Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy, pozwoliłem sobie założyć nowy temat, aby zapytać dużo bardziej doświadczonych i zorientowanych w BMWu-owych:) niuansach. Swoją aktywność na forum realizuję przede wszystkim poprzez zaczytywanie się w Waszych opiniach. Z racji, że w niedalekiej przyszłości zamierzam dokonać zmiany auta, stąd prośbą o oświecenie mnie. Obecnie jeżdżę Skodą Octavią 1.4 TSI 122 KM z 2012 roku, niby auto daje frajdę, bo użytkuję je od nowości, ale to już nie ta radość, którą doznawałem przed trzema laty. Apetyt rośnie w miarę jedzenia niestety:) Do niedawna po głowie krążyła mi myśl o Octavii III Rs 2.0 TSI 220 KM, ale od jakiegoś czasu wzrasta ochota na skorzystanie z walorów BMW, wszak życie jest jedno i warto by spróbować tej marki. W szranki z Octavią postawiłem właśnie F30/31 2.0 w benzynie. Oczywiście budżet domowy nie każe rozglądać się za nowym egzemplarzem, więc na pewno będę poszukiwał używanego. Z racji, że należę do tych, którzy "okazjom" nie ulegają, będę poszukiwał aut z polskiego salonu, a najlepiej w programie Premium Selection. Zdecydowanie wolę "nadpłacić" i mieć, wiem, że nieco iluzoryczną, gwarancję zakupu. Z waszych opinii wywnioskowałem, iż F30 jest nieco przestronniejsza od E90. Octavia przyzwyczaiła mnie do przestrzeni dalekiej od klaustrofobicznych, ale obecny wybór determinowany jest przede wszystkim silnikiem i jakością prowadzenia auta. Na papierze Octavia ma nieco lepsze osiągi, ale z drugiej strony, chyba stylistyka Skody już mnie znudziła. Dodam, że moje roczne przebiegi oscylują wokół 15.000 km z przewagą jazdy miejskiej. No i jeszcze jedno pytanie. Nową RS-kę, bez wyposażeniowych fajerwerków, można mieć za około 100.000, a czy mając budżet rzędu 75-85 tysięcy warto w ogóle rozważać zakup "3"?

Na pewno nie będę zabiegał o dodatkowe "gadżety". Priorytet dla mnie to silnik. Przepraszam za nieco przegadane zapytanie, ale dopiero raczkuję w temacie BMW:)

Opublikowano
Randall, dzięki za sugestię. No to przyznam, że trochę pozbawiłeś mnie marzeń:) To jaki budżet musiałbym przygotować na sensowną używkę F30 2.0? Wielokrotnie oglądałem Twoje auto, ech, gdyby to była 3, to nawet TDI by mi nie przeszkadzało:)
  • Moderatorzy
Opublikowano

Hehe, moje już sprzedane ale dzięki :)

 

Z tego co przekopywałem rynek to jakieś sensowne F30 to minimum 100k i to nie zawsze.. Poniżej to jakieś totalne golasy i roz*ebundy z USA.

 

W Twoim budżecie za to możesz kupić naprawdę tłuste e90 - 335i/335d :twisted:

Opublikowano
Nad e90 też myśałem, tylko, że f30 jednak stylistycznie powala, ale jak jest z właściwościami jezdnymi w tej pierwszej? A w jedynce dużo mniej miejsca, niż w trójce? Kupuję auto dla dwóch osób...plus Labradorka:)
  • Moderatorzy
Opublikowano
Dla dwóch osób i pieska jedynka wystarczy w zupełności :) z tyłu wcale nie jest tak mało miejsca tylko wsiadanie jest średnie.. O właściwościach jezdnych e90 dużo Ci nie powiem bo nie miałem, jeździłem parę razy i było ok - chociaż nie tak przyjemnie jak w 1er - to auto jest stworzone dla kierowcy :)
Opublikowano

Randall

nie dość, że pozbawiłeś mnie marzeń, to jeszcze zamieszałeś w moim dylemacie:) Jak widzisz nie mam sprecyzowanych planów do modelu, ale wiem, że wybór ma paść na BMW. Znajomy przesiadł się z Passata B6 do BMW 5 E60 i stwierdził, że to zupełnie inna era, więc coś musi być na rzeczy:) Nie było mi dane zasiadać za kierownica BMW, dotychczas tylko użytkowałem VAGA, nowe VW Polo i Nową Octavię, więc myślałem, że to cuda techniki, pewnie przez ową fabryczną "dziewiczość":) Teraz kierunek obrałem na BMW i nie zamierzam z niego zboczyć. Czas mnie nie goni, więc trochę się porozglądam i zapewne zadam tutaj wiele pytań. Dzięki za cierpliwość!

  • Moderatorzy
Opublikowano
Przejedź się e90 LCI, F20 i F30 i wtedy podejmij decyzję :) Z pewnością będziesz zadowolony :cool2:
Opublikowano
o f30 zapomnij. Ten samochód dobrze doposażony (ale nie na maksa) może kosztować z 2 litrowym ropniakiem 250kpln. E90 to bardzo dobry pomysł (miałem 320i) LCI wciąż wygląda świetnie. Przed lift to jak inna epoka. Za E90 przemawia wiele rzeczy: mały/wąski i jest dopasowany jak rękawiczka do kierowcy, świetnie się prowadzi, bardzo nisko, niemalże tyłkiem po ziemi. Jest bardziej sportowy w prowadzeniu niż F31 jak dla mnie. Przez to mniej komfortowy i pakowny. Ale ja ci od razu odradzam branie golasa bo to bez sensu (jak to koledzy na forum określają są bmw i BMW). Szukaj 335i/335d/330d z mpakietem. Wtedy zrozumiesz różnicę vs bmw i vs Skoda :mrgreen:
Opublikowano
Za E90 przemawia wiele rzeczy: mały/wąski i jest dopasowany jak rękawiczka do kierowcy, świetnie się prowadzi, bardzo nisko, niemalże tyłkiem po ziemi. Jest bardziej sportowy w prowadzeniu niż F31 jak dla mnie. Przez to mniej komfortowy i pakowny.

 

Jako właściciel obydwóch modeli potwierdzam tę opinię w całej rozciągłości :-)

 

Randall, gdzie jest wybór 335i/335d w tej cenie wśród LCI? :)

Zobacz aukcje Allegro:

http://allegro.pl/listing/listing.php?a_enum%5B13%5D%5B2%5D=2&a_enum%5B13%5D%5B3%5D=3&string=335&search_scope=category-18078&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-kpr-v4-aut-1-5-0907&a_text_i%5B1%5D%5B0%5D=2008

 

335i/335d LCI w sedanie i kombi praktycznie nie występuje. W coupe jest ich nieco więcej, ale LCI też bardzo mało.

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
  • Moderatorzy
Opublikowano
Moze troche przesadzilem ale mysle ze da się coś znaleźć. To już raczej graniczna cena za e90 pomijając M3..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pozostaje kwestia miejsca w aucie...

ja bym radził wpierw autorowi wątki by wsiadł do e90 fl i f30'tki i chwilę posiedział...

nawet nie trzeba się przejechać tylko zapiąć pasy, włączyć radio chwilę posiedzieć...

Opublikowano
Moze troche przesadzilem ale mysle ze da się coś znaleźć. To już raczej graniczna cena za e90 pomijając M3..

 

M3 E90 w sedanie to już dopiero biały kruk ;-)

 

Szukam od kilku miesięcy 335i/M3 w sedanie i nie jest łatwo.

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Opublikowano

marpol5 a ja Ci powiem, że mi też wszyscy pisali swego czasu, że E91 po liftingu nie znajdę do 50tys zł (w 2013 roku). Mylili się, kupiłem pewny samochód! Golasa może nie miałem, ale miałem wszystko co chciałem, czyli navi, skórę (niestety tylko ECO, ale przy dzieciakach wystarczyło), trochę dodatków. Wypas to to na pewno nie był, raczej blisko było mu słabo wyposażonemu samochodowi (ale miał wszystko to co chciałem). I w ogóle nie żałuję że go kupiłem. Zobaczyłem co to oznacza BMW (pod kątem właściwości jezdnych) i dzięki niemu następny samochód to musiało być BMW (padło na F34).

 

Nie rezygnuj z F30, szukaj pod kątem silnika i bezwypadkowości. Jeśli znajdziesz taką sztukę, to kwestia wyposażenia jest drugorzędna.

Opublikowano

Ma1ik,

no właśnie stąd mój dylemat, bo dużo bardziej podoba mi się linia w f30, niż e90. Priorytetem jest oczywiście silnik i bezwypadkowość. Nie jestem wymagający w stosunku do wyposażenia. Ma to być mój pierwszy kontrakt z BMW. Miałem okazję tylko posiedzieć w f30, tyle, że w M pakiecie, no i zrobiło te kilka chwil na mnie bardzo dobre wrażenie. Przede wszystkim obawiałem się przestronności, ale absolutnie nie brakowało mi miejsca (186 cm wzrostu) w stosunku do mojej, uważanej za bardzo przestronną, Octavii.

Opublikowano

BondE87,

czyli można trafić f30 w akceptowalnym budżecie. Ja myślę o benzynie 2.0, wiem, ze koszt oczywiście musi wzrosnąć, ale chyba lepiej poczekać, odłożyć i nie żałować:) A takie pytanie laika, czy ASO polskie jest w stanie ściągnąć takie autko oferowane na mobile.de? Bo przyznam, że wolałbym tej "niemieckiej procedury" uniknąć.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Unikniesz niemieckiej procedury i za to zapłacisz salonowi dyszkę.. A procedura jest banalna.
Opublikowano
Kilka ofert od niemieckich dilerów BMW. Na gotowo w PL wyjdą od około 71.000 zł do 78.000 zł

 

https://home.mobile.de/AUTOHAUSRHEINLUDWIGSBURGZWEIGNIEDERLASSUNGDERAUTOHAUSHEERMANNUND#des_212933949

 

 

Jesli ten Ciebie interesuje to moge pomoc, ten sprzedawca jest obok silowni gdzie chodze.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.