Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozgrzej auto i nagraj zakładki związane z wtryskiwaczami, wrzuć to na youtube i wklej tu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Odpowiedzi 110
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Siema. Wrzucam co mi dzisaj wyszło na inpie.

http://s5.ifotos.pl/mini/received1_qrewrhw.jpg

 

Wywalilo mi też takie błędy :

http://s2.ifotos.pl/mini/received1_qrewrhs.jpg

 

A to jest chyba błąd który odpalił mi żółta kontrolke Check. Temperatura silnika powyżej 105 stopni?

http://s5.ifotos.pl/mini/received1_qrewrrx.jpg

 

Co myślicie? Jakieś wnioski ?

Opublikowano
Witaj, moim zdaniem masz do wymiany sensor lambda, i osobiście dałbym kata do regeneracji,lub wymiany, serwis bmw sam przyznał że ten kat około 20k pada i trzeba go regenerowac/wymienic. U mnie dalsza jazda bez zmiany kata zakończyła się uszkodzeniem pompy wody a wymiana była bardzo kosztowna. A jeszcze pytanie czy jak silnik się rozgrzeje to auto na wolnych obrotach nie 'cyka'?
Opublikowano

NOX umarł. "Open circuit" jest wystarczająco wymowne. Oprócz tego termostat do wymiany.

Błąd kata wygląda na efekt padniętego NOXa w tym przypadku, tym bardziej, że ten błąd występował tylko poniżej 3k obrotów (tylko wtedy sonda NOX pracuje).

Opublikowano
Siema. Auto na rozgrzanym nie cycka. Chodzi raczej równo chociaż lekko czuć wibracje na drążku zmiany biegów. Czy jazda z uszkodzonym noxem skończy się źle? Jaka cena termostatu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ekstremalnie może być do wymiany katalizator a termostat jak ori, czyli z zfrezowanym logo bmw, czyli wahler, kosztuje niecałe 300,- a wymiana zdecydowanie nie należy do przyjemności.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Siema. Auto na rozgrzanym nie cycka. Chodzi raczej równo chociaż lekko czuć wibracje na drążku zmiany biegów. Czy jazda z uszkodzonym noxem skończy się źle? Jaka cena termostatu?

 

Teoretycznie można jeździć na niesprawnym nox, choc długofalowo, moim zdaniem, może to powodować uszkodzenia innych podzespołów. Ja martwilbym się bardziej lambda, i w pierwszej kolejności rozwiazal bym ten problem.

Opublikowano
Rozumiem ze jak mam uszkodzony nox to katalizator się nie wypala? Wymienię termostat bo rzeczywiście jest problem z temperatura. Co do lambdy to skąd ta pewność? Mógłbyś mi podać dokładny nr części? Bo chyba są dwie sondy?
Opublikowano

Też jestem ciekaw skąd teoria o sondzie lambda, bo dla mnie to na razie jasnowidzenie.

Uszkodzony NOX może powodować niestety wiele objawów - podwyższone spalanie, nierówna praca, misfire, błędy sond lambda, błędy kata. U każdego co innego.

Opublikowano
Rozumiem ze jak mam uszkodzony nox to katalizator się nie wypala? Wymienię termostat bo rzeczywiście jest problem z temperatura. Co do lambdy to skąd ta pewność? Mógłbyś mi podać dokładny nr części? Bo chyba są dwie sondy?

 

Biorac pod uwage objawy plus bledy z prt sc, ja osobiscie kierowal bym sie w storne sensora lambda, ale oczywiscie to jest moje zdanie, podparte doswiadczeniem.

jak mozesz to wykasoj bledy i oddczytaj go po raz kolejny i zobacz jakie kody ci wyrzuci. jezeli nadal bedziesz mial statyczny blad lambda to raczej wymiana.

Moze byc tez tak ze sensor nox ci umarl, taka ewentualnosc tez istnieje, trudna jest diagnoza bo jak kolega dziadek25 zauwazyl powiazany jest z wieloma inymi podzespolami.

Opublikowano
Byłem dzisiaj w ASO :) przy okazji akcji serwisowej pojechałem z zapaloną kontrolka check engine (odpala ja błąd 29F4) + 29F5, 2af2, 2af4, 2af6. Diagnoza postawiona przez mechanika to : do wymiany czujnik Nox oraz kolektor wydechowy wraz z katalizatorem. Cena podzespołów z robocizna żeby nie skłamac dokładnie 7419zl.... :) mam parę innych rzeczy do zrobienia więc kosztorys wyszedł na 11500zl...także tego... Ktoś mi odpowie co w tym czujniku się dokładnie psuje? Sama sonda czy raczej ta puszka z elektroniką?
Opublikowano
Po za tym silnik wycieraczki tylnej, który akurat zdiagnozowano źle. Sam silnik działa zatarl się natomiast ten mechanizm metalowy. Stwierdzono jeszcze uszkodzony termostat. Generalnie wszystko jestem w stanie zrobić sobie sam, ale zanim wydam 1800 zl na noxa chciałbym wiedzieć, że to załatwi na 100% problem...z drugiej strony nie mam podwyższonego spalania (6.3l trasa) i paru błędów, które jednoznacznie wskazały by noxa jako winowajce. Auto rano na zimnym potrafi po lekkiej przygazowce strzelić w rurę i puścić ciemnego bąka z sadzy...Poza tym wydaje się takie lekko przytkane jakby brakowalo całej mocy. Szkoda mi je sprzedawać bo niedawno przeszło pełen serwis i poza tym jednym problemem nic go nie trapi :)
Opublikowano

NOX tak czy siak jest do wymiany.

Gorzej z błędami katalizatorów trójdrożnych - tutaj przyczyn może być wiele. ASO Ci nie zdiagnozuje dlaczego katy mają zbyt niską wydajność, może to być wina np. lejących wtryskiwaczy (auto ma ledwo 173kkm a katalizator powinien z 2x więcej wytrzymać) albo problemów z rozrządem, itd.

Trzeba by sprawdzić jak wyglądają korekty na wtryskiwaczach (szukaj "rough running" w inpie, to co wkleiłeś w 1 screenie to kodowanie wtrysków), trimy STFT/LTFT, czy sondy lambda reagują, adaptacje vanosów.

Dopiero posiadając bardziej globalną wiedzę można wnioskować co jest nie tak.

Opublikowano
No dobra a to nie jest tak, że nie działa nox przez co procedura wypalania katalizatora się nie odpala? To by wyjaśniło problem z lekkim przytkaniem i strzałami sądzą. Być może nox nie działa od 2 lat więc przez ten czas katalizator bez wypalania mógł się nieźle zapchac..czy jestem w stanie sam sprawdzić stan katalizatora? Czy jeśli założę sprawna sondę nox katalizator powinien się wypalić i jest szansa że będzie ok?
Opublikowano

Pierwsza rzecz - Ty masz błędy katalizatorów trójdrożnych a nie katalizatora akumulacyjnego NOX (a to ten drugi można wypalić).

INPA jak odpalisz detale błędów wyświetli Ci przy jakim przebiegu wystąpił błąd po raz pierwszy, po raz drugi, i po raz ostatni.

 

Przeczytaj sobie wątek - viewtopic.php?f=70&t=245047 - to powinno Ci wyjaśnić jak działa sonda i katalizator NOX

 

Ty masz problem z katalizatorami trójdrożnymi (to te w kolektorze wydechowym). To oznacza mniej więcej tyle, że albo wariują sondy lambda albo te katy są zajebane sadzą z jakiegoś powodu (lejące wtryski, złe spalanie mieszanki, silnik spala olej). Zakładając, że silnik pracuje jak należy to przy takim przebiegu nie powinno być jeszcze problemów z tymi katami.

Są środki oczyszczające katalizatory (dodatki do paliwa, jakieś psikadła, stacje typu Jet Clean Tronic, puszczanie pary wodnej do dolotu), ale użycie nie gwarantuje sukcesu.

 

Martwią mnie te strzały z wydechu - jeśli do katalizatorów dostaje się niespalona benzyna, to mogą być stopione i tylko wymiana wchodzi w grę.

Opublikowano
Dzięki za posta Dzidek.Silnik pracuje raczej okej jak na N43, wiadomo doskwiera mu jakieś lekkie falowanie gdy się zagrzeje, ale nie ma tragedii. 300 km temu zmieniłem świece na nowe NGK. Oleju nie pali. Dodam, że stare byly ładnie wypalone. Cewki 4 szt. wymienione przy akcji serwisowej przy 120tys. Żeby zgasic lampkę check engine zacząć w takim razie od wymiany katalizatora za kolektorem wydechowym? Używki są coś warte? Może jest zamiennik jakiś?
Opublikowano

Wrzuć jeszcze raz błędy tylko z detalami (tak jak tutaj http://ifotos.pl/z/qrewrrx/), bo z tych co wrzuciłeś to ani jeden nie zapala checka.

Co do kata, to niestety ale jest problem, jakieś do N46 widziałem, ale do N43 nie. Osobiście szukałbym speca od wydechów, który wymieni sam wkład.

Opublikowano

dzis profilaktycznie podpialem swoje auto pod kompa i zaskoczenie dwa bledy z nox :o

30e9, 30ea myslalem ze problem zostal rozwiazany ale jak widze powrocil [ nox wymieniony, kat, lambdy, przepustnica, odpowietrzenie baku], martwi mnie to troche bo juz koncza mi sie pomysly co moze byc przyczyna, ostatnie co mi przychodzi na mysl to wadliwy agr, sadzicie ze przeczyszczenie ew. wymiana cos zmieni?

Opublikowano
Zwykłego kata, w sensie nie nox-ponoć ten jest dożywotni, przynajmniej tak w ASO usłyszałem. Wszystkie części montowane były nowe, wtryski, świece w pierwszej kolejności sprawdziłem i zostały wymienione, auto ma 216k przebiegu. Generalnie auto miało problem z doborem odpowiedniej mieszanki pdp. jak już kupiłem ten samochód ale dopóki na desce nie zaswiecil się check to nic z tym nie robilem a i później 'mechanik' uspokaja mnie ze nox sensor i nie muszę się martwic tym jeżeli nie wzrosło spalanie, co jak się okazało było błędnym rozumowaniem z jego strony.
Opublikowano

No to jedyne co Ci zostało, to próba wypalenia. Niestety 30E9 nie wróży nic dobrego (30EA to norma, tym się nie przejmuj).

Do tego posprawdzać korekty dawki paliwa w INPIe i adaptacje, żeby się upewnić że paliwo spala się w takiej ilości jak potrzeba.

Czy się objawiały te problemy z mieszanką? Jakie miałeś wtedy błędy? Jak rozwiązałeś problem?

Niestety może być tak, że wcześniejsze problemy odbiły się rykoszetem i oberwał kat NOX.

 

EGR w benzynach nie zasyfia się jak to w przypadku diesli. Tu bym problemu nie szukał póki odpowiednie błędy na kompie się nie pojawią.

Opublikowano
Problemy z zbyt uboga mieszanka spowodowały zapchanie kata a co za tym poszło uszkodzenie pompy wody, wtryskowe a dodatkowo padła lambda więc te podzespoły wymienilem plus nox. Generalnie objawialo to się delikatnym nieregularnym drgania na niskich obrotach i brakiem mocy przy niskich obrotach. Problem z mieszanka rozwiązałem ale mimo wszystko co jakiś czas czuć drgniecia I jedyna rzecz jaka może mieć wpływ moim zdaniem to właśnie ten zawór I dodatkowo ma on wpływ na mieszankę i jak sadze na błędy zasiarczenia.a niskich obrotach czasem obserwuje wahania w doborze mieszanki ale raczej nie wychodzą poza ramy więc sądzę że to norma. Emisja spalin też w normie.
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.