Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam problem z samochodem, a mianowicie auto na zimnym silniku i jalowym biegu nie moze utrzymac obrotow, tzn po odpaleniu wchodzi na 1100 obrotow i gdy obroty spadaja to trzesie cala buda. Po przygazowaniu, ponownym uruchomieniu i lekkim rozgzaniu jest okej. Bylem na komputerze i auto po aktualizacji softu zachowuje sie znacznie lepiej lecz pojawilo sie to telepanie. Komputer wczesniej pokazywal blad NOx, po aktualizacji nic nie ma. Auto po wymianie swiec i cewek w ASO. Przebieg 86000km. Prosze o pomoc!

  • Odpowiedzi 110
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jak to sprawdzić ? Jest taka możliwość ? Mam podobny objaw. Mozliwe ze wtrysk ? U mnie obroty sie trzymaja tylko trzesie autem gdy jest zimny. Jak sie rozgrzeje to juz jest ok lub zatrzesie delikatnie bardzo rzadko.
DRIVEN TO PERFECTION
Opublikowano

@paffel08

Nie czaję - pisałeś, że błędów na nowym sofcie nie masz, a na filmiku masz check. Masz inpę?

Albo czujnik, o którym pisałem, albo coś innego z rozrządem.

 

Sam jestem po wymianie tych czujników, błędów nie miałem, a silnikiem telepało po odpaleniu.

Opublikowano

@dzidek25

Auto bylo na programowaniu w piatek tzn. 9.10.15r.. Przed programowaniem byl blad NOx'a, po jezdzie probnej 150km, podlaczeniu pod kompa nie byla bledow. Nie mam INPY, mieszkam w Berlinie i jedyny zaufany serwis mam w Szczecinie wiec nie mam jak teraz podlaczyc pod kompa teraz. Miales podobny problem do tego? Dasz cos wiecej znac o tych czujnikach, skomplikowana wymiana?

Opublikowano

Na zimnym miałem falowanie w zakresie gdzieś 700-1100 obrotów. Zero błędów na kompie.

Te czujniki to jest wada typowa dla N43. Wymiana ogranicza się do zdjęcia tunelu dolotowego i odkręcenia 2 śrubek.

viewtopic.php?f=15&t=259217 tu masz wymianę czujnika z wałka dolotowego.

Koszt czujników - ASO 2x400zł, poza ASO - 2x200zł.

Opublikowano
to nie jedyny czujnik który musisz wymienić, Jak masz błąd NOX to tzreba wymienić czujnik NOX w ASO 1600 zl mniej wiecej. Też miałem falowanie obrtów po wymianie wróciło do normy. Jak wystepuje ci błąd NOx zobaczysz, że masz dużo wieksze spalanie.
Opublikowano

@mero89

Czy "musi" wymieniać to się jeszcze okaże. Tak się składa, że i ja miałem wymieniany czujnik NOX.

I po wymianie nie czułem nawet najmniejszej różnicy w pracy silnika.

Owszem - czujnik jest do wymiany, jeśli zwiększy się spalanie.

Druga sprawa, to błędów NOX jest kilka, u mnie do tej pory co jakiś czas pojawia się błąd przepełnionego katalizatora NOX i zbytnio się nim nie przejmuję.

 

Zacznijmy od tego, że ten silnik może pracować w 2 trybach spalania - jednorodnym i wielowarstwowym.

W trybie wielowarstwowym właśnie używana jest sonda NOX, która sprawdza co się dzieje z katalizatorem NOX.

Zatem jeśli "wyłączyć" spalanie wielowarstwowe, to można dowiedzieć się czy ta sonda ma jakiś związek z nierówną pracą silnika.

Można to zrobić poprzez INPĘ, ale nie tylko. Tryb ten do poprawnego działania potrzebuje m.in. odczytu przepływki.

Odłączenie jej powoduje ofc błąd niezgodności masy powietrza, ale również silnik zaczyna pracować tylko w trybie spalania jednorodnego - ergo sonda NOX nie będzie wtedy miała wpływu na pracę silnika.

 

Dodam tylko, że zarówno czujniki położenia wałków rozrządu jak i sonda NOX są bardzo typowymi usterkami w tych silnikach.

Opublikowano

Panowie spalanie na trasie przy 130km/h mam 6.8 w miescie pokazuje 7.6 wiec mysle, ze jest okej. Sprobuje na dniach wymienic ten czujnik walka cos dzidek25 podeslal instrukcje. Jak nie to wtedy sprobuje NOx, zaczne od tanszej rzeczy ; ).

EDIT. Czy czujnik febi bylby okej? On kosztuje 200zl, OEM BMW 440zl?

Opublikowano
Dzis tak samo zmienilem ten czujnik i dalej tak samo. Sprawdze jutro dolot powietrza, moze cos sie poluzowalo i lewe lapie. Moze ktos ma jakies inne pomysly co to moze byc ? Auto na rozgzanym trzyma 650 obrotow, a na zimnym wrzuca na 1,2tys po czym raptowanie spada do 900 i wtedy zaczyna sie telepanie, a jak pozwole mu zejsc ponizej 700 to wchodzi check i tryb serwisowy. Odpale drugi raz, rozgzeje manualnie i jest okej. Pomocy !
Opublikowano
Mam dokladnie takie same objawy tylko bez check-a. Nox i kata mam ok bo sprawdzalem i nie mam zadnego zasiarczenia itp czasami jakies błedy tlenku azotu wyskakuja ale to juz od poczatku posiadania tego auta tak mam. Jak sprawdzic te wtryski ?
DRIVEN TO PERFECTION
Opublikowano
Po konsultacji z autoryzowanym serwisem auto za tydz w piatek idzie na diagnoze i naprawe. Na 99% pada ktorys wtrysk. Sproboje przez ten czas wyczyscic go jakims dodatkiem do benzyny, polecacie jakis, liquy moli, oryginal BMW czy moze jakis inny ?
Opublikowano

Zanim się za wtryskiwacze wezmą niech lepiej wsadzą nowe cewki i zobaczą jak silnik pracuje. Albo świece.

 

BTW. Gdyby to było polskie ASO, to mocno bym Ci odradzał. Byłem raz i więcej nie zamierzam się tam pojawiać.

Wymienili mi sondę NOX, cewki i świece na nowe, a auto chodziło tak samo. Jak mi zaproponowali wymianę wtryskiwaczy (w ciemno - bo nie mają nawet maszyny do sprawdzenia ich kondycji) to im powiedziałem "nara". I od tamtej pory sam zajmuję się swoim autem.

Opublikowano

paffel08 chyba myslimy tak samo :-) dzis wlałem liquid molly injector do prawie pełnego baku. Zobacze rano co bedzie choc szczerze mowiac nie wierze zeby to pomogło :|

dzidek wysłałem wiadomosc na pw

DRIVEN TO PERFECTION
Opublikowano

Ja tak samo zalalem wczoraj Liqui Molly Injector Reiniger. Zobaczymy czy cos pomoze. Zalalem w wartosci 3/4 baku na cala butelke.

@AyrtonSennaPL Daj zanc czy widzisz jakies efekty. : )

Opublikowano

Pewnie wtryski, niestety są bardzo wrażliwe na paliwo. Chyba to najczęstsza przyczyna misfire'ów n43/53/54 na zimnym. A do tego, jak dobrze pamietam w okolicy lutego '13 podrożały prawie x 2 :( Tak trzymać BMW!

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
U mnie tez jakby mniej zatelepało z rana a po rozgrzaniu chodzil lepiej niz wczoraj. Jednak pojawil sie check i wyskoczyły bledy (jutro wpisze jakie) mozliwe ze nox :-( w piatek mechanik bedzie bawił sie ze swiecami i cewkami i sprawdzi wtryski...
DRIVEN TO PERFECTION
Opublikowano

Świece okresowo trzeba wymieniać, co 2 lata lub 40k.

Cewki to kolejne słabe ogniwo tego silnika, jeśli ich nie wymieniałeś nigdy to Cię to nie ominie.

Jak auto z początku produkcji, to i cewki będą miały niski indeks, a są one uznawane za wadliwe (nie mogę znaleźć niestety wątku gdzie był konkretny indeks podany).

Opublikowano
Auto sam sprowadzilem z niemiec z przebiegiem 70tys km i bylo do konca serwisowane w BMW w Kassel. Bylo przy przebiegu 34,000 na cewkach. Swiece sam wymienilem przy 75tys km. Probowac te cewki i swiece, czy sobie odpuscic poczekac tydzen i oddac auto do ASO?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.