Skocz do zawartości

M52B25 Termostat


TheCrow91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przejrzałem już wiele tematów i nadal nie jestem pewien czy zabierać się za wymianę termostatu.

Mój problem polega na tym, że odkąd temperatury zeszły do tych ok. 10 stopni auto wolno się nagrzewa.

Rano kiedy jadę do pracy praktycznie od razu wyjeżdżam na autostradę i pokonuję na niej około 10 km w 10 min i po tym czasie/dystansie wskazówka jest prawie w pionie lecz przez całą trasę jest ledwie wychylona poza pierwszą kreskę i tak się trzyma. Kiedy zjadę już do miasta wskazówka po jakichś 5 min złapie pion. Auto mam od kwietnia i wydaje mi sie, że wtedy przy mniej więcej tych samych temperaturach nagrzewał sie w moment.

Co poradzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wąż od chłodnicy, jeżeli jest ciepły a wskazówka nie jest w pionie to termostat.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To nie termostat.

Dobrze mieć komplet osłon pod silnikiem ale to też pomoże tylko trochę.

 

A temperatura rośnie powoli bo wszystko ciepło idzie na ogrzewanie wnetrza auta.

Jeśli do tego masz LPG to reduktor jest sporą chłodnicą < pomaga trochę ocieplenie reduktora.>

 

Ten typ tak ma.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten typ tak ma.

hahaha najlepsza odpowiedź z najlepszych warsztatów http://forum.karawaning.pl/public/style_emoticons/default/hahaha.gif http://forum.karawaning.pl/public/style_emoticons/default/hahaha.gif http://forum.karawaning.pl/public/style_emoticons/default/hahaha.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym sprawdził ten wąż, zresztą termostat nie kosztuje majątek.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może sprawdzać ale chcę mu zaoszczędzić czasu i wydatków bo sam przechodziłem przez ten temat.

 

Nic nie pomoże.

 

Panie - TEN TYP TAK MA .!

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to sprawdź termostat ale ten silnik to kawał aluminium owiewanego zimnym powietrzem.

 

JA kiedyś przejechałem prawie 20km zanim doszedł do pionu < był wtedy duży mróz.>

 

Uruchamiasz zimny i jedziesz na autostradę gdzie nie jedziesz powoli więc wiatr robi swoje.

 

Jak byś jechał po mieście to koło 3km w mróz i by się rozgrzał.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest tam webasto i czy w ogóle było montowane ???

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co z tego?

Ano to że też tak miałem i okazało się że termostat przepuszcza, myślałem że jest ok bo wskazówka w pionie jest.

Dopiero jak zrobiło się bardzo zimno to zauważyłem że wskazówka do pionu nie dochodzi, a tem. max to 70-75 stopni.

Webasto mam wyłączone.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem temperaturę testem 7 jadąc tą samą trasę czyli 10 km w ok. 10 min. Jazda bardzo spokojna, obroty maks do 2.5 i prędkość na trasie 110km/h. Temperatura przez większość trasy wchylona poza 1 kreskę i wskazywał chyba 67 stopni a pod koniec trasy zlapal pion i bylo 71 stopni. Po zjeździe z trasy szlo powoli w górę. Po jakichs 14 km doszło do 81 stopni. Webasto nie mam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

81st. to trochę mało, a i strasznie długo się zagrzewa.

Ja stawiam na padnięty termos, w każdym razie wygląda że trochę przepuszcza.

Webasto standardem było tylko w M57, w benzyniakach jest rzadko spotykane, najprędzej w autach z północy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łapnij za ten dolny wąż i będziesz wiedział.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień termostat.

Kup wahlera.

Dokładnie :cool2: nie kupuj jakiegoś badziewia.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas rosła temp czy też spadała? Musisz sprawdzić chłodnice czy jest ciepła. Ja po 12km w trasie jak wracałem z pracy miałem na końcu 87st. Nawet nie dobił do 90st. Termostat sprawny i osłony wszystkie. W mieście szybciej się nagrzeje. Większe spalanie to więcej ciepła i nie wieje tak mocno w nerki bo się wolniej jedzie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma opcji że po 12 km ten silnik nie złapał odpowiedniej temperatury. Przy sprawnym układzie w największe mrozy wystarcza max 7 km, w tych temperaturach przy spokojnej jeździe 4 km. Przy sprawnym termostacie temperatura w teście oczywiście ma prawo spaść nawet poniżej 85 stopni ale tylko dlatego że ten termostat ecu może uchylać za pomocą grzałki elektrycznej ale tylko w ściśle określonych warunkach jak zwiększone obciążenie silnika wykryte przez sterownik silnika. Nawet po zadziałaniu grzałki elektrycznej temperatura nie może spaść aż tak by wskazówka odchyliła się od pionu.

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli termostat bez grzałki jak w M52 to tym bardziej nie powinno być spadku temperatury. Jeśli po 12 km dopiero masz pion to również Twój termostat nie jest sprawny i nie domyka się do końca.

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.