Skocz do zawartości

530D M57N2 poranny rozruch klekot/stukanie FILM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja też mam taki sam olej zalany jak twój ale żadnych dziwnych odgłosów nie zanotowałem.

Jak znajdziesz usterke opisz c i jak będzie dla potomnych. :)

Opublikowano (edytowane)
zgadzam sie, że taka moze byc przyczyna,

Więc:

a) z jakichś powodów olej gestnieje pod wpływem niższej temp i/lub ma słabsze właściwości smarne niż powinien.

Silnik zalany jest olejem Motul 5w30, zmieniony 2 tygodnie temu. Wcześniej jeździłem na Castrol Edge 0w30, zmieniłem po tym jak pojawiły się te dziwne stuki.

Więc jest świeży, parametry odpowiednie.

Być może olej jest zanieczyszczony paliwem wskutek niewłaściwej procedury wypalania dpf-a?? jest błąd dpfa w pamieci komputera..

 

 

b) pompa daje słabe ciśnienie oleju - to raczej wykluczam, mysle ze w tym modelu za wczesnie na takie tematy.

 

W każdym razie w poniedziałek auto zostawiam u mechanika, postoi przez całą noc, zobaczymy co powie...

 

a właśnie, na innym, konkurencyjnym forum zostałem obsmiany..

chłopaki stwierdzili ze to normalne przy niskich temp i zebym sie nie przejmował..

 

 

Ten dxwięk nie jest normalny.

Nie byłbym taki pewny co do pompy oleju w silniku m57n2 w moim padła przy podobnym przebiegu bez objawów - skończyło się na remoncie silnika.

Zwróć uwagę na rozrząd bo ten silnik nie jest już tak pancerny jak m57n.

Edytowane przez hambo
Opublikowano

Dzieki za sugestie.

Postaram sie w pierwszej kolejności sprawdzić ciśnienie oleju. Jak bedzie prawidłowe to zdiagnozuje rozrzad.

Pozdrawian

Opublikowano
Tylko sprawdź to w czasie startu silnika - jak występuję ten objaw.

 

Dokladnie jak kolega pisze bo jak oleju napompuje to musztarda po obiedzie

Opublikowano
Miałem taki sam problem w mazdzie ,walnięty zawór EGR.dławił sie własnymi spalinami stąd sie brał klekot

 

Tak ale w ECU zapisałby się błąd EGR

Opublikowano

Panowie,

 

Pod linkiem macie kontynuacje mojego tematu.

 

viewtopic.php?f=73&t=284821

 

Na chwile obecną auto stoi w warsztacie.

Rozrzad cały, góra silnika tez w porzadku.

Czapka zdjeta, jest rysa na pierwszym cylindrze.

Tzn. rysa albo pękniecie.

Trzeba grzebac dalej zeby zobaczyc tłoki korby itp.

Jak bede wiedzial dokladnie co sie stało to załoze nowy temat bo na pewno stane przed beznadziejnym wyborem tj. uzywka silnik czy remont.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Znalazłeś przyczynę?

U mnie tez klepie z rana.

Znawcy mówią że to wtryski. I że potrafią wypalić dziurę w tłoku.

Mam 35d.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.