Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pion ale nie 90 st. W mieście wystarczy w temp ok 0 3-4km i jest 90

 

Jak się nie domyka? Wytłumacz to... Zimna chlodnica i tak samo lodowaty wąż chłodnicy. Po dojściu temp do pionu można jechać 100 i grubo więcej i pęd wiatru nie wychodzi poniżej 93st.

 

Najpierw poznaj zasadę działania termostatu bo kazesz nawet mi wymieniać bez sensu termostat

Opublikowano
Najprościej będzie jak porównasz czasy nagrzania z innym takim samym autem. Wtedy zobaczysz różnicę. Wg mnie termostat jest minimalnie uchylony. Nie wyczujesz różnicy na chłodnicy.

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli termostat bez grzałki jak w M52 to tym bardziej nie powinno być spadku temperatury. Jeśli po 12 km dopiero masz pion to również Twój termostat nie jest sprawny i nie domyka się do końca.

 

 

Kolego piszesz bzdury.

 

W solidne mrozy w trasie ciężko uzyskać pion nawet po kilkunastu kilometrach.

Miałem już kilka aut z tymi silnikami.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
No cóż, czyli z Waszymi autami wszystko w porządku. Będę śledził ten wątek, może znajdzie się parę osób jeszcze które podziela się z nami opinią jak to w ich autach wygląda z temperaturą silnika.

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano

czemu mi nic nie odpisałeś jak tak fachowo doradzasz?? Odpisz mi w końcu.

 

Wąż termostat-chłodnica zimny, chłodnica zimna nawet przy 88st... mam wymieniać termostat?

gdyby był uchylony to by przy dużych prędkościach auto było niedogrzane.

Ja nie wyczuje różnicy a auto by się nie dogrzewało? Bardzo mądra myśl/.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możliwe , że przyczyną tego jest otworek w obudowie termostatu.

Fabryczne rozwiazanie problemu z odpowietrzaniem .

 

Ten otworek jest w prawdzie mały ale swoje robi.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Jeśli termostat bez grzałki jak w M52 to tym bardziej nie powinno być spadku temperatury. Jeśli po 12 km dopiero masz pion to również Twój termostat nie jest sprawny i nie domyka się do końca.

 

Nadal twierdzę że jeśli po 12 km dopiero jest pion na wskazówce to termostat do wymiany i nic poza tym.

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano

dlaczego więc nawet przy -20 temp nie spadnie przy lekko uszkodzonym termostacie przy tak wielkim problemie z dogrzaniem Twoim zdaniem>?

 

Bo sam sobie wtedy zaprzeczasz. Uszkodzony termostat nawet w niewielkim stopniu przy tak ekstremalnie niskiej temp nie pozwolił by silnikowi w trasie osiągnąć 70st...

 

W mieście moje auto potrzebuje kilku km. Mówię cały czas o moim przypadku bo kolega podstaw jeszcze nie sprawdził.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Korzystając z ładnej pogody wziąłem się dzisiaj za wymianę termostatu. Termostat oryginał z BMW store. Po wymianie auto nagrzewa się normalnie, a stary termostat po sprawdzeniu nie domykał się do końca (też oryginał wahlera). Problem rozwiązany :cool2:
Opublikowano
Sprawdz w testach zegarów dokładną temperature po większej ilości km czy dogrzewa się do końca.Bo pion na wzkazówce to 70 stopni a nie pełne nagrzanie auta.

 

Dawno nie przeczytałem takiej głupoty.Na ..j piszesz takie bzdury i doradzasz chłopakowi?Koleś pion to zakres 75-115st.C.I proszę nie podejmuj przygłupawej polemiki tylko doczytaj lub napraw swoje auto,bo pion przy70 jest adekwatny to Twojej pomocy tzn.do dupy te obie sprawy.Reaguję w ten sposòb,bo irytują mnie znafcy wprowadzający zamęt ,zabierając głos z częstotliwością odwrotnie proporcjonalną do poziomu wiedzy.

Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Też mam ten silnik tylko że w e46. Nagrzewa się dobrze, ciepło leci ale gdy np zaczynam szybciej jechać to w środku leci już zimne powietrze i muszę przełączyć na ok 27stopni żeby czuć ciepło. Poza tym gdy jadę np ze 150 przez dłuższy czas widzę że temp silnika spada. Czyżby termostat to wszystko powodował?
Opublikowano
Jeśli wskazówka wychyla się od pionu termostat do wymiany.

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano

Najpierw zacznij od tej niskiej temp. Możliwe że masz zapowietrzony układ. To musisz sprawdzić. Przyjedz też się z testem 7 i sprawdź czy temp systematycznie rośnie czy spada o kilka st jak szybciej jedziesz.

 

Możliwe też że masz uwaloną nagrzewnice. Wtedy czeka cię jej wymiana albo płukanie chemią układu chłodzenia

Opublikowano
Tam gdzie masz odpowietrznik między chłodnica a silnikiem w plastikowej czarnej obudowie. Nic nie zakrywaj po co? Jeśli przed osiągnięciem pionu masz ciepła lub letnia chłodnice to po co te kombinacje?
Opublikowano
Widzę kolega woli kombinować, testować i wstawiać kartony zamiast zainwestować całe 35zł i mieć spokój http://www.iparts.pl/czesc/termostat-ukladu-chlodzenia-wahler-423692d,bmw,5-e39-1995-11-2003-06,528-i-193km,16-1449-5094-100095-0-79-423692d.html
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.