierdzeniem.

 

A swoją drogą jeśli ktoś chce wydać prawie 6000zł (nie licząc wymiany i kodowania) na wtryski, cewki, świece i sondę NOX to proszę bardzo.

Oczywiście, że silnik wtedy będzie pracował lepiej, ale forum jest od tego, żeby unikać scenariuszu z wymianą części sprawnych na nowe.

Opublikowano

przeczytaj sobie ten wątek od strony 5 w górę a zrozumiesz

 

viewtopic.php?f=73&t=279778&start=105

 

tych wtryskiwaczy nie mozna zregenerować a sprawdzenie i czyszczenie daje dokładnie nic poza tym to nie wina producenta ze przy krótkich przebiegach wywala czesto bład NOXa a ekologii i tego nie przeskoczysz a te silniki sa przekombinowane niestety.

ps.jak masz podejrzenie co do wtryskiwaczy zastosuj to

http://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/dodatki-do-paliw/petrol-power-ecomax/

mi do czasu wymiany na nowe znacząco pomogło. :mrgreen:(oczywiście Pb98)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

nie chce sie drapac po nieswoich jajkach, ale ja podoby efekt na zimnym mialem przy kiepskich wtryskach, nie wyskakiwal blad, ale mi nie podobalo sie to zejscie z 1100 na 750 obrotow, nie schodzilo plynnie, oddalem auto do adama z raszyna posprawdzal auto i powiedzial ze wtryski sa niby ok, ale nie maja prawidlowej rezystancji to je sobie wymienilem, jeszcze jak jeden wtrysk kosztowal 450 PLN, bo teraz to 1500 jeden (BTW tak sie zmusza kierowcow do wymiany aut na nowe).

NOx niewiele tu ci pomoze, ja po wymianie padajacego NOxa roznicy nie zauwazylem, widzialem tam w jednym komentarzu niskie cisnienie oleju, moze zawor warto wymienic, cena nie jest wygorowana a i dostep jest w miare ok, sam to ogarniesz, bez inpy + komputer dalej ni pudzisz....check silnika na pewno cos zrzuca...

wrozenie z oleju

 

a i jeszcze cos, nox nie bierze udzialu przy odpaleniu auta, dopiero dochodzi do glosu jak sie silnik zagrzeje, u ciebie jak wychodzi z ssania to Ci bledem wali, sprawdz wtryski

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Potwierdzam, jeśli silnik trzęsie się na zimno, a po rozgrzaniu jest OK, to na 99% mamy problem z wtryskami. Ja tak miałem i po wymianie problem znikł. Polecam wszystkim przeczytanie wątku który podał kolega Jaculek63. Dotyczy w zasadzie silnika N53, ale że wtryski są takie same to i problemy identyczne.
Opublikowano
Jeszcze jedno problem teoretycznie zniknął po zastosowaniu wspomnianego dodatku jedynie auto miało bardzo rzadko występujący przypadek długiego kręcenia silnikem na ciepłym(po kilku godzinach od zgaszenia),nawet na zimnym prawie nie bujało juz o "chec-ku" nie wspomnę. :)
Opublikowano
Ja jetsem juz po wizytach. Wymienone dwa wtryski na 4 i 1 cylindrze, dwie cewki od 4 i 1 cylindra i komplet swiec. Rano sie okaze jak bedzie.
Opublikowano
Swiece zmienione, wtryski tez, cewki rowniez, a tu dalej wypadanie zaplonu na 4 i 1 cylindrze na zimnym silniku. Co jeszcze moge zrobic zeby to dzialalo bo juz mnie cholera lapie.
Opublikowano

Oto lista bledow jakie sa odrazu po odpalu silnika:

 

0029CC DME: Verbennungsaussetzer, mehrere Zylinder

0029D0 DME: Verbennungsaussetzer, Zylinder 4

0029CD DME: Verbennungsaussetzer, Zylinder 1

Opublikowano
Auto wraca do serwisu tym razem na dluzej (do tygodnia), beda po kazdej probie naprawy beda rano auto odpalac, bo wczesniej nie sprawdzili jak po zmianie wtryskow bedzie na drugi dzien rano jak objawy wystepuja. :mad2: . Mam nadzieje, ze to pomoze, bo auto jest super tylko ta awaria juz nie daje spac po nocach. :(
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Narazie zostawilem 2.500zl za 2 wtryski z wymiana i z kodowaniem. Auto bylo 1.5tygodnia w warsztacie jutro do odbirou problem rozwiazany pozostale dwa wtryski powodowaly blad. Wiec wymiana 4 wtryskow eliminuje problemy. Czy to prawda okaze sie w nastepnym tygdoniu jak auto ja bede uzytkowal. Przez ten czas byla sprawdzona kompresja wyszla perfekcyjnie tak samo jak katalizatory sa idealne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.